Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 169 worden weergegeven.

Discussie: speaker cable

  1. #26
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Bij welke prijs per meter moet je denken aan VdHul. of heeft niemand ergens een prijslijstje.
    Bij vdHul moet je denken aan prijzen vanaf zo,n €6,- p/mtr.
    Bij QED vanaf zo,n €4,-p/mtr.
    Let wel, dit zijn de instap prijzen die dus zeer snel kunnen oplopen.
    Kortom, heel betaalbaar dus voor een goede kabel. :wink:
    Zal er veel verschil zijn tussen vdhul, qed, of monster kabels van ongeveer dezelfde prijsklasse? Ik zou willen dat ik het zelf kon gaan testen thuis, maar dat geld heb ik nou eenmaal niet .

    Monster heb je namelijk ook van 5 euro per meter, en met die 20% korting is het toch nog wel redelijk om overna te denken natuurlijk. Welke serie is dat trouwens van vdhul? toch niet de clearwater neem ik aan..?
    voor zover mijn ervaringen met monster en QED kabel strekt, gaat mijn voorkeur toch lichtelijk naar QED.
    let wel, dit is MIJN voorkeur. dit moet je niet weerhouden om toch ook de monsterkabels eens te gaan beluisteren. :wink:
    Waar ik werk hebben we de duurste (€5 euro kabel van monster) aangesloten op de stereo setjes van Denon, en dat klinkt toch al verdomde goed! Helaas dat je niet zomaar wat kabel mee naar huis kan nemen om je eigen smaak te testen

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem

    Zal er veel verschil zijn tussen vdhul, qed, of monster kabels van ongeveer dezelfde prijsklasse? .
    Ja er zit zeker verschil in
    Dat ze in dezelfde prijsklasse zitten wil namelijk niet zeggen dat ze op hetzelfde kwaliteits nivo zitten.

    Welke serie is dat trouwens van vdhul? toch niet de clearwater neem ik aan..?
    De Clearwater kost iets van €6,- de mtr.

  3. #28
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    [quote="j.vandendool"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem

    Ja er zit zeker verschil in
    Dat ze in dezelfde prijsklasse zitten wil namelijk niet zeggen dat ze op hetzelfde kwaliteits nivo zitten.
    Wat zou jij dan aanraden voor ongeveer de instapprijs.


    Het is voor JBL TLX-45 Zuiltjes.
    Magnat Needle 13 Center
    Magnat Vintage 16 Rears.

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    [


    Johan,
    vandaar dat ik ook zij dat siltech tot de duurdere kabels wordt gerekend. :wink:
    Ik zei ook nergens dat ze goedkoop zijn of kwa prijs in de vdHul/QED klasse vallen.
    Ik zei alleen dat ze tevens bij De Radiobeurs verkocht werden.
    Enige wat ik daarnaast beweerde is dat de "instap" Siltech opzich wel meevalt kwa prijs.
    Hiermee bedoelde ik niet in vergelijking tot QED of vdHul. :wink:
    Da,s alles. :P

  5. #30
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem

    Wat zou jij dan aanraden voor ongeveer de instapprijs.


    Het is voor JBL TLX-45 Zuiltjes.
    Magnat Needle 13 Center
    Magnat Vintage 16 Rears.
    Tja, dit wordt een lastige.
    Magnat schijnt het goed te doen met Monster (zelf geen ervaring met deze combinatie in home audio, wel in car audio en ook daar was het een goede combinatie.).
    Echter voor de JBL zal ik neigen naar vdHul.
    Hou je van een lekker "helder" geluid dan zal ik weer gaan voor QED.
    Dit alles hangt uiteraard ook van je overige apparatuur af.
    In feite is het dus beter om eerste je speakers in orde te krijgen zodat die overal hetzelfde zijn. ( TIP :wink: ).

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    [


    Johan,
    vandaar dat ik ook zij dat siltech tot de duurdere kabels wordt gerekend. :wink:
    Ik zei ook nergens dat ze goedkoop zijn of kwa prijs in de vdHul/QED klasse vallen.
    Ik zei alleen dat ze tevens bij De Radiobeurs verkocht werden.
    Enige wat ik daarnaast beweerde is dat de "instap" Siltech opzich wel meevalt kwa prijs.
    Hiermee bedoelde ik niet in vergelijking tot QED of vdHul. :wink:
    Da,s alles. :P
    dat bedoelde ik dus, wat is meevallen. voor de meeste is 5 euro per meter een "acceptabele" prijs terwijl je daarvoor bij sommige andere merken nog niets hebt. :wink:

    als je 50 euro per meter voor de instap moet betalen terwijl de rest begint bij 100 euro of meer, ja dan valt het nog wel mee. :wink:

    zoals gewoonlijk begrijpen we elkaar wel. :wink:

  7. #32
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem

    Wat zou jij dan aanraden voor ongeveer de instapprijs.


    Het is voor JBL TLX-45 Zuiltjes.
    Magnat Needle 13 Center
    Magnat Vintage 16 Rears.
    Tja, dit wordt een lastige.
    Magnat schijnt het goed te doen met Monster (zelf geen ervaring met deze combinatie in home audio, wel in car audio en ook daar was het een goede combinatie.).
    Echter voor de JBL zal ik neigen naar vdHul.
    Hou je van een lekker "helder" geluid dan zal ik weer gaan voor QED.
    Dit alles hangt uiteraard ook van je overige apparatuur af.
    In feite is het dus beter om eerste je speakers in orde te krijgen zodat die overal hetzelfde zijn. ( TIP :wink: ).
    speakers in orde krijgen zit idd wel wat in, maar heb laatste tijd al téveel geld uitgegeven aan HT en wil nu alleen nog even bekabeling doen, en dan wil ik er momenteel ff vanaf blijven. Ik moet toch een keer tevreden zijn met mijn HT set. ben al 2 jaar steeds aan het wisselen en nu ben ik ook eindelijk een beetje tevreden met mijn setje. (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)

    Mijn receiver is een Pioneer VSX-510 (oud beestje, maar hij functioneert nog goed )

  8. #33
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    zoals gewoonlijk begrijpen we elkaar wel. :wink:
    Yep, maar ik kreeg even het idee dat anderen begonnen te denken dat Siltech in beetje in de prijsklasse van QED of vdHul zat.
    Vandaar. :P

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem

    Wat zou jij dan aanraden voor ongeveer de instapprijs.


    Het is voor JBL TLX-45 Zuiltjes.
    Magnat Needle 13 Center
    Magnat Vintage 16 Rears.
    Tja, dit wordt een lastige.
    Magnat schijnt het goed te doen met Monster (zelf geen ervaring met deze combinatie in home audio, wel in car audio en ook daar was het een goede combinatie.).
    Echter voor de JBL zal ik neigen naar vdHul.
    Hou je van een lekker "helder" geluid dan zal ik weer gaan voor QED.
    Dit alles hangt uiteraard ook van je overige apparatuur af.
    In feite is het dus beter om eerste je speakers in orde te krijgen zodat die overal hetzelfde zijn. ( TIP :wink: ).
    speakers in orde krijgen zit idd wel wat in, maar heb laatste tijd al téveel geld uitgegeven aan HT en wil nu alleen nog even bekabeling doen, en dan wil ik er momenteel ff vanaf blijven. Ik moet toch een keer tevreden zijn met mijn HT set. ben al 2 jaar steeds aan het wisselen en nu ben ik ook eindelijk een beetje tevreden met mijn setje. (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)

    Mijn receiver is een Pioneer VSX-510 (oud beestje, maar hij functioneert nog goed )
    Dat is nu net het probleem.
    zoals johan probeert aan te geven kun je niet EVEN je bekabeling doen.
    doe je het niet goed, moet je weer overnieuw beginnen en gaat het je zeker weten geld kosten.

    (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)
    Ons ook niet!
    Vandaar onze tips om je tijd, geld en problemen te besparen. we hebben de ervaringen ook niet in 1 dag opgedaan. :wink:
    daar zijn vele luistersessies en dingen uitproberen aan vooraf gegaan. :wink:

    Ik denk dat je met een kabel van tussen de 5 en 10 euro voorlopig prima uit de voeten kunt. :wink:

  10. #35
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik snap Johan en jou wel, maar je moet een keer tevreden zijn vind ik. En dat punt heb ik bereikt. met uitzondering dan van mijn bekabeling. daar zit ik al een tijdje goed overna te denken, wat ik nou precies wil. Ik moet nu maar eens de knoop doorhakken wat ik wil, anders zit ik een jaar later nog met dezelfde knudde kabels.

    Voor mij hoeft het ook niet meteen professioneel te zijn, en het beste van het beste. Ik wil gewoon beter dan gemiddeld. Vandaar mijn vragen

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)
    Wacht dan maar tot je ooit een gezinsleven hebt.
    Dan groeit het geld helemaal nergens meer en dus niet alleen je rug.

    Mijn receiver is een Pioneer VSX-510 (oud beestje, maar hij functioneert nog goed )
    In dat geval zal ik het bij vdHul houden.
    Vind je dat toch niets kun je ook Monster of Oehlbach in gedachten houden.
    In feite zijn het allen best redelijke kabels die het geen van alle slecht doen.
    De eventuele verbetering zal wel eens teniet gedaan kunnen worden door je verschillende speakers merken/types bij elkaar.

  12. #37
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)
    Wacht dan maar tot je ooit een gezinsleven hebt.
    Dan groeit het geld helemaal nergens meer en dus niet alleen je rug.

    Mijn receiver is een Pioneer VSX-510 (oud beestje, maar hij functioneert nog goed )
    In dat geval zal ik het bij vdHul houden.
    Vind je dat toch niets kun je ook Monster of Oehlbach in gedachten houden.
    In feite zijn het allen best redelijke kabels die het geen van alle slecht doen.
    De eventuele verbetering zal wel eens teniet gedaan kunnen worden door je verschillende speakers merken/types bij elkaar.
    Ik ga eens kijken naar de clearwater van vdhul. eens kijken of in eindhoven een shop is die de kabels verkopen. En natuurlijk een goedgevulde portomonee. Mocht dat niks zijn, kan ik nog altijd terugvallen op de kabel van Monster of idd oehlbach (ff naar duitsland crossen )

  13. #38

    Standaard

    Voor mij hoeft het ook niet meteen professioneel te zijn, en het beste van het beste. Ik wil gewoon beter dan gemiddeld. Vandaar mijn vragen
    (slikt heel erg diep)!
    "beter dan gemiddeld" gaat je ook echt meer dan gemiddeld geld kosten vrees ik. dat redt je echt niet met 5-10 euro per meter.
    goede bekabeling zet de puntjes op de I en is zeker een meerwaarde i.p.v. een sluitpost! :wink:

    wat dat betreft ben ik dan zeker meer geneigd naar de VdH en QED kabels dan naar de monsterkabels.

    de regel is zo'n beetje 15-20% van je totaalbedrag aan apparatuur gebruiken voor bekabeling. Kun je voor jezelf een mooi sommetje maken. :wink:

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    (geld groeit me ook niet zomaar op de rug als student zijnde)
    Wacht dan maar tot je ooit een gezinsleven hebt.
    Dan groeit het geld helemaal nergens meer en dus niet alleen je rug.

    Mijn receiver is een Pioneer VSX-510 (oud beestje, maar hij functioneert nog goed )
    In dat geval zal ik het bij vdHul houden.
    Vind je dat toch niets kun je ook Monster of Oehlbach in gedachten houden.
    In feite zijn het allen best redelijke kabels die het geen van alle slecht doen.
    De eventuele verbetering zal wel eens teniet gedaan kunnen worden door je verschillende speakers merken/types bij elkaar.
    Ik merk dat we weer eens heel dicht bij elkaar zitten. :wink:

  15. #40

    Standaard

    @Daklem:

    -Monster verkopen ze bv. bij BCC in de Hermanus Boekxstraat (klein assortiment)
    -Oehlbach verkopen ze bij Meerview, op de Grote Berg
    -Qed verkopen ze bij Vogelzang (Geldropseweg)

    .....en als het goed is verkoopt Audiohome (Hoogstraat = verlengde vd Grote Berg, naast Freaky Records) van alles wat: VandenHul, Monster, Oehlbach, MIT, enz.
    Arrivederci

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    @Daklem:

    -Monster verkopen ze bv. bij BCC in de Hermanus Boekxstraat (klein assortiment)
    -Oehlbach verkopen ze bij Meerview, op de Grote Berg
    -Qed verkopen ze bij Vogelzang (Geldropseweg)

    .....en als het goed is verkoopt Audiohome (Hoogstraat = verlengde vd Grote Berg, naast Freaky Records) van alles wat: VandenHul, Monster, Oehlbach, MIT, enz.
    Uhhmm,

    MIT zal toch wel weer "iets" duurder zijn. :wink:

  17. #42
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jokey
    @Daklem:

    -Monster verkopen ze bv. bij BCC in de Hermanus Boekxstraat (klein assortiment)
    -Oehlbach verkopen ze bij Meerview, op de Grote Berg
    -Qed verkopen ze bij Vogelzang (Geldropseweg)

    .....en als het goed is verkoopt Audiohome (Hoogstraat = verlengde vd Grote Berg, naast Freaky Records) van alles wat: VandenHul, Monster, Oehlbach, MIT, enz.
    Jocky, I know, ik werk zelf bij de BCC

  18. #43

    Standaard

    Al hoeft MIT niet echt peperduur te zijn.
    Ik heb er ook nog even naar zitten kijken.
    Al moet ik zeggen dat ik wat schrok toen ik uitrekende wat mijn bekabeling voor mijn fronts me gaat kosten en vooral heeft gekost
    Een ander leuk merk: Kimber vanaf de select serie. Maar ok, DAT is dus wel even "iets" duurder. Dan mag je aan honderden euro's per interlink gaan denken

  19. #44
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Al hoeft MIT niet echt peperduur te zijn.
    Ik heb er ook nog even naar zitten kijken.
    Al moet ik zeggen dat ik wat schrok toen ik uitrekende wat mijn bekabeling voor mijn fronts me gaat kosten en vooral heeft gekost
    Een ander leuk merk: Kimber vanaf de select serie. Maar ok, DAT is dus wel even "iets" duurder. Dan mag je aan honderden euro's per interlink gaan denken
    Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar ik vind dat het wel "leuk" moet blijven en dat er echt geen bakken met geld naar bekabeling gaan. Ik wil iets fatsoenlijks, maar het moet natuurlijk niet tégek worden! 200e voor totale bekabeling vind ik nog redelijk.

  20. #45

    Standaard

    de regel is zo'n beetje 15-20% van je totaalbedrag aan apparatuur gebruiken voor bekabeling. Kun je voor jezelf een mooi sommetje maken. :wink:
    Sorry hoor maar dat klinkt toch echt een beetje als kabel marketing praat. Een vijfde deel aan kabels uitgeven lijkt me echt overdreven. Dat zou in houden dat je voor een "slaapkamer setje" eigenlijk al 200 euro kwijt bent aan touw. Touwtjes van 5, 10 of zelfs 15 euro wil ik nog wel geloven en dan leuk afgewerkt met goede pluggen, ok. Maar daarboven heb ik toch sterk het idee dat iemand zich helemaal suf lacht en slapend rijk wordt.
    Misschien zit ik er helemaal naast hoor want ik realiseer me dat er zat mensen zijn die je gestoord vinden als je een paar honderd euro per speaker betaald. Maar we hebben het hier gewoon over een stukje touw met een manteltje
    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%

  21. #46

    Standaard

    Serieus hoor. Je hoort het verschil. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet horen, maar het is echt geen uitzondering. De kabels zin gewoon onderdeel van je set. Dus waarom bezuinigen erop?
    Kom voor mijn fronts ook op 60+60+70+60=250 euro uit, plus 65 voor de interlink van cdspeler naar receiver....

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    de regel is zo'n beetje 15-20% van je totaalbedrag aan apparatuur gebruiken voor bekabeling. Kun je voor jezelf een mooi sommetje maken. :wink:
    Sorry hoor maar dat klinkt toch echt een beetje als kabel marketing praat. Een vijfde deel aan kabels uitgeven lijkt me echt overdreven. Dat zou in houden dat je voor een "slaapkamer setje" eigenlijk al 200 euro kwijt bent aan touw. Touwtjes van 5, 10 of zelfs 15 euro wil ik nog wel geloven en dan leuk afgewerkt met goede pluggen, ok. Maar daarboven heb ik toch sterk het idee dat iemand zich helemaal suf lacht en slapend rijk wordt.
    Misschien zit ik er helemaal naast hoor want ik realiseer me dat er zat mensen zijn die je gestoord vinden als je een paar honderd euro per speaker betaald. Maar we hebben het hier gewoon over een stukje touw met een manteltje
    jazeker. dit is in de audiowereld toch wel een vuistregel.
    de engelsen houden zelfs nog een hoger percentage aan: 25-30%
    zij schijnen tenminste te weten hoeveel een goede kabel kan uitmaken. :wink:

    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%
    allicht. :wink:

    de meeste audiofielen die al wat jaartjes meegaan en menig luistersessie hebben meegemaakt en veel uitgeprobeerd hebben weten wel dat ze voor 5 euro per meter niet klaar zijn. :wink:

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Serieus hoor. Je hoort het verschil. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet horen, maar het is echt geen uitzondering. De kabels zin gewoon onderdeel van je set. Dus waarom bezuinigen erop?
    Kom voor mijn fronts ook op 60+60+70+60=250 euro uit, plus 65 voor de interlink van cdspeler naar receiver....

    200 tot 300 euro lijkt me niet zo vreemd, maar wel als je totale set met speakers slechts 1250 euro zou kosten. Ik weet niet wat je hebt staan, Denon met B&W geloof ik he? Dan gok ik dat je die 20% ook niet echt gaat halen

  24. #49
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%
    allicht. :wink:

    de meeste audiofielen die al wat jaartjes meegaan en menig luistersessie hebben meegemaakt en veel uitgeprobeerd hebben weten wel dat ze voor 5 euro per meter niet klaar zijn. :wink:
    Maar net zoals ik, geen audiofiel zijnde, hoeft niet het beste van het beste te hebben, maar gewoon net iets meer uit de speakers halen dan de standaard kabels. Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat ze er voor uit willen geven. Ik vind 5-6 euro per meter toch echt wel het maximum. Ik vind het allemaal geld genoeg kosten. Hier moet je ook onderscheid in kunnen maken Harry, en mensen niet altijd meteen op de dure kabels wijzen

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Serieus hoor. Je hoort het verschil. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet horen, maar het is echt geen uitzondering. De kabels zin gewoon onderdeel van je set. Dus waarom bezuinigen erop?
    Kom voor mijn fronts ook op 60+60+70+60=250 euro uit, plus 65 voor de interlink van cdspeler naar receiver....

    200 tot 300 euro lijkt me niet zo vreemd, maar wel als je totale set met speakers slechts 1250 euro zou kosten. Ik weet niet wat je hebt staan, Denon met B&W geloof ik he? Dan gok ik dat je die 20% ook niet echt gaat halen
    Dat is inderdaad het lichtelijk extreme
    Mijn fronts hebben totaal 300 gekost. Als ik de laatste 4 pluggen heb gekocht, en ik heb mijn kabels allemaal aangesloten kom ik op zo'n zelfde bedrag uit . Tweede hands nog wel.
    Maar je moet het niet zo rekenen he
    Speakers: 300
    stands: 300
    receiver: 1400
    cdspeler: 200
    Totaal: 2200.
    20% van 2200 is 440 euro. Op die manier reken ik

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •