Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 180 worden weergegeven.

Discussie: Gay & Lesbian

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frans T
    Torch Song Trilogy.

    Ik heb deze helaas alleen op video: 12 jaar geleden opgenomen toen dit juweeltje op de BRT was.
    Hij is wel als R1-dvd verkrijgbaar. Harvey Feirstein is geweldig!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Whitesoxx

    PS en nu nog een thread met favoriete XXX dvd's

    :wink:
    Een vergelijkbare discussie is hier al eerder geweest en verzandde al vrij snel in puberale meligheid. Een grapje op zijn tijd kan natuurlijk, maar het einde was helaas al snel zoek. Kennelijk wordt adult niet beschouwd als een serieus genre/product, met evenredige reacties als gevolg. Ben i.i.g. al blij dat dit topic tot nu toe hiervan verschoond is gebleven.

    Of bedoelde je adult-gay movies? Het US Male label heeft vooral macho/military/uniform spul, en daarnaast is veel "Twinks" materiaal voornamelijk afkomstig uit het voormalige Oostblok. Al barst het in die producties vooral van de armoedzaaiers die puur voor het geld de gay-rol spelen, en tussen de opnames door een heteroblaadje nodig hebben om de "eer" hoog te houden. Sad but true.

    Mijn non-adult favo's (hoewel veel titels al zijn genoemd):
    My Beautiful Laundrette (maakte destijds erg veel indruk en staat nog steeds bovenaan mijn lijst)
    Torch Song Trilogy
    Prick Up Yor Ears
    My Private Idaho
    Beautiful Thing
    Aimee & Jaguar
    Priscilla, Queen Of The Desert

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey

    Hij is wel als R1-dvd verkrijgbaar. Harvey Feirstein is geweldig!
    Ik ben zojuist gaan zoeken bij Amazon en je hebt gelijk! Nog wel met een commentaartrack van Harvey Fierstein erop, dat moet bijzonder zijn..

  4. #54

    Standaard

    Ik heb net de DVD 'Bent' gekeken, en deze komt meteen samen met Priest op een gedeelde eerste plaats... Een prachtfilm!

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    KNIP

    My Private Idaho
    Even mierenn**n: het is volgens mij My OWN Private Idaho.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Even mierenn**n: het is volgens mij My OWN Private Idaho.
    Doe wat je niet laten kunt :wink:

  7. #57

    Standaard

    Higher Learning met Jenniffer Connelly & Kristy Swanson.


  8. #58

    Standaard Re: Katja Schuurman in lesbische roadmovie

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RDV
    Mischien gaat dit wat worden.

    Katja Schuurman in lesbische roadmovie

    Gepubliceerd op vrijdag 16 juli 2004

    AMSTERDAM (ANP) - De actrices Katja Schuurman en Tara Elders spelen de hoofdrollen in een lesbische roadmovie die regisseur Theo van Gogh gaat maken.
    Auteur Ronald Giphart schrijft het script.
    Het is de eerste keer dat hij een filmdraaiboek schrijft.
    Dat heeft Van Gogh vrijdag bekendgemaakt.

    Een titel is nog niet bekend.
    De film verhaalt over twee vriendinnen die er nog een keer op uit trekken voordat een van hen gaat trouwen.
    ,,Het wordt een ode aan het wonder van het vrouwelijke orgasme'', aldus de filmmaker.

    De opnames van de productie moeten voorjaar 2005 plaats vinden.
    Eerst filmt Van Gogh nog 'De zesde mei' , een thriller over de moord op Pim Fortuyn.
    De bedoeling is dat de lesbische roadmovie najaar 2005 in première gaat.

    Deze zal waarschijnlijk niet meer gemaakt worden...

    Of zouden ze een andere regisseur aantrekken?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    De vierde man.
    Ja, ik ook......maar wanneer komt deze nou eens uit op DVD regio 2?

  10. #60

    Standaard

    Hier de absolute parels in mijn collectie op een rijtje, veel ervan op R1:

    * Come Undone (Frans - aka Presque Rien)
    * Queer as Folk (US Season 1 t/m 3. Season 4 op R1 in feb. 2005!!)
    * Circuit
    * When Boys Fly (docu)
    * The Fluffer (Met leuk bijrolletje van Debbie "Blondie" Harry)
    * Like It Is
    * Far From Heaven
    * Wild Reeds (Frans)
    * Nico & Dani (Spaans)
    * His Secret Life (Italiaans)
    * Hamam (Turks/Italiaans)
    * Yossi & Jagger (Israelisch)
    * The Man I Love
    * Death in Venice
    * Beautiful Thing
    * Longtime Companion
    * Head On
    * Bent
    * For A Lost Soldier (Nederlands - controversieel onderwerp)
    * L.I.E. (controversieel onderwerp)
    * The Broken Hearts Club



    Er zijn er nog veel meer, maar de kwaliteit van die anderen is vaak ver te zoeken; rammelende scripts, slechte uitwerkingen daarvan, houterige acteurs (een goed voorbeeld daarvan is "Leather Jacket Love Story", een absolute bagger film, maar iedereen weet dat het om de ondeugende 40 minuten bonusmateriaal gaat), maar in bovenstaand rijtje zit dat allemaal wel snor.

    Let ook op de Amerikaanse versie van Queer as Folk (QAF). Oorspronkelijk geadapteerd van de Britse serie die 2 seizoenen lang duurde en bijelkaar iets van 8 afleveringen was. De Amerikaanse versie telde het eerste seizoen maar liefst 22 afleveringen. Als je de Britse versie al gezien hebt, zal het eerste seizoen van de Amerikaanse versie wellicht wat moeilijk door te komen zijn, aangezien zij het Britse verhaal over 22 afleveringen -met enkele bijverhaaltjes- uitsmeren, maar als je er door komt, wordt je geduld goed beloond.

    Het is nu 1 van m'n meest favoriete series ooit. De zaken worden in de Amerikaanse versie serieus aangepakt en met veel vettere budgetten ook, wat de productie ook uitstraalt. Februari 2005 komt het 4e seizoen uit op R1. De Europese DVD markt waagt zich voorlopig nog niet aan de hele Amerikaanse serie, wat met recht een zonde genoemd mag worden.

  11. #61

    Standaard

    Ken alleen meer de verborgen homo karakters en ook in de oude films zoals in the third man (1950) en de (leuke) homorol in As good as it gets. Valt die film over James Whale hier ook niet onder?
    En zijn karakter zoals doctor prettorius in de bride uit 1935.
    De twee winkelende nichten in falling down.
    Zijn er trouwens ook anti moralistische homo films? Dat zal je wel verwachten in het puriteinse conservatieve Amerika, ik ken ze alleen niet....
    Laatst aangepast door Rotwang : 13-01-2008 om 12:51

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Liquid Bass
    * For A Lost Soldier (Nederlands - controversieel onderwerp)
    Nog zo'n nederlandse film die nog niet op Regio 2 is verschenen. Blijf dit vreemd vinden. Overigens vond ik het geen goeie film. De amerikanen waren er dol op, juist vanwege het controversiele onderwerp. Maar ik heb betere films gezien.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #63

    Standaard

    Urbania
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  14. #64

    Standaard

    kijk eens op www.pride-dvd.nl daar staan de 'beste' gay/lesbianfilms op dit moment. Dit is gebeurt in samenwerking met het maandblad SQUEEZE

  15. #65

    Standaard

    Die nieuwe Nederlandse 'film' Gay is hier nog niet genoemd

  16. #66

    Standaard

    ^^ Dat heeft met bepaalde redenen te maken.

  17. #67

    Standaard

    Southpark the Movie:

    Mr. Garrison
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  18. #68

    Standaard

    Weet iemand of de serie Queer as folk ook in regio 2 op dvd verschijnt?

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robbie-x
    Weet iemand of de serie Queer as folk ook in regio 2 op dvd verschijnt?
    Bij play.com te koop voor €11 per deel. Of bedoel je de Amerikaanse serie?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  20. #70

    Standaard

    Ik wacht ook al bijna twee jaar op de dvd's van Queer as Folk (USA), maar totnutoe niks. Via Kanaal 2 vernam ik dat er blijkbaar onderhandelingen aan de hand waren met de distributeur en dat het eerste seizoen later dit jaar op dvd zou uitgebracht worden (Warner Bros.). Totnutoe nog niet te koop.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frans T
    Torch Song Trilogy.

    Ik heb deze helaas alleen op video: 12 jaar geleden opgenomen toen dit juweeltje op de BRT was.
    Hij is wel als R1-dvd verkrijgbaar. Harvey Feirstein is geweldig!


    En jawel... binnenkort ook in Nederland, fantastisch nieuws!

    Torch Song Trilogy
    Release Datum 25 augustus 2005

    DVD Specificaties:
    Taal Engels
    Ondertiteling Nederlands en Frans
    Genre Speelfilm
    Audio Dolby 2.0
    Aspect Ratio 16:9 Anamorphic
    Disc Format DVD 9
    Feature Length 99 minuten
    Extra’s Original Theatrical Trailer

  22. #72

    Standaard

    Weet iemand waarom gay-movies met een hogere waardering dan de laagste uit de imdb-top 250 niet in de tot 250 staan? Worden ze geweerd?

    Voorbeeld:
    Fucking Åmål. Krijgt een 8, maar is niet in de top 250 te vinden.
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  23. #73

    Standaard

    Als ik je tenminste goed begrijp...

    De waarderingen op de IMDB pagina's van de films zelf, worden door mensen zoals jij en ik gegeven. Je kan zelf een cijfer aan de desbetreffende film geven.

    De 250 beste films zijn volgens mij de films die het het beste aan de Box Office hebben gedaan.

    Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Maar "Gay Movies" worden iig niet 'geweerd'
    **** me gently with a chainsaw.

  24. #74

    Standaard

    Wat is eigenlijk 'Box Office'
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Wat is eigenlijk 'Box Office'
    Meen je dat dat serieus? Moet nu toch wel een alom bekende term zijn bij films. Anyway, dat is de totale winst van een film, meestal word dit na de weekenden bekend gemaakt op verschillende sites zoals oa www.rottentomatoes.com.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •