Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 132 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard spellingscontrole op dvd.nl

    Is het niet een goed idee om een spellingscontrole toe te passen bij elke post die gedaan wordt. Een niet verplichte spellingscontrole natuurlijk. Op een ander forum heb ik dit gezien, en ik moet zeggen dat werkt goed. Ik denk dat dit best de moeite zou kunnen zijn, want er worden nogal wat fouten gemaakt op dit forum. We zijn hier natuurlijk bijeen om wat van elkaar te leren op het gebied van dvd, en het juist gebruiken van de nederlandse taal vind ik dan ook best belangrijk.
    Dit is geen commentaar maar eerder een bevinding zonder daar conclusies aan te verbinden. De spellings controle die hiervoor gebruikt zou kunnen worden is de volgende: www.spellchecker.net Ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Ik wilde een poll plaatsen maar weet niet hoe dat moet... Hopelijk kunnen jullie hier iets mee
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  2. #2

    Standaard

    Op did forrum wordt feel meer preis gestelt ob inhout, dan ob juizte spelling fan hut Needurlants.

    By the way, ik ben sjoernalist in treening, kun je wel sien he?

  3. #3

    Standaard

    Nee, serieus. Het is wel leuk dat er goed taalgebruik is, maar ja. Zolang ik kan lezen wat er bedoeld wordt kan het me bij een forum niet schelen of er een d of een t verkeerd staat.

    Ik maak ook weleens een foutje en ik probeer het zoveel mogelijk te verbeteren als ik het merk, maar een Forum is toch een vluchtig medium, dus ik maak me er niet zo druk om.

    Zou wel leuk zijn als de optie aanwezig zou zijn voor spellingscontrole, kun je altijd nog kiezen. Ik ben helemaal voor.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik


    Zou wel leuk zijn als de optie aanwezig zou zijn voor spellingscontrole, kun je altijd nog kiezen. Ik ben helemaal voor.
    Kijk dat is wat ik bedoel, een optie om je spelling te kunnen checken voor je gaat posten. Ik merk namelijk dat ik alle fouten die ik maak in een post, zo snel mogelijk corrigeer. Een spellingscontrole zou daarbij preventief kunnen helpen.
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  5. #5

    Standaard

    optioneel met de default op OFF vindt ik t een goed idee..

  6. #6

    Standaard

    Ok dus er zijn nu al 3 (!) mensen die een spellingscontrole een goed plan vinden, hopelijk worden dit er snel meer!
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rikkert
    Ok dus er zijn nu al 3 (!) mensen die een spellingscontrole een goed plan vinden, hopelijk worden dit er snel meer!
    Nou ik ben dan nummer 4, ik ben het met jullie eens dat een spellingscontrole wel handig zal zijn. Je hoeft niet telkens weer door hele teksten heen te scrollen om je fouten te verbeteren.

  8. #8

    Standaard

    Onder de knop "extra opties > dvd woordenlijst" staat een typfout in het artikel:

    -Film grain

    Een beeldruis effect wat het gevold is van de korrelgrote waarmee de film geschoten is. In lichte vlakken zijn de film korrels soms goed zichtbaar.-

    Het woord "gevold" moet "gevolg" zijn...

    dvdcrew...

    follow the white rabbit...

    Mijn set

  9. #9

    Standaard

    Ook ik ben voor een optionele spellingscontrole. Zelf probeer ik altijd min mogelijk spelfouten in een post te maken maar je ziet wel eens iets over het hoofd.

  10. #10

    Standaard

    Rikkert: De spelvout in de woordenlijst is aangepast, dank voor de tip!
    Eric van Ballegoie

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Rikkert: De spelvout in de woordenlijst is aangepast, dank voor de tip!
    Ahum.... I rest my case.
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Rikkert: De spelvout in de woordenlijst is aangepast, dank voor de tip!
    Zo zie je maar weer aan deze zin dat de spellingscontrole handig kan zijn.

  13. #13

    Standaard

    Als reactie op de originele vraag:

    Het is niet zomaar mogelijk om een Nederlandse spellingsmodule aan de het forum te hangen omdat de serverloads op dit moment al erg hoog zijn. Binnen afzienbare tijd komen er zwaardere servers en dan zullen kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Eric van Ballegoie

  14. #14

    Standaard

    Dat dvd.nl gaat uitbreiden met nieuwe servers kan ik alleen maar toe juichen. Nu er daardoor een mogelijkheid ontstaat om een spellingscontrole aan dvd.nl te koppelen, hoop ik dat dit gebeurd mits er genoeg mensen zijn die wat in het idee zien. Helaas heb ik niet zoveel verstand van computers, en ik was me dan ook niet bewust dat een spellingscontrole op dit moment niet haalbaar is.

    Bedankt voor je post, we horen er nog wel van...

    grtz
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  15. #15

    Standaard

    Rikert het klopt inderdaad dat een spellingscontrole veel van je systeem vraagt. Ik heb dit zelf ook een keer geprobeerd op een forum te implementeren.. vandaar.. Verder vind ik t niet heel erg nuttig...

  16. #16

    Standaard

    Mocht blijken dat er maar 4 mensen zijn die het wel zien zitten, dan is het niet echt nodig. Als er echter meer mensen zijn die er gebruik van willen maken... Waarom niet?!
    Wanneer ik een mailtje stuur naar iemand controleer ik altijd m`n spelling. Waarschijnlijk jij ook PM. Ik zie dan ook niet in waarom je de posts die je hier op dit forum post, met minder respect zou behandelen. Er zijn maar genoeg mensen die moeite hebben met spelling (ik dus) , voor wie het best makkelijk (en leerzaam!) zou kunnen zijn. Van alle nederlandse forums die ik gezien heb, moet ik zeggen dat dvd.nl er met kop en schouders boven uit steekt; nette mensen, met goede disussies, en tips, en een goede crew. En als het toevoegen van een spellingscontrole het niveau van dvd.nl nog hoger maakt, dan lijkt het mij alleen maar goed.
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  17. #17

    Standaard

    Ik doe wel mijn best om behoorlijk Nederlands (let op met een hoofdletter dus) te schrijven, maar ik zou dan weer een typediploma moeten halen, want ik barst veelal van de typefouten.
    Maar aangezien er ook mensen in SMS-taal schrijven en andere vreemdsoortige aanduidingen gebruiken, zie ik een spellingscontrole niet zo schitteren.

  18. #18

    Standaard

    Ik ben voor!. Alleen ben je er met spelling alleen nog niet (helaas). Er worden ook veel grammaticale fouten gemaakt. En over de d en de t. Die regel is zo simpel, mijn vriendin uit Ecuador maakt daarmee minder fouten dan de helft van de forummers hier.

  19. #19

    Standaard

    Ik ben ook voor, ik erger me vaak geel en groen over het taalgebruik van sommige medeforummers..

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik ben voor!. Alleen ben je er met spelling alleen nog niet (helaas). Er worden ook veel gramaticale fouten gemaakt. En over de d en de t. Die regel is zo simpel, mijn vriendin uit Ecuador maakt daarmee minder fouten dan de helft van de forummers hier.

    Is idd zo simpel, voor jou, mij , en nog vele forum bezoekers.. Maar je zal ze te eten moeten geven, alle mensen die "deed" met dt schrijven, of "verstuurd" met een t of zelfs dt.. Zodra iemand enigzins een opleiding heeft genoten (of er mee bezig is) zijn die regels meer dan bekend...

    Maar voor mensen die direct het arbeidersleven ingedoken zijn, hebben die regels weinig waarde, want ze doen er toch niets mee..

    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  21. #21

    Standaard

    Er zijn nu al 6 mensen die het een goed plan vinden!
    Voor al die mensen die nog twijfelen: kijk maar eens hoe vaak "hi-fi" verkeerd wordt geschreven! Zo`n spellingscontrole is ook makkelijk voor de moeilijke termen die gebruikt worden, als ik bv "bifilair" schrijf, weet ik niet of dat de juiste spelling is. Maar ik ga het ook niet in een woordenboek opzoeken. Dan kan een spellinscontrole uitkomst bieden; EN het woord wordt dan al niet verbeterd. Dus een nettere post, EN ik weet meteen of ik iets fout schrijf.
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  22. #22

    Standaard

    Ik ben het er ook mee eens voor een spellings controle.Zelf heb ik soms ook moeite met bepaalde woorden of zinsdelen te typen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ik ben voor!. Alleen ben je er met spelling alleen nog niet (helaas). Er worden ook veel gramaticale fouten gemaakt. En over de d en de t. Die regel is zo simpel, mijn vriendin uit Ecuador maakt daarmee minder fouten dan de helft van de forummers hier.
    Schrijft je vriendin grammatica waarschijnlijk ook goed.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    Ik ben ook voor, ik erger me vaak geel en groen over het taalgebruik van sommige medeforummers..
    Nou overdrijf je toch zeker?
    Begin maar bij jezelf: je ergert je ergens aan, niet over.

  25. #25

    Standaard

    Mij stort andermans taalgebriuk in het gehel niet. Ook andermans schrijfweize niet. Soms tref je taalgebruik aan dat naar dialect ruikt. Niets levendigers dan taalgebruik.
    Mijn idee is om geen onodige drempel op te werpen dan zou je buitenlanders kunnen afschriken en mensen die de taal niet zo magtig zijn een minderwaardigheidsgevoel kunnen aankweken.
    En we hebben er nu ook al een Belg bij zitten, die recentelijk nog schreef dat wij fier konden zijn met Maxima. Da's in België heel gewoon. Betekent dat we er TROTS OP kunnen zijn.
    Laat wat mij betreft de spellingscontrole maar agterweche en laat typefouten maar staan. Geeft soms leuke effecten.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •