Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 76 worden weergegeven.

Discussie: Alien reeks

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Klinkt goed. Hoop alleen dat de titel niet Alien 5 word, het is immers een prequel.
    Alien -1 zou ik wel stoer vinden...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Die klinkt ook niet verkeerd.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #54

    Standaard

    Of Alien 5x, voor de hoger opgeleiden onder ons

  5. #55

    Standaard

    Dan vind ik -1 toch een stuk intelligenter...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #56

    Standaard

    Ridley scott heeft wilde ideeën. want e komen mogelijk 2 alien prequels.

    Het was al enige tijd bekend dat regisseur Ridley Scott bezig is met een prequel op zijn sciencefictionklassieker Alien. Tijdens de promotie van zijn nieuwe film Robin Hood, liet Scott weten niet een, maar twee producties in de planning te hebben zitten.

    Het verhaal zou zich richten op de dode astronaut die in de eerste film wordt aangetroffen door de bemanning van de Nostromo. Daarnaast wil Scott zich richten op het Avatar-achtige thema van 'terraforming' - het creëren van aards leven op vreemde planeten door invloedrijke bedrijven.
    Laatst aangepast door Wieba : 26-04-2010 om 16:24

  7. #57

    Standaard

    Het worden ook 3D films blijkbaar:

    Ook de twee 'Alien'-prequels ontkomen niet aan de 3D-hype die inmiddels heerst in Hollywood. 'Natuurlijk worden de films in 3D', zo bevestigt de regisseur. De 3D-techniek die Scott gaat gebruiken is nog geavanceerder dan die van James Cameron's Avatar. 'James vertelde me dat het met zijn techniek vier jaar heeft geduurd, terwijl het nu in twee jaar kan.'

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door black_sabat Bekijk bericht
    Alien 9/10 super film
    Aliens 5/10 de minste van alle 4 films
    Alien 3 vondt ik dan weer beter dan Aliens 7/10
    Alien Resurection mooie film maar niet zo super 6,5/10
    LOL

  9. #59

    Standaard

    Ik ben echt volledig voor dat Ridley een nieuwe Aliens gaat maken..Ben benieuwd wat voor vernieuwends (een nieuw soort alien reptiel) hij kan meebrengen met de hedendaags technologie.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    LOL
    Iedereen zijn eigen mening.
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  11. #61

    Standaard

    Zo is dat.

    Alleen heb ik het nog niet eerder gezien dat iemand Aliens de minste vind. Maar het kan en mag natuurlijk.

    Maar bedoel je dan de TC of de extended cut?

    Ik zelf prefereer duidelijk de TC. De extended cut mag dan langer zijn maar daar zitten mij teveel lange shots in met overduidelijk matige effecten en als zodanig bij mij meer fout dan goed doen......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Zo is dat.

    Alleen heb ik het nog niet eerder gezien dat iemand Aliens de minste vind. Maar het kan en mag natuurlijk.

    Maar bedoel je dan de TC of de extended cut?

    Ik zelf prefereer duidelijk de TC. De extended cut mag dan langer zijn maar daar zitten mij teveel lange shots in met overduidelijk matige effecten en als zodanig bij mij meer fout dan goed doen......
    Ik heb het over de extended cuts van alle 4 films.
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  13. #63

    Standaard

    Ridley Scott is wat dieper ingegaan op de twee Alien prequels in een interview met Aint it cool news.
    De scripts zijn geschreven. En zo komt onder andere aan bod wie de space jockey is uit de eerste Alien film.
    Lees het complete interview hier:http://www.aintitcool.com/node/45454

  14. #64

    Standaard

    Nu.nl:

    Ridley Scott maakt Alien-prequels eng en duister

    Uitgegeven: 6 september 2010 18:19 Laatst gewijzigd: 6 september 2010 18:19
    AMSTERDAM - Ridley Scott is duidelijk over de eerste van de twee prequels op Alien waaraan hij nu werkt. "De film wordt heel erg ruig, en erg duister", zegt hij in de Britse krant The Independent.


    De twee films spelen zich zo'n dertig jaar voor Alien af en gaan onder meer over het ontstaan van het moordzuchtige buitenaardse ras. Voor hoofdpersoon Ripley, gespeeld door Sigourney Weaver, is nu geen plaats.
    "Het is aan de donkere kant van de maan", legt de 71-jarige Scott uit. "We hebben het hier over goden en de makers van het universum.



    Zijn de aliens ontworpen als een vorm van biologische oorlogvoering? Of zijn het wezens die naar een planeet worden gestuurd om deze schoon te vegen?"

    Matig

    De Aliens zijn naast de drie vervolgfilms te zien geweest in de spin-offs Alien vs Predator en AvP: Requiem. Deze laatste twee films werden zeer matig ontvangen door fans en pers, waarna voor velen de filmreeks op sterven na dood was.
    Het is nu aan Scott, die in 1979 met Alien de eerste film uit de reeks maakte, om daar verandering in te brengen. De twee prequels staan gepland voor 2011 en 2012.

  15. #65

  16. #66

    Standaard

    Niet direct slecht nieuws, ik zie eigenlijk liever een originele sci-fi film van Scott dan een voortborduring op eerdere successen.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  17. #67

    Standaard

    Ben hier ook wel blij om. Dit project kon eigenlijk ook alleen maar mislukken. Hmmmm een nieuwe "orginele" sci-fi film van Scott. Hopelijk weet deze man ons nog een keer te verrassen.

  18. #68

    Standaard

    Gelukkig. Ben dan wel benieuwd wat hier van terecht komt...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #69

    Standaard

    Ik ben er ook zo één die deel II de minste van de serie vond.

    Deel 1 IS en blijft natuurlijk het bronmateriaal en was voor zijn tijd heel vernieuwend en beklemmend. Het was precies het tegenover gestelde van Star Wars en mensen gingen groen aangelopen en kotsend de zaal uit

    Deel II was gerust goed, maar niet zo goed als deel 1. Waarom niet? Omdat James Cameron altijd diezelfde setting gebruikt in zijn sci fi. Robots, blauwe en zwarte tinten, veel actie, millitaire achtergronden. De film was spannend, JA, maar hij was ook lang en als ik dan de directors cut van de film bekijk denk ik, sommige scenes hebben helemaal geen meerwaarde voor de film. En die hele sfeer voelde zo bekend aan ( begin scenes uit T1 en T2 ) dat ze bij mij persoonlijk de hele spanning eruit haalde. Ook vond ik de Aliens minder goed gemaakt dan in het eerste deel. Hier waren het slechts bugs die verpletterd moesten worden en in deel 1 was een prachtige dodelijke killer machine/wezen dat niemand een twee drie kon stoppen. De Alien Queen is de beste toevoeging aan het Alien universum ook namens Stan Winston.

    Deel III, het debut van David Fincher. Jongens wat een prachtige film!!! Mijn favo uit de hele serie. Donker, sfeervol, spannend, mooie muziek en een top rol voor Sigourney weaver.
    De Alien is hier weer alleen en een gruwel van jewelste. Zoals het hoort te zijn! Tijdens het einde van de film zat ik altijd op het puntje van mijn stoel. En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken Het was trouwens ook fijn Lance Hendriksen weer te zien, deze keer als de ECHTE Bishop die alles op het spel wilde zetten om de Alien Queen in handen te krijgen voor Wayland Yutani corp.

    Alien 4... hmm.. ik weet nog steeds niet goed waar ik de film moet plaatsen. Ik vond hem net als alle andere Alien films goed. Hij was gewoon ANDERS dan de rest en dat was misschien de bedoeling. We zijn tenslotte 200 jaar verder en Ripley is niet meer de Ripley van vroeger. Die mix met Alien DNA was een gewaagde stunt maar ik vond het niet eens zo verkeerd uitpakken in de film. Ripley werd nu zelf een beetje het monster en niemand wist of ze te vertrouwen was..
    De Aliens zien er in deze film weer geweldig uit, al moet ik toegeven dat de CGI er nu een beetje gedateerd uit begint te zien. Er zit een mooie cameo in van de Alien Queen die heel schokkend aan haar einde komt. Ik vond het zielig, net als het einde waar de Newborn door het raam de ruimte in gezogen wordt.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    Deel III, het debut van David Fincher. Jongens wat een prachtige film!!! Mijn favo uit de hele serie. Donker, sfeervol, spannend, mooie muziek en een top rol voor Sigourney weaver.
    De Alien is hier weer alleen en een gruwel van jewelste. Zoals het hoort te zijn! Tijdens het einde van de film zat ik altijd op het puntje van mijn stoel. En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken Het was trouwens ook fijn Lance Hendriksen weer te zien, deze keer als de ECHTE Bishop die alles op het spel wilde zetten om de Alien Queen in handen te krijgen voor Wayland Yutani corp.
    Ik ben deze film ook steeds meer gaan waarderen. Zoals jij ook zegt vind ik die hele gore/gothic sfeer geweldig bij de film passen. En die nieuwe scenes voegen ook nog iets toe aan de film. Zoals die scene waarin die gevangene de alien bewonderd en hem vrij laat nadat ze veel moeite hadden gedaan om hem te vangen
    Na Aliens is deel 3 toch wel de spannendste in mijn ogen.

  21. #71

    Standaard

    Die gevangene heet Golic en die vond ik geweldig in de verlengde scenes

    " SIGARETSSSSS!!! "

    " In an insane world, a sane man must appear insane! "

    lol

  22. #72

    Standaard

    De Alien films heb ik allemaal op BD, en tijdje terug ook de AVP films gekocht.

    Heb ze alleen nog niet gezien.

    Nu had ik een vraag, en misschien kunnen jullie me hierbij helpen.

    Soms heb je bij films die later gemaakt worden, dat ze zich afspelen voor de eerder gemaakte films.

    Is dat ook zo bij de AVP films, of spelen die zich af na de Alien films?.

    Om het verhaal te volgen/begrijpen, moet ik dan eerst de AVP films kijken en dan de Alien films?, of juist andersom?.

    Of maakt dat niet uit om alles te snappen in de films?.

    Hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

    Raymond

  23. #73

    Standaard

    Eerlijk gezegd is het beste om de 2 AVP helemaal niet te kijken .
    Dan is je vraag ook onnodig.

    Maar anders zou ik gewoon alles kijken op volgorde dat het uitgekomen is.

    Je hebt wel sites met tijdlijnen, maar die zou ik niet kijken (wegens spoilers) voordat je de films hebt gezien.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FROST Bekijk bericht
    En tijdens de laatste scenes met Ripley had ik altijd last van een traantje in mijn ooghoeken
    meen je dat nou ?, hoe oud was je toen ?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd is het beste om de 2 AVP helemaal niet te kijken .
    Dan is je vraag ook onnodig.

    Maar anders zou ik gewoon alles kijken op volgorde dat het uitgekomen is.

    Je hebt wel sites met tijdlijnen, maar die zou ik niet kijken (wegens spoilers) voordat je de films hebt gezien.
    Bedankt voor je antwoord.

    Die 2 AVP films heb ik gekocht omdat ik ze er toch enigzins bij vond horen in de Alien collectie.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •