Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 143 worden weergegeven.

Discussie: Play.com

  1. #1

    Standaard Play.com

    Ik heb een vraagje over play.com

    Op de site staat bv. het volgende:

    KILL BILL - £ 11.99 delivered

    1) Betekent dit dat er geen verzendingskosten meer bijkomen (bv. naar België)

    2) Komt hier nog btw (vat) bij?

    3) Wat met de douanekosten?

    4) Ontvang je de bestelling snel

    5) Betaling: visa/mastercard?

    Groetjes,
    Ann

  2. #2

    Standaard Re: Play.com

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ann
    1) Betekent dit dat er geen verzendingskosten meer bijkomen (bv. naar België)
    2) Komt hier nog btw (vat) bij?
    3) Wat met de douanekosten?
    4) Ontvang je de bestelling snel
    5) Betaling: visa/mastercard?
    1) Bij Play komen er inderdaad géén verzendkosten bij
    2) Als de douane 'm onderschept komt er waarschijnlijk BTW bij
    3) Als de douane 'm onderschept komt er waarschijnlijk ook douanekosten bij
    4) Of je de bestelling snel ontvangt hangt ervan af (meestal na ongeveer een week, maar ik zit momenteel al ruim twee weken te wachten op mijn bestelde DVD's)
    5) Betaling inderdaad via Visa of Mastercard

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Frank!

    Normaal komen bij bestellingen uit Engeland toch geen douanekosten meer bij aangezien dit binnen de Europese Unie is?

  4. #4

    Standaard

    Bedankt Frank!

    Normaal komen bij bestellingen uit Engeland toch geen douanekosten meer bij aangezien dit binnen de Europese Unie is?

  5. #5

    Standaard

    Het antwoord op 2) en 3) is dan ook nee, zeker geen extra dounakosten omdat Engeland bij e EU hoort!!

  6. #6

    Standaard

    beetje jammer dan dat play.com niet in de "normale" uk zit. zij zitten op jersey. dit hoort wel bij de uk maar NIET bij de eu. Er zouden dus wel douane- en btw kosten bij kunnen komen

  7. #7

    Standaard Re: Play.com

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ann
    Ik heb een vraagje over play.com

    Op de site staat bv. het volgende:

    KILL BILL - £ 11.99 delivered

    1) Betekent dit dat er geen verzendingskosten meer bijkomen (bv. naar België)

    2) Komt hier nog btw (vat) bij?

    3) Wat met de douanekosten?

    4) Ontvang je de bestelling snel

    5) Betaling: visa/mastercard?

    Groetjes,
    Ann
    Hoi Ann, Er zijn al verschillende topics over Play.com waarin deze vragen gesteld worden en de meeste antwoorden staan ook op de pagina van Play.com zelf. Maar goed, om je vragen te beantwoorden....

    1) Klopt (Play.com rekent geen verzendkosten) Op de frontpage staat ook "Free delivery on all items"...

    2) Nope

    3) Er is een kans dat de doaune jouw bestelling onderschept en kosten in rekening brengt maar ik heb zelf al tientallen DVD's bij Play besteld en nog nooit een aanslag gehad, geen dus...

    4) Ik hou zelf altijd 10 dagen aan, soms sneller soms langzamer

    5) Op hun frontpage staat met symbolen welke creditcards ze accepteren...

  8. #8

    Standaard

    Play verstuurd vanaf Jersey. Hoort Jersey bij de EU? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet zo is? Misschien heb ik het mis.

  9. #9

    Standaard

    ik heb echt een beetje schrik voor die douanekosten. Heb een paar jaar geleden eens een bestelling aangekregen vanuit Amerika en die kosten waren echt wel niet om te lachen. Bijna de helft van de waarde van wat ik gekocht had. Dat maakt het extreem duur.

    Heeft play.com een betere service dan Amazon.co.uk? Ben eigenlijk heel tevreden over Amazon. Wel duur...

  10. #10

    Standaard

    Hmmm... onderstaande tekst voorspelt niet veel goed...

    While Jersey is close to Europe it is outside the European union and offers both time zone benefits (Jersey business day begins before Tokyo closes and continues well into New York working time and is on the same time as the UK) and location advantages.

  11. #11

    Standaard

    bedenk wel dat die prijs in £ is, op de site van play.com kan je het omzetten in euro (op de vlag klikken)
    heb zelf nog nooit een probleem gehad met een bestelling via play.com

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    heb zelf nog nooit een probleem gehad met een bestelling via play.com
    Ik heb drie keer wat besteld bij Play. Twee keer is dat zonder problemen verlopen, ik had de DVD's na ongeveer een week in huis, maar op de derde bestelling zit ik nog steeds te wachten (op 30 juli verzonden).

  13. #13

    Standaard

    Ik heb al tientallen bestellingen gedaan bij play.com, nog nooit douanekosten en btw hoeven te betalen.

    In principe is het zo dat Jersey niet bij de EU hoort dus een aanslag is in theorie wel mogelijk.

    Zendingen met een waarde onder de 23 euro zijn overigens sowieso uitgesloten van btw...

  14. #14

    Standaard

    ik heb ook al een stuk of 8 besteld bij play.com, maar ook geen douanekosten of dergelijke moeten betalen. dit komt denk ik omdat play.com ze apart verstuurd. dus als je er 30 besteld, komen ze ook alle 30 los binnen. daarom zullen ze ook niet onderschept worden. enkel grote pakketen worden gecontroleerd. ik denk dat 30 van die dingen opmaken teveel moeite is.
    ik heb er tenminste geen problemen mee gehad
    MIJN HT:
    Receiver: Sony STR-DB790QS (zwart)
    DVD Speler: Pioneer DV-575A (zwart)
    Speakers: JBL SCS 178

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Beenen
    ik heb ook al een stuk of 8 besteld bij play.com, maar ook geen douanekosten of dergelijke moeten betalen. dit komt denk ik omdat play.com ze apart verstuurd. dus als je er 30 besteld, komen ze ook alle 30 los binnen. daarom zullen ze ook niet onderschept worden. enkel grote pakketen worden gecontroleerd. ik denk dat 30 van die dingen opmaken teveel moeite is.
    De douane is anders sinds een tijd goed in het bundelen van pakketjes, waardoor je dus wel boven de grens van 22,- komt.

  16. #16

    Standaard

    geldt dit voor Nederland of België?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ann
    geldt dit voor Nederland of België?
    In ieder geval Nederland.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    heb zelf nog nooit een probleem gehad met een bestelling via play.com
    Drie keer iets besteld bij Play:
    - Eerste order duurde vier weken, nou okay, kan gebeuren
    - Tweede order verkeerde DVD, verkeerde terug, goede na twee weken alsnog gehad
    - Derde order maar de helft aangekomen, door Play rest opgestuurd, nooit aangekomen, tot 2x toe!

    Vind u het erg als ik het wel gehad heb met Play? Dank u.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PvdS
    Citaat Oorspronkelijk gepost door frestrobbe
    heb zelf nog nooit een probleem gehad met een bestelling via play.com
    Drie keer iets besteld bij Play:
    - Eerste order duurde vier weken, nou okay, kan gebeuren
    - Tweede order verkeerde DVD, verkeerde terug, goede na twee weken alsnog gehad
    - Derde order maar de helft aangekomen, door Play rest opgestuurd, nooit aangekomen, tot 2x toe!

    Vind u het erg als ik het wel gehad heb met Play? Dank u.
    Bestel al jaren bij Play, en nog nooit problemen gehad met die gasten.
    Denk dat je deze ellende (uitgezonderd die verkeerde DVD natuurlijk) aan onze koninklijke posterijen te danken hebt.....is af en toe te bizar voor woorden hoe daar gestunt wordt!
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla
    Bestel al jaren bij Play, en nog nooit problemen gehad met die gasten.
    Denk dat je deze ellende (uitgezonderd die verkeerde DVD natuurlijk) aan onze koninklijke posterijen te danken hebt.....is af en toe te bizar voor woorden hoe daar gestunt wordt!
    Wel opmerkelijk dat ik met dik 30 leveringen via Blackstar (tegenwoordig SendIt) nooit ook maar één probleem heb gehad. Zal het ongetwijfeld aan een schakeltje tussen de leverancier en mij liggen, want ik geloof ook niet dat Play het verpest, maar dat vervelende schakeltje zit blijkbaar wel tussen mij en Play en niet tussen mij en andere DVD leveranciers.

  21. #21
    Passant
    Guest

    Standaard

    Ik vraag me af of er momenteel meer mensen problemen hebben met bestellingen bij Play. Ik heb al heel wat bestellingen bij Play gedaan de afgelopen jaren. Mijn order history daar is 16 pagina's lang en dat zegt denk ik wel wat

    Er zijn eigenlijk maar zelden problemen. Bijna alle zendingen komen binnen 2 weken binnen, zendingen die onderweg verloren gaan worden netjes vervangen, en onderweg beschadigde producten heb ik nooit gehad. Twee keer heb ik dingen terug moeten sturen vanwege fabricage-fouten. Ik ben dus een tevreden klant

    In juli heb ik, verdeeld over de hele maand, 4 bestellingen gedaan. Die zijn allemaal redelijk vlot verstuurd maar de pakjes vielen maar niet in de bus. Dat ben ik niet van Play gewend. Dus begin vorige week Play gebeld, uitgelegd dat die pakjes maar niet aankwamen, en ze stuurden weer netjes nieuwe. Weer perfect afgehandeld

    Eergisteren kreeg ik de eerste van die vervangende pakketjes binnen. De andere 2 zijn iets later verstuurt omdat ze even niet op voorraad lagen. Maar vandaag ontving ik tot mijn verbazing alsnog de originele 4 pakketjes. Let wel: Ze waren verspreid over 4 weken besteld en verstuurd en kwamen toch tegelijk aan! Eén van die DVD's is maar liefst 6 weken onderweg geweest!

    Ik vermoed dat de douane ze een tijd vastgehouden heeft maar aan de pakjes zelf is niks te zien. Ik wist eigenlijk niet eens dat pakjes van Play door de douane gaan maar ik zou niet weten waar die pakketten anders de laatste weken zijn geweest

    Nu vraag ik me af of meer mensen dit soort ervaringen hebben de laatste tijd. Is de douane strenger geworden ofzo? Ook pakketjes van andere afzenders zijn soms erg lang onderweg en volgens mij was dat in het verleden niet zo.
    Drie maanden geleden kreeg ik een pakket uit de VS binnen die maar liefst 8 weken onderweg was geweest. Ook toen had de afzender al een vervangend exemplaar verstuurt en was het oorspronkelijke pakket al als vermist opgegeven bij de Amerikaanse posterijen.

    Langzamerhand vind ik dit soort dingen te gek worden Een paar dagen oponthoud voor een pakket is tot daar aan toe maar het is belachelijk als de douane de post gewoon 4 weken op de plank laat liggen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Passant
    Langzamerhand vind ik dit soort dingen te gek worden Een paar dagen oponthoud voor een pakket is tot daar aan toe maar het is belachelijk als de douane de post gewoon 4 weken op de plank laat liggen.
    Heeft hoogstwaarschijnlijk niets met douane te maken, maar met RM Netherlands (dochteronderneming van de Royal Mail Group plc, de Britse Post). Alle via Royal Mail in Engeland verstuurde, voor Nederland bestemde post gaat eerst naar hun sorteercentrum in Den Haag, vandaar wordt het verder verspreid door een "eigen bezorgnetwerk", in praktijk is dat soms door TPG, een andere keer weer door Selektvracht en weet ik wie nog allemaal meer voor hun postpakketjes rond brengt. Kortom, weinig efficiënt en een grotere kans op (tijdelijk) zoekraken en vertraging.

  23. #23

    Standaard

    Ik heb dit jaar 12 dvd's besteld bij Play en altijd duurde het maximaal 7 dagen voordat het dvd'tje bij me thuis bezorgd werd.
    Nu had ik weer 2 dvd's besteld, verzonden op 5 en 9 augustus volgens de order history. Allebei heb ik ze nog niet mogen ontvangen
    Ik heb Play dus gemailed en die dvd die volgens het overzicht op 5 augustus verzonden was hebben ze naar blijkt pas op 18 augustus op de post gedaan omdat ze hem niet meer op voorraad hadden.

    Maar goed, wat is er dan met die van 9 augustus gebeurd? Die had allang binnen moeten zijn. Op 23 augustus stuur ik ze weer een email, want dan zijn er weer 14 dagen voorbij en dan sturen ze pas een vervangend exemplaar.

    Toch blijf ik het vreemd vinden. Ik heb al bij zo'n 15 webwinkels besteld en Play is de enige waarbij het me nu 2 keer is overkomen dat een pakketje niet aankwam. Het gebeurt bijna nooit hoor, maar als het gebeurt dan vind ik het gewoon vervelend, aangezien er dan nogal wat tijd overheen gaat (3 weken in totaal).

  24. #24
    Passant
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Passant
    Langzamerhand vind ik dit soort dingen te gek worden Een paar dagen oponthoud voor een pakket is tot daar aan toe maar het is belachelijk als de douane de post gewoon 4 weken op de plank laat liggen.
    Alle via Royal Mail in Engeland verstuurde, voor Nederland bestemde post gaat eerst naar hun sorteercentrum in Den Haag, vandaar wordt het verder verspreid door een "eigen bezorgnetwerk", in praktijk is dat soms door TPG, een andere keer weer door Selektvracht en weet ik wie nog allemaal meer voor hun postpakketjes rond brengt. Kortom, weinig efficiënt en een grotere kans op (tijdelijk) zoekraken en vertraging.
    Dat zou veel verklaren maar helaas niet dat 4 pakjes die individueel, en verspreid over 4 weken, worden verstuurt allemaal tegelijk (en veel te laat) aankomen.
    Vier pakjes op rij die los van elkaar zoek raken en dan allemaal tegelijk opeens weer opduiken? Terwijl 150 eerdere bestellingen bij Play allemaal mooi op tijd aankwamen? Onwaarschijnlijk. Het lijkt me dat dit alleen kan gebeuren als iemand specifiek de voor mij bestemde post ophoudt. De douane bijvoorbeeld.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb ergens gelezen hier op het forum dat er per jaar aardig wat pakketten kwijt raken bij onze postservice. Dus het kan altijd voorkomen dat er een keer een pakketje verloren raakt.

    Ik heb nu 12 titels besteld bij Play en 11 daarvan zijn aangekomen, waarbij van 1tje morgen de datum 2 weken terug na bestelling is geweest. Geef ze nog een weekje en dan maar even mailen.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •