Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 103 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Maikel, heb jij enig idee welke kosten gemoeid zijn met het laten hosten van dvdbeaver.com?
    Nou niet direct in aantallen. Wat ik wel weet is dat de graphics op de site nogal veel ruimte innemen en de site daarom steeds groter wordt, er dus meer ruimte nodig is en dus meer geld. Gary Tooze is niet een van de beste zakenlui ter wereld, iets wat ie zelf ook toegeeft. Hij is principieel tegen het idee van advertenties, wat dus betekent dat alle inkomsten moeten komen uit de DVDBeaver links als mensen vanaf de site doorklikken naar Amazon en dan een bestelling plaatsen. Het zal dus in principe altijd hangen en wurgen blijven, want het zal ten alle tijden aan hobbyproject blijven wat het moet hebben van donaties en goede wil.

    Maar goed, de site is weer in de lucht en zoals ik al eerder zei heb ik niets gehoord van financiele problemen dit keer.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  2. #52

    Standaard

    In Duitsland kan je mooie servers huren met veel bandbreedte voor relatief weinig geld. Het bijna-topmodel (Dual Opteron, 2 x 300GB hdd, 4GB ram en unlimited bandbreedte) kost per maand iets meer dan 200 euro, maar ik kan me voorstellen dat een eenvoudigere configuratie van 100 of 150 euro per maand ook al ruim voldoende is.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    In Duitsland kan je mooie servers huren met veel bandbreedte voor relatief weinig geld. Het bijna-topmodel (Dual Opteron, 2 x 300GB hdd, 4GB ram en unlimited bandbreedte) kost per maand iets meer dan 200 euro, maar ik kan me voorstellen dat een eenvoudigere configuratie van 100 of 150 euro per maand ook al ruim voldoende is.
    Dit staat sedert vanmorgen (26/9) op de site:
    Quote:
    DVDBeaver was down the the weekend - we have some serious Server issues that require attention. We will address them as we are financially able. Thank you for understanding.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    In Duitsland kan je mooie servers huren met veel bandbreedte voor relatief weinig geld. Het bijna-topmodel (Dual Opteron, 2 x 300GB hdd, 4GB ram en unlimited bandbreedte) kost per maand iets meer dan 200 euro, maar ik kan me voorstellen dat een eenvoudigere configuratie van 100 of 150 euro per maand ook al ruim voldoende is.
    Unlimited brandbreedte kan niet en is gewoon een (foute) marketingtruuk - zodra je boven een aantal x aantal gigabyte komen sluiten ze je echt wel af

    Bovendien wil je je site wel hosten bij een betrouwbaar hoster - en als je weinig verstand hebt van servers wil je ook nog 's je server laten managen. Dat maakt het uiteindelijk wel duurder

  5. #55

    Standaard

    Teamplay.de is in mijn ogen een betrouwbare Duitse hoster die qua prijzen ook nog eens zeer concurrerend is. Met de website en de service zit het op basis van mijn ervaring wel goed. Ik heb er zelf ook twee servers draaien. Hieronder de prijzen van traffic. Echt een schijntje in vergelijking met Nederland.
    Entry
    (Best-Load oder Best-IP*) 1000 GB 10 €
    Medium
    (Best-Load oder Best-IP*) 2000 GB 20 €
    Easy-Flat
    (Best-Load oder Best-IP) Unlimited ? 30 €
    Stel dat unlimited niet echt unlimited is, maar in dit geval 3000 GB. Ik wil de site die meer dan 3000 GB per maand verstookt dan wel eens zien. 3000 GB per maand is namelijk 24/7 de max van 10Mbit.

  6. #56

    Standaard

    woe. 27/09/06: DVDBeaver al weer 2 uur "uit de lucht"...

    Hier nog geen info waarom nu weer: http://tinyurl.com/jmkjv

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Maikel, heb jij enig idee welke kosten gemoeid zijn met het laten hosten van dvdbeaver.com?
    DEDICATED SERVER TYPE III
    Vanaf EUR 649,- per maand
    Dual Intel Xeon
    2 GB intern geheugen
    2x36 GB SCA-SCSI RAID 0+1
    1 TB dataverkeer per maand
    2 domeinregistraties


    zo maar even een voorbeeldje....

    Er komen veel meer kosten bij kijken als je in eerste instantie denkt...domeinnaam(dvdbeaver is een geregistreerde naam), traffic, server, eventuele onderhoud of upgrades, etc.

  8. #58

    Standaard

    Eh, voorbeeldje? Het zijn momenteel de kosten voor het laten hosten van dvdbeaver.com of het zijn ze niet. Of bedoel je wat anders? Licht even toe wat je precies bedoelt Harry.

    Als de hostingkosten van dvdbeaver.com momenteel 650 euro per maand zijn, dan weet ik heel zeker dat dit veel goedkoper kan zonder op kwaliteit in te boeten. Maar goed, ik kan me dan weer niet voorstellen dat niemand bij dvdbeaver.com dat weet.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Eh, voorbeeldje? Het zijn momenteel de kosten voor het laten hosten van dvdbeaver.com of het zijn ze niet. Of bedoel je wat anders? Licht even toe wat je precies bedoelt Harry.

    Als de kosten hostingkosten van dvdbeaver.com momenteel 650 euro per maand zijn, dan weet ik heel zeker dat dit veel goedkoper kan zonder op kwaliteit in te boeten. Maar goed, ik kan me dan weer niet voorstellen dat niemand bij dvdbeaver.com dat weet.
    Neen, dit zijn de kosten van een dedicated server, die je in eigen beheer hebt...dit is veel duurder dan de gesharde servers die jullie huren....daarnaast moet je voor een geregistreerde domeinnaam betalen, eventuele traffic wat over de 1 tb komt etc. :wink:

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Eh, voorbeeldje? Het zijn momenteel de kosten voor het laten hosten van dvdbeaver.com of het zijn ze niet. Of bedoel je wat anders? Licht even toe wat je precies bedoelt Harry.

    Als de kosten hostingkosten van dvdbeaver.com momenteel 650 euro per maand zijn, dan weet ik heel zeker dat dit veel goedkoper kan zonder op kwaliteit in te boeten. Maar goed, ik kan me dan weer niet voorstellen dat niemand bij dvdbeaver.com dat weet.
    Neen, dit zijn de kosten van een dedicated server, die je in eigen beheer hebt...dit is veel duurder dan de gesharde servers die jullie huren....daarnaast moet je voor een geregistreerde domeinnaam betalen, eventuele traffic wat overd e 1 tb komt etc.
    De server waar ik over spreek is wel degelijk een dedicated server in eigen beheer en geen gesharede server. De kosten bestaan uit de huur van de server en het dataverkeer. En in mijn kostenplaatje heb ik al rekening gehouden met 3TB dataverkeer. Dan nog kom ik dus max rond de 200 euro uit. In Nederland is deze prijs uiteraard niet haalbaar, maar Duitsland dus wel.

  11. #61

    Standaard

    toen er vorig jaar continu serverproblemen waren heb ik gary gevraagd wat de kosten zijn en aangeboden een betere optie te vinden. hij wilde er toen niets over zeggen...

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Eh, voorbeeldje? Het zijn momenteel de kosten voor het laten hosten van dvdbeaver.com of het zijn ze niet. Of bedoel je wat anders? Licht even toe wat je precies bedoelt Harry.

    Als de kosten hostingkosten van dvdbeaver.com momenteel 650 euro per maand zijn, dan weet ik heel zeker dat dit veel goedkoper kan zonder op kwaliteit in te boeten. Maar goed, ik kan me dan weer niet voorstellen dat niemand bij dvdbeaver.com dat weet.
    Neen, dit zijn de kosten van een dedicated server, die je in eigen beheer hebt...dit is veel duurder dan de gesharde servers die jullie huren....daarnaast moet je voor een geregistreerde domeinnaam betalen, eventuele traffic wat overd e 1 tb komt etc.
    De server waar ik over spreek is wel degelijk een dedicated server in eigen beheer en geen gesharede server. De kosten bestaan uit de huur van de server en het dataverkeer. En in mijn kostenplaatje heb ik al rekening gehouden met 3TB dataverkeer. Dan nog kom ik dus max rond de 200 euro uit. In Nederland is deze prijs uiteraard niet haalbaar, maar Duitsland dus wel.
    Vergeet niet dat je per jaar ook voor een geregistreerde domeinnaam moet betalen...dat is dvdbeaver dus zeker ook.... :wink:

    Heb je voor die 200 euro capaciteit limieten of heb je 2 schijven ter beschikking?!

    Als ik het zo lees heeft die gary problemen met de opslag van zijn site( te grote revieuws/teveel reviews) en traffic problemen.

    Dit duidt erop dat hij en capaciteitslimieten heeft op zijn gehuurde server EN traffic limieten...die dus beide nu overschreden worden en een hoop extra kosten met zich meebrengen!

    Daarnaast, wat voor datalijn heeft ie? 1 mb/3mb/6mb datalijn. Hoe hoger de datalijn, hoe meer je moet betalen... :wink:

  13. #63

    Standaard

    Als jij en Maikel goede contacten hebben met Gary is het wellicht een idee om nog eens een poging te ondernemen. Het zou zonde zijn als Gary niet van de mogelijkheid dvdbeaver.com (fors) goedkoper te hosten gebruik zou maken. Teamplay.de is gewoon een goed en net bedrijf dat deugdelijke diensten aanbiedt. Dat kan je al opmaken uit de zeer goede site (geen onnodige flashy toeters en bellen, maar gewoon de nodige info, een goede structuur en veel functionaliteit). Daarnaast zijn de prijzen erg goed. Ik heb lang gezocht naar een dergelijke hoster voor mijn gameservers.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Als jij en Maikel goede contacten hebben met Gary is het wellicht een idee om nog eens een poging te ondernemen. Het zou zonde zijn als Gary niet van de mogelijkheid dvdbeaver.com (fors) goedkoper te hosten gebruik zou maken. Teamplay.de is gewoon een goed en net bedrijf dat deugdelijke diensten aanbiedt. Dat kan je al opmaken uit de zeer goede site (geen onnodige flashy toeters en bellen, maar gewoon de nodige info, een goede structuur en veel functionaliteit). Daarnaast zijn de prijzen erg goed. Ik heb lang gezocht naar een dergelijke hoster voor mijn gameservers.
    Ah, gameservers!

    Een dedicated commerciele website hosten staan al echt andere prijzen voor! :wink: De extensie.com zegt al genoeg. :wink:

    Huur je die servers voor een clan, Moondust?! :wink:

  15. #65

    Standaard

    Optie #1:
    2 x Xeon 3,2GHz CPU
    Tyan moederbord
    8 GB intern geheugen
    2 x 300GB SATA hdd (met mirror dus 300 GB hdd space)
    100GB backupspace
    Alle mogelijke remote services (reboot, reinstall, etc.)
    3000 TB (maar volgens de omschrijving op de website is het een 100MBit flat-package, dus unlimited)
    100MBit aansluiting
    2 IP's
    Windows 2k3 Web Edition

    Optie #2:
    2 x Opteron 265 CPU
    Asus moederbord
    8 GB intern geheugen
    2 x 300GB SATA hdd (met mirror dus 300 GB hdd space)
    100GB backupspace
    Alle mogelijke remote services (reboot, reinstall, etc.)
    3000 TB (maar volgens de omschrijving op de website is het een 100MBit flat-package, dus unlimited)
    100MBit aansluiting
    2 IP's
    Windows 2k3 Web Edition

    Prijs van beide opties: € 224,- per maand (bij betaling per 12 en 24 maanden tegelijk, respectievelijk 10% en 20% korting)

    Als Gary weer om giften gaat vragen en hij haalt minimaal € 4.300,- op dan kan hij de site 2 jaar lang op een topserver draaien. Dat is 180 euro per maand! In de tussentijd kan hij weer sparen voor de volgende termijn van 2 jaar.

    Ik ben ook niet zo zakelijk aangelegd maar zoiets als dit kan ik nog wel verzinnen. Wellicht dat Gary overstag gaat als hij kant-en-klaar deze opties onder ogen krijgt. Hij kan alles nalezen op teamplay.de.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Optie #1:
    2 x Xeon 3,2GHz CPU
    Tyan moederbord
    8 GB intern geheugen
    2 x 300GB SATA hdd (met mirror dus 300 GB hdd space)
    100GB backupspace
    Alle mogelijke remote services (reboot, reinstall, etc.)
    3000 TB (maar volgens de omschrijving op de website is het een 100MBit flat-package, dus unlimited)
    100MBit aansluiting
    2 IP's
    Windows 2k3 Web Edition

    Optie #2:
    2 x Opteron 265 CPU
    Asus moederbord
    8 GB intern geheugen
    2 x 300GB SATA hdd (met mirror dus 300 GB hdd space)
    100GB backupspace
    Alle mogelijke remote services (reboot, reinstall, etc.)
    3000 TB (maar volgens de omschrijving op de website is het een 100MBit flat-package, dus unlimited)
    100MBit aansluiting
    2 IP's
    Windows 2k3 Web Edition

    Prijs van beide opties: € 224,- per maand (bij betaling per 12 en 24 maanden tegelijk, respectievelijk 10% en 20% korting)

    Als Gary weer om giften gaat vragen en hij haalt minimaal € 4.300,- op dan kan hij de site 2 jaar lang op een topserver draaien. Dat is 180 euro per maand! In de tussentijd kan hij weer sparen voor de volgende termijn van 2 jaar.

    Ik ben ook niet zo zakelijk aangelegd maar zoiets als dit kan ik nog wel verzinnen. Wellicht dat Gary overstag gaat als hij kant-en-klaar deze opties onder ogen krijgt. Hij kan alles nalezen op teamplay.de.
    Moondust, zoals eerder gezegd, voor een .com dedicated webserver staan andere prijzen!

  17. #67

    Standaard

    Is de domeinextensie (b.v. .com) bepalend voor de locatie van de server dan? Kortom, kan een .com server niet in Duitsland gehost worden?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Is de domeinextensie (b.v. .com) bepalend voor de locatie van de server dan? Kortom, kan een .com server niet in Duitsland gehost worden?
    Ongetwijfeld, alleen de prijzen voor commerciele webservers zijn anders dan voor gameservers. :wink: Ik kan mij best voorstellen dat hij meer betaald dan je 224 euro per maand voor zijn servers(s).

  19. #69

    Standaard

    Harry, nogmaals, de servers waar ik het over heb zijn dedicated rootservers. Dat betekent dat je ermee kan doen wat je wil. Gameserver, webserver, fileserver, combi, you name it. Er is algehele controle over de server.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Harry, nogmaals, de servers waar ik het over heb zijn dedicated rootservers. Dat betekent dat je ermee kan doen wat je wil. Gameserver, webserver, fileserver, combi, you name it. Er is algehele controle over de server.
    begrijp, ik. Je moet nog steeds voor je .com geregistreerde naam betalen, komt er ook nog bij.... :wink: Je moet die naam, dvdbeaver laten registreren en dat kost ook geld. Ik denk dat hij per maand toch een flink stuk meer betaald.

  21. #71

    Standaard

    Natuurlijk betaalt hij voor zijn domeinnaam, maar dat belet hem toch niet om zijn site vanuit een andere locatie te laten hosten als dat goedkoper is? Dit is mijn hele punt.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Is de domeinextensie (b.v. .com) bepalend voor de locatie van de server dan? Kortom, kan een .com server niet in Duitsland gehost worden?
    Ongetwijfeld, alleen de prijzen voor commerciele webservers zijn anders dan voor gameservers. :wink: Ik kan mij best voorstellen dat hij meer betaald dan je 224 euro per maand voor zijn servers(s).
    voor 200 euro/mnd kan een site als beaver echt wel ergens gehost worden. kosten van de domeinnaam zijn te verwaarlozen. deze discussie heeft echter weinig zin als we niet weten wat het probleem is.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Natuurlijk betaalt hij voor zijn domeinnaam, maar dat belet hem toch niet om zijn site vanuit een andere locatie te laten hosten als dat goedkoper is? Dit is mijn hele punt.
    Je hebt licentiekosten voor je os, eventuele onderhoudskosten, vaak eenmalige setupkosten enz.
    zie hier:Meerprijs (p.m.) voor MS Windows Server-Licentie EUR 30,-
    (1 processor) EUR 30,-
    (1 processor) EUR 50,-
    (dual processor)

    Het is zeker mogelijk om zijn site bij een buitenlandse provider te laten hosten. Dat zullen de problemen niet zijn, waarschijnlijk de kosten wel.

    Ik denk dat het hem per maand te duur wordt en hij wil liever geen donaties cq reclame op zijn website. Het geld moet toch ergens vandaan komen. :wink: 2500 euro voor een paar recensies is toch wel een leuk bedrag per jaar. Daar kan gary ook andere leuke dingen voor doen! :wink:

    Waar gary waarschijnlijk bang voor is dat als er reclame opkomt, die ook willen bepalen wat wel en niet gerecenseerd mag worden...en daar past hij dus voor!

    Huur je die servers voor een clan, Moondust?

    Zoals ik het lees heeft hij traffic problemen, dus teveel dataverkeer per maand en moet hij flink bijbetalen en harddisk capaciteit, waardoor hij geen nieuwe reviews kan plaatsen!

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jim2873
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Is de domeinextensie (b.v. .com) bepalend voor de locatie van de server dan? Kortom, kan een .com server niet in Duitsland gehost worden?
    Ongetwijfeld, alleen de prijzen voor commerciele webservers zijn anders dan voor gameservers. :wink: Ik kan mij best voorstellen dat hij meer betaald dan je 224 euro per maand voor zijn servers(s).
    voor 200 euro/mnd kan een site als beaver echt wel ergens gehost worden. kosten van de domeinnaam zijn te verwaarlozen. deze discussie heeft echter weinig zin als we niet weten wat het probleem is.
    Kosten te verwaarlozen? registratie, os licentie, ga zo maar door. Ik kan mij zeker voorstellen dat hij zeker zo'n 2500 a 3000 euro per jaar kwijt is alleen voor zijn site. Veel geld voor een particulier, als hij zeker al 2 of 3 jaar online is, heeft hij al een leuke auto betaald voor zijn site. :wink:

    Dit soort sites zijn op lange termijn alleen mogelijk d.m.v. reclame inkomsten of regelmatige donaties / abonnement.

    Daarnaast gaat er ongelovelijk veel tijd inzitten. :wink:

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman

    Kosten te verwaarlozen? registratie, os licentie, ga zo maar door.
    kosten voor domeinregistratie zijn te verwaarlozen ja.
    os licentie? heb je dat niet alleen nodig als je zelf de server runt?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •