Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Mystic River [DVD]

  1. #1

    Standaard Mystic River [DVD]

    Mystic River [DVD]

    Mystic River, een zorgvuldig opgebouwd, maar uiteindelijk instortend kaartenhuis.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Je kritiek op Sean Penn kan ik wel begrijpen, die op het einde van de film ook.
    Maar met je opmerking dat ook Tim Robbins zijn oscar niet echt zou verdienen ben ik het echt niet eens.
    Naar mijn mening acteerde hij in deze film echt de pannen van het dak, en houdt hij in zijn eentje de film overeind.
    Verder een goede recentie hoor! geeft verder goed weer wat ik ook een beetje had na het bekijken van de film...
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  3. #3

    Standaard

    Vond het een goede thriller die me goed heeft kunnen boeien niet meer en niet minder. Het trage verhaal was voor mij echter geen enkel probleem omdat het meeslepend gebracht wordt maar voor mij echter geen aanschaf waard eens je de clou weet. De Oscar voor Penn vind ik ook ronduit overdreven, het is zeker geen slecht acteerspel maar om nou te zeggen Oscar waardig nou nee. Deze had naar Johnny Depp moeten gaan voor zijn vertolking in Pirates of the Caribbean die prestatie was velen malen beter dan die van Penn. Maar ja hier is volgens mij al genoeg over gedicussieerd. Voor de rest zeker een goede film die het bekijken meer dan waard is!
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  4. #4

    Standaard

    Of het Oscar-waardig is laat ik even in het midden, maar ik vond Sean Penn dus wel goed acteren. Netzoals de rest van de cast overigens.

    Het einde is helaas een gemiste kans op een top-film.
    dvdforum.nl-addict!

  5. #5

    Standaard

    Spijtige recensie. Oscars terecht naar 2 klasbakken. Nu komt er eindelijk eens een film met een goed verhaal, dan krijgt hij 3 bolletjes. Ieder zijn meug, maar ik vond hem wel steengoed..... Recensie bij DVD Info trekt er volgens mij beter op....

    Toppertje!

  6. #6

    Standaard

    Spannende film met een goed uitgewerkt scenario. Ik vond het einde trouwens niet tegenvallen. Penn acteert zeer degelijk maar niet buitengewoon in deze film. Tim Robbins daarentegen zet opnieuw een ijzersterke acteerprestatie neer, beetje vergelijkbaar met hetgeen hij ook al in Arlington Road deed. Wat mij betreft een topfilm.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Spijtige recensie. Oscars terecht naar 2 klasbakken. Nu komt er eindelijk eens een film met een goed verhaal, dan krijgt hij 3 bolletjes. Ieder zijn meug, maar ik vond hem wel steengoed..... Recensie bij DVD Info trekt er volgens mij beter op....

    Toppertje!
    Ben ik helemaal met je eens. Als je ziet dat nog niet zo lang geleden een luidruchtig misbaksel als Underworld 3,5 bolletjes krijgt en deze dan maar 3, dan verschijnt er toch wel een vraagteken boven mijn hoofd. Tim Robbins is intens, Sean Penn is ijzingwekkend en tragisch tegelijk en Kevin Bacon vult zijn (iets kleinere) rol prima in. Inderdaad, het verhaal is, als je naverteld snel samengevat. Maar in deze film wordt het zo veel meer en dat ligt toch, naast de klasse regie, mede aan enkele voortreffelijke acteerprestaties.
    Als ik al een minpuntje moet noteren (alhoewel minpuntje, het is meer een voetnoot) dan is het de naam die Lawrence Fishburn in deze film toebedeeld kreeg: Whitey Powers???
    ...One of them was a Slytherin and he was probably the bravest man I ever knew...
    --
    Blu-Ray: 350

  8. #8

    Standaard

    ik vond dit zelf ook een geweldige film, tijdje geleden gezien maar kon mezelf niet betrappen op een teleurstellend einde ? zal wel aan mij liggen maar vond het toch zeker één van de betere films dit millenuim

    en over de acteer prestaties niets meer dan lof, vond Penn erg sterk maar Robbins overtreft alles!!

    Top film!!


  9. #9

    Standaard

    Op imdb wordt deze film ook flink hoger gewaardeerd.(8.1)

    acteerwerk zit op een goed niveau.
    het einde zullen we even aan moeten wennen. :wink:
    alhoewel ikzelf niet zoveel moeite had met het einde.

    voor een discussie over het einde, klik hier:
    http://www.imdb.com/title/tt0327056/board/nest/9495738

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Je kritiek op Sean Penn kan ik wel begrijpen, die op het einde van de film ook.
    Maar met je opmerking dat ook Tim Robbins zijn oscar niet echt zou verdienen ben ik het echt niet eens.
    Tim Robbins acteerde inderdaad erg goed, maar ik vond het echt geen Oscar waard. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, waar hij naar mijn mening beter het beeldje voor had mogen ontvangen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Als je ziet dat nog niet zo lang geleden een luidruchtig misbaksel als Underworld 3,5 bolletjes krijgt en deze dan maar 3, dan verschijnt er toch wel een vraagteken boven mijn hoofd.
    Waarom ga je de score van Underworld (wat toch een compleet ander genre is) vergelijken met deze film?
    M.i. is Underworld binnen zijn genre een goede, maar ietwat rommelige film.

    Mystic River daarentegen begint veelbelovend, maar zakt aan het einde volledig in elkaar en is binnen dit genre dan ook niet echt een film die boven het maaiveld uitsteekt. Die zes is dus vooral te danken aan het einde, zoals ik ook al in de recensie schreef.

    Maar zoals ik al vaker heb gezegd, het blijft natuurlijk altijd de mening van 1 recensent, en uiteraard verschillen meningen nog weleens. Ik kan me voorstellen dat mensen het een goede film vinden, want de sfeer is zeker okee.

  11. #11

    Standaard

    Tim Robbins acteerde inderdaad erg goed, maar ik vond het echt geen Oscar waard. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, waar hij naar mijn mening beter het beeldje voor had mogen ontvangen.

    Daar kan ik me inderdaad wel in vinden, laten we het er dan maar op houden dat het een goedmakertje is voor Robbins (pacino won uiteindelijk ook voor "scent of a woman" :wink: )
    (overigens zou dit ook voor Penn kunnen gelden, want die had ook wel een oscar verdiend voor "dead man walking", but that's just my humble opinion... )
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Tim Robbins acteerde inderdaad erg goed, maar ik vond het echt geen Oscar waard. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, waar hij naar mijn mening beter het beeldje voor had mogen ontvangen.

    Daar kan ik me inderdaad wel in vinden, laten we het er dan maar op houden dat het een goedmakertje is voor Robbins (pacino won uiteindelijk ook voor "scent of a woman" :wink: )
    (overigens zou dit ook voor Penn kunnen gelden, want die had ook wel een oscar verdiend voor "dead man walking", but that's just my humble opinion... )
    daarom moeten we met zijn allen ook niet te zwaar tillen aan die oscars.
    het kan een indicatie zijn dat een film goed zou kunnen zijn, niets meer en niets minder. :wink: er spelen de laatste tijd TE veel belangen mee!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    laten we het er dan maar op houden dat het een goedmakertje is voor Robbins (pacino won uiteindelijk ook voor "scent of a woman" :wink: )
    (overigens zou dit ook voor Penn kunnen gelden, want die had ook wel een oscar verdiend voor "dead man walking", but that's just my humble opinion... )
    Penn heeft inderdaad veel beter geacteerd. Ik vond het in deze film allemaal wat overdreven.

    In 1 scène vond ik zijn spel bijna gejat van Al Pacino, kijk maar eens naar [spoiler:087bc132df]de scène waarin Penn hoort dat zijn dochter dood is (dat shot van bovenaf waar hij zo onbedaarlijk schreeuwt)[/spoiler:087bc132df], hoewel aardig geacteerd (ik doe het hem niet na ), vond ik dat toch wel heel erg lijken op de scène uit Godfather - part III waarin [spoiler:087bc132df]Al Pacino's dochter net is neergeknald.[/spoiler:087bc132df]

    De scènes tussen Penn en Robbins horen trouwens tot de betere uit de film. Maar dat ligt meer aan Robbins dan aan Penn. Die scène waarin [spoiler:087bc132df]Penn niet kan huilen om zijn dochter[/spoiler:087bc132df] vond ik zelfs ronduit belabberd geacteerd. (Penn kan blijkbaar echt niet huilen, want ik zag geen enkele traan, hoewel Robbins in die scène beweert dat hij wel huilt.)

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Tim Robbins acteerde inderdaad erg goed, maar ik vond het echt geen Oscar waard. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, waar hij naar mijn mening beter het beeldje voor had mogen ontvangen.

    Daar kan ik me inderdaad wel in vinden, laten we het er dan maar op houden dat het een goedmakertje is voor Robbins (pacino won uiteindelijk ook voor "scent of a woman" :wink: )
    (overigens zou dit ook voor Penn kunnen gelden, want die had ook wel een oscar verdiend voor "dead man walking", but that's just my humble opinion... )
    daarom moeten we met zijn allen ook niet te zwaar tillen aan die oscars.
    het kan een indicatie zijn dat een film goed zou kunnen zijn, niets meer en niets minder. :wink: er spelen de laatste tijd TE veel belangen mee!
    Roerend mee eens!, maar het blijft een leuk circus..
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    daarom moeten we met zijn allen ook niet te zwaar tillen aan die oscars.
    het kan een indicatie zijn dat een film goed zou kunnen zijn, niets meer en niets minder. :wink: er spelen de laatste tijd TE veel belangen mee!
    De Oscars zijn nooit eerlijk geweest. Binnenkort verschijnt mijn recensie van Citizen Kane op de site, daarin kun je precies lezen hoe "eerlijk" Hollywood wel niet is. En dat was al in 1941...

    Maar goed, gaarne weer on-topic, want we dwalen af.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    laten we het er dan maar op houden dat het een goedmakertje is voor Robbins (pacino won uiteindelijk ook voor "scent of a woman" :wink: )
    (overigens zou dit ook voor Penn kunnen gelden, want die had ook wel een oscar verdiend voor "dead man walking", but that's just my humble opinion... )
    Penn heeft inderdaad veel beter geacteerd. Ik vond het in deze film allemaal wat overdreven.

    In 1 scène vond ik zijn spel bijna gejat van Al Pacino, kijk maar eens naar [spoiler:ce590873a1]de scène waarin Penn hoort dat zijn dochter dood is (dat shot van bovenaf waar hij zo onbedaarlijk schreeuwt)[/spoiler:ce590873a1], hoewel aardig geacteerd (ik doe het hem niet na ), vond ik dat toch wel heel erg lijken op de scène uit Godfather - part III waarin [spoiler:ce590873a1]Al Pacino's dochter net is neergeknald.[/spoiler:ce590873a1]
    klopt, was mij ook direct opgevallen, maar ligt dat ook niet een beetje aan Eastwood en de DP?
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    klopt, was mij ook direct opgevallen, maar ligt dat ook niet een beetje aan Eastwood en de DP?
    Ook grotendeels uiteraard.

  18. #18

    Standaard

    Maar om nog maar eens een knuppel in het hoenderhok te gooien, wat vonden jullie van Marcia Gay Harden?.
    Die vond ik namelijk ook wel heel goed, en daar hoor je bijna niemand over...
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    klopt, was mij ook direct opgevallen, maar ligt dat ook niet een beetje aan Eastwood en de DP?
    Ook grotendeels uiteraard.
    is het eigenlijk niet de bedoeling met het overdrevene[spoiler:720adb7fe1] dat hij slechts "probeert" om een goede vader te zijn(wat hij uiteindelijk niet blijkt te zijn) en dat hij eigenlijk gewoon een "harde" crimineel is die alleen met zichzelf bezig is?! [/spoiler:720adb7fe1]

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    klopt, was mij ook direct opgevallen, maar ligt dat ook niet een beetje aan Eastwood en de DP?
    Ook grotendeels uiteraard.
    [spoiler:d9451d01c0]is het eigenlijk niet de bedoeling met het overdrevene dat hij slechts "probeert" om een goede vader te zijn(wat hij uiteindelijk niet blijkt te zijn) en dat hij eigenlijk gewoon een "harde" crimineel is die alleen met zichzelf bezig is?! [/spoiler:d9451d01c0]
    Wederom een paralel met The Godfather 3...(wel grappig eigenlijk als je erover nadenkt inderdaad)
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    klopt, was mij ook direct opgevallen, maar ligt dat ook niet een beetje aan Eastwood en de DP?
    Ook grotendeels uiteraard.
    [spoiler:3498ff3a01]is het eigenlijk niet de bedoeling met het overdrevene dat hij slechts "probeert" om een goede vader te zijn(wat hij uiteindelijk niet blijkt te zijn) en dat hij eigenlijk gewoon een "harde" crimineel is die alleen met zichzelf bezig is?! [/spoiler:3498ff3a01]
    Wederom een paralel met The Godfather 3...(wel grappig eigenlijk als je erover nadenkt inderdaad)
    Ik moet toegeven dat ik het acteerwerk van sean penn eigenlijk minder vond dan van de rest. :wink:

    achja, ze jatten allemaal van elkaar. :wink:

    om nog maar even op de film terug te komen;
    ikzelf vind hem iets beter dan gemiddeld maar het is zeker GEEN instant classic. :wink:

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    om nog maar even op de film terug te komen;
    ikzelf vind hem iets beter dan gemiddeld maar het is zeker GEEN instant classic. :wink:
    En dat had met deze cast en regisseur best gekund.
    Ach, Ik ben eigenlijk wel een Eastwood-fan, iedere film die hij maakt huur ik eigenlijk wel een keer. de ene keer is het briljant (Unforgiven) de andere keer een drama (Blood Work) deze zat daar een beetje tussen. Maar zonder deze (toch bovengemiddelde) cast was het een vrij doorsnee "whodunit" geworden.
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    om nog maar even op de film terug te komen;
    ikzelf vind hem iets beter dan gemiddeld maar het is zeker GEEN instant classic. :wink:
    En dat had met deze cast en regisseur best gekund.
    Ach, Ik ben eigenlijk wel een Eastwood-fan, iedere film die hij maakt huur ik eigenlijk wel een keer. de ene keer is het briljant (Unforgiven) de andere keer een drama (Blood Work) deze zat daar een beetje tussen. Maar zonder deze (toch bovengemiddelde) cast was het een vrij doorsnee "whodunit" geworden.
    je kunt als regiseur natuurlijk niet allemaal "instant classics" produceren. :wink:
    het is gewoon een goede film. unforgiven is inderdaad een mooie film.
    elke regiseur heeft goede en minder goede op zijn naam staan.
    deze zit er een beetje tussenin. goed, niet super maar zeker niet slecht. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier Laemont
    Spijtige recensie. Oscars terecht naar 2 klasbakken. Nu komt er eindelijk eens een film met een goed verhaal, dan krijgt hij 3 bolletjes. Ieder zijn meug, maar ik vond hem wel steengoed..... Recensie bij DVD Info trekt er volgens mij beter op....

    Toppertje!
    Ben ik helemaal met je eens. Als je ziet dat nog niet zo lang geleden een luidruchtig misbaksel als Underworld 3,5 bolletjes krijgt en deze dan maar 3, dan verschijnt er toch wel een vraagteken boven mijn hoofd. Tim Robbins is intens, Sean Penn is ijzingwekkend en tragisch tegelijk en Kevin Bacon vult zijn (iets kleinere) rol prima in. Inderdaad, het verhaal is, als je naverteld snel samengevat. Maar in deze film wordt het zo veel meer en dat ligt toch, naast de klasse regie, mede aan enkele voortreffelijke acteerprestaties.
    Als ik al een minpuntje moet noteren (alhoewel minpuntje, het is meer een voetnoot) dan is het de naam die Lawrence Fishburn in deze film toebedeeld kreeg: Whitey Powers???
    hier ben ik het volledig mee eens, onbegrijpelijk dat deze film maar drie bolletjes heeft voor de inhoud. ik heb zeker een andere film gezien dan de recensent?
    Remember the posters that said "Today is the first day of the rest of your life"? Well, that's true of every day but one - the day you die.
    (American beauty)

    Mijn Collectie

  25. #25

    Standaard

    Heb genoten van deze film...zelfs van het einde!!!

    Vind de recensie over de inhoud van de film ook niet kloppen, maar ja...smaken verschillen nu eenmaal.

    Was zeker van plan deze film aan te schaffen maar vind het een miezerige uitgave voor zo'n grote film..... misschien over een paar jaar een S.E.?
    Blanke bolster, Ruwe Pit

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •