Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 87 worden weergegeven.

Discussie: Se7en (SE) [DVD]

  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Tuurlijk is dit een vette film die deze transfer meerdan verdient. Toch vraag ik me af hoe het kan dat de franse DTS dynamischer is, voller klinkt en meer directionele effecten bevat.
    Let maar eens op de scene dat Pitt en Morgan aankomen bij de deur van spacey en Pitt op de deur klopt. Bij het Engels in het midden, bij de franse rechts. Vervolgens wordt er geschoten en klinkt de engelse versie droger en bevat de franse versie veel meer laaginformatie. Bij de regenscenes is de franse versie wat meer omringend dan de engelse. Enig idee hoe dit komt(o.a lagere bitrate?) en kan je het vergelijken met de regio 1 versie?

  3. #3

    Standaard

    Denk eraan dat de Engelse soundtrack de enige is die officieel is goedgekeurd door de geluidstechnicus van Se7en. Met de andere mixen heeft hij niks te maken.

  4. #4

    Standaard

    Zo iets had ik ook al bedacht. Geluid moet naturlijk (deels)herontworpen worden doordat spraak vervangen moet worden. Als je op het punt bent een originele versie te vervangen, wordt je ook niet meer gehinderd door artistieke voornemens want een een echte filmliefhebber zou zich toch nooit wagen aan een gesynchroniseerde versie: vrij spel voor de freak met de potmeter!
    Neemt niet weg dat het geluid van de franse versie harder is. Kun jij zien of er een andere bitrate gebruikt wordt?
    In ieder geval bedankt voor zo ver.

    Voor verdere achtergrond van mijn klachten over geluid van regio 2 versies verwijs ik je naar mijn thread bij dvd algemeen of mijn toevoeging bij de recensie van Phantom menace.
    Ik weet het:het zijn lange, soms chaotische verhalen maar ik hoop hiermee toch iets van duidelijkheid te krijgen en in ieder geval hier iets breder de aandacht op te vestigen.

  5. #5

    Standaard

    Waarom moet er altijd iets geklaagt worden over kleine dingen (zoals; dat het geluid in het Frans beter zou zijn, wat heb ik daar nou aan?). Het is gewoon een hele goeie DVD-release, waar meerdere producties een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Een pluim voor de vormgeving van deze film. Het aardige is dat Universal er altijd werk van maakt bij de SE van David Fincher films.

    Of je nu Fight Club of Se7en neemt. De verpakking met de film (in dit geval het boekje) komt gewoon rechtstreeks uit de film. Heel weird, je kan er zelfs uit citeren. Geweldige vondst.

  8. #8

    Standaard

    Eeeehmmm, Fight Club is toch echt van Fox en niet van Universal.

  9. #9

    Standaard

    Absolute must in je dvd-verzameling, vette extra's
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  10. #10

    Standaard reactie se7en

    Tuurlijk kan ik miereneukerij verweten worden, ik heb alleen geen trek in dvd maatschappijen het idee te geven dat iedereen tevreden is met hun beleid. Zoals sommigen niet zitten te wachten op commentaar op het feit dat de franse versie beter klinkt, zo zit ik niet te wachten op dvd's met "features"waar ik geen reet aan heb en alleen maar ruimte innemen.

    En over miereneukerij gesproken, laat ik nog maar es een duit in het zakje doen.....
    Als je echt van plan bent te citeren uit het "boekje" in de verpakking, dan kom je bedrogen uit want de teksten zijn toch hier en daar wat veranderd.

  11. #11

  12. #12

    Standaard Re: reactie se7en

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen
    zo zit ik niet te wachten op dvd's met "features"waar ik geen reet aan heb en alleen maar ruimte innemen.
    Zolang de extra's niet ten koste gaan van de beeld/geluidkwaliteit kunnen er wat mij betrefd niet genoeg extra's opstaan. Zit er voor ieder wat bij, de 1 wordt helemaal blij van een fotogallerij, de ander weer gelukkig van een setje bloopers.

    da's het mooie van dvd, vind ik.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  13. #13

    Standaard

    Hoi AOG
    Het was meer een algemeen antwoord waarbij ik jouw kritiek (over het geluid van de Franse versie) als uitgangspunt nam.

    Het tweede gedeelte over het boekje was een reactie op Gerben van der leun die vertelde dat je uit het boekje kan citeren(wat, strikt genomen, niet helemaal klopt).

    Tot slot wil tegenover Starbuck nog wat verduidelijken over extra features: ben het helemaal met je eens. Bij mij stond echter features tussen aanhalingstekens omdat andere talen ook vaak als zodanig worden aangegeven. Ik vind dat werkelijk een feature waar ik niks aan heb en die verschrikkelijk veel ruimte inneemt: een verklaring voor het feit dat regio 2 schijven in de Benelux het a) of moeten stellen met minder features dan bij regio 1 b)of moeten stellen met een verminderde bitrate voor het geluid of het ontbreken van een DTS track.
    Nu is se7en natuurlijk het minst slechte voorbeeld hier van, maar was toch oprecht benieuwd naar hoe het kan dat de franse versie beter klinkt dan het origineel (het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat er meer aandacht is besteed aan de mastering van de niet-oorspronkelijke talen). Meer over dit onderwerp heb ik gepost in het forum bij dvd algemeen.

  14. #14

    Standaard

    Een absolute aanrader om in je verzameling te hebben. De sfeer die deze film uitademt vind je nergens in een film.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb de film net voor de tweede keer gezien. En wat blijft het een top film. Ook de cd met extra is werelds. Er staat voor ieders wat op en je kan ook nog kiezen of je het met of zonder commentaar wil zien. Jammer dat er geen ondertiteling bij zit. Dat vind ik altijd wat makkelijker kijken. Dan hoef ik me minder te concentreren.

    Maar kort gezegd, Toppertje hoor. De film en de extra's.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb hem net op video opgenomen. (Ja dat gebeurt ook nog) Volgens mij ga ik volgende maand de dvd kopen. Ik heb nu geen geld meer...

  17. #17

    Standaard

    Echt een Topper van een DVD inderdaad...

    Ik heb zelf nu nog de "normale" geen "SE" release maar ik ga die zeker nog omruilen voor de SE, die is echt beter,
    De film zelf is ook een SUPERDESUPERDESUPER film!!

    en zoals hierboven door starbuck vermeld: "een must voor je collectie"!!!
    StarTrader

  18. #18

    Standaard

    Ik vond de film nogal tegenvallen. Het was wel spannend, maar het had voor mij nog iets goorder en nog iets benauwender mogen zijn. De DVD zal ik, ondanks de zeer aantrekkelijke hoes en extra's, deze nooit kopen omdat ik van mezelf weet dat ik "dit soort films" nooit vaak kijk. Ik kijk bijvoorbeeld vaker naar komedies zoals "Road Trip", dan Gladiator (ondanks dat laatsgenoemde beslist een neo-klassieker is)

  19. #19

    Standaard

    Ik heb de versie van Universal / New Line Cinema gekocht.
    Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de versie in de cinema bloederig was. Zou er in geknipt zijn?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mac Hammer Fan
    Zou er in geknipt zijn?
    Nee

  21. #21

    Standaard

    Ik vind hem geweldig, ik heb hem inmiddels gekocht voor 20 euro. De uk import versie want daar zit een extra commentaar track op. NL ondertiteling hoeft niet zo nodig voor mij. Echt een geweldige film met geweldige extra's.

    TOPPER EN AANRADER VOOR IEDEREEN

  22. #22

    Standaard

    Ik heb hem net gekocht (uurtje geleden), maar als ik al deze reacties zo hoor ga ik hem zometeen maar kijken. Eens even beginnen met die mooie xtra's (hoop ik dan). Echt een mooi doosje eromheen (balen dat ie er zo lastig uit gaat


    mijn dvd's (update)

  23. #23

    Standaard

    Moeilijk goeie film, alleen jammer dat ik al van te voren wist wat er met Gwenyth zou gaan gebeuren, helaas. En ook kan ik jammer genoeg geen DTS afspelen... want ik schrok me echt de ***** een aantal keer... als dat nou met DTS had geweest (niet dat ik weet of er verschil in zit )

  24. #24

    Standaard

    Typisch zo'n geval van effe wachten .... SEVEN SE!!
    Ik heb em gister besteld en vandaag gekregen, topper!!
    ...En dat voor €12,25 mooi , mooi, mooi

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El SalvaCeppie
    Typisch zo'n geval van effe wachten .... SEVEN SE!!
    Ik heb em gister besteld en vandaag gekregen, topper!!
    ...En dat voor €12,25 mooi , mooi, mooi
    En waar dan als ik vragen mag?
    StarTrader

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •