De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2 dvd-spelers op elkaar aansluiten voor Dolby Surround?

    Ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb een Pioneer dvd speler( home-cinemaset) en heb gisteren een merkloos dvd-speler bij de GAMMA gekocht zonder Dolby surround. Omdat mijn Pioneer regio 2 heeft en zeer moeilijk regiovrij te maken is, dacht ik: ik koop een merkloos dvd speler en sluit het aan op mijn dolby-surround set van Pioneer. Maar helaas de stekkers van de Dolby Surround passen niet op de merkloze dvd-speler. Nu dacht ik dat het misschien mogelijk is om mijn Pioneer met het merkloze te verbinden en dat ik dan wel Dolby-Surround zou hebben( heb de 2 dvd-spelers verbonden met een normale Scart-kabel). Helaas heb ik wel beeld maar niet het Surround geluid.
    Een heel verhaal Maar weet iemand misschien of het mogelijk is om wel Surround geluid te hebben met de merkloze. Misschien met een of ander kabel?

  2. #2

    Standaard

    Voor surround moet je dacht ik zo'n oranje tulip stekker hebben. Als de speler dat niet heeft krijg je er geen surround uit.
    You are free to do as we tell you!

  3. #3

    Standaard

    Je hebt een dvd speler in een Pioneer home cinema set die wel dolby digital of surround kan weergeven maar omdat de bijgesloten dvd speler volgens jou alleen regio 2 kan afspelen of moeilijk regiovrij is te maken schaf je een merkloze dvd speler aan bij de Gamma en wil beide dvd spelers aan elkaar linken. De logica ontgaat mij even hier.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Ik snap het wel, heb laatst voor hetzelfde vraagstuk gestaan. Bedoeld wordt of je het geluidssysteem van de niet-regiovrije speler kan gebruiken om de geluidsweergave van (regio 1) discs op de regiovrije speler te kunnen verkrijgen. Zo versta ik het toch?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Dat heb ik ook wel begrepen alleen de logica ontgaat me nog steeds. Waarom zo moeilijk als het makkelijk had gekunt. Die Pioneer is zeker regio vrij te maken. Pioneer is wat dat betreft erg eenvoudig. Er zijn genoeg zaken, bv audiovision in Dordrecht waar hij regiovrij te maken is; klaar terwijl je wacht. Er zullen ongetwijfelt meer zaken dit kunnen doen. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Dat heb ik ook wel begrepen alleen de logica ontgaat me nog steeds. Waarom zo moeilijk als het makkelijk had gekunt. Die Pioneer is zeker regio vrij te maken.
    Aah, dat plaatst het natuurlijk in een andere context...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Ik snap het wel, heb laatst voor hetzelfde vraagstuk gestaan. Bedoeld wordt of je het geluidssysteem van de niet-regiovrije speler kan gebruiken om de geluidsweergave van (regio 1) discs op de regiovrije speler te kunnen verkrijgen.

    Ja, dit klopt helemaal! Jij hebt het alleen wat duidelijker omschreven

    Ik weet dat je de Pioneer regiovrij kunt laten maken in Dordrecht maar dat kost mij €75. Vind ik een hoop geld om dat even te laten doen. Dan geef ik liever €45 uit voor de merkloze dvd-speler die ik nu heb gekocht. Als het aansluiten niet lukt dan kan ik die altijd nog op de slaapkamer zetten ofzo. Heb ik er in iedere geval 2 :wink:

    Maar weet niemand echt of ik de 2 dvd-splers op elkaar kan aansluiten? Die merkloze daar kun je wel een Dolby Sorrouns set op aansluiten maar die set van de Pioneer heeft allemaal platte stekkers en op die merkloze kun je alleen onde stekkers doen.

  8. #8

    Standaard

    http://www.videohelp.com/dvdhacks/

    zoek hier je speler eens in op, misschien kan het wel heel eenvoudig

  9. #9

    Standaard

    2 DVD-spelers linken is onmogelijk. Een speler beschikt niet over een audio-input.

  10. #10

    Standaard

    Het lijkt mij dat als jouw Pioneer home cinema set een digitale ingang heeft, je die kan aansluiten op de digitale uitgang van je andere dvd speler.
    "Rog, grab the cat!" - Martin Riggs

  11. #11

    Standaard

    De hamvraag blijft altijd: waarom willen we zo graag Regio 1 kunnen afspelen?

    Op een enkele film na komt veel uiteindelijk ook hier uit.
    En voor de extra extra's die sommige Regio 1 DVD inderdaad hebbn, kun je ook op je computer kijken, waarvan de Regio code simpel te wijzigen is.

    Om een film te zien kijk ik toch het liefst naar een PAL disc.
    Veel beter beeld.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    De hamvraag blijft altijd: waarom willen we zo graag Regio 1 kunnen afspelen?

    Op een enkele film na komt veel uiteindelijk ook hier uit.
    En voor de extra extra's die sommige Regio 1 DVD inderdaad hebbn, kun je ook op je computer kijken, waarvan de Regio code simpel te wijzigen is.

    Om een film te zien kijk ik toch het liefst naar een PAL disc.
    Veel beter beeld.
    Gelijk heb je! Lang leve PAL!!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    De hamvraag blijft altijd: waarom willen we zo graag Regio 1 kunnen afspelen?

    Op een enkele film na komt veel uiteindelijk ook hier uit.
    En voor de extra extra's die sommige Regio 1 DVD inderdaad hebbn, kun je ook op je computer kijken, waarvan de Regio code simpel te wijzigen is.

    Om een film te zien kijk ik toch het liefst naar een PAL disc.
    Veel beter beeld.
    Inderdaad. Echter, voor Regio 3 is het anders. Veel R3 films komen niet op R2 uit. En dan is een regiovrije speler toch handig
    "Rog, grab the cat!" - Martin Riggs

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •