De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "AUDIO" map op dvd altijd leeg ?

    Deze post is zomaar even uit nieuwsgierigheid, als ik hem in het verkeerde forum heb gepost gooi hem dan maar op slot :wink:

    Ik heb de laatste tijd een deel van mijn collectie ge-backupd, voornamelijk de dvd's van de kinderen zodat het geen ramp is als ze eens een schijfje mollen, en het viel me op dat de map "AUDIO" op de dvd's eigenlijk altijd leeg is.

    Waarschijnlijk zal deze map niet bij alle dvd's leeg zijn, maar wat is de functie van deze map dan ? M.a.w., wanneer wordt deze map gebruikt ?

    Groeten, Patrick

  2. #2

    Standaard

    De audio map is voor de compatibiliteit en is vrijwel altijd leeg inderdaad.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    De audio map is voor de compatibiliteit en is vrijwel altijd leeg inderdaad.
    Compatibilteit waarmee dan ? Toch niet met audio-cd's, video-cd's of wat voor schijfjes er nog meer afspeelbaar zijn in een gemiddelde dvd-speler ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick Gerritzen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    De audio map is voor de compatibiliteit en is vrijwel altijd leeg inderdaad.
    Compatibilteit waarmee dan ? Toch niet met audio-cd's, video-cd's of wat voor schijfjes er nog meer afspeelbaar zijn in een gemiddelde dvd-speler ?
    In principe wordt het mapje gebruikt door de DVD spelers zelf. Sommige spelers spelen de DVD niet (of niet goed) af als er geen audio mapje aanwezig is. Weet er voor de rest ook niet veel meer vanaf helaas.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  5. #5

    Standaard

    De AUDIO_TS directory is bedoeld om DVD Audio in op te slaan. En dus niet het geluid van de DVD video, dit zit gewoon bij de VOB bestanden in de VIDEO_TS directory.

  6. #6

    Standaard

    Bedankt! vroeg ik me ook al een tijd af.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •