Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 143 worden weergegeven.

Discussie: Play.com

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    We kregen bij Amazon en zo wel de jersey prijs, al kwam het uit het VK, kans is groot dat de prijzen nu een beetje stijgen, zal afwachten worden wie eerst zal stijgen.
    Nee hoor, zat gewoon de gangbare 20% aan UK VAT in gerekend, werd altijd bijgesteld naar 19% bij uitchecken, aangezien dit het Nederlandse BTW-tarief is.

  2. #52

    Standaard

    Dus genoten wij toch van deze lage prijs?

    Als een UK inwoner een DVD koopt van 10 pond bij Amazon die verscheept wordt vanaf Jersey dan was die 10 pond geheel voor amazon, wegens geen BTW.

    Als jij vanuit de Benelux diezelfde DVD kocht dan werd er zogezegd een BTW aanpassing gedaan met 1 percent wegens het verschil met de UK BTW, maar in werkelijkheid kon Amazon dus maar 8 Pond ontvangen voor deze DVD.

    De basis van berekening was gewoon aankoopprijs min UK btw + NL of BE BTW.

    Maar die berekening werd bij UK kopers niet gemaakt want er was in werkelijkheid GEEN btw op deze verkopen.

    De reden was hoogstwaarschijnlijk het verplicht afficheren van prijzen inclusief BTW. En aangezien Amazon niet op voorhand kan zien welke BTW ze moeten toepassen op zendingen naar de EU was de geafficheerde prijs zogezegd met BTW, maar niet inwerkelijkheid. Moesten ze toch deze prijs als basis nemen om de BTW toe te voegen zouden ze alle klanten verliezen en gingen ze elders.
    Laatst aangepast door kristofke : 20-03-2012 om 18:46

  3. #53

    Standaard

    Hoe zit het bij Play.com ivm dvd boxen met een waarde van hoger dan 23 euro? Komen deze nog steeds van Jersey en zijn er dus mogelijk douanekosten? Of doen ze bij duurdere boxen zoals Zavvi en verzenden ze uit de UK?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Hoe zit het bij Play.com ivm dvd boxen met een waarde van hoger dan 23 euro? Komen deze nog steeds van Jersey en zijn er dus mogelijk douanekosten? Of doen ze bij duurdere boxen zoals Zavvi en verzenden ze uit de UK?
    hee kristofke,

    een tijd geleden heb ik een box besteld van house md (was toen ongeveer 40 euro) en die ging probleemloos door de douane. echter bij een latere bestelling kreek ik (ook voor een box) een forse rekening van de douane omdat die box 30 euro was. volgens mij gaat het steekproefsgewijs, maar ik gok het niet meer.
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  5. #55

    Standaard

    Plaats dan je bestellingen apart!

    Is toch gratis verzending!

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Plaats dan je bestellingen apart!

    Is toch gratis verzending!
    Hoe bedoel je dat? Je kunt toch moeilijk een boxset uit elkaar laten halen en in losse delen laten versturen...

  7. #57

    Standaard

    Misschien een stomme en overbodige vraag maar ik twijfel toch dus wellicht kan iemand die twijfels wegnemen?

    Een order van boven de 23,- maakt kans door de douane onderschept te worden.. Aparte orders van onder de 23,- is dan een idee maar ziet Play dit ook echt als aparte orders of worden ze alsnog bij elkaar geraapt en tegelijk verzonden (met douanerisico dus)? Bv. als je 4 order binnen een uurtje hebt geplaatst

  8. #58

    Standaard

    play is toch in de uk (europe) en dan komen er geen invoerkosten bij boven 21 euro zover ik weet.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  9. #59
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Misschien een stomme en overbodige vraag maar ik twijfel toch dus wellicht kan iemand die twijfels wegnemen?

    Een order van boven de 23,- maakt kans door de douane onderschept te worden.. Aparte orders van onder de 23,- is dan een idee maar ziet Play dit ook echt als aparte orders of worden ze alsnog bij elkaar geraapt en tegelijk verzonden (met douanerisico dus)? Bv. als je 4 order binnen een uurtje hebt geplaatst
    Play.com geeft ieder item een apart ordernummer. De ene keer gooien ze alle orders in één grote doos en de andere keer alles apart.

    Tegenwoordig gebruikt Play.com eindelijk nieuwe verpakkingen voor steelbook.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    play is toch in de uk (europe) en dan komen er geen invoerkosten bij boven 21 euro zover ik weet.
    Play.com zit op de Kanaaleilanden. Dat lig officieel niet in Europa.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Play.com geeft ieder item een apart ordernummer. De ene keer gooien ze alle orders in één grote doos en de andere keer alles apart.
    Thanks voor je antwoord! Gokken maar..

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Play.com zit op de Kanaaleilanden. Dat lig officieel niet in Europa.
    Ow ja Pieter, bij welk continent hoort het dan wel?

    Het hoort niet bij de landen/gebieden die uitgesloten zijn invoerheffingen binnen de EU.
    Laatst aangepast door peptalk : 09-07-2012 om 14:04 Reden: typo
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #62
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ow ja Pieter, bij welk continent hoort het dan wel?

    Het hoort niet bij de landen/gebiden die uitgesloten zijn invoerheffingen binnen de EU.
    Het is een weggedrukt eilandje, wat niet officieel tot de Europese Unie behoort. Waarom denk je dat ze op elk pakketje een Douane verklaring erop zetten?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Jersey_(eiland) (koppieren en plakken)

    Al genoeg verhalen van kopers gezien, dat het kassa is m.b.t. de Douane.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Het is een weggedrukt eilandje, wat niet officieel tot de Europese Unie behoort. Waarom denk je dat ze op elk pakketje een Douane verklaring erop zetten?

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Jersey_(eiland) (koppieren en plakken)

    Al genoeg verhalen van kopers gezien, dat het kassa is m.b.t. de Douane.
    Maar Europa is niet de Europese Unie Pieter, dat is wat ik wou zeggen.
    En in jouw context is het ook geen weggedrukt eilandje zoals bijvoorbeeld de Canarische eilanden t.o.v. Europa. T.o.v. de UK weer wel, want topografisch zou je ze eerder bij Frankrijk verwachten.

    Over die mogelijkheid van douaneheffingen ben ik het helemaal eens, dat geef ik ook aan.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #64

    Standaard

    Heb al best vaak bij play.com besteld (meestal bedragen boven de 22 euro), maar nooit douanekosten hoeven te betalen. Vandaag ook zonder problemen pakket van 108 euro binnen gekregen.

    Had er tot voor kort eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat het van buiten de EU wordt verzonden. Tot nu toe nog wel elke keer geluk gehad, maar ga vanaf nu wel alles appart bestellen denk ik, want het gaat natuurijk een keer mis.

  15. #65

    Standaard

    Wat, loop je via Play.com het risico om douane kosten/belasting bij te moeten betalen? LOL .
    Heb al wat vaker bestellingen van 30+ geplaatst, nog niets hoeven bij te betalen (gelukkig). Wel een aantal pre-orders van 100+€ die ik niet kan cancellen en apart bestellen, aangezien ze nu uitverkocht zijn... Nou, ik laat ze staan. Denk niet dat het een groot probleem moet worden?

    Wie heeft er wel eens bij moeten betalen voor een bestelling geplaatst op Play.com?

  16. #66

    Standaard

    ik heb nog nooit iets betaalt bij play.

    Tot nu toe alleen een keer iets betaalt via amazon.com, righstuf
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    ik heb nog nooit iets betaalt bij play.

    Tot nu toe alleen een keer iets betaalt via amazon.com, righstuf
    Heb je vaak besteld bij Play.com? Ik heb tot nu toe maar een aantal keer iets besteld, dus het kan ook gewoon geluk zijn .

  18. #68

    Standaard

    Ja ook vaak iets bij play besteld, laatste tijd niet meer.
    Dingen kwamen te vaak niet of kapot aan. (slechte verpakking) Dan betaal ik liever iets meer en krijg het snel en heel in huis
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #69

    Standaard

    ik bestel laatste tijd ook geregeld iets via play.com en moet zeggen, vind ze top .... levertijd is 2 tot 4 dagen en m'n steelbooks waren prachtig verpakt, in een vierkante kartonnen doos met van dat beschermschuim rond de steel book ... had er echt schrik voor omdat ik las dat de steelbooks van play nogal crappy verpakt werden, maar vorige week m'n 1ste 2 steelbooks van play besteld, aangekregen en gelijk nog een steelbook besteld

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ja ook vaak iets bij play besteld, laatste tijd niet meer.
    Dingen kwamen te vaak niet of kapot aan. (slechte verpakking) Dan betaal ik liever iets meer en krijg het snel en heel in huis
    Verpakking is inderdaad verbeterd sinds kort, zoals Tommy hierboven al aangaf

  21. #71

    Standaard

    1x moeten betalen bij play, en toen hebben zij de kosten betaald.
    maar ik denk dat als je 4x gaat claimen dat het wel afgelopen is

    Met die btw heb ik geen problemen, waar ik wel problemen mee heb zijn die achterlijke inklaringskosten.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  22. #72

    Standaard

    Gister heb ik ook iets besteld op Play.com, 3 dingen voor 7 euro. Alleen word er van mn creditcard nog 3x 1euro afgeschreven voor play.com. Is dit atijd bij alle producten daar of?

  23. #73
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordyb Bekijk bericht
    Gister heb ik ook iets besteld op Play.com, 3 dingen voor 7 euro. Alleen word er van mn creditcard nog 3x 1euro afgeschreven voor play.com. Is dit atijd bij alle producten daar of?
    Nee dat hoort niet zo.

  24. #74

    Standaard

    Dat zal wel een pre check zijn en dan zullen ze bij verzending wel 7 euro p.s. in rekening brengen en dan vervallen die charges van 1 euro direct, of ze worden omgezet in die van 7 of ze vervallen wat later.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #75

    Standaard

    Ik meen dat ik bij b.v. play.com altijd apart een extra pondje bij de creditcardvouche betaling zag zag staan die dan later weer bij het tegoed terugkwam als het artikel was verzonden of zo.
    Kan dus dat zijn wat je ziet.
    Doen ze geloof ik om te kijken of er wel daadwerkelijk geld kan worden afgeschreven van de creditcard.
    Dacht zelfs dat het bij mijn creditcardvouche wel een week kon duren voor die xtra pond dan weer werd vrijgegeven maar dat kan per bank verschillen.
    Laatst aangepast door vista-vision : 17-07-2012 om 11:59

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •