Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 103 worden weergegeven.

Discussie: Mystic River [DVD]

  1. #51

    Standaard

    Er was nogal wat te doen rond deze film; dat hij zo geweldig goed was e.d. Wel, ik *vond* hem goed maar niet zo goed als men hem afschilderde. Ik kan me wat dat betreft volledig vinden in de review van Nathan. Barslecht einde dat alles wat de film traag en geleidelijk had opgebouwd ineens volledig onderuit haalt. Acteerwerk is goed maar niet op Oscarniveau. Aan de andere kant, wat *is* Oscarniveau dan wel ?...
    De disc had ook heel wat beter gekund. Waarschijnlijk brengt men binnen een paar maand een SE uit. Men brengt tegenwoordig trouwens liever SE's, CE's, SCE's, enz. uit van al eerder uitgebrachte films dan dat men eens werk maakt van de zovele titels die nog niet verkrijgbaar zijn op DVD. Maar dit geheel terzijde.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evenflow123
    Ik heb wel grote problemen met het einde en dan voornamelijk die speech van de echtgenoot van Penn's karakter het komt er voor mij gevoel namelijk op neer [spoiler:b70742df3a] dat het okee is om iemand (in dit geval nog een onschuldig ieman ook) neer te knallen als je het doet om je geliefden in bescherming te nemen[/spoiler:b70742df3a] het enge daarvan vind ik dat ik denk dat die amerikanen echt zo denken, ik snap dan ook niet dat een aantal politiek correcte mensen als Penn en Robbins zo'n boodschap willen verkondigen.
    Als er iets is wat ik haat in deze maatschappij dan is het wel het politiek correcte denken en handelen. Alle lof voor wie het anders doet !

  3. #53

    Standaard

    Nadat ik inderdaad ook het gevoel had dar Oscars erg slecht worden toebedeeld en dat het eerder een cimpliment is genomineerd de worden dan er een te krijgen. Had ik sinds lange tijd eindelijk weer eens het gevoel dat deze twee wel terecht waren uitgedeeld. Penn speelde erg sterk, en had soms echt het idee dat hij zijn dochter was verloren. Robbins daarintegen steelde wat mij betreft de show van het jaar. Ook al zien we de man niet al te vaak op het witte doek, wat kan deze man spelen. Ongelofelijk. Vooral de scene op het politiebureau waar hij moet worden verhoord, hoe hij compleet de vloer aanveegt met zijn verhoorders. Erg briljant.

    Als film denk dat uit deze film wel blijkt dat Eastwood beter achter de camera kan gaan staan dan ervoor. Na Hackman in The Unforgiven, lijkt hij er wederom te slagen meerdere actuers naar een Oscar te leiden. Absoluut een van de beste films van het jaar. En wat mij betreft eentje in het rijtje Silence Of The Lambs en Seven.

    Over de Nederlandse uitvoering. Koop gewoon de R1 versie van deze film. Ik begrijp ook niet waarom wij er zo karig vanafkomen, zelfs se Zwitsterse heeft hier nog een 2 disc uitgave. Anyway, ik heb de R1 3-disc. Nou kan ik niet zeggen dat dat nu meteen nodig is, maar de tweede disc was wel erg interessant. Het interview met Tim Robbins vond ik erg sterk. Daarin legt hij ook wel uit hoe moeilijk als sommige scenes zijn om te spelen. De derde cd is de sountrack, die overigens ook is gecomponeerd door Eastwood zelf. In de film perfect voor de onderbouwing van de sfeer maar om gewoon op te zetten toch een stuk minder geslaagd.

    Verschillen moeten er zijn in meningen, dat maakt het leveb interessant, niet ? Maar kan niet ontkennen dat deye rescentie mij enigsinds verbaasde. Zeker nadat ik eigenlijk alleen maar lyrische berichten heb gehoord over dee film.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    Ehm tja... maar om voor die bonusdisc nou 15 tot 20 euro meer te betalen is het me echt niet waard

  5. #55

    Standaard

    ik vond Mystic River n sterke film, maar de kritiek op t einde is idd terecht. De laatste 5 minuten hadden er niet aangehoeven.
    De kritiek op Sean Penn snap ik eik. niet.
    Ik vond dat ie juist sterk acteerde en dat zijn Oscar dan ook wel verdiend was.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Koop deze disc niet!
    Koop de versie uit Frankrijk! Ik heb er 30,5 euro voor moeten dokken, maar dan krijg je wel een tot de nok gevulde bonusdisc met meer dan 2 uur aan materiaal bij. En de beide discs, ook de extra's, hebben dan nog eens Nederlandse ondertiteling ook. Het gaat hier om de Franse editie, en dus niet over de Waalse editie, die even kaal is als de Nederlandstalige Benelux-versie
    Idd koop deze niet. Ik heb de R1 3 disc (incl. soundtrack) die ook uber gevuld is met extra`s. Erg mooie uitgave, gekocht bij cdwow. Zeker n aanrader
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #56

    Standaard

    Ik vond de acteerprestaties over het algemeen wel ok, maar ik vond de film saai. Deze dvd zal niet zo snel nog eens de lade van m'n speler weten te vinden.

  7. #57

    Standaard

    Afgelopen woensdag de DVD gezien.
    Ik vond het eind van de film wel oké. Je zag het wel aankomen, maar ik heb me daar niet aan gestoord, omdat de film het van de sfeer moet hebben. Ik hou wel van dit soort films.
    Dialogen waren inderdaad soms erg zacht. heb de centerspeaker wat 'opgeschroefd'.
    Sean Penn vind ik sowieso helemaal niks, Tim Robbins speelt altijd goed.
    De muziek van Clint Eastwood heeft me aangenaam verrast.
    Kortom ik heb me prima vermaakt.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Lossett
    Sean Penn vind ik sowieso helemaal niks, Tim Robbins speelt altijd goed.
    als je dat al schrijft, doe t dan andersom. Penn is n topacteur. Vind Robbins altijd n beetje n rare kwast
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Lossett
    Sean Penn vind ik sowieso helemaal niks, Tim Robbins speelt altijd goed.
    als je dat al schrijft, doe t dan andersom. Penn is n topacteur. Vind Robbins altijd n beetje n rare kwast
    'Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt'.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Lossett
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Lossett
    Sean Penn vind ik sowieso helemaal niks, Tim Robbins speelt altijd goed.
    als je dat al schrijft, doe t dan andersom. Penn is n topacteur. Vind Robbins altijd n beetje n rare kwast
    'Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt'.
    ok dan, jij je zin...
    :wink:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #61

    Standaard

    Ik vond dit eerlijk gezegd typisch een gehypte hollywood film. Ok toegegeven hij wijkt af van de standaardfilms uit Amerika, maar tegelijkertijd werd ik misselijk van de hoeveelheid 'overacting'. Het begint spannend, maar al snel verzand de film in langdradigheid en vergeefse pogingen om de film spannend te houden. Op het einde van de film was het helemaal om te huilen. de film had 15 minuten eerder kunnen eindigen, maar nee! Alle voorspelbare cliches paseren nogmaals de revue. Eerlijk gezegd ben ik in lachen uitgebarsten in de film, als je het eind in je hoofd al ziet komen, denk je kom op zeg zo doorzichtig?

    Kortom Van te voren te veel gehypt en ik verwachtte er te veel van. Een middelmatige film, waar je aan kunt zien dat heel hollywood zich zelf op de borst klopt op het moment dat een film geen special effects heeft, maar het puur moet hebben van een beetje inhoudelijk verhaal, een aantal plotwendingen en een beetje acteerprestaties. Middelmatig, naar mijn mening :wink: niet meer niet minder.

  12. #62

    Standaard

    Hallo?

    3 bolletjes?

    Dacht dus ff aan 4 bolletjes, minimaal. Topfilm, topcast!

    Die stomme blockbusters zoals Underworld en Daredevil (braak) scoren hoger?!

    Ik weet niet wie deze recencies goedkeurt maar hopelijk zetten ze snel iemand neer met verstand van films

    En dit is niet alleen mijn mening. Op elke site scoort deze film top. Ennuh jongens; Daredevil een topper, kom op

    Dushen

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Hallo?

    3 bolletjes?

    Dacht dus ff aan 4 bolletjes, minimaal. Topfilm, topcast!

    <knip>
    Ik weet niet wie deze recencies goedkeurt maar hopelijk zetten ze snel iemand neer met verstand van films

    <knip>

    Dushen
    Dus als iemand een andere mening heeft over een film die jij geweldig vindt, dan heeft die persoon geen verstand van films? Dat is wel een erg arrogante houding

    Gelukkig verschillen smaken, en als je daar niet mee kan leven, dan lees je de recensies toch gewoon niet?

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Hallo?

    3 bolletjes?

    Dacht dus ff aan 4 bolletjes, minimaal. Topfilm, topcast!

    Die stomme blockbusters zoals Underworld en Daredevil (braak) scoren hoger?!

    Ik weet niet wie deze recencies goedkeurt maar hopelijk zetten ze snel iemand neer met verstand van films

    En dit is niet alleen mijn mening. Op elke site scoort deze film top. Ennuh jongens; Daredevil een topper, kom op

    Dushen
    Sodemieter dan gauw op zeg.....
    Arrogante kwast
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Hallo?

    3 bolletjes?

    Dacht dus ff aan 4 bolletjes, minimaal. Topfilm, topcast!

    Die stomme blockbusters zoals Underworld en Daredevil (braak) scoren hoger?!

    Ik weet niet wie deze recencies goedkeurt maar hopelijk zetten ze snel iemand neer met verstand van films

    En dit is niet alleen mijn mening. Op elke site scoort deze film top. Ennuh jongens; Daredevil een topper, kom op

    Dushen
    Sodemieter dan gauw op zeg.....
    Arrogante kwast
    Ja, ik vind het ook wel overdreven om een film met acting altijd maar beter te vinden dan een film met andere goede eigenschappen. Een soort elitaire houding. Net als Lars von Trier, maar dat terzijde.

    Alleen maar goed dat er afwijkende meningen zijn en dat niet iedereen een film de hemel in praat als andere reviewers dat ook doen, want die trend is er wel een beetje heb ik 't idee.

    Ik vond de film overigens best goed. Acting van Tim Robbins vond ik echt top. Ik vond het echt een enge gestoorde vent terwijl je toch meelij met 'm hebt en hij eigenlijk dus helemaal niet eng is.

    Sean Penn vond ik zichzelf spelen. Volgens mij is die man in het dagelijks leven ook zo, een etterbakje.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    Hallo?

    3 bolletjes?

    Dacht dus ff aan 4 bolletjes, minimaal. Topfilm, topcast!

    Die stomme blockbusters zoals Underworld en Daredevil (braak) scoren hoger?!

    Ik weet niet wie deze recencies goedkeurt maar hopelijk zetten ze snel iemand neer met verstand van films
    Wat is dat dan? verstand van films... de mening van de massa overnemen en een eenheidsworst worden?
    Nathan vond 'm niet zo goed en als je de reacties leest op dit forum lopen de meningen zowieso nogal uiteen. Dus is het een film die je goed vind of niet, en persoonlijk vond ik het ook geen topper. (maar dat vond ik van Daredevil ook niet)
    Maar ik denk dat je een goede recencent bent als je een film kan beoordelen op de verwachting die hij schept en niet op je persoonlijke smaak.
    En als je dat doet kun je ook Daredevil niet met deze film vergelijken omdat ze beide een heel ander verwachtingspatroon creëren.
    (Je vergelijkt Ace Ventura toch ook niet met Apocalypse now?)
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  17. #67

    Standaard

    RemcoZ schreef:
    Dus als iemand een andere mening heeft over een film die jij geweldig vindt, dan heeft die persoon geen verstand van films? Dat is wel een erg arrogante houding

    Euh, er staat toch duidelijk onder dat ik niet alleen die mening heb, maar 99% van de internet reviewers deze film goed vinden.

    En ik maak de vergelijking met Daredevil en Underworld om te laten zien dat dit niet de enige film is die de reviewer als enige ter wereld de film goed vind.

    Met mij zijn er dus veel meer die vinden dat goede films het vaak moeten afleggen tegen gehypte blockbusters en dat is niet terecht. Straks krijgt Catwoman ook nog een dvd.nl topper sticker :wink:

    (Maar, het zijn meningen dus die kunnen verschillen, want iemand die geilt op Halle Berry zal Catwoman wel goed vinden)

    Dushen

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door godofgamblers
    RemcoZ schreef:
    Dus als iemand een andere mening heeft over een film die jij geweldig vindt, dan heeft die persoon geen verstand van films? Dat is wel een erg arrogante houding

    Euh, er staat toch duidelijk onder dat ik niet alleen die mening heb, maar 99% van de internet reviewers deze film goed vinden.

    En ik maak de vergelijking met Daredevil en Underworld om te laten zien dat dit niet de enige film is die de reviewer als enige ter wereld de film goed vind.

    Met mij zijn er dus veel meer die vinden dat goede films het vaak moeten afleggen tegen gehypte blockbusters en dat is niet terecht. Straks krijgt Catwoman ook nog een dvd.nl topper sticker :wink:

    (Maar, het zijn meningen dus die kunnen verschillen, want iemand die geilt op Halle Berry zal Catwoman wel goed vinden)

    Dushen
    Maar da's toch juist ook het leuke, ik persoonlijk laat me bij het huren van een film (of bioscoopbezoek) ook nooit leiden door recenties.
    Als de film me leuk lijkt ga ik 'm zien en maak mijn eigen oordeel.
    Voorbeeld: Bad boys 2 werd met de grond gelijk gemaakt, maar ik vond 'm echt heel leuk, dus zo zie je maar: zoveel mensen, zoveel meningen (gelukkig maar, want anders zaten we op dit forum alleen maar de hele dag elkaars mening te bevestigen)
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  19. #69
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Menno Hagendoorn
    Maar ik denk dat je een goede recencent bent als je een film kan beoordelen op de verwachting die hij schept en niet op je persoonlijke smaak.
    En als je dat doet kun je ook Daredevil niet met deze film vergelijken omdat ze beide een heel ander verwachtingspatroon creëren.
    (Je vergelijkt Ace Ventura toch ook niet met Apocalypse now?)
    Dat weet ik zo net nog niet. In principe moet je een film zonder de verwachtingen/de hype kunnen beoordelen. Nu zijn de verwachtingen niet waargemaakt (volgens Nathan) en dus 3 bolletjes. Andere keren verwacht je er niets van en dan hups, 4 bolletjes (bijvoorbeeld). Daar heb ik als lezer weinig aan, aangezien ik naar de verwachtingen van de recensent alleen maar kan gissen.

    Ook over de verschillende type films heen zou de beoordeling (wat is 2 bolletjes, 3 bolletjes, etc.) hetzelfde moeten betekenen, los van type, los van verwachtingen. Dat maakt het allemaal maar verwarrend.

    Maar goed, het blijft lastig soms. Over het algemeen ben ik het vaak met Nathan eens, nu een keer niet Wat maakt het uit... :wink:

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen
    Wat maakt het uit... :wink:
    Eigenlijk niks, dat was ook eigenlijk mijn punt
    Maar ik blijf erbij dat sommige films niet te vergelijken zijn, ik bedoelde namelijk de verwachtingen die een film in het algemeen schept (een komedie is om te lachen, een thriller moet spannend zijn etc) en niet de verwachting van de recencent, maar dat terzijde (al ben ik eigenwijs genoeg om het nog effe neer te zetten )
    Gelukkig maar dat iedereen een eigen mening heeft, anders zou je van te voren al weten of je een film wel of niet leuk ging vinden en dat haalt toch de verassing eraf :wink:
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fonzie
    Ehm tja... maar om voor die bonusdisc nou 15 tot 20 euro meer te betalen is het me echt niet waard
    Ik ben nu eenmaal gek op extra's, niet per se voor elke film, maar Mystic River wordt een stukje minderen er een puzzel door. Waardoor ik de film ook beter ga appreciëren. Ik was van plan MR niet te kopen als er geen behoorlijke sloef extra's aan vast zaten. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik me bij de release van de 1-disc heb weten in te houden.

    Laten we het erop houden dat het een film is die veel discussie teweeg kan brengen. Zonder afbreuk te doen aan Nathans reviewkwaliteiten want daar is niks mis mee. Nathan, ik krijg ook regelmatig op mijn kop omdat ik een film te veel / te weinig / allebei heb gekwoteerd. Het prerogatief van een reviewer is, vind ik, dat die zelf een cijfer mag bepalen, zo lang die er maar een deftige verklaring kan voor geven
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Het prerogatief van een reviewer is ....
    Voor de luitjes die niet weten wat prerogatief betekent (ik dus):

    Van Dale: recht dat iem. of een groep van personen heeft boven anderen en hem onderscheidt van degenen die het niet hebben, m.n. als teken van aanzien. synoniem: voorrecht
    Gelukkig zijn er woordenboeken...pffff

  23. #73

    Standaard

    Hmmm, ik kan me niet vinden in de recentie.
    Ik vond Sean Penn wel knap acteren, het was er nog niet over volgens mij.
    En voor het einde: ik vond het heerlijk hoe het allemaal zo on hollywood eindigde.
    Sterk over de hele lijn voor mij!
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  24. #74

    Standaard

    Ik vond Mystic River zeker een aardige film. Toendertijd in de bios gezien en heb me erg vermaakt. Zal zeker nog eens in mijn collectie belanden als ik hem voor een aardig prijsje zie liggen.
    Four-Star Trader (236)

  25. #75

    Standaard

    Mystic River is idd een AARDIGE film, maar naar mijn mening neit meer dan dat. Clint Eastwood heeft veel betere films geregisseerd, als beste voorbeeld natuurlijk 'Unforgiven'. Sean Penn is zoals altijd goed, maar hij leverde een nog betere prestatie in '21 Grams' en dat had dan ook de film moeten zijn waarmee hij een Oscar(nominatie) kreeg. Johnny Depp of Bill Murray hadden t naar mijn mening veel meer verdiend om te winnen maar ja....De enige echte goede acteurs in deze films zijn Kevin Bacon en Laurence Fishburne, maar niemand die hen noemt.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •