Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Mystic River [DVD]

  1. #26

    Standaard

    Ieder ze mening hoor,maar dit is gewoon een toppertje,Clint is weer goed op dreef als regisseur.En over de Oscars,een ieder die vindt dat ze niet verdient worden door de acteer prestatie in deze film,ze hadden van mij al veel eerder een Oscar gehad,dus nu hebben ze hem,ik heb daar vrede mee.Deze film verdiend zeker op ze minst 4 bollen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #27

    Standaard

    Verdorie, nog steeds niet gezien deze film. Ligt al tijden op een plank te wachten (hoort wat dat betreft in de thread "Kijkachterstand"...).
    Maar de reacties zijn verdeeld dus ik denk dat ik toch echt snel een keer moet gaan bekijken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #28

    Standaard

    Maar 3 sterren voor deze film??????
    nou ja, sommige mensen kijken nu eenmaal liever naar the Mummy :P
    Deze verdient er zeker 4 of 4 en half

  4. #29

    Standaard

    Heb deze film in de bios gezien toen hij uitkwam, er word goed in geacteerd, aardig verhaal en ja het einde vond het wel wat hebben een keer geen happy end.

    Toch krijgt deze film maar een magere dvd-uitgave. Is de R1-versie beter?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VdB
    Maar 3 sterren voor deze film??????
    nou ja, sommige mensen kijken nu eenmaal liever naar the Mummy :P
    Deze verdient er zeker 4 of 4 en half
    Helemaal mee eens, zwaar ondergewaardeerd in de recensie. Dit zegt veel meer: http://us.imdb.com/title/tt0327056/
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Heb deze film in de bios gezien toen hij uitkwam, er word goed in geacteerd, aardig verhaal en ja het einde vond het wel wat hebben een keer geen happy end.

    Toch krijgt deze film maar een magere dvd-uitgave. Is de R1-versie beter?
    Als ik het goed heb is er in R1 een SE van 3 disks uitgebracht.

    Ik heb de film nog niet gezien, maar ben er wel erg nieuwsgierig naar. Leuk altijd als een film zulke wisselende reacties bij mensen teweeg brengt, maar toch is er niemand echt negatief over deze film. Binnenkort maar eens huren.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Je kritiek op Sean Penn kan ik wel begrijpen, die op het einde van de film ook.
    Maar met je opmerking dat ook Tim Robbins zijn oscar niet echt zou verdienen ben ik het echt niet eens.
    Tim Robbins acteerde inderdaad erg goed, maar ik vond het echt geen Oscar waard. Hij heeft veel betere rollen gespeeld, waar hij naar mijn mening beter het beeldje voor had mogen ontvangen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeanreno
    Als je ziet dat nog niet zo lang geleden een luidruchtig misbaksel als Underworld 3,5 bolletjes krijgt en deze dan maar 3, dan verschijnt er toch wel een vraagteken boven mijn hoofd.
    Waarom ga je de score van Underworld (wat toch een compleet ander genre is) vergelijken met deze film?
    M.i. is Underworld binnen zijn genre een goede, maar ietwat rommelige film.

    Mystic River daarentegen begint veelbelovend, maar zakt aan het einde volledig in elkaar en is binnen dit genre dan ook niet echt een film die boven het maaiveld uitsteekt. Die zes is dus vooral te danken aan het einde, zoals ik ook al in de recensie schreef.

    Maar zoals ik al vaker heb gezegd, het blijft natuurlijk altijd de mening van 1 recensent, en uiteraard verschillen meningen nog weleens. Ik kan me voorstellen dat mensen het een goede film vinden, want de sfeer is zeker okee.
    Ik hb mystic river nog niet gezien maar ik vind bijna alle eastwood films goed zelfs de slechte dus ik denk dat het daarmee wel goed zit. Waar ik me totaal niet in kan vinden is de opmerking van Nathan dat Underworld goed is binnen zijn genre! Het is een superslechte film zelfs binnen zijn genre: zet hem naast Blade of The Crow en er blijft niks van over!. Slecht geacteerd, slechte effecten, waardeloos voorspelbaar verhaal en over het einde heb ik het maar helemaal niet. En die dame waar iedereen zo op geilt tja dat is ook het enige war ze goed voor is (tragisch dieptepunt is natuurlijk haar "prestatie" in Van Helsing nog zo'n wanproduct).
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  8. #33
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Begrijp het ook niet, de 3 bolletjes. Goede film, goed acteerwerk, mooi opgebouwd, en prima einde. Niet fantastisch, maar vele malen beter dan andere films die ik hier terug zie komen en hoger scoren... Maar goed, ik heb er van genoten (en hij staat in mijn collectie) en das voor mij toch het belangrijkste

  9. #34

    Standaard

    Ik vind het einde ook raar [spoiler:76d0c7ad8e] het leek wel van oja! shit... we moeten nog een moordenaar hebben! Nou laten we die kinderen dan maar nemen. Dit terwijl deze eigenlijk maar een onbeduidende rol speelde in deze film. [/spoiler:76d0c7ad8e]

    De spanning opbouw is inderdaad goed gedaan.

  10. #35

    Standaard

    Sorry hoor maar dit vind ik echt een schitterende film die met kop en schouders in het genre dan uitsteekt.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ZoekenDVD
    Ik vind het einde ook raar [spoiler:f878476c7e] het leek wel van oja! shit... we moeten nog een moordenaar hebben! Nou laten we die kinderen dan maar nemen. Dit terwijl deze eigenlijk maar een onbeduidende rol speelde in deze film. [/spoiler:f878476c7e]

    De spanning opbouw is inderdaad goed gedaan.
    Dat vond ik ook inderdaad.

    En over het Underworld-gedoe: bij Underworld weet je precies wat je kunt verwachten: een simpel verhaaltje, met erg gave effecten en actiescènes.

    Bij Mystic River worden de verwachtingen geschept van een geniaal plot, waar een flink goede ontknoping aan vast behoort te zitten. Deze verwachtingen worden (naar mijn mening ) totaal niet waargemaakt, integendeel. Je hebt als kijker zoiets van: ga toch een eind weg... hier klopt geen knal van. [spoiler:f878476c7e]Penn is ineens de "Godfather" van de buurt en de moord is gepleegd door die kids?!?[/spoiler:f878476c7e] Sorry, maar dat vind ik dus ongeloofwaardige onzin. Veel gezochter kan een einde niet worden.

    Bij Underworld weet je gewoon wat je krijgt (pulpverhaal met veel actie en effecten), bij Mystic River werd ik zwaar teleurgesteld. Daarom heeft MR maar 3 bolletjes.

    Maar goed, genoeg over de Underworld vs. Mystic River reviews, want ik vind dat je zulke verschillende films niet moet gaan vergelijken.

  12. #37

    Standaard

    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Gelukkig toch nog een recensent die er een eigen mening op na houdt.
    Heb toch gewoon lak aan iedereen die je probeert uit te lokken. Als jij vindt dat die film 1 bolletje of 5 bolletjes verdient, dan geef je die gewoon. Punt uit.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    KOOP DEZE DISC NIET?Goeimorgen,de besproken versie hier staat al meer dan een maand in me collectie. :wink:

    En dan over de mensen die recencies schrijven,ik vindt het allemaal ok,ik had deze disc(en veelen anderen) al voor hij besproken is hier,dat zegt al genoeg denk ik.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    En ook bij Amazon DE is de 2-dsic versie te verkrijgen. Met Engels DD 5.1 en Engelse ondertitels. Ook nog voor een mooie prijs van € 17,95 (ex bestel/verzendkosten). Of de extra's nu ook helemaal hetzelfde zijn??

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    Al gebeurd. Voor 9,99 en een paar airmiles. Hoef ik ook niet al die overbodige extra's te kijken
    *** Star-trader / SafeTrader

  17. #42

    Standaard

    Hmmm, OK... maybe keertje huren, maar is die ontknoping echt zo bagger? .... ongelofelijk..... dan heeft Blood Work zelfs een betere ontknoping (wel voorspelbaar, maar OK )

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    En dan over de mensen die recencies schrijven,ik vindt het allemaal ok,ik had deze disc(en veelen anderen) al voor hij besproken is hier,dat zegt al genoeg denk ik.
    Dat zegt mij dus niets.

  19. #44

    Standaard

    Ik geef de recensent dit keer....2 bolletjes
    :wink:

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Ik geef de recensent dit keer....2 bolletjes
    :wink:
    Omdat hij een eigen mening heeft?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  21. #46

    Standaard

    Nee, omdat ik een andere mening ben toegedaan wat de film betreft.
    Maar eh, is de knipoog smiley je even ontgaan?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark S
    Nee, omdat ik een andere mening ben toegedaan wat de film betreft.
    Maar eh, is de knipoog smiley je even ontgaan?
    Nee hoor.
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  23. #48

    Standaard

    Ik vind deze film ver boven de middelmaat verheven. Zeker niet een van de betere films ooit, maar een zeer welkome afwisseling in deze tijd van immer oppervlakkiger wordende films.

    De uitstekende openingsscene zet gelijk een hele goede en zware toon en die wordt de hele film vastgehouden. Daarnaast is de opbouw van de film erg goed. Je weet als kijker constant meer dan de personages, zonder dat je de exacte uitkomst weet. Dat creëert wat mij betreft een heel mooi samenspel tussen acteurs en de kijker. Je "betrapt" de personages op hele en halve leugens, ware en valse emoties. Het einde was voor mij zeker ook goed te slikken [spoiler:0c90840c48]ik vond de ontwikkeling gewoon logisch voortvloeien uit de film (ik verdacht het broertje ook al de halve film). Het voorspelbare element m.b.t. de confrontatie tussen Robbins en Penn, veroorzaakte alleen maar extra lading tijdens de film[/spoiler:0c90840c48].

    Ik vond de acteerprestaties zeker ook goed. Penn overacteert, maar dat doet zowat elke Amerikaanse acteur (waaronder ook zeker Al Pacino!). Ik vond hem zeker geen hinderlijke factor in de film. Robbins acteert m.i. heel erg goed, net als de rest van de cast.

    De negatieve recentie is dus mijns inziens onterecht. De recensent prijst zo ongeveer dezelfde onderdelen als ik, maar heeft zich bij de eindbeoordeling misschien laten leiden door een verkeerd verwachtingspatroon. Mijn advies: sla deze film zeker niet over op basis van deze recentie.

    PS. Of de oscars terecht zijn? Ik heb regelmatig in dit forum geageerd tegen de oscars. Ik vind vele onterecht; ze zijn gebaseerd op prestaties uit het verleden en op politiek, maar met deze twee kan ik wel leven. Robbins? Tja, prima rol. Penn? Op "House of sand and fog" na, heb ik alle genomineerden gezien en wie had de oscar voor beste hoofdrol dan moeten winnen? Johnny Depp was zeker amusant (en de film briljant), maar hij werd betaald om zo véél mogelijk te over-acteren. Zijn hele uiterlijk accentueerde dat nog eens. Geloofwaardigheid, of het tonen van meerdere dimensies, was helemaal geen factor in die rol. Bill Murray was natuurlijk de gedoodverfde winaar, maar dat komt ook gewoon door zijn leeftijd, repertoire en doordat hij een a-typische rol speelde in een low budget film. Zo goed was zijn acteerprestatie niet. Dát zou eerder een voorbeeld zijn geweest van een politieke oscar (al had ik hem de oscar als filmliefhebber ook wel gegund hoor).
    A clear conscience is usually caused by a short memory

  24. #49

    Standaard

    Ik heb wel grote problemen met het einde en dan voornamelijk die speech van de echtgenoot van Penn's karakter het komt er voor mij gevoel namelijk op neer [spoiler:163f8bacf9] dat het okee is om iemand (in dit geval nog een onschuldig ieman ook) neer te knallen als je het doet om je geliefden in bescherming te nemen[/spoiler:163f8bacf9] het enge daarvan vind ik dat ik denk dat die amerikanen echt zo denken, ik snap dan ook niet dat een aantal politiek correcte mensen als Penn en Robbins zo'n boodschap willen verkondigen.

  25. #50

    Standaard

    Voordat ik deze film zag en rond de tijd dat hij in de bios draaide werd er gesproken over de film van het jaar. Dan ook gelijk gekocht toen hij uitkwam en na hem gekeken te hebben was ik teleurgesteld. Niet de beste film van het jaar, geeneens de beste film van de maand (voor mij dan). Hij begint goed maar uiteindelijk gewoon een film zoals er velen zijn. Veel mensen staren zich blind op de acteerprestaties en die zijn inderdaad wel goed, vooral Robbins. Met andere acteurs was deze film snel vergeten.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •