De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Cd's en dvd's goedkoper"

    http://nu.nl/news.jsp?n=362050&c=50

    AMSTERDAM - De prijzen van cd's en dvd's gaan de komende jaren verder omlaag. "Cd's zeker met enkele euro's, dvd's mogelijk nog harder," aldus directeur Peter Haas van Media Markt Nederland in het Algemeen Dagblad. De Free Record Shop wil nog niet meegaan in de prijzenslag.


    De Media Markt is samen met de Free Record Shop marktleider op de Nederlandse cd/dvd-markt, die volgens het AD over zijn hoogtepunt heen is. De branche wordt geteisterd door branders, illegale kopieën en concurrentie.

    De Free Record Shop gaat vanaf oktober de mogelijkheid aanbieden om 500.000 liedjes legaal te downloaden via internet. De kosten daarvan komen te liggen tussen de 0,49 en 1,49. De prijs van een cd komt dan gemiddeld rond de 12 euro te liggen.
    Bekijk de trailer van de eerste Nederlandse superhelden-film: http://www.herocomplex.nl

  2. #2

    Standaard

    e Free Record Shop gaat vanaf oktober de mogelijkheid aanbieden om 500.000 liedjes legaal te downloaden via internet. De kosten daarvan komen te liggen tussen de 0,49 en 1,49. De prijs van een cd komt dan gemiddeld rond de 12 euro te liggen.
    Ik wil per definitie geen mp3's hebben als ik daar grof geld voor moet betalen. Dan zijn cd's misschien wel maar de helft van wat ze nu zijn,maar sorry hoor, 12 euro is gewoon veel en veel te veel voor een mp3.....

  3. #3

    Standaard

    Ik krijg nu al de indruk dat de DVD prijzen aardig zakken. Vooral met nieuwe DVD's wordt aardig gestunt (Mystic river voor 9,99 met Air-miles). De standaard-prijzen van boven de 20,= zie je steeds minder (uitzonderingen zoals bol.com ed daar gelaten).
    *** Star-trader / SafeTrader

  4. #4

    Standaard

    De Media Markt heeft mooie woorden, maar zolang de maatschappijen zo'n hoge prijs blijven vragen voor hun CD/DVD's, zullen de prijzen niet veel dalen. Ook de MM wil winst maken en kan niet al z'n CD's onder de inkoopprijs verkopen. Dus de prijzen zullen eerst bij de bron moeten zakken, dan kan de retailer daaraan meedoen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Ok....ik ga me nu op glad ijs begeven:

    prijzen van DVDs omlaag? erg mooi natuurlijk!

    MAAR!...zoals JC al zei: elk voordeel hep zn nadeel!

    een welbekende DVD-speciaalzaak eigenaar zei ooit dat dmv prijsstunten de DVD markt kapot ging; Blokker en Kruidvat gingen opeens ook DVD aanbieden omdat ze zo goedkoop (lees: geen "uniek" produkt) meer waren.
    Films in grabbelbakken en kleverige hoesjes bij meneer Breukhoven waren het gevolg, goedkope en minder fraaie uitgaves het resultaat.

    Of is dit geblaat in de ruimte? (kan best, met dit warme weer :wink: )

    PS: het boeit mij weinig; aangezien ik (muv Muziek DVDs) vrijwel alles uit verre landen laat komen.

  6. #6

    Standaard

    Ik betaal al jaren steeds minder voor CD's en DVD's dus ik klaag niet. Ik hoop alleen wel dat copieerbeveiliging van CD's eindelijk eens overboord gezet wordt (het biedt geen bescherming en enkel ergernis voor diegenen die netjes legaal hun cd's kopen) en dat er hier in Nederland goeie, betaalbare online services komen die een meerwaarde hebben boven het kopen van gewone cd's. Dat laatste is voor mij namelijk een reden om er nog niet aan te beginnen: legale muziekdownload-winkels zijn namelijk totaal niet flexibel en en hebben daarom eigenlijk niet zo'n goeie prijs/prestatie-verhouding t.o.v. het kopen van normale cd's.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •