Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 132 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Dan kom ik wel binnen net als Antonio Banderas in Desperado binnenkomt in de Tarasco bar. Heb je tenminste tegenstand. Dat wordt een gezellig jublileum, jongens

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rikkert
    Het is een beetje off-topic, maar we zouden ook elke week iemand weg kunnen stemmen, net als BigBrother. Dat zou echt gezellig worden; iedereen ineens lekker schijnheilig....
    Nou Rikkert als we dat zouden doen dan weet ik wel meteen wie ik zou wegstemmen.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remco Out
    Nou Rikkert als we dat zouden doen dan weet ik wel meteen wie ik zou wegstemmen.
    Ja, de naam zegt het al

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door forzavado
    Als dan iemand zijn camera meeneemt kunnen we zelf een dvd.nl versie van Gladiator op dvd uitbrengen
    Kleine kans dat zo'n kamera heel blijft. Als ie plaatjes schiet wordt er grof teruggeschoten.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ja, de naam zegt het al
    Daar hoef ik geen woorden aan toe te voegen.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Zodra iemand enigzins een opleiding heeft genoten (of er mee bezig is) zijn die regels meer dan bekend...

    Maar voor mensen die direct het arbeidersleven ingedoken zijn, hebben die regels weinig waarde, want ze doen er toch niets mee..
    Ach... gelukkig hebben die "arbeiders" over het algemeen een betere sociale ontwikkeling dan de gemiddelde "kakker" die denkt dat hij zijn waarde kan meten aan de soort opleiding en het aantal jaren dat hij die opleiding heeft genoten...
    Wat dat betreft zijn we in sommige gevallen meer geholpen met een sociocontrole dan met een spellingscontrole...

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg

    Wat dat betreft zijn we in sommige gevallen meer geholpen met een sociocontrole dan met een spellingscontrole...
    Ik ben voor die sociocontrole.Worden we allemaal Sociale bikkels

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex van den Berg
    Ach... gelukkig hebben die "arbeiders" over het algemeen een betere sociale ontwikkeling dan de gemiddelde "kakker" die denkt dat hij zijn waarde kan meten aan de soort opleiding en het aantal jaren dat hij die opleiding heeft genoten...
    Wat dat betreft zijn we in sommige gevallen meer geholpen met een sociocontrole dan met een spellingscontrole...
    En die kakker moet zijn diploma nog halen want anders zou hij eens op de arbeidsmarkt belanden maar dat zou toch geen ramp zijn.(want hij kan toch geen stropdas dragen want zijn nek is nu al dikker dan zijn hoofd .

  9. #59

    Standaard

    Even terug naar het originele onderwerp, ik ben bang dat ik slecht nieuws heb. Voor de door ons gebruikte forum-software bestaat er helaas geen spellingscontrole-module. Niet eens in het Engels, laat staan in het Nederlands. Helaas kunnen we iets dergelijks dan ook niet implementeren.

  10. #60

    Standaard

    Een hele geruststelling, Koen.
    En met Alex ben ik het ook graag eens. ik kom zelf uit het betere milieu. Ik woonde in een gegoede buurt in Den Bosch. iedereen leefde langs elkaar heen, of anders gezegd voor zichzelf. Nu woon ik in Oss, een eerlijke arbeidersstad. Ik barst van de contacten en sociaal medeleven. Heerlijk gewoon.
    Kijk maar naar de dartssport. Eerlijke eenvoudige mensen die elkaar de winst gunnen en elkaar steunen en begeleiden. Wauw, heel anders dan de tennissport waar ik vroeger zelf ook deel van uitmaakte. Elitair en feodaal getrut. Hompen vlees in een driedelig confectiepak.
    Mensen, blijf maar rustig in "gebrekkig" Nederlands schrijven, ik wil geen drempels voor minder taalbedeelden. Iedereen moet op zijn eigen manier mee kunnen doen en "er bij horen".
    Zelf ben ik door de jaren heen tot de ontdekking gekomen dat ik op mijn terrein misschien wel tot een zekere elite behoor, maar op andere terreinen ben ik soms drie keer niks, dus blijf maar gewoon. Ik ben financieel expert maar kan anderzijds nog geen twee stenen op elkaar metselen.

  11. #61

    Standaard

    Exactomundo, een beetje respect vanuit beide "kampen" is inderdaad noodzakelijk voor een prettig sfeertje. Iedereen heeft zo'n zijn dingen waar die goed in is, en natuurlijk ook zijn mindere kanten. Zo kun je elkaar dus helpen en aanvullen. Zie hier op het forum, er zijn genoeg mensen die niet veel verstand hebben van computers (waaronder ik) die dan weer hulp krijgen van experts. Da's toch een mooie toegevoegde waarde.
    Ieder zijn stijl, ieder zijn dialect. Het enige wat ik niet kan volgen is sms taal, daar snap ik werkelijk af en toe helemaal niets van. Dus gewoon zo doorgaan, mensen!

  12. #62

    Standaard

    Zo ik heb even een stukje van een heftige discussie gemist! Maar wat maakt het uit dat je een paar spellingsfouten maakt? Tuurlijk is het even minder voor de lezer, maar zolang de gedachtengang maar goed is, heb ik daar geen problemen mee.

    Zullen we tevens even de verschillen achterwege laten tussen 'arbeiders' en 'kakkers'?! Ten eerste is dit een forum, dus iedereen is gelijk en ten tweede de verschillende opmerkingen die aan beide kanten worden gemaakt zijn op niets berust.

    Goed, mijn zegje weer gedaan...

    Groet Bjorn

  13. #63

    Standaard

    Soms valt het mensen wel op dat er een hoop fouten in staan. Laatst kreeg ik een PMmetje van Gabriël (waarvoor dank) over een post van mij, die vol stond van de fouten. Die had ik toen vlak voor een college willen schrijven, maar kwam in tijdnood. Uiteindelijk is het allemaal weer goed gekomen Ik heb het regelmatig dat ik een post van mezelf teruglees en de grootste fouten er vervolgens uithaal.

  14. #64

    Standaard

    Ach ja, niemand schrijft altijd foutloos, zelfs een leraar Nederlands niet. Je moet het maar zo zien, van fouten leer je. Is me dat even een wijze les.

  15. #65

    Standaard

    Originally posted by forzavado
    Het enige wat ik niet kan volgen is sms taal, daar snap ik werkelijk af en toe helemaal niets van. Dus gewoon zo doorgaan, mensen!
    Recentelijk zag ik op TV dat er een echt SMS-woordenboek is gemaakt, te koop in de gewone boekhandel. Maar dat is toch ook weer niet helemaal een garantie want er zijn de nodige varianten ontstaan. ff 8ten met de koop.

  16. #66

    Standaard

    Originally posted by bmateijsen
    tussen 'arbeiders' en 'kakkers'?! Ten eerste is dit een forum, dus iedereen is gelijk
    Goed, mijn zegje weer gedaan...
    Groet Bjorn
    Toch even eigenwijs er tegenin gaan van mijn kant. Er is volgens mij wel een groot verschil tussen "arbeiders"en "kakkers", maar alllerlei verschillen maken de mensheid tot een boeiend geheel.
    Dus als je met "gelijk" bedoeld evenveel respect en zo, dan zijn we het eens.
    Ik heb meer plezier van een goed verhaal in slecht Nederlands dan een flutverhaal in perfect ABN. ('t is geen toeval, ik werk bij de overheid, dus ik heb ervaring met lulverhalen in perfect Nederlands.)

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    ff 8ten met de koop.
    Ik heb er geen verstand van maar volgens mij moet dit zijn: ff w88 met de koop/ ff w8en met koop

  18. #68

    Standaard

    Dus als je met "gelijk" bedoeld evenveel respect en zo, dan zijn we het eens.
    Nou Henk, wat ik impliciet bedoel is dat een forum geen verschil laat zien tussen arbeider of kakker, want je werkt met een alterego die immers fictief kan zijn indien het forumlid dit zo wil.

    Enfin, tuurlijk kan je dit wel zien in het taalgebruik, en ben ik zeker met je eens dat verschil de mens boeiend maakt, maar ik pik het niet als mensen worden aangesproken op ondermaats taalgebruik. (en dat is in deze thread immers gebeurd)

    Goed, uiteindelijk bedoelen we allemaal hetzelfde, dus discussie gesloten lijkt mij.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen


    maar ik pik het niet als mensen worden aangesproken op ondermaats taalgebruik. (en dat is in deze thread immers gebeurd)

    Goed, uiteindelijk bedoelen we allemaal hetzelfde, dus discussie gesloten lijkt mij.
    Ik moet er nogmaals drukkend op wijzen dat mijn insteek niet het corrigeren van elkaars taalgebruik is, maar het corrigeren van eigen spellingsfouten. Als mensen anderen gaan verbeteren dan is dat hopelijk goed bedoeld, en niet vanwege persoonlijke vetes, alleen sommigen zullen dit niet op prijs stellen. Mochten mensen zich benadeeld voelen door sommige opmerkingen die in deze thread gemaakt zijn, dan snap ik dat het fenomeen "spellingscontrole" je geen goed plan lijkt.

    Iedereen moet z`n eigen manier van schrijven hebben, een eigen stijl, waaruit persoonlijkheid af te lezen valt. Het laatste wat we willen is een lap tekst wat meer weg heeft van een door een computer gemaakte lijst met woorden, dan een tekst van een persoon.

    Over de verschillen in opleiding en de mogelijke "voorsprong" die hoog opgeleiden zouden hebben op "minder" hoog opgeleiden. Als je personen gaat beoordelen op het niveau opleiding wat je genoten hebt, dan ben je echt lettterlijk stom bezig. Ik werk in een restaurant om m`n geld te verdienen, en je wilt niet weten hoeveel mensen echt denken dat je dom bent, alleen omdat je een maatschappelijke functie vervult waarvan vermoedelijk bekend is dat je er niet al te veel voor geleerd moet hebben, wat overigens totale onzin is. Beoordeel iemand niet op z`n werk, uiterlijk of opleiding. Beoordeel iemand op z`n persoonlijkheid, want je bent niet je spullen of opleiding*. Deze discussie is dan ook zo overbodig.

    Ieder moet voor zichzelf uitmaken hoe hij/zij een post plaatst, maar een ding mag duidelijk zijn: Vergeet wat anderen van je denken en doe wat jij denkt dat juist is, dan ben je al verder dan al die mensen die over randvoorwaarden lullen.

    * -uit The fightclub-


    Met vriendelijke groeten,

    Rikkert
    follow the white rabbit...

    Mijn set

  20. #70

    Standaard

    Een spellingcontrole is voornamelijk voor jezelf bedoeld. Niemand kan foutloos Nederlands schrijven, kijk maar naar het Nationaal Dictee.

    Ook in de ondertiteling van DVD's worden regelmatig irritante fouten gemaakt die er met een spellingcontrole uit gehaald kunnen worden.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rikkert
    Beoordeel iemand niet op z`n werk, uiterlijk of opleiding. Beoordeel iemand op z`n persoonlijkheid, want je bent niet je spullen of opleiding*. Deze discussie is dan ook zo overbodig.
    Dit is een goed punt, wij zijn allemaal dvd verslaafden met een misschien andere achtergrond. Des te meer verschillende achtergronden des te meer verschillende visie's op bepaalde zaken, en dat maakt het plaatje mooi compleet. En spellen dat heeft volgens met niets van deze zaken te maken.
    We kunnen elkaar begrijpen en da's mooi: basta!

  22. #72

    Standaard

    Het gaat er niet om dat iemand die spelfouten maakt dom of minder intelligent is, het gaat erom dat deze persoon daardoor dom overkomt.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #73

    Standaard

    Het gaat er niet om dat iemand die spelfouten maakt dom of minder intelligent is, het gaat erom dat deze persoon daardoor dom overkomt.
    Jij vind dit dus blijkbaar.... dus jij voelt je meer dan een ander!! (immers het is jouw idee/gevoel dat de ander dom overkomt, omdat deze een spellingsfout maakt!)

    Laat een persoon dus gewoon in zijn waarde en beoordeel hem op wat hij of zij heeft te zeggen, niet om welke spellingsfouten men maakt.

    Groet Bjorn

  24. #74

    Standaard

    Ben ik het niet mee eens. Als je duidelijk een goed inhoudelijk verhaal hebt en er staan wat spelfouten in, dan vind ik dat je dus absoluut niet dom overkomt. De inhoud is toch het belangrijkste naar mijn mening.

  25. #75

    Standaard

    het gaat weer goed Aart... we zitten weer op 1 lijn.. precies op dezelfde tijd gepost...

    Bjorn

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •