Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
De resultaten 151 tot 169 van 169 worden weergegeven.

Discussie: speaker cable

  1. #151

    Standaard

    Inderdaad ja Ik wil eerst weten tot hoever ik mijn huidige set kan opkloppen voor ik weer duren dingen ga kopen als speakers, versterkers, subwoofertje hier, dvdspelertje daar
    Als ik daar mee klaar ben zit ik er ook over te denken om mijn Tannoy's te laten modificeren door een tentje genaamd Sound Evolution. Die schijnen heel veel te kunnen doen met alles. Tot en met modificatie van kabels aan toe

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Inderdaad ja Ik wil eerst weten tot hoever ik mijn huidige set kan opkloppen voor ik weer duren dingen ga kopen als speakers, versterkers, subwoofertje hier, dvdspelertje daar
    Als ik daar mee klaar ben zit ik er ook over te denken om mijn Tannoy's te laten modificeren door een tentje genaamd Sound Evolution. Die schijnen heel veel te kunnen doen met alles. Tot en met modificatie van kabels aan toe
    dan zullen ze waarschijnlijk het filter sterk verbeteren. anders zou ik 1,2,3 niet weten wat je zou kunnen modificeren aan spekers?

    modificatie van een versterker kan ook veel doen. let er wel op dat het design van de versterker ook een sterk (beperkende)/bepalende factor is.
    met andere woorden: een goed design met minder dure onderdelen kan net zo goed of beter klinken dan een minder goed design met peperdure componenten. als je een versterker hebt met een goed design zetten de betere componenten de puntjes op de I! :wink:

  3. #153

    Standaard

    Dan zal het waarschijnlijk wel om filtermods gaan inderdaad, en verandering van interne bekabeling. Wel eens een speaker opengehaald en gekeken wat voor spul daarin zit? Dat is dus ook gewoon simpel koper draad. Je kunt Nordost Walhalla kopen wat je wilt, in de speakerzelf zit gewoon simpel spul. En wellicht dat ze nog naar je tweeter kijken

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dan zal het waarschijnlijk wel om filtermods gaan inderdaad, en verandering van interne bekabeling. Wel eens een speaker opengehaald en gekeken wat voor spul daarin zit? Dat is dus ook gewoon simpel koper draad. Je kunt Nordost Walhalla kopen wat je wilt, in de speakerzelf zit gewoon simpel spul. En wellicht dat ze nog naar je tweeter kijken
    Ik weet wat in een speaker zit.
    dit zul je niet zo snel met elektrostaten kunnen uitvoeren.

    er zit meestal een filter in en wat dempingsmateriaal. met name een goede filter kan het geluid toch wel aardig positief omhoog tillen. :wink:

  5. #155

    Standaard

    Vanmiddag zijn de kabeltjes eindelijk gearriveerd en na 2 uurtjes zwoegen draait de set alweer. Het zijn gewone vergulde bananenstekkers met de vdHul Skyline (ik kreeg er zelfs een vdHul tas bij!). En ik kan zeggen dat het geluid een stuk beter is geworden: meer diepte in de bas, een vollere midbass, en (helaas) een opgeleefd hoog zodat het detail van de speakers aftinkelt. Ik zeg helaas omdat je voor dat detail wel wat meer 'schelheid' op de koop toe neemt, maar na een weekje draaien moet dat al weer verminderd zijn, volgens de enthousiaste kabelverkoper. Zoniet dan kan ik gewoon een ander krijgen.
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  6. #156
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dan zal het waarschijnlijk wel om filtermods gaan inderdaad
    Het zijn vrijwel altijd de filters die dan geoptimaliseerd worden.
    Hiermee kan men inderdaad aardige verschillen bewerkstellen of het meer op je eigen wensen laten afstemmen.
    Overigens vind ik persoonlijk dat je dat geld beter opzij kunt leggen als eerste stap naar een hogere klasse speaker.
    Heb overigens geen idee wat het kost hoor zo,n modificatie. :P
    Dat is dus ook gewoon simpel koper draad.
    Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat het slecht is.
    Veelal zal dat kleine stukje interne bekabeling uitstekend matchen bij de rest van de speaker.
    Een speakerbouwer die ik kan gebruik zelf in de meeste gevallen kabeltjes van vdHul.
    Dit zit er in eerste instantie ook uit als een simpel koperkabeltje maar de kwaliteit is hoog.
    Dit is overigens niet los voor de normale consument te koop.

    Kortom, het hoef dus zeker niet slecht te zijn al ziet het er nog zo simpel uit.

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Dan zal het waarschijnlijk wel om filtermods gaan inderdaad
    Het zijn vrijwel altijd de filters die dan geoptimaliseerd worden.
    Hiermee kan men inderdaad aardige verschillen bewerkstellen of het meer op je eigen wensen laten afstemmen.
    Overigens vind ik persoonlijk dat je dat geld beter opzij kunt leggen als eerste stap naar een hogere klasse speaker.
    Heb overigens geen idee wat het kost hoor zo,n modificatie. :P
    Dat is dus ook gewoon simpel koper draad.
    Dit wil natuurlijk nog niet zeggen dat het slecht is.
    Veelal zal dat kleine stukje interne bekabeling uitstekend matchen bij de rest van de speaker.
    Een speakerbouwer die ik kan gebruik zelf in de meeste gevallen kabeltjes van vdHul.
    Dit zit er in eerste instantie ook uit als een simpel koperkabeltje maar de kwaliteit is hoog.
    Dit is overigens niet los voor de normale consument te koop.

    Kortom, het hoef dus zeker niet slecht te zijn al ziet het er nog zo simpel uit.
    dat ligt eraan johan, hoeveel en wat er vervangen moet worden.
    als je goede condensatoren enz. wil gebruiken ga je toch al snel naar zo'n 50-80 euro per stuk voor een goede condensator(elna, black gate).
    wil je een betere potmeter zit je op zo'n 40 euro(nobel). een stappen potmeter zit al gauw op 125 eur. :wink:

    de meeste mods beginnen bij zo'n 250-500 euro voor apparatuur.
    voor speakers zal het wel iets goedkoper zijn omdat er minder onderdelen op een filter zitten. :wink:

    de van medevoort mod voor de philips 963A bijv. zit ook ongeveer op 250 euro.

  8. #158
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    In dat geval zal ik zeker gaan voor een hogere klasse speaker.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    In dat geval zal ik zeker gaan voor een hogere klasse speaker.
    dat denk ik ook. :wink:

    alhoewel een mod voor versterker of dvd/cd-speler erg veel goeds kan doen. met name versterkers gaan er flink op vooruit als je echt goede condensatoren gebruikt en de potmeter vervangt voor een goede. :wink:

  10. #160

    Standaard

    Het nadeel is: de speakers die ik wil (leuke Sonus Faber) kosten tweede hands ook nog altijd wel zo'n 2500 euro
    En dat is eigenlijk best veel geld. Dan kun je in de tussentijd beter je huidige speakers meer op je smaak afstemmen denk ik.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het nadeel is: de speakers die ik wil (leuke Sonus Faber) kosten tweede hands ook nog altijd wel zo'n 2500 euro
    En dat is eigenlijk best veel geld. Dan kun je in de tussentijd beter je huidige speakers meer op je smaak afstemmen denk ik.
    de meeste mods worden ook uitgevoerd op apparatuur;
    versterkers en cd/dvd-spelers e.d.

    het kan echt veel uitmaken. :wink:


    inderdaad wat speakers betreft zal ik eerder wat extra geld over hebben voor een hogere klasse.

  12. #162
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het nadeel is: de speakers die ik wil (leuke Sonus Faber) kosten tweede hands ook nog altijd wel zo'n 2500 euro
    En dat is eigenlijk best veel geld. Dan kun je in de tussentijd beter je huidige speakers meer op je smaak afstemmen denk ik.
    Tussen je huidige speakers en de Sonus Fabers zit wel een heel groot verschil.
    Er is dus meer dan genoeg wat daar tussenin zit en wat zeker ook een hele grote stap vooruit zal zijn in vergelijking met je huidige Tannoy,s.
    Denk bijvoorbeeld eens aan 2de hands N805-jes. :wink: om maar eens wat te noemen. :wink:

  13. #163

    Standaard

    Naaaah, te simpel Aaaaahuuum 8)
    Maar even serieus: de 805's zijn inderdaad erg mooie dingen. Je weet nooit wat de toekomst je gaat brengen
    Eerst even mijn komende upgrades afwachten.
    Vandaag een Phillips Pronto TSU3000 besteld. Die is gelijk aan de Phillips Pronto 950

  14. #164
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Vandaag een Phillips Pronto TSU3000 besteld. Die is gelijk aan de Phillips Pronto 950
    Heb je hier een link van en wat koste ie als ik vragen mag ?

  15. #165

    Standaard

    Vandaag een Phillips Pronto TSU3000 besteld. Die is gelijk aan de Phillips Pronto 950
    leuk dingetje. :P

  16. #166

    Standaard

    Leuk he 8)
    Tweede hands via E-Bay.
    199 dollar plus verscheping. Dus voor 200 euro ben ik wel klaar 8)
    Plaatje:


    Edit


    Ik wilde persé voor de TSU3000 of de 950 gaan (zijn dezelfde, maar de 3000 is amerikaans) puur en alleen vanwege de hardbuttons. In totaal een stuk of 19 geloof ik. En 4 MB geheugen wat toch ook heerlijk riant is. Dan kun je alles met plaatjes doen, en nog ruimte over houden.
    Ik hoop alleen dat ik antwoord krijg van de verkoper. Dat is altijd even de vraag met E-Bay.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Leuk he 8)
    Tweede hands via E-Bay.
    199 dollar plus verscheping. Dus voor 200 euro ben ik wel klaar 8)
    Plaatje:


    Edit


    Ik wilde persé voor de TSU3000 of de 950 gaan (zijn dezelfde, maar de 3000 is amerikaans) puur en alleen vanwege de hardbuttons. In totaal een stuk of 19 geloof ik. En 4 MB geheugen wat toch ook heerlijk riant is. Dan kun je alles met plaatjes doen, en nog ruimte over houden.
    Ik hoop alleen dat ik antwoord krijg van de verkoper. Dat is altijd even de vraag met E-Bay.
    dat is niet duur. bij mijn weten is de pronto veel duurder hier(ruim 400 euro). :wink:
    het is een mooi apparaat waar je in kan programmeren e.d.

  18. #168

  19. #169
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Leuke Pronto Christiaan.

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •