Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 224 worden weergegeven.

Discussie: Kicken/trappen

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Wij zijn op de achtergrond (nog steeds) heel druk bezig met het maken van een allesomvattend reglement.

    Dit duurt (helaas) zo lang omdat we aan zo verschrikkelijk veel verschillende (kleine) punten moeten denken en waar nodig bijschaven. Geloof me: het is een 'joint effort' en dit reglement gaat er echt komen.

    Officieus gaan we voor wat betreft het 'kikken' van threads als volgt te werk:

    Iedereen die een thread opent in de TKA (en aanverwante) threads mag 'uppen'. De restrictie is wel dat dit maximaal 1 keer per week mag gebeuren. Dit ter voorkoming dat iedere dag dezelfde threads in de 'Top zoveel' staan enerzijds en anderzijds dat men niet na zoveel tijd maar weer een nieuwe thread met hetzelfde verhaal hoeft te starten.

    Hierbij dan ook de oproep aan een ieder om alvast deze (voor nu ongeschreven) regel in acht te nemen!
    Fijn om lezen dat er achter de schermen aan een (waterdicht) reglement gewerkt wordt. Btw Ronald, een dikke pluim voor je correcte en vlotte manier van communiceren.

  2. #27

    Standaard

    Gelukkig, ik ben hier nog niet zo lang en wordt zo nu en dan al gek van dat geup. Sommige uppen al wanneer hun topic 5 plaatsen naar beneden is gezakt

  3. #28
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Wij zijn op de achtergrond (nog steeds) heel druk bezig met het maken van een allesomvattend reglement.

    Dit duurt (helaas) zo lang omdat we aan zo verschrikkelijk veel verschillende (kleine) punten moeten denken en waar nodig bijschaven. Geloof me: het is een 'joint effort' en dit reglement gaat er echt komen.

    Officieus gaan we voor wat betreft het 'kikken' van threads als volgt te werk:

    Iedereen die een thread opent in de TKA (en aanverwante) threads mag 'uppen'. De restrictie is wel dat dit maximaal 1 keer per week mag gebeuren. Dit ter voorkoming dat iedere dag dezelfde threads in de 'Top zoveel' staan enerzijds en anderzijds dat men niet na zoveel tijd maar weer een nieuwe thread met hetzelfde verhaal hoeft te starten.

    Hierbij dan ook de oproep aan een ieder om alvast deze (voor nu ongeschreven) regel in acht te nemen!
    Dat is een prima oplossing. Maar eigenlijk is de regel er al met max 1 uppen en daar wordt vaak door dezelfde forumleden de hand me gelicht.
    Maar als het werkt dan vind ik het prima.
    Everything, Everyone, Everywhere Ends.
    DVDProfiler 3.0

  5. #30

    Standaard

    Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????
    De definitie van het 'uppen' zoals ik die in de betreffende thread heb genoemd luidt: "het opnieuw onder de aandacht brengen van een thread d.m.v. een niet inhoudelijke post van de thread-starter"

    Jouw opmerking valt daar dus onder en we zullen trachten hierop zo goed als maar kan te moderaten.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door M@drox
    Gaat het uppen dan niet omzeild geraken door "tiels toegevoegd" - "Update" - "Prijsverlaging" ??????
    De definitie van het 'uppen' zoals ik die in de betreffende thread heb genoemd luidt: "het opnieuw onder de aandacht brengen van een thread d.m.v. een niet inhoudelijke post van de thread-starter"

    Jouw opmerking valt daar dus onder en we zullen trachten hierop zo goed als maar kan te moderaten.
    Jammer dat je enkel maar door strenger en meer te modereren een mentaliteitswijzing teweeg kan brengen/forceren.

    Is het ook niet mogelijk om softwarematig restricties in te bouwen? Zodat bijvoorbeeld de starter van een TKA/TRA/TKG topic niet zelf een nieuwe post in zijn eigen topic kan doen binnen een bepaalde tijdsduur, tenzij er voorafgaandelijk iemand anders gepost heeft en de starter een vraag ofzo moet beantwoorden. Een beetje het principe van de "30 sec regel". Dat vraagt ongetwijfeld weer extra programmeerwerk maar dan moet je achteraf natuurlijk veel minder gaan modereren.

  8. #33

    Standaard

    en van die verkopers die even posten: PM terug....ok een leuke manier


  9. #34

    Standaard

    @Philippe: ik spreek de hoop uit dat we hier niet al teveel hoeven te automatiseren (al zou dat soms wel lekker zijn) maar dat we ook een beetje uit kunnen gaan van het 'fatsoen' van onze bezoekers om niet elke gelegenheid aan te grijpen om te zien hoe ver ze wel kunnen gaan...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    @Philippe: ik spreek de hoop uit dat we hier niet al teveel hoeven te automatiseren (al zou dat soms wel lekker zijn) maar dat we ook een beetje uit kunnen gaan van het 'fatsoen' van onze bezoekers om niet elke gelegenheid aan te grijpen om te zien hoe ver ze wel kunnen gaan...
    Heb je ergens wel gelijk in Ronald, veel automatiseren is zeker in het begin bijzonder tijdrovend en trouwens ook niet altijd bevorderlijk voor intermenselijke communicatie. Het keyword is inderdaad fatsoen/respect, maar jammer dat dat weer maar eens moet worden afgedwongen. So be it...

  11. #36

    Standaard

    Philippe: Dat zou in eerste instantie wel een goede manier zijn om het uppen terug te dwingen. Dan zit je alleen met het probleem wanneer de topicstarter er nieuwe titels bij wilt voegen en/of een prijswijziging wil aanbrengen dat hij daar niet toe in staat is omdat er niemand anders heeft gepost. We zullen dus vertrouwen moeten hebben in onze mede-forummers

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DvB
    Philippe: Dat zou in eerste instantie wel een goede manier zijn om het uppen terug te dwingen. Dan zit je alleen met het probleem wanneer de topicstarter er nieuwe titels bij wilt voegen en/of een prijswijziging wil aanbrengen dat hij daar niet toe in staat is omdat er niemand anders heeft gepost. We zullen dus vertrouwen moeten hebben in onze mede-forummers
    Aan dat probleem had ik ook gedacht, maar ik ging er dan van uit dat je de startpost wel nog kan 'wijzigen' en enkel maar geen 'nieuwe' post kan doen.

    Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.

    Anyway, laat de crew nu maar verder uitwerken waar ze mee bezig zijn. En hopelijk zorgen die nieuwe regels dan voor een attitudeverandering.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.
    Zie de regel in de daarvoor bestemde thread...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philippe
    Ik kan fout zitten maar volgens mij staat een thread ook niet opnieuw bovenaan als je de startpost wijzigt, dus voor potentiële overtreders zou dat ook geen achterpoortje zijn.
    Zie de regel in de daarvoor bestemde thread...
    But of course. :wink:

  15. #40

    Standaard

    Hoeveel v/d forummers denk je die de lijst gaan lezen? Het staat nu ook in een sticky topic maar het blijkt wel weer dat mensen die niet gelezen hebben of zich er niet aan houden (geldt ook voor mij btw)

    Enige oplossing is streng moderaten.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  16. #41

    Standaard

    Streng moderaten lijkt inderdaad de beste oplossing, maar ik kan me voorstellen dat de crew niet constant al die topics in de gaten kan houden. Vandaar dat ik er ook aan dacht om softwarematig restricties in te bouwen, maar dat is ook geen ideale oplossing zoals Ronald al aangaf.

  17. #42

    Standaard

    Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren

  18. #43

    Standaard

    Maar aan de andere kant. Als je je topic niet kan uppen, kun je net zo goed een nieuw aanmaken... dan wordt het toch ook onoverzichtelijker?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van Braak
    Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren
    Hoezo gek van dat geup?
    Hoezo heb je daar last van dan?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Maar aan de andere kant. Als je je topic niet kan uppen, kun je net zo goed een nieuw aanmaken... dan wordt het toch ook onoverzichtelijker?
    Klopt inderdaad. Maar als de verkopers hun goodwill tonen en zich aan de regels houden dan zal het wel in orde komen.

  21. #46

    Standaard

    Het rare vind ik dat wanneer je titels toevoegd je geen upje mag geven met die mededeling. Met andere woorden, gewoon voor elke titel een aparte thread aanmaken, dan maak je veel meer kans. Op die manier komen er veel meer threads, terwijl degene die alle titels in één thread zet op die manier toch wel benadeeld wordt. Dat vind ik nogal een vage maatregel.

    Ik kan me best voorstellen dat kreten als 'er zijn nog maar een paar over' of 'die en die dvd zijn geruild' als een upje worden gezien, maar nieuwe titels toevoegen is meer waarde geven aan het verkoopforum en zou naar mijn bescheiden mening niet als uppen gezien moeten worden. Bij prijsverlaging weet ik het niet.. ik denk toch wel dat dat goed is al het als uppen wordt gezien.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  22. #47
    Super Member
    Registratie datum
    Jan 2004
    Woonplaats
    Sint Odiliënberg (L)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis van Braak
    Ik heb het forum bijna dag en nacht aanstaan, en ik wordt gek van dat geup. Ik wens de moderators alvast veel succes met het streng modereren
    Waarom zou je in godsnaam gek worden van 'geup' ?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaap22
    Het rare vind ik dat wanneer je titels toevoegd je geen upje mag geven met die mededeling. Met andere woorden, gewoon voor elke titel een aparte thread aanmaken, dan maak je veel meer kans. Op die manier komen er veel meer threads, terwijl degene die alle titels in één thread zet op die manier toch wel benadeeld wordt. Dat vind ik nogal een vage maatregel.
    Ben het hier helemaal met Jaap eens. Dit was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik de regel door had gelezen. Een nieuwe thread openen is met deze regel inderdaad de beste oplossing. Deze regel is daarmee inderdaad ook nadelig voor mensen die alle titels in één thread zetten...
    Four-Star Trader (236)

  24. #49

    Standaard

    wanneer ik zie dat er een nieuwe post is, en ik kijk, dan blijkt het alleen maar geup te zijn... zo blijf ik bezig met kijken

  25. #50

    Standaard

    Rein is nu druk bezig met politieagentje spelen trouwens
    Jammer dat het zo moet, maar goed...
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •