Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 160 worden weergegeven.

Discussie: Boeken over films

  1. #26

    Standaard

    Dit vind ik een prachtige serie, inmiddels is ook Films van de jaren 70 verschenen. Prachtige boeken met hele mooie foto's, goede beschrijvingen en zeker niet duur. 30 euro voor een boek van 600/700 bladzijden vind ik goed te doen. Ik heb in die serie (Taschen) ook 'Stanley Kubrick' en 'Alfred Hitchcock' aangeschaft. Die zijn niet zo dik, maar kosten ook maar 15 euro. Aanrader! Goed!
    Die van Stanley Kubrick heb ik, die vond ik erg goed en verzorgd. Die van Hitckcock koop ik misschien nog een keer.

    De andere serie waar je over spreekt zag ik bij De Slegte liggen. Ze leken me alleen een beetje overgeïllustreerd, als je begrijpt wat ik bedoel. Mooie foto's inderdaad, maar het zag eruit alsof die de boventoon voerden.

    Kan je me overtuigen toch deze boeken te gaan kopen?

  2. #27

    Standaard

    foutje
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  3. #28
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Misschien niet wat je zoekt, maar ik verzamel zelf de boeken over de LotR films, vooral het Weapons and Warfare boek vind ik erg mooi, maar ook de 4 'Art of' boeken zijn zeer de moeite waard voor de fans.

  4. #29

    Standaard

    Ik zie nu pas dat mijn reactie hier niet helemaal thuishoort
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  5. #30

    Standaard

    Ik heb de boeken over Kubrick en Hitchcock van Taschen. Verder van dezelfde uitgever Films van de Jaren 80, Films van de Jaren 90 en het megaboek The Kubrick Archives.

    Dat boek over 1001 films lijkt me ook erg leuk. Kan er alleen weinig over vinden op internet. Maar die ga ik deze zomer aanschaffen.

    Weet er verder iemand nog een leuk en goed boek over Kurosawa? Lijkt me ook interessant.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  6. #31

    Standaard

    Op DVDBeaver is een goed overzicht van filmboeken, daartussen ook boeken over de japanse cinema en dus ook over Kurosawa
    dvdbeaver

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Iemand een idee waar je deze in Nederland kan bestellen of een andere site waar je via overschrijving/paypal kan betalen?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Merth
    Iemand een idee waar je deze in Nederland kan bestellen of een andere site waar je via overschrijving/paypal kan betalen?
    Je kunt deze boeken gewoon bij De Slegte halen. De NL releases van de jaren 50 en 60 staan geplanned voor oktober 2005!
    Four-Star Trader (236)

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Merth
    Iemand een idee waar je deze in Nederland kan bestellen of een andere site waar je via overschrijving/paypal kan betalen?
    Een aantal zijn in ieder geval bij Bol.com verkrijgbaar. Kijk maar op deze pagina. Dit zijn wel de Engelstalige versies, maar van het boek: Films van de Jaren Negentig is ook een Nederlandse editie verschenen: zie hier. Deze is aanmerkelijk goedkoper zoals je kan zien.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Films van de Jaren Negentig is ook een Nederlandse editie verschenen: zie hier. Deze is aanmerkelijk goedkoper zoals je kan zien.
    Dat is dan ook niet de versie van het plaatje hierboven maar een speciale 25th anniversary special edition van Taschen. Dit boek heeft ongeveer 200 pagina's minder dan die andere. Dit is de voorkant van deze speciale editie:

    Four-Star Trader (236)

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Films van de Jaren Negentig is ook een Nederlandse editie verschenen: zie hier. Deze is aanmerkelijk goedkoper zoals je kan zien.
    Dat is dan ook niet de versie van het plaatje hierboven maar een speciale 25th anniversary special edition van Taschen. Dit boek heeft ongeveer 200 pagina's minder dan die andere. Dit is de voorkant van deze speciale editie:

    En weer wat geleerd. Zelf heb ik trouwens maar één filmboek van Taschen: Film Noir van Alain Silver en James Ursini. Hoewel het erg prettig oogt, vind ik de verhouding tussen foto's en tekst niet fijn. Het zijn voornamelijk fotoboeken en het informatieve aspect valt me eerlijk gezegd wel wat tegen.

    Toch zijn een aantal van deze Taschenboeken wel voor redelijke prijzen verkrijgbaar. Zo zag ik laatst nog een boek gewijd aan films van Truffaut voor iets van 15 of 20 euro, evenals een soortgelijk boek over het werk van Michelangelo Antonioni.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  12. #37

    Standaard

    is deel 4 (films van de jaren 60) ook al in de nederlandse versie uigekomen?
    omdat ik hier alleen zie staat movies of the...!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blauwoogje
    is deel 4 (films van de jaren 60) ook al in de nederlandse versie uigekomen?
    omdat ik hier alleen zie staat movies of the...!
    Films van de jaren 50 komt: Dutch: 3-8228-4842-5 (October 2005)
    Films van de jaren 60 komt: Dutch: 3-8228-4910-3 (February 2006)

    Vind het zelf vreemd dat jaren 50 eerder dan jaren 60 uitkomt maar ben allang blij dat ze er komen!
    Four-Star Trader (236)

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blauwoogje
    is deel 4 (films van de jaren 60) ook al in de nederlandse versie uigekomen?
    omdat ik hier alleen zie staat movies of the...!
    Films van de jaren 50 komt: Dutch: 3-8228-4842-5 (October 2005)
    Films van de jaren 60 komt: Dutch: 3-8228-4910-3 (February 2006)

    Vind het zelf vreemd dat jaren 50 eerder dan jaren 60 uitkomt maar ben allang blij dat ze er komen!
    bedankt voor deze informatie!

  15. #40

    Standaard

    Heb net 12 winkels van De Slegte afgebeld omdat ik zelf ook op zoek was naar Films van de jaren 90. Heb na veel bellen een nieuw exemplaar kunnen vinden in het filiaal Enschede! Voor de liefhebbers: in Amersfoort lag nog een 2e hands exemplaar...

    Volgens mij hebben we hier een gevalletje van een boek die OOP aan het gaan is. Echt de ene na het andere filiaal had het boek niet meer. Ben blij dat ik toch nog een exemplaar te pakken heb kunnen krijgen! Heeft misschien te maken met die speciale jubileum uitgave van Films van de jaren 90 dat die overal uitverkocht is...
    Four-Star Trader (236)

  16. #41

    Standaard

    Hoeveel hadden ze er nog in Enschede? Want daar kom ik elke dag

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Merth
    Hoeveel hadden ze er nog in Enschede? Want daar kom ik elke dag
    Geen idee... Mijn exemplaar wordt in ieder geval richting Arnhem gestuurd!
    Four-Star Trader (236)

  18. #43

    Standaard

    Goed topic

    Ik heb deze twee filmboeken.

    Film Art: An introduction


    Dit is echt een heel goed boek waar 'de film' wordt uitgelegd. Story, Mise-en-scene, Cinematografie, Montage en Geluid worden besproken in een boek dat goed wegleest en beelden van films die echt helpen om de materie beter te begrijpen. Dit is dan ook wel een zeer goed boek als je films wat dieper wilt bekijken.

    1001 Movies you must see before you die


    Zeer mooi boek waarin 1001 films besproken worden. Al eerder genoemd in dit topic geloof ik. Ik vind het boek vooral handig, want er zijn zoveel films gemaakt. Dus lijstjes helpen mij gewoon om te weten wat ik moet gaan kijken.


    Ik wil sowieso nog 'Film History, an Introduction' kopen. Over die boeken van TASCHEN zou ik graag nog wat meningen hebben. Die boeken zien er net zo als '1001 movies you ...' heel erg strak uit, maar dat is misschien wel een groot minpunt? Veel mooie foto's, maar weinig tekst. Kortom, kan iemand een beetje zeggen hoe die boeken (vooral Movies of the [jaartal] serie) bevallen?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    1001 Movies you must see before you die
    Leuke titel en een gepaste cover.

  20. #45

    Standaard

    1001 Movies you must see before you die

    Ik zag dat er in september een "nieuwe" versie uitkomt. Zullen wel 5 films veranderd zijn of zo. Ik zet hem binnenkort in de pre order, want dit lijkt me een leuk en interessant boek.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa
    1001 Movies you must see before you die

    Ik zag dat er in september een "nieuwe" versie uitkomt. Zullen wel 5 films veranderd zijn of zo. Ik zet hem binnenkort in de pre order, want dit lijkt me een leuk en interessant boek.
    Is vooral leuk vanwege het brede scala verschillende titels, dus niet alleen Hollywood. Soms zitten er wel spoilers in de stukken, maar dat zijn uitzonderingen. Voor de rest een handig lijstje.

  22. #47

    Standaard

    Heb deze week aangeschaft:

    Frank Capra: The Catastrophe of Succes
    On Sunset Boulevard: The Life and Times of Billy Wilder


    Ben benieuwd of het wat is, ik ben net begonnen aan het eeste boek.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  23. #48

    Standaard

    Filmboeken die ik inmiddels in mijn bezit heb;

    -1001 films (de meest spraakmakende films aller tijden)
    -Films van de Jaren 70
    -Films van de Jaren 80
    -Films van de Jaren 90

    Het is nog niet veel maar daar wil ik zeker nog verandering in brengen.

  24. #49

    Standaard

    Heb zelf via via Cinemania 97 kunnen bemachtigen. Een leuke encyclopedie op cdrom. Niet echt een boek, maar wel veel informatie. Uiteraard niet echt up to date meer en Microsoft heeft ook geen plannen om in de toekomst verder te gaan met deze serie.

    Tevens heb ik een Ebay veiling lopen van het Boek
    World of Science Fiction. De verhalen die ik hoor over dit boek houden allemaal in dat dit onmisbaar is voor de SF fan
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Tevens heb ik een Ebay veiling lopen van het Boek
    World of Science Fiction. De verhalen die ik hoor over dit boek houden allemaal in dat dit onmisbaar is voor de SF fan
    o? :wink:

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •