De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vraag over mijn dolby set

    Ik ben in het bezit van een dolby surround set van (Sony receiver + 5 boxen), dus geen digital. Ik wil nog even geen nieuwe dd receiver of versterker aanschaffen, maar wel alvast een dvd speler. Ik heb echter een 2-tal vragen

    1. Wat voor dvd speler kan ik nu het beste aanschaffen?
    - eentje met dd decoder, en dan het geluid doorzetten naar mijn surround receiver ?
    - of eentje zonder dd decoder, en dolby surround sound luisteren via de receiver.

    maw, kan ik de dd decoder van de dvd gebruiken, om toch dd geluid te hebben ??

    2. kan ik beter een dvd speler met of zonder regiobeveiliging aanschaffen ?

    Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
    mvg, Marc Wit ( )

  2. #2

    Standaard

    Marc,

    Ik denk dat als je een DVD-speler wilt aanschaffen vooral moet letten of deze een Dolby Digital-decoder in de speler heeft zitten. (6 anologe cinch-uitgangen) Dit heeft echter alleen zin als jouw Sony Pro Logic receiver 5.1 voorbereid is. Dus achter je receiver moeten als het goed is 6 uitgangen zitten. Front left, front right, center, rear right, rear left en een subwoofer kanaal.
    Goeie spelers met een Dolby Digital decoder zijn Sony NS-400 en Samsung 811.

    Je kan ook natuurlijk naar Pro Logic blijven luisteren, maar raad je sterk aan om toch een DVD-speler te kopen met een DD-decoder erin! Je kan natuurlijk ook een DD/DTS-receiver kopen, maar dat is natuurlijk niet je vraag...

    Wat betreft je vraag of je met of zonder regiobeveiliging moet kopen ligt eigenlijk het antwoord bij jezelf. Stel jezelf de vragen:
    - Zal ik regio 1 DVD's gaan huren/kopen als ik een regiovrije speler heb of blijf ik vooral regio 2 kijken?
    - Bestel ik weleens via Internet?
    - Is het die 200 gulden waard, dat ik films uit o.a. Amerika kan bekijken?
    Is je antwoord bij alle 3 de vragen 'ja', dan adviseer ik je om een regiovrije speler te kopen. (of natuurlijk regiovrij laten maken bij de winkel waar je de speler aanschaft)

    Heb je nog vragen? Gewoon stellen!

    Succes!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  3. #3

    Standaard

    Jeroen, bedankt voor je reactie

    Uit mijn hoofd heb ik volgens mij een Sony STR-DE425 receiver
    [ 100W x3 Channels / 50W x2 Rear Channels - Dolby Digital Ready - 1998 model ], maar dit weet ik niet helemaal zeker, en zal ik vanavond dus even moeten nakijken.

    Indien dit zo is, zou ik dus inderdaad het beste een dvd speler met ingebouwde dd decoder kunnen aanschaffen, en deze op mijn receiver aansluiten.
    Volgens mij mis ik dan nog een subwoofer (ik heb namelijk maar 5 boxen aangesloten LV, C, RV, LA, RA).

    Klopt, of niet ?
    Marc [ ]

  4. #4

    Standaard

    Marc,

    Volgens mij is jouw receiver gewoon geschikt voor DD en kan je deze gewoon aansluiten met 6 cinch-kabels op je DVD-speler..

    Kijk maareens naar de Sont DVP-NS400, die vind ik persoonlijk heel mooi! Kost zo rond de 700 gulden geloof ik. Sla je me niet dood als ik er naast zit!

    Nogmaals, als je vragen hebt....stel ze gewoon!

    SUCCES!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  5. #5

    Standaard

    Jeroen,

    heb het net thuis gecontroleerd, maar het blijkt toch een Sony STR DE415 Dolby Surround pro logic te zijn, en zonder voorbereiding op dd 5.1 geluid.

    Weet nu even niet meer wat aan te schaffen, om toch een goed geluid te krijgen. Als ik nu een gewone dvd speler aanschaf, dan kan ik natuurlijk dolby surround geluid krijgen via de versterker, maar dits is het toch net niet ...


  6. #6

    Standaard

    Marc,

    dat het een Pro Logic was, had ik wel al door, maar ik had wel gedacht dat ie voorbereid zou zijn! Weet je dus echt 100% zeker dat je geen aansluitingen ervoor hebt? Ik had namelijk een Sony DE245 en die had t wél! Maar misschien is jouwe nieteens nieuwer.. Ik weet t niet meer!
    Ik denk dat je het beste even kunt doorsparen en dan een DD/DTS receiver kan kopen. Ondertussen kan je natuurlijk wel een DVD-speler aanschaffen, want het gaat tenslotte ook wel om de films natuurlijk! Dan heb je voorlopig nog even Pro Logic en later het échte toffe geluid! Dan heb je tenminste iets om naar uit te kijken toch?!

    Nogmaals, vragen? Just ask!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  7. #7

    Standaard

    tja, ik had hetzelfde gedacht als jij, maar ik heb de handleiding er zelfs op nageplozen. Deze laat de aansluitingen zien die jij bedoeld, alleen deze zijn er alleen bij het 515 model. En ik heb de 415, volgens mij zelfs uit '97.

    Doorsparen is nu even het motto.

    Echter heb ik nu nog wel een vraag, als ik toch ga doorsparen voor een dd receiver, kan ik nu ook beter een dvd speler zonder decoder aanschaffen, deze zit namelijk straks toch al in de receiver? En, heb je ook hier wat advies over, het budget is niet al te groot, zeker niet als ik ook nog wat opzij wil leggen voor een nieuwe receiver.

    oh, enne natuurlijk bedankt voor je advies(en).

    mvg,
    Marc

  8. #8

    Standaard

    Wel jammer dat je receiver niet is voorbereid! Maar.... 'je moet roeien met de riemen je hebt' zullen we maar zeggen en in jouw geval is dat eventjes doorsparen..

    Om nu nog een DVD-speler aan te gaan schaffen met een Dolby Digital-decoder is natuurlijk overbodig. Je betaalt ervoor en het is overbodig, omdat het (tegen die tijd) al fijn in je nieuwe receiver zit!

    Ik raad je aan om eerst een DVD-speler te kopen en later een receiver. Ondertussen kan je wel al genieten van films (eventueel met Pro Logic of gewoon stereo). En als je eerst een nieuwe receiver koopt heb je eigenlijk alleen maar geluid. En dan kan je nóg niet genieten van het digitale geluid!

    Als je even een lijstje post met wat je eisen voor een DVD-speler zijn, dan zal ik even voor je op zoek gaan!
    Eisen als:
    - CD-R/CD-RW/Video-CD, MP3,S-Audio afspelen.
    - Regio-vrij.
    - Digitale uitgangen (optical en coaxiaal)
    - Scartaansluitingen
    - Mooi design
    - Prijs
    - Kwaliteit

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  9. #9

    Standaard

    OK, bedankt. ehh, voor dat lijstje, ik had zelf eigenlijk staan;
    - CD-R/CD-RW/Video-CD, MP3
    - dan maar gelijk regio-vrij.
    - minimaal 1 scart
    - optische en coaxiale digi uitgang

    design is niet zo belangrijk, kwaliteit echter wel. Het hoeft dus niet de goedkoopste te zijn, maar het budget is niet oneindig en zal bij zon 400 euro wel ophouden, maar ik geef liever wat minder uit om voor de receiver te kunnen sparen.

    bvd,
    Marc [ ]

  10. #10

    Standaard

    Tja, da's zo'n 900 piek dus. Ik zag ooit eens bij mediamarkt een Sony 336 (iets met 2 drieën, de voorloper van de ns300 volgens mij) voor fl. 333,-, regiovrij. Zo'n prijs loopt natuurlijk niet meer, maar als je alles een beetje in de gaten houdt, dan moet het wel mogelijk zijn een fatsoenlijke dvd te vinden voor zo'n 400 piek (en dan bedoel ik geen cyberhome, lenco or whatever) Dat betekent dat je nog 500 piek over hebt voor een reciever. Dat kan ik je natuurlijk niet in één keer uitleggen wat het mooiste voor jou is, maar je komt dan uit op zoiets als de Yamaha 496, een Sony, Pioneer (DD, én dan natuurlijk DTS). Maar volgens mij ga ik al weer te snel.....

  11. #11

    Standaard

    Marc,

    om het nog even bij DVD-spelers te houden (tegen die tijd hebben we t wel weer over DD/DTS receivers ok?!),
    ik denk dat je voor die prijs en die eisen goed zit met een Pioneer 444/545. Soms is de 444 al regio-vrij gemaakt, maar je kan natuurlijk altijd wel een leuke deal maken met de verkoper...
    Kijk hier voor de 545 en natuurlijk staat hier ook de 444 en alle andere Pioneer spelers.

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  12. #12

    Standaard

    Jeroen,

    Ik heb zelf even wat gekeken op vergelijkingssites en daar kwamen oa de volgende modellen nog uit :
    - Sony DVP-NS300
    - Samsung DVD-M305
    - Panasonic DVD-RV31

    zijn dit redelijke alternatieven voor de pioneer 444/545

    mvg,
    Marc

  13. #13

    Standaard

    Marc,

    zelf heb ik alleen 'ervaring' met de Sony en de Samsung die jij aangaf. Nu was mijn ervaring met de Sony dat deze versie géén CD-R/CD-RW kan afspelen. Correct me if i'm wrong! Ik vind dat persoonlijk een heel groot minpunt!
    Tja, Samsung is wel redelijk, maar de MP3 afspeelmogelijkheid is niet zo geweldig vind ik. Samsung is overigens nooit zo prijzig. (groot pluspunt!)
    Panasonic heb ik nooit zo top gevonden.. Misschien een mooi design, maar bijv. discmans, walkmans, tv's ofzo zijn bagger.

    Je denkt nu vast dat je een naald in een hooiberg aan t zoeken bent en dat is ook zo. Het kiezen van een DVD-speler is eigenlijk vrij persoonlijk.
    Heb je nog andere DVD-spelers die je wel goed leken?

    Post maar gewoon weer!

    Jeroen

    p.s. Ik ga ook nog ff voor je kijken naar andere gelijksoortige merken ok?!
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  14. #14

    Standaard

    Dat van die sony is inderdaad zo, beetje vervelend als je inderdaad cdr en cdrw wil afspelen. Vind ik zelf niet zo erg, groot voordeel van de samsung is inderdaad de prijs. Verder heb ik niet echt iets gezien, behalve misschien de philipd dvd722

  15. #15

    Standaard

    Ik heb nog een beetje gekeken op Hermes Electronics en op Vergelijk en op HE-pagina staan onwijs veel spelers. Je kan ze op prijs selecteren. Het grote voordeel van Philips is dat je ze met een speciale universele afstandsbediening regio-vrij kan maken. Bij een groot aantal anderen (o.a. Sony & Pioneer) moet dit hardwarematig gebeuren...
    Zet je eisen tegenover het geld wat je moet uitgeven en maak een goeie keus!

    SUCCES!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  16. #16

    Standaard

    ik wil je nog wel de Toshiba sd210e aanraden, te koop voor 544 gulden bij mediamarkt (tenminste daar heb ik hem gekocht)

    hij is als beste getest in What hifi met 5 blauwe sterretjes

    echt een goed ding!

    hij kan alles afspelen (mp3 vcd,cdr etc)

    je kan hem ook bij richersounds kopen voor 649,- piek en voor 699,- maken ze hem regiovrij voor je!
    Peter

  17. #17

    Standaard

    Als ik de voorgaande berichten zo lees, lijkt het er op alsof je gaat besparen op de receiver.
    Lijkt mij niet zo verstandig.
    Ik zou gaan voor een receiver met dts en dd 5.1 en dan gaan voor een dvd-speler (pioneer of sony) met digitale uitgangen voor deze standaards (dts, dd 5.1) coax kabel van z'on 100 piek, en je bent voor 1500,- klaar.
    Als dat buiten je budget is, raad ik je aan door te sparen, want dat betaald zich later terug.
    Een goede receiver zal rond de 1000,- liggen.

    groeten
    Tyler isn't here, Tyler went away, Tyler's gone.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M.Stal.
    Als ik de voorgaande berichten zo lees, lijkt het er op alsof je gaat besparen op de receiver.
    Precies, dat was mijn punt eigenlijk ook al in m'n vorige post. In eerste instantie ging het om verbetering in geluid, en ik vind de klank/kwaliteitverschillen in deze prijsklasse dvd-speler nauwelijks te horen, je zult het dus van de reciever moeten hebben in dit geval (en over de speakers nog maar te zwijgen). Nu raaddde ik recievers aan uit een lagere prijsklasse, maar het is absoluut goed om je nu al te oriënteren op dit gebied, zodat het totale plaatje wat duidelijker wordt voor de toekomst.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door aawsum
    Het hoeft dus niet de goedkoopste te zijn, maar het budget is niet oneindig en zal bij zon 400 euro wel ophouden, maar ik geef liever wat minder uit om voor de receiver te kunnen sparen.
    Jongens,

    sorry hoor, maar we hadden t eigenlijk niet echt over het aanschaffen van een receiver gehad... We hadden het eerst over het aanschaffen van een DVD-speler en dan later een DD/DTS receiver erbij te kopen.
    Ik heb de thread nogeens nagelezen en ik snap niet hoe jij eruit kan opmaken dat ie ergens op wilt bezuinigen? (zie quote) Hij zegt toch dat ie nadat ie die 400 euro heeft uitgegeven voor de receiver gaat SPAREN? Geen bezuiniging dus..

    Marc, al een leuke speler gevonden?

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  20. #20

    Standaard

    eh nee, ik was met aandacht alle postings aan het lezen. Ik ben in ieder geval blij dat er mensen zijn die meedenken.

    Zoals je inderdaad zegt, ga ik nog even geen nieuwe receiver aanschaffen. Zodra de financien het toelaten, zal ik op zoek gaan naar een receiver met dd en dts.

    Dus momenteel is de zoektocht naar een dvd speler, volgens specs uit de eerdere postings.

    Momenteel zijn dit de alternatieven, tenzij er andere mensen zijn met goede ideeen;
    - Sony DVP-NS300
    - Samsung DVD-M305 of M205
    - Panasonic DVD-RV31
    - Philipd dvd722 of 712
    - Pioneer 444/545

    ik ben bezig om wat aanbiedingen te vergelijken

  21. #21

    Standaard

    Marc,

    het lijkt mij ook het verstandigst als je eerst gewoon een DVD-speler koopt (niet een cheap ding nemen natuurlijk!) en later pas gaat uitbreiden met DD/DTS enzo..

    Ik zag dat je ook de Samsung M205 in je lijstje had staan.. Dat vind ik echt een ellendige speler! Maar dat is misschien wel een persoonlijke mening.. MP3 speelt ie echt BAGGER af! En voordat mensen denken dat het CD'tje niet goed gebrand was.. op 2 speed jongens.. En niet 1 CD, maar meerdere CD's.. En met verschillende programma's.. Je kan ook de MP3 functie achterwege laten en je MP3-files op je computer afspelen..

    Succes met vergelijken!

    Jeroen
    "What are you waiting for? Zee Germans?!" ( Snatch )

  22. #22

    Standaard

    nogmaals: kijk naar de Toshiba sd210-e echt een aanradertje!
    Peter

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •