Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 160 worden weergegeven.

Discussie: Boeken over films

  1. #1

    Standaard Boeken over films

    Ik ben op zoek naar een soort jaaroverzicht van films die in bv. 2003 zijn uitgekomen? Bestaat zoiets.

    Ook tips van boeken over filmgeschiedenis in het algemeen zijn welkom. Engels of nederlandstalig maakt niet zoveel uit.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb laatst 2 filmboeken gekocht...Films van de jaren 90 en Films van de jaren 80.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  3. #3

    Standaard

    Er bestaat een interessante DVD over de filmgeschiedenis: The First 100 Years of Cinema


    The First 100 Years is niet alleen een eerbetoon aan alle filmmakers van de laatste eeuw, maar vooral ook aan alle kijkers die door de jaren heen gefascineerd raakten door de speelfilm. In deze indrukwekkende documentaire zijn fragmenten opgenomen uit de meest uiteenlopende filmklassiekers van de afgelopen eeuw. Van het spraakmakende Birth Of A Nation, Gone With The Wind en Casablanca tot fragmenten uit 'moderne' kassuccessen als Star Wars en Raiders Of The Lost Ark. Het is een aaneenschakeling van feestelijke hoogtepunten met klassieke liefdesscenes, beroemde citaten en de meest sensationele beelden. Als klap op de vuurpijl volgt een aantal interviews met een reeks van Hollywood's supersterren, regisseurs en de beroemdste producenten en scenarioschrijvers. Deze compilatie over 100 jaar speelfilms is geproduceerd door Oscarwinnaar Chuck Workman en Joel Silver, de producent van tientallen tophits inclusief de Lethal Weapon en Die Hard films.
    Deze documentaire zit ook in de nieuwe release van Hollywood Classics
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Zie onderstaande thread
    Het boek Cinema Year by year (1895-2002)
    filmboek

  5. #5

    Standaard

    Ieder jaar komt er een Film Jaarboek uit. Hierin staan alle films die in een jaar zijn uitgekomen. Een paar maanden geleden is de editie over 2003 uitgekomen.
    Prince:So, do U like environmental records? Crickets chirpin', water rushin'. Supposed 2 make U horny, it just make me wanna go 2 the bathroom.

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben erg tevreden over het boek:

    Film History, an introduction van Kristin Thompson en David Bordwell.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Ik heb laatst 2 filmboeken gekocht...Films van de jaren 90 en Films van de jaren 80.
    Dit vind ik een prachtige serie, inmiddels is ook Films van de jaren 70 verschenen. Prachtige boeken met hele mooie foto's, goede beschrijvingen en zeker niet duur. 30 euro voor een boek van 600/700 bladzijden vind ik goed te doen. Ik heb in die serie (Taschen) ook 'Stanley Kubrick' en 'Alfred Hitchcock' aangeschaft. Die zijn niet zo dik, maar kosten ook maar 15 euro. Aanrader!

  8. #8

    Standaard

    Ik ben momenteel bezig met het boek French Cinema van Lanzoni. Heel interessant. Het boek is ingedeeld in acht tijdperiodes en behandelt de Franse Cinema van 1895 tot en met 2002.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Dit vind ik een prachtige serie, inmiddels is ook Films van de jaren 70 verschenen. Prachtige boeken met hele mooie foto's, goede beschrijvingen en zeker niet duur. 30 euro voor een boek van 600/700 bladzijden vind ik goed te doen. Ik heb in die serie (Taschen) ook 'Stanley Kubrick' en 'Alfred Hitchcock' aangeschaft. Die zijn niet zo dik, maar kosten ook maar 15 euro. Aanrader!
    Waar kan je die boeken kopen?
    Four-Star Trader (236)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Dit vind ik een prachtige serie, inmiddels is ook Films van de jaren 70 verschenen. Prachtige boeken met hele mooie foto's, goede beschrijvingen en zeker niet duur. 30 euro voor een boek van 600/700 bladzijden vind ik goed te doen. Ik heb in die serie (Taschen) ook 'Stanley Kubrick' en 'Alfred Hitchcock' aangeschaft. Die zijn niet zo dik, maar kosten ook maar 15 euro. Aanrader!
    Waar kan je die boeken kopen?
    Ik heb ze gezien in verschillende doorsnee boekenzaken. Maar ook in het ABC hebben ze boeken over de grote meesters in het Engels. Deze zijn volgens mij wat uitgebreider.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jelger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Ik heb laatst 2 filmboeken gekocht...Films van de jaren 90 en Films van de jaren 80.
    Dit vind ik een prachtige serie, inmiddels is ook Films van de jaren 70 verschenen. Prachtige boeken met hele mooie foto's, goede beschrijvingen en zeker niet duur. 30 euro voor een boek van 600/700 bladzijden vind ik goed te doen.
    waar heb je die al zien liggen dan ik heb die van de jaren 80 en 90 wel maar die van de jaren 70 nog niet.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blauwoogje
    waar heb je die al zien liggen dan ik heb die van de jaren 80 en 90 wel maar die van de jaren 70 nog niet.
    Bij verschillende boekhandels in Amsterdam, anderhalve maand geleden al denk ik

  13. #13

    Standaard

    Ik heb ze volgens mij bij "De Slegte" zien liggen.
    "Film Noir" lijkt me ook wel wat.
    Taschen brengt mooie Plaatjes boeken uit voor een voordelige prijs.
    Wil je wat meer inhoudelijk iets lezen over Hitchcock bijvoorbeeld dan raad ik "Hitchcock by Truffaut" aan.
    Taschen

  14. #14

    Standaard

    Ik heb nu:
    -9 th Virgin Filmguide
    -Time Out Filmguide 12
    -DVD&Video Guide 2004
    -the Making of Godzilla
    -Erotic Movies
    -the Films of the Seventies
    -Filmmuziek-het witte doek
    -Blik op Zeven: Flashback op 100 jaar Film
    -Filmjahrbuch 2002
    -Robert Hofman's Jeugdfilmgids

    Bij American Bookcentre of bij de EBC, of bij Donner, daar hebben ze ook altijd wel veel.
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xandernijsten
    Ik ben momenteel bezig met het boek French Cinema van Lanzoni. Heel interessant. Het boek is ingedeeld in acht tijdperiodes en behandelt de Franse Cinema van 1895 tot en met 2002.
    Waar heb je die gekocht??
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  16. #16

    Standaard

    ben bezig in

    this book is called dogma over het dopma '95 manifest van von trier en vinterberg

    verder net een biografie van Kubrick afgerond en eentje van fellini

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    ben bezig in

    this book is called dogma over het dopma '95 manifest van von trier en vinterberg
    en eentje van fellini
    Waar heb je die gehaald? Toevallig ben ik met Dogmafilms en Fellini steeds meer bezig. Bij de Slegte ofzow?
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  18. #18
    catherine vandekerckhove
    Guest

    Standaard alternatieve film

    Kan iemand mij titels bezorgen van boeken over de alternatieve film?
    Alvast bedankt

  19. #19

    Standaard

    Ik zag gisteren bij de V&D een mooi boek liggen: 1001 films die je gezien moet hebben. Dit boek ga ik van de week zelf ook halen! Stonden ook foto's van sommige films in en de laatste film die in het boek werd behandeld was Kill Bill 1.
    Four-Star Trader (236)

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik zag het boek ook liggen, maar dan bij een (budget)winkel. Wat me opviel was dat het gelukkig niet alleen maar gaat om Hollywoodproducties, maar dat er ook veel aandacht is voor films uit andere landen. Van elke film wordt in het kort uiteengezet waarom de film zo belangrijk is. Ik zag hem zelf liggen voor €19,95. Hoe duur is ie bij V&D?
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik zag het boek ook liggen, maar dan bij een (budget)winkel. Wat me opviel was dat het gelukkig niet alleen maar gaat om Hollywoodproducties, maar dat er ook veel aandacht is voor films uit andere landen. Van elke film wordt in het kort uiteengezet waarom de film zo belangrijk is. Ik zag hem zelf liggen voor €19,95. Hoe duur is ie bij V&D?
    Ja dat viel mij ook op dat er idd ook arthouse titels werden behandeld, erg interessant dus! Bij de V&D lag het boek ook voor € 19,95. Heb ook al op internet gekeken en daar is die ook bij alle winkels die het boek verkopen € 19,95
    Four-Star Trader (236)

  22. #22

    Standaard

    Zag bij De Slegte een film-encyclopedie. :P
    Maar ja, verouderde troep, de laatste 6 jaar staan d'r nie in
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik zag het boek ook liggen, maar dan bij een (budget)winkel. Wat me opviel was dat het gelukkig niet alleen maar gaat om Hollywoodproducties, maar dat er ook veel aandacht is voor films uit andere landen. Van elke film wordt in het kort uiteengezet waarom de film zo belangrijk is. Ik zag hem zelf liggen voor €19,95. Hoe duur is ie bij V&D?
    Ja dat viel mij ook op dat er idd ook arthouse titels werden behandeld, erg interessant dus! Bij de V&D lag het boek ook voor € 19,95. Heb ook al op internet gekeken en daar is die ook bij alle winkels die het boek verkopen € 19,95
    Dat boek heb ik 8) . Ik vind het een leuk boek met flink wat informatie en zoals jullie al meldde gaat het niet alleen over de Hollywoodfilms maar ook over buitenlandse arthousefilms. Een groot deel van de mijlpalen in de filmgeschiedenis staan er ook wel in vermeldt. Erg leuk boek dat je niet binnen een half uurtje uit hebt .

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Zojuist het boek The Goblins of Labyrinth gekocht via eBay, erg benieuwd! Is er hier iemand die dit boek al heeft?

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •