Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 63 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Russian Ark

    Anderhalf uur film in 1 take opgenomen

    Een film met in totaal 2000 acteurs! Een lange wandeling door de Hermitage en 3 eeuwen geschiedenis
    Was wel apart inderdaad.
    hehehe, is dus eigenlijk een film zonder montage

  2. #27

    Standaard

    Alias die serie is ook lekker snel gemonteerd in 3 kwartier tijd krijgen ze het voor elkaar om naar 3 landen te vliegen en daar te infiltreren
    Jesus, won't you fucking whistle -Tool (Sober)

    Mijn DVD Collectie!

  3. #28

    Standaard

    Amores Perros
    21 Grams
    Citizen Kane
    Natural Born Killers
    Cidade de Deus
    The Sopranos
    Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television. Choose rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up brats you spawned to replace yourself.

  4. #29

    Standaard

    Het begin van "Snake Eyes".

    Het scherm wordt dan in 2 gedeeltes opgedeeld met verschillende gezichtspunten. Op zich niet heel bijzonder, wel aangenaam om zo in de film te komen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin Smouter
    Russian Ark

    Anderhalf uur film in 1 take opgenomen

    Een film met in totaal 2000 acteurs! Een lange wandeling door de Hermitage en 3 eeuwen geschiedenis
    Was wel apart inderdaad.
    hehehe, is dus eigenlijk een film zonder montage
    Apart dus, volgens de topic. :wink:
    Mr Fairbrother: 'Is Ted here?'
    Spike: No, he's doing the whocanputhisheadinabucketofwaterthelongest-competion!

  6. #31
    Senior Member
    Registratie datum
    Dec 2003
    Woonplaats
    Fort Kerium, New Texas

    Standaard

    Phone Booth en zoals eerder genoemd Hulk
    There is a thin line between being a hero and being a memory - Optimus Prime

  7. #32

    Standaard

    En ook op deze vraag kan geantwoord worden met: Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran
    en in The Rules of Attraction zit er in een zeer uniek supersnel filmpje over iemands reis door Europa binnen 3 minuten
    En zoiets zit daar ook in...

  8. #33

    Standaard Leone

    Wat dachten jullie van de Sergio Leone Films, die vind ik echt een meester in montage vooral het einduel in The Good The Bad and The Ugly.
    Mijn Collectie

    Silly Caucasian Girl likes to play with Samurai Swords

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Memento uiteraard!

    Daar dacht ik ook al aan. goede film
    Als je altijd blijft doen wat je altijd al gedaan hebt, zul je steeds krijgen wat je allang hebt.

    De laatste DVD aanwinst is
    Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006) (1disc)
    &
    Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)

  10. #35

  11. #36

    Standaard

    the Cell, ook mooi gemonteerd
    Dick Tracy, knap qua sfeer
    Children of the Lost City (v/d maker van Amelie)
    the Duellists

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    the Cell, ook mooi gemonteerd
    Dick Tracy, knap qua sfeer
    Children of the Lost City (v/d maker van Amelie)
    the Duellists
    Ja Amelie heeft anders ook wel een blitse montage, die intro alleen al...

  13. #38

    Standaard

    Pulp fiction
    The good thief
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #39

    Standaard Re: Leone

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zigzagfreak
    Wat dachten jullie van de Sergio Leone Films, die vind ik echt een meester in montage vooral het einduel in The Good The Bad and The Ugly.
    Ja,echt één van mijn favoriete film scenes is dat.

    Echt mooi gedaan,die close ups van de handen steeds en van de hoofden.Het valt je gelijk op dat Lee van Cleef een vinger mist. :wink:

    Ook de muziek is echt prachtig in die scene.

  15. #40

    Standaard Re: Leone

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lethal Kees
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zigzagfreak
    Wat dachten jullie van de Sergio Leone Films, die vind ik echt een meester in montage vooral het einduel in The Good The Bad and The Ugly.
    Ja,echt één van mijn favoriete film scenes is dat.

    Echt mooi gedaan,die close ups van de handen steeds en van de hoofden.Het valt je gelijk op dat Lee van Cleef een vinger mist. :wink:

    Ook de muziek is echt prachtig in die scene.
    Sublieme scene. Morricone en Sergio de ultieme combi. 8)

    Wat ik ook een hele mooie montage vind is de opening van
    Once Upon a Time in America. (ook morricone en sergio)
    Daar wanneer de telefoon gedurende verschillende momenten door blijft rinkelen totdat hij uiteindelijk door het juiste personage aangenomen wordt. Heel mooi gedaan.

  16. #41

    Standaard

    Zomaar een willekeurige greep uit een groot aantal films waarvan de montage prima de luxe is:
    - Silence of the Lambs
    - The Godfather
    - Saving Private Ryan
    - Midnight Express
    - American Beauty
    - The French Connection
    - The Usual Suspects
    - LA Confidential
    - Forrest Gump
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.... (doe ik maar niet)

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    Zomaar een willekeurige greep uit een groot aantal films waarvan de montage prima de luxe is:
    - Silence of the Lambs
    - The Godfather
    - Saving Private Ryan
    - Midnight Express
    - American Beauty
    - The French Connection
    - The Usual Suspects
    - LA Confidential
    - Forrest Gump
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.... (doe ik maar niet)
    Saving Private Ryan vind ik inderdaad heel goed gedaan, maar van al die andere films die jij noemt vind ik het niet bijzonder te noemen en al helemaal niet snel/flitsend. Dat is ook niet de bedoeling bij die films.

  18. #43

    Standaard

    Days Of Thunder

  19. #44

    Standaard

    Om effe terug te keren naar Avary's Rules of Attraction:

    http://www.tomandandy.com/movies/Vic...ationBuild.mov

    Die scene met de wekenlange trip naar Europa die in 3 min gemonteerd is. Tussen haakjes, Roger Avary is al het beeldmateriaal van tijdens de trip aan het bewerken naar een echte film van een behoorlijke lengte, Glitterati.
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  20. #45
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Het valt mij op dat een film als JFK nog niet genoemd is. Deze film, die terecht een Oscar kreeg voor de montage, laat het verhaal voornamelijk door montage vertellen. Er worden voortdurend nieuwe beelden, oude beelden, originele beelden door elkaar gemonteerd. Men gaat van zwart/wit naar kleur en andersom. Geweldig!!!

    Een aantal andere films die ik geweldig vind qua editing zijn:
    - Battleship Potemkin (1926)
    - Napoleon (1927)
    - Raging Bull (1980)
    - Psycho (1960)
    - A Bout De Souffle (1960)
    - Frankenstein (1931)
    - Bride Of Frankenstein (1935)
    - Citizen Kane (1940)
    - Gangs Of New York (2002)
    - Requiem For A Dream (2000)
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  21. #46

    Standaard

    The butterfly effect heeft zo nu en dan aparte montage.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrPink
    Saving Private Ryan vind ik inderdaad heel goed gedaan, maar van al die andere films die jij noemt vind ik het niet bijzonder te noemen en al helemaal niet snel/flitsend. Dat is ook niet de bedoeling bij die films.
    Wellicht een misverstand die bij een boel filmliefhebbers nogal eens op gaat is dat filmmontage nogal eens verward wordt met heel veel andere zaken die om de hoek komen kijken bij het maken van een film.
    Feitelijk is monteren simpel gezegd het achter elkaar "plakken" van filmnegatief dat door een editor wordt uitgevoerd. Echter, daarvoor zijn al tal van stappen aan de orde geweest die medebepalend zijn voor een geslaagde cut. Ik noem als voorbeeld het script, camerawerk, invloed van de regisseur en uiteindelijk het daadwerkelijk snijden van de film.
    Een goede editor is een ware artiest. Die weet precies uit al het opgenomen materiaal een balans te vinden die, het verhaal, de ideeen van de regisseur, de emoties en/of spanningen precies in goede banen weet te leiden waardoor er een logisch en natuurlijk geheel ontstaat waarin de toeschouwer een vorm van - zeg maar - rust kan terugvinden. Van een goed gemonteerde film besef je niet dat die goed gemonteerd is. Totdat je er nadrukkelijk bij gaat nadenken.
    Soms wordt er heel driftig (snel) er op los gemonteerd. Hedendaagse actiefilms zijn daar een treffend voorbeeld van. Ik beweer niet dat dit slecht is. Ik weet alleen dat als een film op een andere manier gesneden zou zijn, de film totaal anders ervaren kan worden.

    De door mij opgesomde films (en vele andere) zijn voor wat betreft de montage stuk voor stuk juweeltjes. Vaak zie je dat het films zijn waarin veel met flashbacks of flash forwards wordt gewerkt. De editor kan dan echt zijn hart ophalen.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrPink
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    Zomaar een willekeurige greep uit een groot aantal films waarvan de montage prima de luxe is:
    - Silence of the Lambs
    - The Godfather
    - Saving Private Ryan
    - Midnight Express
    - American Beauty
    - The French Connection
    - The Usual Suspects
    - LA Confidential
    - Forrest Gump
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.... (doe ik maar niet)
    Saving Private Ryan vind ik inderdaad heel goed gedaan, maar van al die andere films die jij noemt vind ik het niet bijzonder te noemen en al helemaal niet snel/flitsend. Dat is ook niet de bedoeling bij die films.
    Niet bijzonder???

    eh, ik weet niet hoe jij die montages van meneer Hanks uit Forrest Gump in al die oude filmpjes vind, maar ik vind dat toch vrij bijzonder, en prachtig gedaan... mijn nummer 1 qua montage bijzonderheden

    EDIT: is dit dan montage? of simpel computer kunsten? naja, anyway, prachtig gemaakt

  24. #49

    Standaard

    Punch-Drunk Love vooral veel licht en scherpte momenten...
    Romeo and Juliet vooral de opening 8)
    Trainspotting....


  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MrPink
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    Zomaar een willekeurige greep uit een groot aantal films waarvan de montage prima de luxe is:
    - Silence of the Lambs
    - The Godfather
    - Saving Private Ryan
    - Midnight Express
    - American Beauty
    - The French Connection
    - The Usual Suspects
    - LA Confidential
    - Forrest Gump
    en zo kan ik nog wel even doorgaan.... (doe ik maar niet)
    Saving Private Ryan vind ik inderdaad heel goed gedaan, maar van al die andere films die jij noemt vind ik het niet bijzonder te noemen en al helemaal niet snel/flitsend. Dat is ook niet de bedoeling bij die films.
    Niet bijzonder???

    eh, ik weet niet hoe jij die montages van meneer Hanks uit Forrest Gump in al die oude filmpjes vind, maar ik vind dat toch vrij bijzonder, en prachtig gedaan... mijn nummer 1 qua montage bijzonderheden

    EDIT: is dit dan montage? of simpel computer kunsten? naja, anyway, prachtig gemaakt
    In mijn openingspost heb ik duidelijk aangegeven dat ik bijzondere montage zoek. Ik heb daarbij ook aangegeven welke technieken ik daarmee bedoel. Die films die Deeveedee noemt hebben allemaal goede montage natuurlijk (en dat past ook bij die films zoals gezegd) maar ik vind het niets bijzonders (die oude filmpjes van Tom Hanks reken ik tot Special Effects en niet tot de montage op zich), geen videoclipachtige montage bijvoorbeeld. Als je de film Requiem for a Dream kijkt snap je hopelijk wel waar ik naar op zoek ben. Die film vind ik qua montage echt grensverleggend. Ook bij Snatch vind ik sommige stukjes heel goed gedaan (als Brad Pitt wordt geslagen en het beeld staat stil en het zoomt in of de stukjes met heel snel afwisselend fast-motion en slow-motion)

    Ik hoop dat er meer van dat soort films zijn. In deze topic heb ik al een heleboel tips gekregen die hopelijk waardevol zijn. Ik zal het allemaal nog eens doornemen en de titlels zoeken. Allemaal alvast bedankt, meer titels zijn nog steeds welkom natuurlijk.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •