Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 169 worden weergegeven.

Discussie: speaker cable

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%
    allicht. :wink:

    de meeste audiofielen die al wat jaartjes meegaan en menig luistersessie hebben meegemaakt en veel uitgeprobeerd hebben weten wel dat ze voor 5 euro per meter niet klaar zijn. :wink:
    Maar net zoals ik, geen audiofiel zijnde, hoeft niet het beste van het beste te hebben, maar gewoon net iets meer uit de speakers halen dan de standaard kabels. Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat ze er voor uit willen geven. Ik vind 5-6 euro per meter toch echt wel het maximum. Ik vind het allemaal geld genoeg kosten. Hier moet je ook onderscheid in kunnen maken Harry, en mensen niet altijd meteen op de dure kabels wijzen
    als je mijn posts goed gelezen had heb ik duidelijk gezegd dat bekabeling begon bij 2-3 euro en oploopt tot zo'n 20 euro voor standaard kabels.
    als je deze kabels al te duur vindt dan houdt het echt op!


    vreemd genoeg eis je wel "meer dan gemiddelde" geluidskwaliteit.
    dat je hiervoor moet betalen wil ik je alleen maar even duidelijk maken!
    dat kan niet voor het geld wat JIJ ervoor over hebt.

    Er schijnen toch echt veel mensen op dit forum te zitten die denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten! Ik zal je maar meteen uit die droom helpen. :wink:

    voor "meer dan gemiddelde" kwaliteit betaal je helaas voor jouw meer dan 5 euro per meter! dat is nu eenmaal de harde werkelijkheid! :wink:

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Serieus hoor. Je hoort het verschil. Natuurlijk zijn er altijd mensen die het niet horen, maar het is echt geen uitzondering. De kabels zin gewoon onderdeel van je set. Dus waarom bezuinigen erop?
    Kom voor mijn fronts ook op 60+60+70+60=250 euro uit, plus 65 voor de interlink van cdspeler naar receiver....

    200 tot 300 euro lijkt me niet zo vreemd, maar wel als je totale set met speakers slechts 1250 euro zou kosten. Ik weet niet wat je hebt staan, Denon met B&W geloof ik he? Dan gok ik dat je die 20% ook niet echt gaat halen
    Dat is inderdaad het lichtelijk extreme
    Mijn fronts hebben totaal 300 gekost. Als ik de laatste 4 pluggen heb gekocht, en ik heb mijn kabels allemaal aangesloten kom ik op zo'n zelfde bedrag uit . Tweede hands nog wel.
    Maar je moet het niet zo rekenen he
    Speakers: 300
    stands: 300
    receiver: 1400
    cdspeler: 200
    Totaal: 2200.
    20% van 2200 is 440 euro. Op die manier reken ik
    en je ziet dat die vuistregel van 15-20% van het totaalbedrag dus wel aardig uitkomt. En dus geen komplete bullshit is!

    let wel: het is een vuistregel waarvan afgeweken kan worden. wil je goedkopere kabels pak je 10%, wil je wat duurdere kabels pak je 20-25% :wink:

    15% van 1250 euro is 187,50! dus afgerond naar boven 200 euro. zit je precies op die 200 euro die ik aangaf. klopt ddus allemaal weer precies.

    ach ja, ervaring hè! :wink:

    met andere woorden: denk a.u.b. eerst even na voordat je iemand gaat veroordelen!

  3. #53

    Standaard

    hahaha, gelukkig heb je geen duurdere stands genomen want anders had je andere kabels moeten nemen

    Als ik ook kabelfiel wordt laat ik het weten hoor, met het verhaal van Roger in het achterhoofd [url]http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#introduction[/url] zal ik eens proberen objectief te gaan luisteren

  4. #54

    Standaard

    Als ik ze ooit tegen een echt mooie prijs tegenkom denk ik dat ik eens de NordOst Blue Havens wil uitproberen. Al denk ik dat die op een dusdanig niveau zitten dat de tekortkomingen van mijn set te pijnlijk duidelijk worden.
    Dan zit ik overigens maar een beetje boven die 20%
    Een setje moet je te pakken kunnen krijgen voor 400 euro oid.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    hahaha, gelukkig heb je geen duurdere stands genomen want anders had je andere kabels moeten nemen

    Als ik ook kabelfiel wordt laat ik het weten hoor, met het verhaal van Roger in het achterhoofd [url]http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#introduction[/url] zal ik eens proberen objectief te gaan luisteren
    ga nu eerst maar eens even van alles wat uitproberen en beluisteren voordat je allerlei uitspraken doet. :wink:

    je zal echt niet de enige zijn die op zijn woorden terug moet komen en met andere bekabeling thuiskomt dan hij/zij eerst in gedachten had! :wink: 8)

  6. #56
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%
    allicht. :wink:

    de meeste audiofielen die al wat jaartjes meegaan en menig luistersessie hebben meegemaakt en veel uitgeprobeerd hebben weten wel dat ze voor 5 euro per meter niet klaar zijn. :wink:
    Maar net zoals ik, geen audiofiel zijnde, hoeft niet het beste van het beste te hebben, maar gewoon net iets meer uit de speakers halen dan de standaard kabels. Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat ze er voor uit willen geven. Ik vind 5-6 euro per meter toch echt wel het maximum. Ik vind het allemaal geld genoeg kosten. Hier moet je ook onderscheid in kunnen maken Harry, en mensen niet altijd meteen op de dure kabels wijzen
    als je mijn posts goed gelezen had heb ik duidelijk gezegd dat bekabeling begon bij 2-3 euro en oploopt tot zo'n 20 euro voor standaard kabels.
    als je deze kabels al te duur vindt dan houdt het echt op!


    vreemd genoeg eis je wel "meer dan gemiddelde" geluidskwaliteit.
    dat je hiervoor moet betalen wil ik je alleen maar even duidelijk maken!
    dat kan niet voor het geld wat JIJ ervoor over hebt.

    Er schijnen toch echt veel mensen op dit forum te zitten die denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten! Ik zal je maar meteen uit die droom helpen. :wink:

    voor "meer dan gemiddelde" kwaliteit betaal je helaas voor jouw meer dan 5 euro per meter! dat is nu eenmaal de harde werkelijkheid! :wink:
    Ik vind kabels voor 5 euro per meter beter dan gemiddeld. Misschien ligt jouw criterium gewoon hoger wat jij goede kabels vind. Neem het je ook niet kwalijk verder. maar ik wil alleen aangeven dat jij er bijvoorbeeld meer geld voor over hebt dan iemand anders. Want voor 200 euro moet ik toch wel bijna een hele maand werken (bijbaantje). Vandaar is mijn criterium anders dan die van jou. Maar net zoals ik al zeg. Je kunt het zo gek mogelijk maken als je wilt. Ik hoef helemaal niet op de eerste rang te zitten. de 2de rang is ook goed

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Als ik ze ooit tegen een echt mooie prijs tegenkom denk ik dat ik eens de NordOst Blue Havens wil uitproberen. Al denk ik dat die op een dusdanig niveau zitten dat de tekortkomingen van mijn set te pijnlijk duidelijk worden.
    Dan zit ik overigens maar een beetje boven die 20%
    Een setje moet je te pakken kunnen krijgen voor 400 euro oid.
    nordost maakt ook erg mooie kabels, christiaan.

  8. #58

    Standaard

    Al ben ik (zoals geschreven ) bang dat ze te eerlijk zijn voor mijn setje.
    Ook een leuke kandidaat: Kimber 8TC. 45 euro de meter.

  9. #59
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Al ben ik (zoals geschreven ) bang dat ze te eerlijk zijn voor mijn setje.
    Ook een leuke kandidaat: Kimber 8TC. 45 euro de meter.
    da's leuk als je 2 meter nodig hebt. maar toch niet als je voor je rear speakers zo'n dikke 10 meter nodig hebt per stuk.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman

    Misschien dat ik na wat kabeltjes proberen er helemaal anders over denk hoor maar 20%
    allicht. :wink:

    de meeste audiofielen die al wat jaartjes meegaan en menig luistersessie hebben meegemaakt en veel uitgeprobeerd hebben weten wel dat ze voor 5 euro per meter niet klaar zijn. :wink:
    Maar net zoals ik, geen audiofiel zijnde, hoeft niet het beste van het beste te hebben, maar gewoon net iets meer uit de speakers halen dan de standaard kabels. Iedereen heeft zo zijn eigen grens wat ze er voor uit willen geven. Ik vind 5-6 euro per meter toch echt wel het maximum. Ik vind het allemaal geld genoeg kosten. Hier moet je ook onderscheid in kunnen maken Harry, en mensen niet altijd meteen op de dure kabels wijzen
    als je mijn posts goed gelezen had heb ik duidelijk gezegd dat bekabeling begon bij 2-3 euro en oploopt tot zo'n 20 euro voor standaard kabels.
    als je deze kabels al te duur vindt dan houdt het echt op!


    vreemd genoeg eis je wel "meer dan gemiddelde" geluidskwaliteit.
    dat je hiervoor moet betalen wil ik je alleen maar even duidelijk maken!
    dat kan niet voor het geld wat JIJ ervoor over hebt.

    Er schijnen toch echt veel mensen op dit forum te zitten die denken dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten! Ik zal je maar meteen uit die droom helpen. :wink:

    voor "meer dan gemiddelde" kwaliteit betaal je helaas voor jouw meer dan 5 euro per meter! dat is nu eenmaal de harde werkelijkheid! :wink:
    Ik vind kabels voor 5 euro per meter beter dan gemiddeld. Misschien ligt jouw criterium gewoon hoger wat jij goede kabels vind. Neem het je ook niet kwalijk verder. maar ik wil alleen aangeven dat jij er bijvoorbeeld meer geld voor over hebt dan iemand anders. Want voor 200 euro moet ik toch wel bijna een hele maand werken (bijbaantje). Vandaar is mijn criterium anders dan die van jou. Maar net zoals ik al zeg. Je kunt het zo gek mogelijk maken als je wilt. Ik hoef helemaal niet op de eerste rang te zitten. de 2de rang is ook goed
    In jouw geval zal het dan wel de derde rang worden! (geintje)

    dat je kabels van 5 euro beter dan gemiddeld vindt komt omdat je andere "betere" kabels waarschijnlijk nog nooit gehoord hebt.
    probeer voor de gein ook eens een kabeltje van 10 of 15 euro de meter. ben erg benieuwd of meneer ook geluidsverschillen hoort.

    Iemand met meer luister en testervaring zal zeker weten dat 5 euro per meter niet bovengemiddeld klinkt. dat jij er op dit moment meer dan tevreden mee zult zijn is een heel ander verhaal. :wink:

    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    laten we wel zijn:
    als ik echt geen geluidsverbeteringen zou horen in de "duurdere" kabels
    zou ik er echt niet zoveel voor willen betalen. dat geld kan ik ook wel beter besteden. :wink:

  11. #61
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht
    Leuk toch
    Gratis onderdak, gratis eten, en alle tijd van de wereld. Je komt me wel even bezoeken he

  13. #63
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht
    Leuk toch
    Gratis onderdak, gratis eten, en alle tijd van de wereld. Je komt me wel even bezoeken he
    Koop dan eerst die kabel van 45 euro, en zet mij als erfgename. dan praten we verder ...

    maar Harry, Idd. de kabels van 15 euro per meter zullen ongetwijfeld beter zijn. daar twijfel ik ook geen seconde aan. Maar je moet ergens een grens trekken, van wat jezelf acceptabel vind en wat niet. en bij mij ligt die grens momenteel bij de 6 euro p/m

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht
    dan is meer dan de helft van audio-minnend nederland geschift.
    ga dan maar niet naar het ht/hifi forum. als je daar leest wat voor bedragen ze voor bekabeling uitgeven krijg JIJ meteen een hartaanval. :wink:

  15. #65
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht
    dan is meer dan de helft van audio-minnend nederland geschift.
    ga dan maar niet naar het ht/hifi forum. als je daar leest wat voor bedragen ze voor bekabeling uitgeven krijg JIJ meteen een hartaanval. :wink:
    goede tip! Ik moet nog langer mee dan vandaag

  16. #66

    Standaard

    Maar even serieus: het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan wat je onder de noemer beter dan gemiddeld laat vallen. Als je Vd Hul Clearwater zou kopen alla 6 euro de meter zul je voor veel mensen al beter dan gemiddel zijn aangezien die met kabels werken van max 1 euro de meter.
    Kijk je naar de pure high-end sets, tja, daar beter dan gemiddeld zijn gaat je gewoon een fortuin kosten.
    Tov wat wil je dus beter dan gemiddel zijn?

    edit

    de Royal Jaded moet in principe ook wel voor 6 a 7 euro de meter te krijgen zijn. Zeker als je tweede hands gaat kijken moet dat wel lukken. En natuurlijk de QED Silver Anniversary bekijken. Zit geloof ik ook in jou prijsklasse.

  17. #67

    Standaard

    Nog ff naar het meetbare. Wat is een goede AWG waarde. Of zijn jullie van mening dat dat niet van (doorslaggevend) belang is?

  18. #68

  19. #69

    Standaard

    ik kan ernaast zitten maar dat is volgens mij ohm/m. Geven de meeste merken op icm de diameter van de kern.
    Voor de kern heb ik trouwens ooit als richtlijn 2.5mm2 voor koper opgekregen. Onzin of niet volgens jullie?

  20. #70

    Standaard

    Ik heb er laatst nog wat over gelezen, maar dat ging over digitale interlinks. Wellicht dat Harry weet welke ik bedoel? HTforum.nl
    Dat ging erover dat iemand wilde weten hoe die de weerstand kon meten van zijn DIY Zilveren interlinks. Als ze geen 75 Ohm zijn, zijn het officieel geen digitale interlinks oid. Maar hij had totaal geen problemen om ze te gebruiken.
    En voor de rest: in audiowereld is al die specs maar een beetje bladvullerij. Natuurlijk zitten er belangrijke dingen tussen, maar je kan er geen waardeoordeel aan vasthangen zoals sommige mensen wel eens doen

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daklem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    kijk maar naar christiaan. :wink:
    hoe dieper hij in audio duikt hoe meer hij ontdekt. Hij gaat niet voor niets naar een "duurdere" betere kabel op zoek. :wink:

    Christiaan is niet goed snik! die kerel is rijp voor een gesticht
    Leuk toch
    Gratis onderdak, gratis eten, en alle tijd van de wereld. Je komt me wel even bezoeken he
    Koop dan eerst die kabel van 45 euro, en zet mij als erfgename. dan praten we verder ...

    maar Harry, Idd. de kabels van 15 euro per meter zullen ongetwijfeld beter zijn. daar twijfel ik ook geen seconde aan. Maar je moet ergens een grens trekken, van wat jezelf acceptabel vind en wat niet. en bij mij ligt die grens momenteel bij de 6 euro p/m
    Kijk eens aan! dat is zelfs 1 hele euro meer dan de kabels die ik je aanbevolen heb! je leert het al. :wink:

    alle gekheid op een stokje.
    de meeste winst valt te behalen van instap naar middenklasse/topklasse materiaal.
    ga je daarboven zitten(high-end) vraag ik mijzelf ook wel af of sommige apparatuur e.d. het geld wel waard is. :wink:

    het verschil tussen middenklasse/topklasse en high-end is soms maar nuance, soms ook veel meer. kleine geluidsverbeteringen, want daar hebben we het bij high-end over(zo'n 5-10% max) gaan meestal wel gepaard met niet evenredige stijgende kosten.

    om maar even een prijsvoorbeeld te noemen om een en ander duidelijk te maken:
    een normale condensator kost 50 cent.
    een goede condensator voor audio kost een paar euro.
    een zeer goede condensator kost ettelijke tientallen euro's
    en de beste condensatoren kosten een paar honderd euro per stuk.(zilvercap condensatoren)

    Potmeter:
    normaal een paar euro
    audio-grade een paar tientallen euro's
    gebalanceerde steppen potmeters(de beste) kosten ettelijke honderden euro's.

    vaak zit het hem ook in het materiaal en afwerking. dan heb ik het nog niet eens over of het beter klinkt.(meestal wel).

    dit geeft ook een beetje aan waarom er zulke prijsverschillen zijn in verschillende klasses.

    het gaat er uiteindelijk niet om hoeveel geld je eraan hebt gespendeerd maar hoeveel plezier je eraan beleefd!

    Nu is het vaak wel zo dat als je iets meer geld eraan besteedt ook iets meer plezier eraan zou kunnen beleven.
    :wink:

    iedereen moet gewoon voor zichzelf weten hoeveel hij uit wil geven aan bekabeling en apparatuur.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jollykart
    ik kan ernaast zitten maar dat is volgens mij ohm/m. Geven de meeste merken op icm de diameter van de kern.
    Voor de kern heb ik trouwens ooit als richtlijn 2.5mm2 voor koper opgekregen. Onzin of niet volgens jullie?
    awg heeft met het gewicht(diameter) en de weerstand ervan te maken.
    awg = american weire gauge standard.

    hier wordt aangegeven hoeveel weerstand een kabel heeft van een bepaalde dikte bij een bepaalde standaard lengte.

    ga je dus boven de standdard lengte zitten voor een bepaalde diameter zul je meer weerstand ondervinden en zal de kabel dus minder presteren i.p.v. beter!

    met name als je een TE dikke ader kiest voor een kleine afstand zul je zien dat de weerstand toeneemt en de kabel minder zal klinken dan een dunnere kabel van dezelfde lengte.

    dus het is weldegelijk van belang dat je de juiste diameter bij de juiste lengte kiest.

    standaard tot 10 meter is dacht ik uit mijn hoofd 4mm2. :wink:

  23. #73

    Standaard

    het is de American Wire Gauge standaard. http://www.hardwarebook.net/table/AWG.html

    Binnenkort eens ff zoeken of ik hier dan nog richtlijnen voor kan vinden. Specificaties afdoen als bladvulling lijkt mij wat kort door de bocht. Natuurlijk kun je niet alleen op cijfertjes afgaan omdat het bij muziek nu eenmaal ook om de klankkleur gaat. Maar die specs zijn gewoon wel je basis kwaliteit.
    En helaas lijkt het erop dat je steeds minder diagrammen e.d. kan vinden. Van speakers zou ik bijvoorbeeld ook graag de frequentie karakteristieken hebben, daar kun je een hoop aan afleiden

    Ik geloof wel in het wetenschappelijke en het meetbare......

  24. #74

    Standaard

    Toch heb ik nooit het idee gekregen dat de dikte van de kabel echt van belang is.
    Kijk maar naar (kan even niet op het merk komen ). Dat zijn ultradunne kabels, maar gewoon met een andere benadering. De kabels kosten een fortuin, maar spelen andere kabels ook gewoon echt zoek hoor Ook al zijn die 10x zo dik.
    Iets anders dat ik net gelezen heb: te dikke kabels zijn ook niet optimaal. Te dikke kabel op lange afstanden gaat ook problemen opleveren met de weerstand. Zometeen zal ik even kijken of ik dat stukje kan terug vinden

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Ik heb er laatst nog wat over gelezen, maar dat ging over digitale interlinks. Wellicht dat Harry weet welke ik bedoel? HTforum.nl
    Dat ging erover dat iemand wilde weten hoe die de weerstand kon meten van zijn DIY Zilveren interlinks. Als ze geen 75 Ohm zijn, zijn het officieel geen digitale interlinks oid. Maar hij had totaal geen problemen om ze te gebruiken.
    En voor de rest: in audiowereld is al die specs maar een beetje bladvullerij. Natuurlijk zitten er belangrijke dingen tussen, maar je kan er geen waardeoordeel aan vasthangen zoals sommige mensen wel eens doen
    het zijn inderdaad allemaal maar richtlijnen waar de ervaren luisteraar niet zoveel aan hecht. het komt er toch op neer dat de klank iemand bevalt of niet. ongeacht de waardes, specificaties e.d.
    sommige specificaties doen goede prestaties vermoeden, soms wordt dat vermoeden gewoon niet waargemaakt.
    daarom ook altijd luisteren alvorens te kopen. :wink:

    Ik heb al menig keer meegemaakt in luistersessies dat apparatuur met mindere specs gewoon veel beter klonken dan apparatuur met "superieure" specs op papier.

    maar dat van de kabel en een bepaalde minimum en maximum dikte voor kabel is gewoon waar. er zijn heel veel mensen die dat luistertechnisch getest hebben en het blijkt dat als je een te dikke kabel kiest bij een korte lengte hij minder details weergeeft dan dezelfde kabel met kleinere diameter van dezelfde lengte. anders geldt het ook: te dun voor een bepaalde lengte is ook niet goed.

    nogmaals: standaard wordt vaak 4mm2 aangehouden dacht ik.
    2.5 lijkt mij een beetje dun.

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •