De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Daens

  1. #1

    Standaard Daens

    Een mooie Vlaamsche film over het leven van een pastoor (pastoor Daens dus) in omgeving Brugge in de middeleeuwen. Zaken als onderdrukking, het boerenleven en het leven in een weverij (als ik me niet vergis) komen aan bod. Een prijzenwinnende film overigens. Enneh, speelde die acteur (Daens dus) ook niet in een film van Urbanus?!?

    Wie heeft de film gezien?!?

  2. #2
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Een mooie Vlaamsche film over het leven van een pastoor (pastoor Daens dus) in omgeving Brugge in de middeleeuwen. Zaken als onderdrukking, het boerenleven en het leven in een weverij (als ik me niet vergis) komen aan bod. Een prijzenwinnende film overigens. Enneh, speelde die acteur (Daens dus) ook niet in een film van Urbanus?!?

    Wie heeft de film gezien?!?
    Jan Decleir speelde mee in Koko Flanel de film van Urbanus

    zelf heb ik de film al gezien
    zeker de moeite waard
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de film gedeeltelijk gezien tijdens de lessen geschiedenis. Toen ik hem laatst zag liggen voor 10 euro was ik aan het twijfelen om hem te kopen, maar waarom ik dat toen niet gedaan heb???

  4. #4

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Een mooie Vlaamsche film over het leven van een pastoor (pastoor Daens dus) in omgeving Brugge in de middeleeuwen. Zaken als onderdrukking, het boerenleven en het leven in een weverij (als ik me niet vergis) komen aan bod. Een prijzenwinnende film overigens. Enneh, speelde die acteur (Daens dus) ook niet in een film van Urbanus?!?

    Wie heeft de film gezien?!?
    Je doet Daens oneer aan door hem in een verkeerd tijdperk en op een verkeerde locatie te plaatsen. Daens speelt zich af in de negentiende eeuw en toont hoe de arbeiders van Aalst opboksen tegen armoede en onderdrukking....

    't Is inderdaad een prachtige film! samen met 'De Zaak Alzheimer' het beste wat we van Vlaamse bodem gezien hebben.

  5. #5

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Een mooie Vlaamsche film over het leven van een pastoor (pastoor Daens dus) in omgeving Brugge in de middeleeuwen. Zaken als onderdrukking, het boerenleven en het leven in een weverij (als ik me niet vergis) komen aan bod. Een prijzenwinnende film overigens. Enneh, speelde die acteur (Daens dus) ook niet in een film van Urbanus?!?

    Wie heeft de film gezien?!?
    Het speelt zich niet af in Brugge maar in Aalst , het gaat ook niet over de middeleeuwen maar over de arbeiders begin 20ste eeuw :wink:
    De film gaat vooral over het algemeen stemrecht in België en de armoede en onderdrukking van de arbeiders. Is volgens mij de mooiste vlaamse film tot nu toe, met een ongelooflijke goeie Jan Decleir en Antje Deboeck, Daens heeft zelfs een oscar nominatie in de wachtgesleept.

  6. #6

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Een mooie Vlaamsche film over het leven van een pastoor (pastoor Daens dus) in omgeving Brugge in de middeleeuwen. Zaken als onderdrukking, het boerenleven en het leven in een weverij (als ik me niet vergis) komen aan bod. Een prijzenwinnende film overigens. Enneh, speelde die acteur (Daens dus) ook niet in een film van Urbanus?!?

    Wie heeft de film gezien?!?
    Het speelt zich niet af in Brugge maar in Aalst , het gaat ook niet over de middeleeuwen maar over de arbeiders begin 20ste eeuw :wink:
    De film gaat vooral over het algemeen stemrecht in België en de armoede en onderdrukking van de arbeiders. Is volgens mij de mooiste vlaamse film tot nu toe, met een ongelooflijke goeie Jan Decleir en Antje Deboeck, Daens heeft zelfs een oscar nominatie in de wachtgesleept.
    Laat het ons toch maar op de 19e eeuw houden want de goede man is geboren in 1839 en overleed in 1907. :wink:

  7. #7

    Standaard

    En als je helemaal op zoek bent naar de goede benaming van het tijdperk: de Industriële revolutie :wink:

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Toen ik hem laatst zag liggen voor 10 euro was ik aan het twijfelen om hem te kopen, maar waarom ik dat toen niet gedaan heb???
    Omdat die DVD bagger is en die film totaal onwaardig? Bedankt Universal...

  9. #9

    Standaard

    Ik heb 'm dit jaar gezien tijdens de geschiedenis-lessen...

    Mij kon 't niet boeien....
    HUP NAC

  10. #10

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Het speelt zich niet af in Brugge maar in Aalst , het gaat ook niet over de middeleeuwen maar over de arbeiders begin 20ste eeuw
    Dat zeg ik: GAMMA!

  11. #11

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Laat het ons toch maar op de 19e eeuw houden want de goede man is geboren in 1839 en overleed in 1907. :wink:
    Dus zeg maar: de late middeleeuwen... Toch?!?

  12. #12

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Het speelt zich niet af in Brugge maar in Aalst , het gaat ook niet over de middeleeuwen maar over de arbeiders begin 20ste eeuw :wink:
    Jaah, maar ik zei ook OMGEVING Brugge hè....

  13. #13

    Standaard

    Omdat het jaar van de release van Daens de Academy per sé een oscar aan Cathérine Deneuve wilde geven, is de prijs (m.i. onterecht) dat jaar naar Indochine i.p.v. naar Daens gegaan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Omdat het jaar van de release van Daens de Academy per sé een oscar aan Cathérine Deneuve wilde geven, is de prijs (m.i. onterecht) dat jaar naar Indochine i.p.v. naar Daens gegaan.
    Which reminds me: ik moet eens kijken wat "zuh" bij dvdinfo.be over deze film zeggen...

  15. #15

    Standaard

    Vers van dvdinfo.be:

    Film: 10/10
    Extra's: 0/10
    Geluid: 4/10
    Beeld: 4/10

    En de conclusie:
    CONCLUSIE
    Ik ben blij dat deze monumentale film op DVD is uitgebracht. De transfer op DVD had echter oneindig veel beter gekund. Een gemiste kans, en voor helemaal niets supplementairs te bieden is de DVD bovendien eerder aan de dure kant. Dit allemaal zonder afbreuk te willen doen aan de merites van de film zelf natuurlijk.

    Besproken door een zekere "Werner"...

  16. #16

    Standaard Re: Daens

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Het speelt zich niet af in Brugge maar in Aalst , het gaat ook niet over de middeleeuwen maar over de arbeiders begin 20ste eeuw :wink:
    Jaah, maar ik zei ook OMGEVING Brugge hè....
    Dan liggen Brussel en Luik ook in de omgeving van Brugge hé, net zoals Maastricht in de omgeveing van Amsterdam ligt...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Besproken door een zekere "Werner"...
    "Zuh" hebben dat goed verwoord...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Ik heb de film destijds zelfs in de bioscoop gezien. In Hulst was dat. Dat ligt in de omgeving van Brugge...

  19. #19

    Standaard

    Ik heb Universal nog eens gemaild over de uitgave op DVD. De film is werkelijk nergens meer te verkrijgen, dus hopelijk gaan ze nog eens proberen de film opnieuw uit te brengen.

  20. #20

    Standaard

    Ik hoop op een mooie Blu-ray release. Door het historische en filmhistorische belang voor de Lage Landen, mogen we hier eens massaal voor rondmailen!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •