Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 180 worden weergegeven.

Discussie: Gay & Lesbian

  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor
    Als ik je tenminste goed begrijp...

    De waarderingen op de IMDB pagina's van de films zelf, worden door mensen zoals jij en ik gegeven. Je kan zelf een cijfer aan de desbetreffende film geven.

    De 250 beste films zijn volgens mij de films die het het beste aan de Box Office hebben gedaan.

    Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen. Maar "Gay Movies" worden iig niet 'geweerd'
    Van de IMDB.com site:

    The formula for calculating the Top Rated 250 Titles gives a true Bayesian estimate:

    weighted rank (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

    where:
    R = average for the movie (mean) = (Rating)
    v = number of votes for the movie = (votes)
    m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1250)
    C = the mean vote across the whole report (currently 6.8)

    for the Top 250, only votes from regular voters are considered.
    Dat betekend dat alleen stemmen van bekende en algemene leden meegerekend worden, dus niet nieuwelingen die gewoon even aanmelden en stemmen om hun favoriete film naar nummer 1 te helpen.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Wat is eigenlijk 'Box Office'
    Meen je dat dat serieus? Moet nu toch wel een alom bekende term zijn bij films. Anyway, dat is de totale winst van een film, meestal word dit na de weekenden bekend gemaakt op verschillende sites zoals oa www.rottentomatoes.com.
    Het is geen wereldzonde hoor, dat ik iets niet weet.
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Het is geen wereldzonde hoor, dat ik iets niet weet.
    Zeg ik ook niet, maar van een DVD verzamelaar/filmfan had ik het zeg maar wel verwacht.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Het is geen wereldzonde hoor, dat ik iets niet weet.
    Zeg ik ook niet, maar van een DVD verzamelaar/filmfan had ik het zeg maar wel verwacht.
    Ik ben nu dvd verzamelaar en filmfan in wording. Ik moet mijzelf nog heel wat bijspijkeren op dat gebied, maar goed. Weer back on topic ...
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  5. #80

    Standaard


    (bron: www.amazon.de)

    Heeft iemand deze film al gezien?
    Afgezien van het bijna standaard verhaaltje (jongen is verliefd op beste vriend), vind ik het toch een mooie feelgood-film. Mede door de mooie omgevingen, camera-bewegingen en muziek is het toch een mooi filmpje geworden. En ja: de jongens die erin voorkomen zijn natuurlijk ook erg leuk!
    Jammer alleen dat Homescreen deze dvd gestript van extra's én alleen maar een dolby digital 2.0-track heeft uitgebracht. In Duitsland wordt deze uitgegeven door Warner (mét 5.1-geluid!) en in Engeland zelfs met DTS (volgens sendit.com).
    Activity suggests a life filled with purpose

  6. #81

    Standaard

    En Brokeback Mountain natuurlijk; ben er erg benieuwd naar. 17-4 op dvd (R1).
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Weet iemand waarom gay-movies met een hogere waardering dan de laagste uit de imdb-top 250 niet in de tot 250 staan? Worden ze geweerd?

    Voorbeeld:
    Fucking Åmål. Krijgt een 8, maar is niet in de top 250 te vinden.
    Ik denk dat een film ook nog eens een minimaal aantal stemmen moet hebben om in de top vermeld te worden. Anders zou de filmtop vol staan met redelijk onbekende titels die elk een paar honderd stemmen of zo hebben, veel minder dan andere films, en derhalve niet representatief zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1
    Heeft iemand deze film al gezien?
    Nee, nog niet. Maar ik ga 'm binnenkort bekijken. Lijkt me een mooie film.

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris Hoogeveen
    Weet iemand waarom gay-movies met een hogere waardering dan de laagste uit de imdb-top 250 niet in de tot 250 staan? Worden ze geweerd?

    Voorbeeld:
    Fucking Åmål. Krijgt een 8, maar is niet in de top 250 te vinden.
    Ik denk dat een film ook nog eens een minimaal aantal stemmen moet hebben om in de top vermeld te worden. Anders zou de filmtop vol staan met redelijk onbekende titels die elk een paar honderd stemmen of zo hebben, veel minder dan andere films, en derhalve niet representatief zijn.
    Het minimale aantal benodigde stemmen is 1300. Maar Fucking Åmål heeft meer stemmen dan bv. La Strada of Pantserkruiser Potjomkin, die een lagere score hebben.

    Waarschijnlijk zal het met onderstaande formule te maken hebben. Aan de wiskundigen onder ons om de uitkomst vast te stellen.

    weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

    where:
    R = average for the movie (mean) = (Rating)
    v = number of votes for the movie = (votes)
    m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1300)
    C = the mean vote across the whole report (currently 6.8)
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1
    Sommersturm

    Heeft iemand deze film al gezien?
    Afgezien van het bijna standaard verhaaltje (jongen is verliefd op beste vriend), vind ik het toch een mooie feelgood-film. Mede door de mooie omgevingen, camera-bewegingen en muziek is het toch een mooi filmpje geworden. En ja: de jongens die erin voorkomen zijn natuurlijk ook erg leuk!
    Jammer alleen dat Homescreen deze dvd gestript van extra's én alleen maar een dolby digital 2.0-track heeft uitgebracht. In Duitsland wordt deze uitgegeven door Warner (mét 5.1-geluid!) en in Engeland zelfs met DTS (volgens sendit.com).
    Ik heb deze film nog in de bioscoop kunnen meekrijgen, erg fijn filmpje vond ik, zeker de moeite waard.

    Een paar filmpjes die ik erg kan waarderen (weet niet of ze allemaal op Regio 2 verkrijgbaar zijn):

    Happy Together (Wong, beste gayfilm die ik ken)
    My Own Private Idaho (Van Sant)
    Fox and his Friends (Fassbinder)
    Querelle (Fassbinder)
    The Garden (Jarman)
    Sebastiane (Jarman)
    Poison (Haynes)
    Swoon (Kalin)
    Totally F***Up (Araki)
    The Living End (Araki)
    Mysterious Skin (Araki)
    The Doom Generation (Araki)
    Looking for Langston (Julien)
    My Hustler (Warhol)
    Flesh (Morrissey)
    Trash (Morrissey)
    Heat (Morrissey)
    La Mala Educacion (Almodovar)
    Campfire (BFI verzamel DVD)
    Formula 17 (heerlijk pretentieloos Thais werkje)
    Rebel Without a Cause (Ray)
    Flaming Creatures (Smith, nimmer op DVD)
    Sins of the Fleshapoids (Mike Kuchar)
    Three Dancing Slaves (Morel)
    Tropical Malady (Weerasethakul)
    Just a Question of Love (Faure)

    En natuurlijk alles van Kenneth Anger, maar van de goede man is helaas nog nooit iets op DVD verschenen (gaan geruchten over Blu-Ray)

    Ik ben vast nog heel veel vergeten, maar dit is wat me zo te binnen schiet.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Het minimale aantal benodigde stemmen is 1300. Maar Fucking Åmål heeft meer stemmen dan bv. La Strada of Pantserkruiser Potjomkin, die een lagere score hebben.

    Waarschijnlijk zal het met onderstaande formule te maken hebben. Aan de wiskundigen onder ons om de uitkomst vast te stellen.

    weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C

    where:
    R = average for the movie (mean) = (Rating)
    v = number of votes for the movie = (votes)
    m = minimum votes required to be listed in the Top 250 (currently 1300)
    C = the mean vote across the whole report (currently 6.8)
    Ben een wiskundige. Het is me alleen niet duidelijk of bijvoorbeeld die 8 voor Fucking Amal nu de uiteindelijke R-waarde is of de WR-waarde. Bovenstaand formuletje is gewoon een gewogen gemiddelde om de "extremen" wat af te blokken, waarbij een bepaalde fractie gewoon "vervangen" wordt door het gemiddelde over de ganse IMDB. Die fractie wordt minder en minder significant naarmate de film meer stemmen krijgt.

    Het zou me verbazen als deze formule bepaalt of een film in de top 250 of niet komt; immers dan zou het kunnen gebeuren dat films met een hogere rating lager geklasseerd geraken omdat er bijvoorbeeld minder op gestemd is. Maar dat is niet het geval, de entries uit de top 250 zijn netjes van hoog naar laag geklasseerd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #87

    Standaard

    De meest logische uitleg is natuurlijk dat ze een andere formule gebruiken dan diegene die ze noemen, doch dit terzijde.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    La Mala Educacion (Almodovar)
    Ja, die vond ik ook erg goed.
    Heb jij trouwens Lillies gezien?
    Activity suggests a life filled with purpose

  14. #89

    Standaard

    Mijn absolute favorieten (tot nu toe):

    1. Torch Song Trilogy
    2. Get Real
    3. La Mala Educacion

  15. #90

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1
    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    La Mala Educacion (Almodovar)
    Ja, die vond ik ook erg goed.
    Heb jij trouwens Lillies gezien?
    Lillies vond ik niets, veel te statisch. Een duidelijke toneelverfilming waar dan ook nog eens toneel in zit.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1

    Heeft iemand deze film al gezien?
    En ja: de jongens die erin voorkomen zijn natuurlijk ook erg leuk!
    Sommersturm, ja! Heb hem al een tijdje, in Duitsland gekocht, zonder ondertitels, waardoor de choach wel erg slecht te verstaan is (spreekt een of ander dialect), maar goed, met een Duits sportteam om naar te kijken maakt dat niet verstaanbare ook niet zoveel uit

    Ja, erg leuke film!

  17. #92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sg_sg1

    Heeft iemand deze film al gezien?
    En ja: de jongens die erin voorkomen zijn natuurlijk ook erg leuk!
    Sommersturm, ja! Heb hem al een tijdje, in Duitsland gekocht, zonder ondertitels, waardoor de choach wel erg slecht te verstaan is (spreekt een of ander dialect), maar goed, met een Duits sportteam om naar te kijken maakt dat niet verstaanbare ook niet zoveel uit

    Ja, erg leuke film!
    Is dat die film met die roeiers?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  18. #93

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey

    Is dat die film met die roeiers?
    Ja

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Lillies vond ik niets, veel te statisch. Een duidelijke toneelverfilming waar dan ook nog eens toneel in zit.
    Lillies vond ik juist verrassend. Mede door het bijzondere toneelspel. De vrouwenrollen worden namelijk door mannen gespeeld en ik moet zeggen dat ze dat met flair doen.
    Verder was het in het begin even wennen om naar een toneelstuk/film te kijken, maar gaandeweg liepen de lijnen van toneelstuk naar film goed in elkaar over.
    Activity suggests a life filled with purpose

  20. #95

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door (Disney)Tom Houben
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey

    Is dat die film met die roeiers?
    Ja
    Ok, heb ik over gelezen inderdaad, leek me wel interessant. Ik zal hem eens aanschaffen.

    Gisteren naar Brokeback Mountain geweest, een echte Ang Lee; daardoor ook niet van begin tot het einde sterk, maar toch erg mooi.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  21. #96

    Standaard

    Heb Sommersturm ook gezien, en was echt zeer positief verrast, heerlijke film.

    Andere favorieten zijn:

    - La Mala Educacion
    - Yossi and Jagger
    - My Own Private Idaho
    - Happy Together
    - Mysterious Skin (hoewel ik dit nu weer niet echt een typische Gay-film vondt)

    Ga binnenkort Brokeback Mountain zien, maar heb daar ook wel hoge verwachtingen van.

  22. #97

    Standaard

    Ondanks de enkele romantische en spannende momenten vond ik Summerstorm toch ik een beetje simpel en voorspelbaar. Hij wist me in ieder geval niks nieuws te vertellen of mijn referentiekader te verbreden (wat Brokeback Mountain wel doet).

    Veel leuker en belangrijker vind ik de extreem humoristische Britse serie Little Britain . Die heeft een opvallend hoog gay gehalte, terwijl he's er net zo hard om kunnen lachen als gays (merkte ik).
    Die twee top-acteurs deinzen er niet voor terug om op een excellente manier vrouwen, travestieten en overmatig (leer-)nichterige typetjes neer te zetten.
    Ik heb sinds Monty Python niet meer zo hard in een deuk gelegen!
    Écht een absolute aanrader (volgens mij nu op vrijdagavond Nederland 3)
    Volgens mij hebben die twee in het Engelse Madame Tussauds een wassen beeld gekregen. Het is een doorslaand kijkcijfersucces (en nog wel van de BBC) bij onze buurtjes over de zee.



















    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel

    Veel leuker en belangrijker vind ik de extreem humoristische Britse serie Little Britain . Die heeft een opvallend hoog gay gehalte, terwijl he's er net zo hard om kunnen lachen als gays (merkte ik).
    Die twee top-acteurs deinzen er niet voor terug om op een excellente manier vrouwen, travestieten en overmatig (leer-)nichterige typetjes neer te zetten.
    Ik heb sinds Monty Python niet meer zo hard in een deuk gelegen!
    Écht een absolute aanrader (volgens mij nu op vrijdagavond Nederland 3)
    Volgens mij hebben die twee in het Engelse Madame Tussauds een wassen beeld gekregen. Het is een doorslaand kijkcijfersucces (en nog wel van de BBC) bij onze buurtjes over de zee.

    beetje off topic maar misschien vind je The League of Gentlemen dan ook wel leuk

  24. #99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart1971
    beetje off topic maar misschien vind je The League of Gentlemen dan ook wel leuk
    Ken hem wel van naam, geen idee wat het inhoud, ik zal het eens gaan opzoeken.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  25. #100

    Standaard

    - Showgirls
    - Bound
    - Mulholland Drive
    - Threesome
    - In and Out
    - American Beauty
    - Gia
    - Monster

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •