Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 76 worden weergegeven.

Discussie: Alien reeks

  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Een thuisplaneet van de Aliens heb ik altijd onwaarschijnlijk gevonden. Dit beest is de perfecte killermachine geen enkel ander organisme kan hier aan tippen of het moet vuurspugen en exploderende kogels kunnen lanceren Er is dus geen realistische biologisch milieu voor deze rakker te bedenken.

    Mijn versie van het achtergrondverhaal van Alien is altijd als volgt geweest:
    Het ras van de space-jockey (dat grote wezen op het bed in het ruimteschip uit Alien) is in oorlog met een ander ras en heeft het perfecte bio/genetische wapen ge-engineerd: Alien. Meteen een goede reden waarom er in zo'n groot ruimteschip zoveel van worden getransporteerd in een dubbel afgesloten ruimte: zowel een ander dek als onder het alarmlaserlicht dat geluid maakt waar Kane doorheen valt in het begin van Alien. Als prequel zouden ze er misschien goed aan doen om het helemaal zonder mensen te maken en een stuk uit die oorlog te laten zien. Met een aantal mogelijke kruisverwijzingen:
    - Het schip dat verloren gaat en op LV-426 terecht komt. Blijkbaar door een uitbraak van 1 of meerdere aliens want die space-jockey heeft duidelijk ook een chestburster gehad.
    - Potentieel om het jagersras Predator als tegenstander in de oorlog te laten verschijnen. Maar niet persé nodig wat mij betreft.
    - Ze mogen ook een andere koele tegenstander in die oorlog bedenken. Ik denk aan een humanoide ras dat zich voortbeweegt met geavanceerde mecha's. Meteen een leuke verwijzing naar Ripleys' werk in Aliens .... "Bay 12 Please!!"

    Het lijkt mij eerlijk gezegd weinig toevoegen als ze een ander mensenscheepje van pre-Ripley tijdperk ook infecteren met een alien en daar dan iedereen moeten afslachten omdat er geen records zijn dat iemand zoiets ooit heeft overleefd. Verder was LV-426 daarvoor nooit bezocht door Weylan-Yutani dus andere mens/alien interactie kan er daarvoor eigenlijk niet zijn geweest.

    Maar goed.. 2011 maar even afwachten dus

  3. #28

    Standaard

    Er blijft beweging in het project. Variety meldt dat Ridley Scott nu zelf als regisseur aan een prequel verbonden is. Het is een zijdelingse opmerking in een bericht dat er (weer) een schrijver is aangetrokken om het verhaal te schrijven, dus het kan zijn dat het een vergissing is. Eerder werd al eens gemeld dat Ridley het project met z'n broer ging ontwikkelen, maar dat een andere regisseur gevonden zou zijn om de film uiteindelijk te regisseren.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #29

    Standaard

    Zolang Ridley Scott zelf de regisseur blijft heb ik er geen enkele moeite mee. Een prequel lijkt me zeer interessant.

  5. #30

    Standaard

    Zolang die film goed gedaan wordt, vind ik het ok.

  6. #31

    Standaard

    Al filmt Scott wat gras met een paar Aliens erop, wordt het al beter dan Avp 2 Requiem.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Al filmt Scott wat gras met een paar Aliens erop, wordt het al beter dan Avp 2 Requiem.
    Inderdaad
    De 1e ging nog wel maar die 2e was zo slecht.....ongelovelijk.

  8. #33

    Standaard

    Scott (Ridley) als director begint wat zekerder te worden... tevens is de schrijver van het script bekend: John SpaihtsBron: DarkHorizons

    Wat mij na al deze jaren opeens opvalt....
    Ellen Ripley, Ridley Scott ... Ridley, Ripley... het scheelt maar 1 letter en als je die 180 draait dan staat 'ie al goed
    Nog nooit bij stil gestaan. Stom heh!

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurriaan Wittenberg Bekijk bericht

    Wat mij na al deze jaren opeens opvalt....
    Ellen Ripley, Ridley Scott ... Ridley, Ripley... het scheelt maar 1 letter en als je die 180 draait dan staat 'ie al goed
    Nog nooit bij stil gestaan. Stom heh!
    Je hebt echt tijd te veel
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #35

    Standaard

    Deel 1 t/m 4 snel op BD s.v.p.

  11. #36

    Standaard

    Laat deel 5 maar komen en het liefste natuurlijk met Ridley Scott aan het roer.
    Deel 2 blijft overigens mijn favoriet uit de reeks.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Je hebt echt tijd te veel
    Nou ... het is wel een beetje komkommertijd maar eerlijk gezegd zou ik zo 40 uur per dag kunnen besteden. Dus tijd te veel is wat overdreven


    Citaat Oorspronkelijk gepost door HUYG
    Deel 1 t/m 4 snel op BD s.v.p.
    Schijnen onderweg te zijn ... heb de DVD box wel al 2x in de kast staan (De oude US import en de Quadrology) Maar als ze deze set nog ff oppoetsen is het toch haast alweer een must buy.

    Tot nu toe hebben voor mij alle 4 de Alien films iets speciaals. Met Aliens en Alien wel als toppers. Aliens heb ik een periode lang bijna elke week wel een keer gekeken ... Maar da's lang geleden. Daarmee wel weer terugkomend op de opmerking van TheGodfather natuurlijk

  13. #38

    Standaard

    De nieuwe alien gaat 3D worden. Dit lijkt mij echt helemaal niets. Sir Ridley Scott wat doe je nu op je oude dag


    Ridley's doing the next Alien in 3D. Ridley told me some of his ideas when we were here in Toronto. He has a very clear understanding of where this should go. They kind of stopped dead one of the greatest horror franchises there's ever been, and it had legs to go on. So I'm hoping he'll revive another three. The world certainly wants it, and the fans want it - everybody."

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=63940

  14. #39

    Standaard

    Heb vetrouwen in deze man, hij heeft de trend gezet met Alien dus Ridley weet wat hij doet!

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  15. #40

    Standaard

    Van mij mag Neill Blomkamp hem regisseren.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    De nieuwe alien gaat 3D worden. Dit lijkt mij echt helemaal niets. Sir Ridley Scott wat doe je nu op je oude dag


    Ridley's doing the next Alien in 3D. Ridley told me some of his ideas when we were here in Toronto. He has a very clear understanding of where this should go. They kind of stopped dead one of the greatest horror franchises there's ever been, and it had legs to go on. So I'm hoping he'll revive another three. The world certainly wants it, and the fans want it - everybody."

    http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=63940
    Helemaal met je eens. Doodzonde...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Heb vetrouwen in deze man, hij heeft de trend gezet met Alien dus Ridley weet wat hij doet!
    Dat heb ik wel, als iemand het moet/kan doen is hij het wel. Ik zie Ridley Scott eigenlijk als een van de laatste klassieke filmmakers. Vraag me gewoon af waarom het nu ineens in 3D moet Misschien kunnen ze H.R.Giger weer zo gek krijgen om een het design weer te doen, dat zou helemaal geweldig zijn.

  18. #43

    Standaard

    Dat 3d gebeuren is maar een gimmick. Dus het hoeft geen afbreuk te doen aan een goeie alien film. En al helemaal niet als Ridley Scot hem regiseerd.

  19. #44

    Standaard

    Alien 9/10 super film
    Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
    Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
    Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  20. #45

    Standaard

    Ridley is altijd al een regisseur geweest met een zeer sterke visuele stijl
    de stap naar 3D is dus helemaal niet verwonderlijk voor hem
    ik heb er direct wel zeer hoge verwachtingen van aangezien Ridley alleen voor 3D kiest als hij er ook iets mee wil DOEN (en dus niet enkel als gimmick)

    trouwens, zelf z'n "slechtste" film is nog steeds ruim bovengemiddeld... (ivm andere regisseurs)

  21. #46

    Standaard

    Na Alien,vond ik Aliens juist sterk..Aliens weet de film zo spannend op te bouwen..deel 3 wa donker en deel 4 was een beetje een mixed cocktail

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door black_sabat Bekijk bericht
    Alien 9/10 super film
    Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
    Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
    Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10
    Whut? De laatste beter dan de 2de are you insane??

  23. #48

    Standaard

    Nog wat nieuws over alien 5.

    In een interview heeft de regisseur voor het eerst wat details gegeven over het plot van de prequel. Het geheel zal zich afspelen in het jaar 2085, ver voordat Ripley ook maar iets te maken kreeg met de buitenaardse wezens, en de centrale vraag die opgelost moet worden is wie de zogenaamde Space Jockey was. In de film was een grote kerel te zien die in een stoel zat vol met vreemde technologie, onderaan dit bericht zie je een afbeelding.

    Een ander aspect dat het vijfde deel gaat tonen is het terraformen, wat inhoudt dat je een andere planeet zodanig aanpast dat je er zelf kan gaan leven. Volgens Scott mogen we de film eind 2011 of ergens in 2012 verwachten. Eerder werd al bekend dat de film geschoten zal worden met 3D-camera's om mee te liften met de hype.

    Het is uitgesloten dat Sigourney Weaver zal terugkeren, maar de hoofdrol zal ook deze keer gaan naar een vrouwelijk personage. Het script wordt geschreven door Jon Spaihts.

  24. #49

    Standaard

    Klinkt goed. Hoop alleen dat de titel niet Alien 5 word, het is immers een prequel.

  25. #50

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •