Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 85 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Hi Albert, dat klopt, maar zie het alsof je een stukje onder een loep legt, details worden meer naar voren gebracht, doordat je een pixel dupliceert..

  2. #27
    Hwg
    Guest

    Standaard

    Wat het projectie scherm betreft moet je ook af en toe mazzel hebben, een vriend van mij heeft er eentje voor me geregeld bij de uni in Nijmegen die renovatie aan het houden is. Er lag daar een electronisch op en afrolbaar scherm zonder doek en eentje die handmatig was maar met doek, helaas een stuk groter maar niks wat een stanley mes niet op kan lossen....

  3. #28

    Standaard

    Ik ben eruit en koop hoogst waarschijnlijk de SHARP PG-B10S voor 999 euro bij mediamarkt. Het enige nadeel is dat ze niet erg veel beamers hebben bij mediamarkt.

    Ze hebben bijv. ook nog een TA DATAVIEW a100, epson S1 en een Toshiba S20. Deze zijn allemaal in de prijsklasse van rond de 1000 euro, met uizondering van de toshiba ( 1299euro).
    Echter bij de toshiba merkte ik het regenboogeffect op en valt deze daarom af. Het moet een beamer zijn bij mediamarkt aangezien ik van die winkel een tegoedbon heb.

    Advies of opmerkingen zijn welkom

    Alvast bedankt,


    grtz

    Emil

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Ik ben eruit en koop hoogst waarschijnlijk de SHARP PG-B10S voor 999 euro bij mediamarkt. Het enige nadeel is dat ze niet erg veel beamers hebben bij mediamarkt.

    Ze hebben bijv. ook nog een TA DATAVIEW a100, epson S1 en een Toshiba S20. Deze zijn allemaal in de prijsklasse van rond de 1000 euro, met uizondering van de toshiba ( 1299euro).
    Echter bij de toshiba merkte ik het regenboogeffect op en valt deze daarom af. Het moet een beamer zijn bij mediamarkt aangezien ik van die winkel een tegoedbon heb.

    Advies of opmerkingen zijn welkom

    Alvast bedankt,


    grtz

    Emil
    Jammer dat je alleen bij de MM kan gaan kijken. Dit vind ik juist DE winkel waar je NIET moet zijn. Onkundig personeel en een demo ruimte om te janken.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #30

    Standaard

    Als je overweegt een DLP beamer aan te schaffen houdt er dan rekening mee dat jij of anderen last kunnen hebben van het regenboog effect!
    Ik heb zelf laatst een Ben-Q gezien en dat was een ramp. Ik werd gewoon naar van de RBE effecten. Zelf heb ik daarom een Sanyo Z2 gekocht, maar een Z1 is ook al erg mooi. Ik weet dat deze net in prijs zijn verlaag dus moet je voor je € 1000 al een eind op weg zijn.
    Succes.

  6. #31

    Standaard

    Ik heb zelf de sharp pgb10-s en ik kan alleen maar zeggen dat hij erg goed bevalt. Ik heb hem destijds nog gekocht bij MM voor 888,- incl. gratis projecta scherm en het is de beste koop geweest die ik ooit heb gedaan!!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dacross
    Ik heb zelf de sharp pgb10-s en ik kan alleen maar zeggen dat hij erg goed bevalt. Ik heb hem destijds nog gekocht bij MM voor 888,- incl. gratis projecta scherm en het is de beste koop geweest die ik ooit heb gedaan!!
    Met welke andere beamers had jij de sharp vergeleken ( in de winkel) ?

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Als je overweegt een DLP beamer aan te schaffen houdt er dan rekening mee dat jij of anderen last kunnen hebben van het regenboog effect!
    Ik heb zelf laatst een Ben-Q gezien en dat was een ramp. Ik werd gewoon naar van de RBE effecten. Zelf heb ik daarom een Sanyo Z2 gekocht, maar een Z1 is ook al erg mooi. Ik weet dat deze net in prijs zijn verlaag dus moet je voor je € 1000 al een eind op weg zijn.
    Succes.
    Als je een dlp projector voor jezelf koopt, waarom rekening houden met anderen als jezelf geen last van rbe hebt? :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Als je overweegt een DLP beamer aan te schaffen houdt er dan rekening mee dat jij of anderen last kunnen hebben van het regenboog effect!
    Ik heb zelf laatst een Ben-Q gezien en dat was een ramp. Ik werd gewoon naar van de RBE effecten. Zelf heb ik daarom een Sanyo Z2 gekocht, maar een Z1 is ook al erg mooi. Ik weet dat deze net in prijs zijn verlaag dus moet je voor je € 1000 al een eind op weg zijn.
    Succes.
    Als je een dlp projector voor jezelf koopt, waarom rekening houden met anderen als jezelf geen last van rbe hebt? :wink:
    Stel jij hebt er geen last van maar je vriend(in)en wel dan is het vervelend voor hen om naar te kijken. Of je moet zo eenzaam en egoistisch zijn dat je altijd alleen kijkt

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olaf van der Kroon
    Als je overweegt een DLP beamer aan te schaffen houdt er dan rekening mee dat jij of anderen last kunnen hebben van het regenboog effect!
    Ik heb zelf laatst een Ben-Q gezien en dat was een ramp. Ik werd gewoon naar van de RBE effecten. Zelf heb ik daarom een Sanyo Z2 gekocht, maar een Z1 is ook al erg mooi. Ik weet dat deze net in prijs zijn verlaag dus moet je voor je € 1000 al een eind op weg zijn.
    Succes.
    Als je een dlp projector voor jezelf koopt, waarom rekening houden met anderen als jezelf geen last van rbe hebt? :wink:
    Stel jij hebt er geen last van maar je vriend(in)en wel dan is het vervelend voor hen om naar te kijken. Of je moet zo eenzaam en egoistisch zijn dat je altijd alleen kijkt
    Lezen is ook een kunst. Jij koopt hem niet voor jezelf. Natuurlijk hou je dan rekenschap met je vriendin. Hoef toch niet alles voor te kauwen... haha

    Tja, helaas ben ik met drie meiden in huis minder eenzaam dan ik zou willen bij het kijken naar mijn projector. In mijn geval is het bijdeweg andersom. Ik ben de enige die een heeeel klein beetje last heeft van rbe. Desondanks geen lcd voor mij!. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #36

    Standaard

    Ziet men heel snel het screendoor effect, of valt dat best mee? Ik zou van een afstand van 3 a 4 meter van het scherm zitten.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Ziet men heel snel het screendoor effect, of valt dat best mee? Ik zou van een afstand van 3 a 4 meter van het scherm zitten.
    Om dat te bepalen moet je iets duidelijker je kijkafstand bepalen. Vuistregel is kijkafstand delen door 2 is max. schermbreedte.
    3 m.:2= 1.50m. / 4m.:2= 2m., nogal een verschil dus.

    Als je voor een goedkopere beamer kijkt dan zou ik je aanraden neem dat als beginwaarde en ga er dan 1 tot 2 maten kleiner scherm voor aanschaffen, dat is als je je teminste stoort aan een screendoor effect. Even gaan kijken bij andere beamergekken of in een beamer winkel. (wel een goede niet bij mm, makro, office-centre, e.d.)

    Let wel bij lcd = meer screendoor dan bij DLP, daarintegen bij lcd geen bijna epileptische aanval, bij DLP wel (teminste bij mij dan ).
    Zeker bij die prijs.

  13. #38

    Standaard

    Let wel bij lcd = meer screendoor dan bij DLP, daarintegen bij lcd geen bijna epileptische aanval, bij DLP wel (teminste bij mij dan ).
    Zeker bij die prijs.
    Kan t zo erg zijn? ALthans kans op epileptische aanval? Waar heb jij dan last van tijdens t kijken?

  14. #39

    Standaard

    Nieuwere LCD types hebben steeds minder screendoor, maar bij de lagere resolutietypes gewoon niet te groot projecteren. Dus voor een TW10H van Epson max 1.80.

    Epileptische aanval?? Hoezo dan?? Vanwege RBE?? jemig, dat klinkt ernstig...

  15. #40

    Standaard

    Bij mediamarkt hebben ze nu een aanbieding van een Sanyo PLV-Z1. Deze is echter al gebruikt en heeft 50 branduren. Er zit verder wel gewoon garantie bij e.d. Hij is dus heel even voor demo gebruikt. Prijs 1099. Zou ik deze aanbieding moeten gebruiken?

  16. #41

    Standaard

    Zie andere post..... ik denk van niet, vind hem te duur, 2dehands krijg je hem zelfs goedkoper..

  17. #42

    Standaard

    Het bedrag moet ik namelijk bij MM uitgeven. Een andere keus is de sharp PGb-10s voor 999 zonder scherm. EN/of de dataview a100 voor 1099. Verder is er niks in deze prijsklasse. Heb dus weinig keus

  18. #43

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Het bedrag moet ik namelijk bij MM uitgeven, omdat ik van hun een tegoedbon heb :wink: (

  20. #45

    Standaard

    Ik kan nu kiezen tussen de Toshiba S20 ( contast 2000:1 , ansi 1400, 800x600 DLP) of de Sanyo PLV Z1 (LCD). De toshiba als de sanyo vind ik er mooi. Ik kan ze voor dezelfde prijs krijgen, alleen weet ik niet welke ik zou moeten nemen. Alleen de sanyo is zonder handleiding, maar de beamer is zelf nog nooit gebruikt) Daarom is de prijs wat lager.
    Ik zou ongeveer 3 a 3,5 meter van het scherm zitten. Is dit niet te dichtbij?

    Wat raden jullie mij aan?


    Met vriendeljke groet,

    Emil

    PS:
    info over de beamer:
    Toshiba S20: http://www.toshiba.de/consumer/pdf/452/s20.pdf
    Sanyo Z1: http://www.kieskeurig.nl/nl/product....20PLV%20Z1.htm

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Ik zou ongeveer 3 a 3,5 meter van het scherm zitten. Is dit niet te dichtbij?
    De afstand is genoeg voor een scherm tot zo,n 2,5 mtr breed.
    Prima te doen dus.
    Welke het mooiste is kun je alleen zelf bepalen door ze te bekijken.
    De handleiding kun je wellicht ergens van internet afplukken. :wink:

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    De afstand is genoeg voor een scherm tot zo,n 2,5 mtr breed.
    Prima te doen dus.
    Welke het mooiste is kun je alleen zelf bepalen door ze te bekijken.
    De handleiding kun je wellicht ergens van internet afplukken. :wink:

    Want als je te dicht op het scherm zit, kan je last krijgen van het screendoor effect. Dat is erg onprettig.

    De sanyo is alleen incompleet, vandaar de wat lagere prijs. Ik bedoelde niet te zeggen dat ik het niet zou kopen omdat de handleiding niet erbij zit

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Emil Z
    Ik zou ongeveer 3 a 3,5 meter van het scherm zitten. Is dit niet te dichtbij?
    De afstand is genoeg voor een scherm tot zo,n 2,5 mtr breed.
    Prima te doen dus.
    Welke het mooiste is kun je alleen zelf bepalen door ze te bekijken.
    De handleiding kun je wellicht ergens van internet afplukken. :wink:
    2,5 meter breed vind ik zelf te groot bij een kijkafstand van maar 3 of 3,5 meter, dat kijkt niet rustig meer, maar dat is misschien persoonlijk.
    Wat een feit is, is dat 2,5 meter breed voor een 800*600 projector veel te breed is (zeker op die afstand), je wordt dan gek van de screendoor.

    Bij een 800*600 projector zou ik zelf zeker als kijkafstand 2 keer de schermbreedte aanhouden, wat in jou geval dus neerkomt op een scherm van 1,50 tot 1,75 breed.
    Bij DLP is screendoor iets minder, dus zou je evt. nog iets breder kunnen.
    Maar ik zou in elk geval zeker onder de 2 meter breed blijven.

  24. #49

    Standaard

    Ik zit nu erg te twijfelen tussen de Sanyo PLV-Z1 en de toshiba S20.
    Zijn allebei erg mooi. Ze hebben allebei wel wat plus en minpunten. Maar de sanyo heeft wel een hogere resolutie dan de toshiba. Maakt dit erg uit in het bekijken van een dvdfilm?

    De sanyo als de toshiba kosten 1099 euro. Waarbij de sanyo geleverd wordt zonder manual en kabels.

  25. #50
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StrayDog

    2,5 meter breed vind ik zelf te groot bij een kijkafstand van maar 3 of 3,5 meter.
    2½ mtr is inderdaad het maximale voor bij die kijkafstand.
    Met de genoemde projectors zal ik het persoonlijk op max. 2 mtr houden.
    Wat ik bedoelde is dat je op 3½ kijkafstand tot 2½ breed beeld kunt gaan en dan even niet lettende op het type projector met hun eventuele nadelen.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •