Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 85 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beamer voor rond de 1000 euro

    Goedenavond iedereen,

    Momenteel ben ik in het bezit van een sony 55cm tv. Deze wil ik gaan vervangen voor een 82cm 100hz breedbeeld tv of een beamer. Ik had de sony 32fx68 op het oog. Echter zit ik nu te twijfelen of ik niet beter een beamer kan kopen. Ik gebruik de tv momenteel voornamelijk om dvd films te bekijken, dus lijkt het mij mooier om een beamer aan te schaffen. Mijn budget ligt rond de 900 a 1000 euro. wat voor beamer raden jullie mij aan? Ik heb het een en ander al rond gekeken, maar ben er nog niet echt uit. Ik dacht zelf aan bijv een Acer PD 112, LG RD-JT21 of Sony VPL-DS100 . Zijn deze goed geschikt voor dvd films en is de kwaliteit wel redelijk goed?
    Ik heb namelijk gelezen ( consumentengids) dat een beetje goede beamer ongeveer 1500 a 1600 euro kost.

    Alvast bedankt voor de reacties,

    Emil

  2. #2

    Standaard

    Een redelijke beamer begint al net onder de 1000 euro, maar vergeet de kosten voor het scherm niet !
    Zelfs al span je hem zelf ben je waarschijnlijk al meer dan 100 euro kwijt.
    Ben niet echt bekend met los doek, misschien dat iemand anders daar wat over kan vertellen...

    Heb zelf zoals de meeste hier waarschijnlijk al weten een infocus x1 en ben er zeer tevreden over.
    De opvolger, de x2, ligt dacht ik met z'n prijs rond de 1000 euro en is een hele goede aankoop, prijs-prestatie verhouding.

    Maar hou rekening met de kosten van het scherm.
    Want zonder scherm projecteren is geen optie, dat ziet er niet uit.
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  3. #3
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Ik heb zelf een Epson TW10H en daar heb ik rond de € 1.000,- voor betaald.

    Ik maak gebruik van een scherm met een diagonaal van 1.52 meter en ben zéér tevreden met het resultaat.

    Ik kijk (uiteraard :wink: ) dvd's en af en toe een sportwedstrijd (voetbal, basketbal)

  4. #4

    Standaard

    Ik had zelf in gedachten om misschien in eerste instantie een soort latex op de muur te verfen om daarop te projecteren, maar jullie raden mij dat af? Of is dit voor een tijdelijk oplossing wel te doen ( paar maanden)?
    Ik had zelf de sony VPL-DS100 op het oog. Echter heeft deze een contrast ratio van 400:1, wat mij niet erg veel lijkt in vergelijking met andere beamers.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Ik had zelf in gedachten om misschien in eerste instantie een soort latex op de muur te verfen om daarop te projecteren, maar jullie raden mij dat af? Of is dit voor een tijdelijk oplossing wel te doen ( paar maanden)?
    Het grootste punt is reflectie, daarom kan je beter een scherm gebruiken.
    Je kan dan beter ff doorsparen. (ik weet het, het is moeilijk..)

    Ik ben zelf ook af gegaan op andere mensen die dat toen tegen me zeiden en ben blij dat ik dat gedaan heb.
    Kan het niet goed uitleggen maar je zal het verschil zelf zien als je een scherm hebt.
    't Is gewoon veel scherper en dus mooier.

    En zit je toch niet te wachten op een witte muur voor een paar maanden ?
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  6. #6

    Standaard

    Is het niet beter indien je maar 1000€ uit wil geven om voor een breedbeeld TV te gaan? Volgens mij zal de kwaliteit van een TV van 1000€ toch wel hoger zijn dan een beamer van 1000€.

    Bij een beamer zal je inderdaad een groter scherm hebben maar das volgens mij ook het enige positieve aan de beamer in zo'n prijsklasse imo. Als je echt wil genieten van een goeie beamer heb je beter een budget van 3000€ of hoger volgens mij.

    Ik dacht er ook aan om eerst een beamer te kopen, maar ik ga mij nu gewoon een goeie BB TV kopen en eventueel later mij een deftige beamer kopen. Tegen dan is er een nog beter prijs/kwaliteitsverhouding en zal je niet spijt hebben dat je die beamer van 1000€ hebt gekocht.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Is het niet beter indien je maar 1000€ uit wil geven om voor een breedbeeld TV te gaan? Volgens mij zal de kwaliteit van een TV van 1000€ toch wel hoger zijn dan een beamer van 1000€.

    Bij een beamer zal je inderdaad een groter scherm hebben maar das volgens mij ook het enige positieve aan de beamer in zo'n prijsklasse imo. Als je echt wil genieten van een goeie beamer heb je beter een budget van 3000€ of hoger volgens mij.

    Ik dacht er ook aan om eerst een beamer te kopen, maar ik ga mij nu gewoon een goeie BB TV kopen en eventueel later mij een deftige beamer kopen. Tegen dan is er een nog beter prijs/kwaliteitsverhouding en zal je niet spijt hebben dat je die beamer van 1000€ hebt gekocht.
    Nee !

    Als je de ruimte hebt, en filmgek bent is een beamer altijd beter, mooier, heftiger, etc...
    Mijn beamer en scherm was vorig jaar bij elkaar 2000 euri en het dubbel en dwars waard.
    Nu heb je al de opvolger voor 500 euri minder, maar als je het vergelijkt met een tv van ongeveer dezelfde prijs zou ik zeker weten voor de beamer gaan...

    Elke keer als ik het scherm laat zakken (electrisch) het licht uit doe en in m'n bioscoopstoeltjes ( welke ook niet duur waren - 2e hands ) krijg ik kippevel en ben ik weer blij dat ik toen iets boven mijn budget heb uitgegeven.
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  8. #8

    Standaard

    Nu begin ik een beetje te twijfelen. Mijn broer heeft de sony 32fx68 bb tv ( 82cm). Deze is erg mooi en groot. Maar voor dvd films vind ik het nog niet echt groot. Het scherm is toch iets te klein. Echter de beeldkwaliteit is erg goed en scherp. Het klinkt misschien een beetje raar, 82cm niet heel groot, maar voor films zou ik toch een groter scherm willen gebruiken.

    Ik hoorde net van mijn vader dat hij nog een oude projectiescherm heeft liggen ( komt dat mooi uit). Deze zou ik dan voorlopig even kunnen gebruiken totdat ik wat geld over heb voor een beter scherm.

    Maar nu weet ik alleen nog niet welke beamer ik zal moeten kopen. Ik zou de beamer voornamelijk voor films gaan gebruiken en af en toe misschien de pc erop aansluiten voor een race sim.

    Een groot nadeel vind ik is dat de lamp 'maar' maximaal 3000 uren mee gaat. De kosten voor een nieuwe lamp zijn ook vrij hoog.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Nu begin ik een beetje te twijfelen. Mijn broer heeft de sony 32fx68 bb tv ( 82cm). Deze is erg mooi en groot. Maar voor dvd films vind ik het nog niet echt groot. Het scherm is toch iets te klein. Echter de beeldkwaliteit is erg goed en scherp. Het klinkt misschien een beetje raar, 82cm niet heel groot, maar voor films zou ik toch een groter scherm willen gebruiken.

    Ik hoorde net van mijn vader dat hij nog een oude projectiescherm heeft liggen ( komt dat mooi uit). Deze zou ik dan voorlopig even kunnen gebruiken totdat ik wat geld over heb voor een beter scherm.

    Maar nu weet ik alleen nog niet welke beamer ik zal moeten kopen. Ik zou de beamer voornamelijk voor films gaan gebruiken en af en toe misschien de pc erop aansluiten voor een race sim.

    Een groot nadeel vind ik is dat de lamp 'maar' maximaal 3000 uren mee gaat. De kosten voor een nieuwe lamp zijn ook vrij hoog.
    1) Niet een oud projectiescherm gebruiken. ( zal waarschijnlijk eentje zijn voor dia of iets dergelijks en dan hebbie een andere reflectie factor)
    waar zijn de proffessionals als je ze nodig hebt ? niemand ?
    2) Misschien kan je bij jou in de buurt bij wat mensen gaan kijken hoe het eruit ziet, heb ik ook gedaan.
    Dan hoef je niet alleen van horen zeggen uit te gaan.

    Bent altijd welkom om hier te komen kijken... Maar PAS OP - KIJKEN = KOPEN !! :P

    Houd er rekening mee dat je op een zaterdagavond of zondag komt want dan zijn tenminste de winkels dicht... kan je er niet gelijk ééntje halen
    "I'm as serious as an erection problem."
    DiViDieS
    Collectie update: 3 februari '06 - 1 dvd(s) - totaal 474 dvd's

  10. #10

    Standaard

    Bij mediamarkt heb ik de toshiba s 20 gezien voor 1299. Deze beamer heeft een contrast van 2000:1 en een ANSI-lumi van 1400. De beeldkwaliteit vond ik erg mooi.

    Heeft iemand ervaring met deze beamer? Zou dit een goede keus zijn?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Is het niet beter indien je maar 1000€ uit wil geven om voor een breedbeeld TV te gaan? Volgens mij zal de kwaliteit van een TV van 1000€ toch wel hoger zijn dan een beamer van 1000€.

    Bij een beamer zal je inderdaad een groter scherm hebben maar das volgens mij ook het enige positieve aan de beamer in zo'n prijsklasse imo. Als je echt wil genieten van een goeie beamer heb je beter een budget van 3000€ of hoger volgens mij.

    Ik dacht er ook aan om eerst een beamer te kopen, maar ik ga mij nu gewoon een goeie BB TV kopen en eventueel later mij een deftige beamer kopen. Tegen dan is er een nog beter prijs/kwaliteitsverhouding en zal je niet spijt hebben dat je die beamer van 1000€ hebt gekocht.
    Kan merken dat je nog nooit de nieuwste generatie dlp projectoren van tussen de 1 en 2000 euro hebt bekeken. Heb zelf een Themescene H30 met een Pioneer 668 op een Beamax scherm en dat ziet er veel mooier uit dan mijn Panasonic Tau van € 1800.-- en niet alleen omdat het beeld groter is hoor!! :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #12

    Standaard

    @Albert Kostwinder

    Het is ook allemaal te zien wat je wil natuurlijk. In mijn geval ga ik het best voor een TV vind ik.

    Ik woon momenteel woon nog thuis en gebruik dan ook de TV van thuis voor mijn DVD'tjes te bekijken. Maar binnen dit en 1 jaar ben ik wel van plan te verhuizen. En als ik bv nu een beamer koop en dan met een x aantal maanden verhuis heb ik een beamer maar geen tv... Dus moet ik waarschijnlijk een TV gaan kopen. En zo heb ik 2x de kosten. Daarom is het in mijn geval beter een TV te kopen. Ook is de technologie van beamers de laatste jaren enorm verbeterd en zal dit de volgende jaren ook nog veel beter worden. Daarom koop ik mij nu een BB televisie en dan eventueel met enkele jaren een beamer voor het overweldigende cinemaeffect.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    @Albert Kostwinder

    Het is ook allemaal te zien wat je wil natuurlijk. In mijn geval ga ik het best voor een TV vind ik.

    Ik woon momenteel woon nog thuis en gebruik dan ook de TV van thuis voor mijn DVD'tjes te bekijken. Maar binnen dit en 1 jaar ben ik wel van plan te verhuizen. En als ik bv nu een beamer koop en dan met een x aantal maanden verhuis heb ik een beamer maar geen tv... Dus moet ik waarschijnlijk een TV gaan kopen. En zo heb ik 2x de kosten. Daarom is het in mijn geval beter een TV te kopen. Ook is de technologie van beamers de laatste jaren enorm verbeterd en zal dit de volgende jaren ook nog veel beter worden. Daarom koop ik mij nu een BB televisie en dan eventueel met enkele jaren een beamer voor het overweldigende cinemaeffect.
    Geduld is een schone zaak!, maar is het niet mogelijk om bv een 2de hands bb te kopen voor weinig en dan over een paar maanden, half jaar, een projector te kopen? (beamer klinkt zo.... is ook meer voor presentaties..) een beetje best of both worlds dus....? Ik kan je enkel meegeven dat er nu al projectors te koop zijn vanaf 1000 euro met een beeld waar je U tegen zegt en die een aantal jaren geleden een veelvoud kosten met minder beeld... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    @Albert Kostwinder

    Het is ook allemaal te zien wat je wil natuurlijk. In mijn geval ga ik het best voor een TV vind ik.

    Ik woon momenteel woon nog thuis en gebruik dan ook de TV van thuis voor mijn DVD'tjes te bekijken. Maar binnen dit en 1 jaar ben ik wel van plan te verhuizen. En als ik bv nu een beamer koop en dan met een x aantal maanden verhuis heb ik een beamer maar geen tv... Dus moet ik waarschijnlijk een TV gaan kopen. En zo heb ik 2x de kosten. Daarom is het in mijn geval beter een TV te kopen. Ook is de technologie van beamers de laatste jaren enorm verbeterd en zal dit de volgende jaren ook nog veel beter worden. Daarom koop ik mij nu een BB televisie en dan eventueel met enkele jaren een beamer voor het overweldigende cinemaeffect.
    Geduld is een schone zaak!, maar is het niet mogelijk om bv een 2de hands bb te kopen voor weinig en dan over een paar maanden, half jaar, een projector te kopen? (beamer klinkt zo.... is ook meer voor presentaties..) een beetje best of both worlds dus....? Ik kan je enkel meegeven dat er nu al projectors te koop zijn vanaf 1000 euro met een beeld waar je U tegen zegt en die een aantal jaren geleden een veelvoud kosten met minder beeld... :wink:
    Geduld is altijd een schone zaak, maar soms is het zo moeilijk

    Een andere reden waarom ik nu niet voor een beamer zou gaan is omdat ik deze moet opstellen op mijn zolderkamer. Daar kan het in de zomer héél warm worden, en in de winter nogal frisjes. Een TV heeft daar geen probleem mee, maar bij een projector :wink: kan dat wel al eens een probleem geven. Een 2de hands BB zou idd een oplossing kunnen zijn...
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx
    @Albert Kostwinder

    Het is ook allemaal te zien wat je wil natuurlijk. In mijn geval ga ik het best voor een TV vind ik.

    Ik woon momenteel woon nog thuis en gebruik dan ook de TV van thuis voor mijn DVD'tjes te bekijken. Maar binnen dit en 1 jaar ben ik wel van plan te verhuizen. En als ik bv nu een beamer koop en dan met een x aantal maanden verhuis heb ik een beamer maar geen tv... Dus moet ik waarschijnlijk een TV gaan kopen. En zo heb ik 2x de kosten. Daarom is het in mijn geval beter een TV te kopen. Ook is de technologie van beamers de laatste jaren enorm verbeterd en zal dit de volgende jaren ook nog veel beter worden. Daarom koop ik mij nu een BB televisie en dan eventueel met enkele jaren een beamer voor het overweldigende cinemaeffect.
    Geduld is een schone zaak!, maar is het niet mogelijk om bv een 2de hands bb te kopen voor weinig en dan over een paar maanden, half jaar, een projector te kopen? (beamer klinkt zo.... is ook meer voor presentaties..) een beetje best of both worlds dus....? Ik kan je enkel meegeven dat er nu al projectors te koop zijn vanaf 1000 euro met een beeld waar je U tegen zegt en die een aantal jaren geleden een veelvoud kosten met minder beeld... :wink:
    Geduld is altijd een schone zaak, maar soms is het zo moeilijk

    Een andere reden waarom ik nu niet voor een beamer zou gaan is omdat ik deze moet opstellen op mijn zolderkamer. Daar kan het in de zomer héél warm worden, en in de winter nogal frisjes. Een TV heeft daar geen probleem mee, maar bij een projector :wink: kan dat wel al eens een probleem geven. Een 2de hands BB zou idd een oplossing kunnen zijn...
    Ook een tv kan problemen van grote temperatuurverschillen ondervinden hoor!. Het is altijd beter voor elektronica in het algemeen dat die in een droge ruimte op kamertemperatuur (ca. 20 graden) staat die niet te koud of te warm wordt. (globaal tussen de >10 en <35 graden) :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #16

    Standaard

    Mijn kamer is op zolder. Daar is het zomers ook erg warm. Is het dan nog wel verstandig om een beamer te kopen? Kan deze er wel tegen?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Mijn kamer is op zolder. Daar is het zomers ook erg warm. Is het dan nog wel verstandig om een beamer te kopen? Kan deze er wel tegen?
    Ik denk dat een droge ruimte van 32 graden beter is dan bijvoorbeeld een erg vochtige ruimte van 18 graden. In mijn erg droge woonkamer is het momenteel 30 graden (zucht) en daar heeft mijn projector geen last van. Die wordt zo wie zo gekoelt door de ingebouwde koelfan. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    te hoge temperaturen kan wel nadelig zijn voor de levensduur van de lamp van een projector. net als sigarettenrook bijvoorbeeld.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    te hoge temperaturen kan wel nadelig zijn voor de levensduur van de lamp van een projector. net als sigarettenrook bijvoorbeeld.
    Yep, maar het wordt vanaf morgen al weer kouder..... en nope; ik rook niet!
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Heb zelf een Mitsubishi SL4SU vorige week gekocht en de beeldkwaliteit
    loopt de X2 en de Toshiba ruim voorbij, ondanks dat deze DLP zijn.

    Deze beamer kostte mij €1291,- met een lamplevensduur van maar liefst 5000 uur op low mode (is 1500!!!lumen) 3000 uur voor normaal mode met 1700 lumen, ruim voldoende voor een zolderkamer

    Zoals je ziet is het wel wijs om even door te sparen, meerdere zeiden het hier al, je krijgt er geen spijt van.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaco
    Heb zelf een Mitsubishi SL4SU vorige week gekocht en de beeldkwaliteit
    loopt de X2 en de Toshiba ruim voorbij, ondanks dat deze DLP zijn.

    Deze beamer kostte mij €1291,- met een lamplevensduur van maar liefst 5000 uur op low mode (is 1500!!!lumen) 3000 uur voor normaal mode met 1700 lumen, ruim voldoende voor een zolderkamer

    Zoals je ziet is het wel wijs om even door te sparen, meerdere zeiden het hier al, je krijgt er geen spijt van.
    ik heb die Mitsubishi SL4SU eens opgezocht maar die heeft een resolutie van "maar" 800x600. Is dit niet erg weinig of is dit ruim voldoende voor film?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaco
    Heb zelf een Mitsubishi SL4SU vorige week gekocht en de beeldkwaliteit
    loopt de X2 en de Toshiba ruim voorbij, ondanks dat deze DLP zijn.

    Deze beamer kostte mij €1291,- met een lamplevensduur van maar liefst 5000 uur op low mode (is 1500!!!lumen) 3000 uur voor normaal mode met 1700 lumen, ruim voldoende voor een zolderkamer

    Zoals je ziet is het wel wijs om even door te sparen, meerdere zeiden het hier al, je krijgt er geen spijt van.
    ik heb die Mitsubishi SL4SU eens opgezocht maar die heeft een resolutie van "maar" 800x600. Is dit niet erg weinig of is dit ruim voldoende voor film?
    Pal dvd's hebben een resolutie van 720x576 pixels, daarvoor is 800x600 wel genoeg dus. Resolutie alleen echter zegt lang niet alles over de kwaliteit van het geprojecteerde beeld. Laat je vooral daar niet gek door maken. Het gaat om de totale indruk van kleur, zwart, kontrast en helderheid. Daarnaast vind ik dat het beeld enigzins filmisch moet aandoen en niet enkel een mooi digitaal plaatje voor hoever dat mogelijk is. Voor bij deed de Themescene H30 wat dat betreft meer met mij dan menig lcd projector met hogere resoluties, waaronder bv. de Epson tw200. Maar dat is enkel persoonlijk natuurlijk en geen regel. Ook de bron die je gaat gebruiken bepaald veel. Een goed progressive scan dvd speler is een must en ook een goed scherm heeft veel invloed op de uiteindelijke kwaliteit. Hou daar rekening mee want dat doet de prijs aardig stijgen! Gewoon kijken dus en niet te veel naar specs kijken. Meer is niet altijd beter..... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #23

    Standaard

    Inderdaad is een hogere resolutie niet echt nodig bij film, voor computergraphics daarintegen wel, hiervoor zul je gauw over moeten stappen naar een XGA.

    Verder blijft het inderdaad erg persoonlijk, ik ben tevreden en denk een ieder ander met een ander merk ook, daar gaat het om.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaco
    Inderdaad is een hogere resolutie niet echt nodig bij film, voor computergraphics daarintegen wel, hiervoor zul je gauw over moeten stappen naar een XGA.

    Verder blijft het inderdaad erg persoonlijk, ik ben tevreden en denk een ieder ander met een ander merk ook, daar gaat het om.
    Eigenlijk past op 800 x 600 niet eens een anamorphic PAL resolutie van een normale DVD, deze wordt naar beneden gescaled.

    Daarnaast ben ik het absoluut niet eens met deze uitspraak, simpelweg omdat een hogere resolutie meer detail laat zien. Zo draai ik zelf op 2 x de dvdresolutie: 1440 x 1152 voor Pal en 1440 x 960 voor NTSC. Maar goed, dan heb je wel de bandbreedte van bijv. een 8" CRT nodig... :wink:

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaco
    Inderdaad is een hogere resolutie niet echt nodig bij film, voor computergraphics daarintegen wel, hiervoor zul je gauw over moeten stappen naar een XGA.

    Verder blijft het inderdaad erg persoonlijk, ik ben tevreden en denk een ieder ander met een ander merk ook, daar gaat het om.
    Eigenlijk past op 800 x 600 niet eens een anamorphic PAL resolutie van een normale DVD, deze wordt naar beneden gescaled.

    Daarnaast ben ik het absoluut niet eens met deze uitspraak, simpelweg omdat een hogere resolutie meer detail laat zien. Zo draai ik zelf op 2 x de dvdresolutie: 1440 x 1152 voor Pal en 1440 x 960 voor NTSC. Maar goed, dan heb je wel de bandbreedte van bijv. een 8" CRT nodig... :wink:
    Maar als je 2x de dvdresolutie kijkt worden er toch enkel meer pixels voor dezelfde vlakvulling gebruikt wat alleen als zuiverder kan worden ervaren?. Meer details kan dan volgens mij niet vanwege de resolutie van dvd die als uitgangspunt wordt gebruikt, meer beeldinfo is er gewoonweg niet op de dvd. Het beeld wordt enkel opgeschroeft door meer pixels te gebruiken waardoor bijvoorbeeld trapezium effecten e.d. niet meer of nauwelijks weergeven zullen worden waardoor het beeld zuiverder lijkt? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •