Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 159 van 159 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Als de hoge pieten beslissen om een opvolger te maken dan komt ie er heus wel alleen zullen zij op dit moment nog niks doorvoeren omdat zij ook wel weten dat er met het medium dvd bakken met geld te verdienen valt.[/quote]

    Dus dvd blijft wanneer er veel verkocht zijn dus het zal wel even duren tot dvd wordt vervangen maar nu...nee voorlopig nog niet....misschien over 15,20 of 30 jaar dan zie ik wel aankomen dat dvd vervangen wordt door ander spul kijk maar eens hoe lang LP's en Videobanden hebben bestaan!!hetzelfde geldt ook voor dvd's zolang er bakken geld aan verdient zal dvd dus gewoon blijven en nu sluit ik deze discussies maar weer af en we kunnen voorlopig nog 15,20 of 30 jaar genieten van alle dvd's tot er iets nieuws komen want als dvd wordt vervangen zal dit bericht ook in de kranten moeten verschijnen zoals telegraaf enz...nog niet gezien....

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reginald26
    als dvd wordt vervangen zal dit bericht ook in de kranten moeten verschijnen zoals telegraaf enz...nog niet gezien....
    De aankondiging van de nieuwe Blu-Ray schijven is het afgelopen jaar al in de diverse media aangekondigd...

    De DVD zal waarschijnlijk vrij snel (binnen 5 tot 10 jaar) verdwijnen en worden vervangen door BRD (Blu-Ray Disc).
    Dat betekent niet dat je huidige collectie waardeloos wordt... Het is 100% zeker dat de huidige DVD's nog gewoon met de nieuwe spelers kunnen worden gebruikt... Backward compatibility zoals dat in het engelse techno-jargo heet...

    Wanneer ik daarbij de vergelijking doortrekt naar de grammofoonplaat, dan zul je daarbij zien dat de eerste grammofoonplaten van een erg breekbaar materiaal waren (schellak) en met een dikke loden naald (lees: soort spijker...) op 78 toeren per minuut werden afgespeeld via een draaitafel die je met een zwengel moest opwinden, waarna je kon "genieten" via een enorme toeter die het geheel hoorbaar maakte.

    Er werd voor een hoge snelheid gekozen om te zorgen dat alle bijgeluiden van de schellak (kraak en ruis) minder storend werden.
    Waarom koos men voor het breekbare schellak? Simpel... dat was het enige materiaal wat men in die tijd enigszins flexibel kon verwerken (gieten)... een gebrek aan betere technologie dus...

    Totdat na een aantal jaren de plastics werden uitgevonden! Ideaal materiaal omdat het nauwelijks breekbaar en gemakkelijk en nauwkeurig te verwerken was.... Hierdoor konden er gladdere groeven (minder ruis en kraak) gesneden worden die dichter naast elkaar lagen. Hierdoor kon de snelheid omlaag 78 naar 45 toeren per minuut, waardoor de platen kleiner konden worden.
    Er was een nadeel... de groeven waren zo dun en lagen zo dicht naast elkaar, dat een plaat na een paar keer met een dikke loden naald afspelen zou zijn versleten... dus moest er een nieuwe manier van aftasten worden bedacht... de kristalnaald (toen nog saffier) was geboren!
    Aangezien ondertussen ook de elektronica aan zijn opmars was begonnen, werd daar meteen gebruik van gemaakt... De elektronisch versterkte platenspeler met pick-up element was geboren!

    Zoals je ziet veranderde binnen een paar jaar de complete technologie rondom grammofoonplaten... Er werd nieuw en minder breekbaar materiaal gebruikt, de doorsnede van de platen ging van 28 naar 17 centimeter, de snelheid ging omlaag van 78 naar 45 toeren, de groeven werden dunner en kwamen dichter bij elkaar te liggen, het geluid werd niet meer mechanisch, maar elektronisch hoorbaar gemaakt... enzovoort.

    En dacht je nu werkelijk dat al die mensen die een flinke collectie met 78 toeren platen hadden aangelegd, in opstand kwamen tegen deze nieuwe technologie? Nee! Ze omarmden het zelfs massaal omdat het zoveel beter klonk!
    Ja maar... die oude collectie dan?
    Geen probleem... maak de kristalnaald wisselbaar tussen een dik en een dun exemplaar en zorg dat er kan worden omgeschakeld van 45 naar 78 toeren... en zie daar... zelfs de oude muziekcollectie kon weer jaren mee en klonk zelfs beter!!


    En nu weer even terug naar vandaag:

    DVD versus Blu-Ray;
    - Bij Blu-Ray zijn de 'pitjes' veel kleiner en liggen dichter op elkaar
    - Bij Blu-Ray wordt een andere laser gebruikt ('dun' blauw i.p.v. 'dik' rood)
    - Blu-Ray tast de schijf op een hogere snelheid af
    - Blu-Ray zal een hogere (High Density) beeldkwaliteit opleveren
    - Blu-Ray kan niet worden afgespeeld op de huidige DVD-speler

    En denk je dat de gemiddelde DVD-liefhebber dat een probleem vindt? Welnee! Er zal tenslotte van een veel hogere kwaliteit genoten kunnen worden!

    Ja maar... de oude collectie dan?
    Geen probleem... maak in de nieuwe spelers de laser wisselbaar tussen een rood en een blauw exemplaar en zorg dat er wordt omgeschakeld naar een lagere snelheid indien nodig... en zie daar... zelfs de oude DVD-collectie kan weer jaren mee en ziet er waarschijnlijk zelfs beter uit vanwege de hogere verwerkingssnelheid van de nieuwe elektronica!!

    Maak je maar geen zorgen... je schijfjes kunnen vast nog 20 jaar mee... maar de technologie zal zeker wel veranderen

  3. #153

  4. #154

    Standaard

    Klein vraagje: dvd.nl kan toch ook met een ander naam verder gaan zoals dvd-blu-ray.nl met twee combinatie van dvd en blu-ray??dat lijkt me handig!! 8)

  5. #155

    Standaard

    Hoe groot kan toeval zijn...?
    Vandaag op C|Net:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door C|Net
    A group promoting and developing a format for a next-generation DVD technology announced on Wednesday the completion of the first version of the specification, paving the way for disk production.
    Volledig artikel: Blu-ray Disc spec approved

  6. #156

    Standaard

    Daarvoor is er ook geen reden voor dat dvd.nl ermee moet stoppen met bestaan want er kan gewoon verdergaan met een andere naam zoals ik ook eerder zei??blu-ray en samen als 1 discussiesforum kan gewoon doorgaan.Dat zal iedereen ermee plezier doen anders moet iedereen weer wachten tot er blu-ray discussieforum komt!Balen!! Verder weet ik nu genoeg en in de toekomst na dvd ga ik gewoon blu-ray disc kopen zodat ik ook gewoon met de tijd mee kan gaan.Het is nu nog even afwachten of blu-ray echter in de grond gestampt want bij laserdisc is dat niet gelukt!!

  7. #157

    Standaard Re: Schadevergoeding

    Citaat Oorspronkelijk gepost door René Veentjer
    Als het echt door gaat wat die Bill Gates zegt, dan vraag ik schade vergoeding aan, Ik ben nu lekker bezig met verzamelen van DVD's en CD's, en dan zijn ze zeker niks meer waard. Dan wil ik ook alle bedragen hebben voor mijn DVD's en CD's collectie voor wat ik in de winkel heb betaald

    Ja Daaaaaaaaag Bill, ga met pensioen.
    mee eens!!Bill...ga toch met pensioen en zwem dan in een geld als dagobert duck!!

  8. #158

    Standaard

    Ik zag dit al aankomen, waarom denk je anders dat ik al zoveel dvd
    's en cd's uit mijn privé collectie heb verkocht ?


    .
    ..
    ...
    ....
    .....
    ......
    .......
    ........
    .........


    [spoiler:c37302a7d5]neem deze post vooral NIET serieus .... :wink: [/spoiler:c37302a7d5]

    Groet
    Dennis 8)

  9. #159

    Standaard

    Nou ik hoop dat dvd.nl nog lang niet weg gaat 8)
    Mijn Dvd's...maar heb er in tussen veel en veeeeeel meer bij

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •