De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony DVP-NS305 Regiovrij maken ...

    Ik ben al enige tijd in het bezit van een Sony DVP-NS305 en ik zou deze graag regiovrij willen maken. Nou heb ik al een tijdje rondgesurft en er zijn diverse mogelijkheden om een dvdspeler regiovrij temaken (via speciale codes, afstandbediening, chips etc.) Ik heb ook zo begrepen dat Sony dvd-spelers niet de makkelijkste zijn om te 'unlocken'.
    Weet iemand een goede, goedkope manier om dit te doen zonder dat ik het hele land door moet met mijn dvd-speler, of allerlei kabels, palmtops enz aan moet schaffen?

    Ik heb zelf dit adres gevonden waar je een soort omgebouwde afstandsbediening kan huren voor €38 die de speler regiovrij maakt. Deze moet je dan naderhand weer terug sturen ... is dit iets naar jullie mening ?

    "Chipped Remotes:
    These are specially made remotes that are quite simple to use, designed by guys who know what they are doing . Very hard to get hold of and usually very expensive to rent but quite safe and the change is permanent. The remote works by accessing the players internal firmware and setting it back to region free .We offer the remotes for rent rather than for sale as you only need use them once. Once you have used then just return in the pre addressed envelope we supply."

    Graag hoor ik enkele alternatieven ...

  2. #2

    Standaard

    Ik had m'n DVP-NS300 bij Audiovision in Dordrecht regiovrij laten maken, toen nog voor 50 Euro en dat werkte goed. Maar ik zien dat ze tegenwoordig al 75 Euro rekenen.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb precies dezelfde dvd-speler en precies dezelfde wens. Aangezien ik in Dordt woon heb ik ff navraag gedaan bij AudioVision, en het kost inderdaad 75 euro voor deze speler... Mij iets te gortig. Koop ik liever een goedkope speler erbij.

  4. #4

    Standaard

    Hmmm ... kvin €75 idd ook te duur ...

    kheb nog iets gevonden:
    Uw Sony DVD-speler REGIO-vrij en RCE-vrij maken, prijs 59,- euro bij dvdplus.nl

    graag hoor ik nog alternatieven ... tot nu toe spreekt mij die chipped remote het meest aan ...

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Hmm ... idd, die had ik ook al gevonden, maar hier voor heb je een palm top of een laptop met IR voor nodig en ik was niet van plan die aan te schaffen ... en vaak zijn deze methodes niet bevestigd ...
    maar toch bedankt! :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Teun van Beijsterveldt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Hmm ... idd, die had ik ook al gevonden, maar hier voor heb je een palm top of een laptop met IR voor nodig en ik was niet van plan die aan te schaffen ... en vaak zijn deze methodes niet bevestigd ...
    maar toch bedankt! :wink:
    En volgens mij is dit wel precies hetzelfde wat ze in de winkel ook doen hoor. Vroeger werdt er in de Pioneers bijvoorbeeld nog wel eens een chip in gezet die ook macrovision uitschakelde, maar nu is het gewoon makkelijk geld verdienen volgens mij.

    Of had je de DVD speler al? Dan kan ik me voorstellen dat ze er wat meer voor rekenen. Hoewel 75 euro wel erg veel is. Ze zijn minder dan een uur bezig. Een garagehouder rekent minder aan uurloon. En een reparateur van audio verdiend echt niet meer dan een auto of motormonteur.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Teun van Beijsterveldt
    Hmmm ... kvin €75 idd ook te duur ...

    kheb nog iets gevonden:
    Uw Sony DVD-speler REGIO-vrij en RCE-vrij maken, prijs 59,- euro bij dvdplus.nl

    graag hoor ik nog alternatieven ... tot nu toe spreekt mij die chipped remote het meest aan ...
    Hmmm, ik heb bij DVDPlus ook eens nagevraagd voor het regiovrij maken, maar het was toen veel duurder!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Ze zijn minder dan een uur bezig
    Probeer 10 minuten (bij Audiovision althans) :wink:

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Teun van Beijsterveldt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Hmm ... idd, die had ik ook al gevonden, maar hier voor heb je een palm top of een laptop met IR voor nodig en ik was niet van plan die aan te schaffen ... en vaak zijn deze methodes niet bevestigd ...
    maar toch bedankt! :wink:
    En volgens mij is dit wel precies hetzelfde wat ze in de winkel ook doen hoor. Vroeger werdt er in de Pioneers bijvoorbeeld nog wel eens een chip in gezet die ook macrovision uitschakelde, maar nu is het gewoon makkelijk geld verdienen volgens mij.

    Of had je de DVD speler al? Dan kan ik me voorstellen dat ze er wat meer voor rekenen. Hoewel 75 euro wel erg veel is. Ze zijn minder dan een uur bezig. Een garagehouder rekent minder aan uurloon. En een reparateur van audio verdiend echt niet meer dan een auto of motormonteur.
    de meeste officiele dealers hebben een service afstandsbediening. hierop zitten knoppen waarmee je spelers met 1 druk op de knop regio-vrij kunt maken.(pioneer). bij sony moet je toch nog vaak een chip laten vervangen. hoewel de laatste modellen schijnbaar toch ook gemakkelijk zelf regio-vrij zijn te maken.

    voor de mensen die een AB hebben met een IR-zendknop en eventueel een palm kunnen het lekker zelf doen. scheelt weer minimaal 35 euro.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •