Pagina 11 van 30 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 739 worden weergegeven.

Discussie: Ghibli films

  1. #251

    Standaard

    Oja, ff een tip... Ik vond hem goed, maar zorg dat je verwachtingen niet te hoog zijn! Miyazaki en z'n Ghibli club zijn geniaal, maar sommige mensen hebben nog al irreële verwachtingen voor “de film na Sprited Away”! :wink:

  2. #252

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Oja, ff een tip... Ik vond hem goed, maar zorg dat je verwachtingen niet te hoog zijn! Miyazaki en z'n Ghibli club zijn geniaal, maar sommige mensen hebben nog al irreële verwachtingen voor “de film na Sprited Away”! :wink:
    Haha, ik laat het gewoon lekker over me heen komen. Ik vind Spirited denk ik niet eens de beste Ghibli (al heb ik geen idee welke dan wel), en we gaan lekker zien waar deze in het rijtje past.

    Ik ben allang blij dat ik eindelijk eens een Ghibli op het kleine grote doek kan gaan zien 8)
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  3. #253

    Standaard

    Heb Howl's Moving Castle nu 2x gezien in de bios en beide keren was in het Japans. Ik vond hem erg goed, al is hij niet zo mysterieus als Spirited Away.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Heb Howl's Moving Castle nu 2x gezien in de bios en beide keren was in het Japans. Ik vond hem erg goed, al is hij niet zo mysterieus als Spirited Away.
    Ik wil hem ook voor de tweede keer zien en ga van het weekend waarschijnlijk. Waar heb je hem gechecked? A'dam, R'dam, Den Haag, ..., ...?

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Charley Baak
    Heb Howl's Moving Castle nu 2x gezien in de bios en beide keren was in het Japans. Ik vond hem erg goed, al is hij niet zo mysterieus als Spirited Away.
    Ik wil hem ook voor de tweede keer zien en ga van het weekend waarschijnlijk. Waar heb je hem gechecked? A'dam, R'dam, Den Haag, ..., ...?
    1x Amsterdam Arena (op 27 mei al ), 1x Filmmuseum Cinerama Amsterdam (afgelopen zondag)
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ach joh, bij de Lux weten ze echt niks. Maar ons hoofd kassa dacht aangezien het een animatiefilm was dat het om een Nederlands gesproken versie zou gaan. (aangezien dat toch ook zo is bij Disney? )En ook aangezien het een film is voor alle leeftijden moest het wel een nederlands gesproken film zijn.
    Ik heb tegen degene die alles invoerd al gezegd dat als ze de Nederlandse versie draaien ze de film al na een week uit de roulatie kunnen halen en gezegd dat ik me niet voor kan stellen dat deze film met Nederlandse soundtrack wordt vertoond. Dat kan gewoon niet.
    Het is een Ghibli film. Dat trekt toch mensen aan die van de Ghibli films houden en die hem in het Japans willen zien. Het bestaat niet dat al die films die getrokken worden naar de film een Nederlandse versie voorgeschoteld krijgen.

    Degene die het heeft ingevoerd weet er dus gewoon niks van en denkt veel te simpel. Ik heb geen garantie dat het de Japanse soundtrack betreft, maar ik zou er niet met mijn hoofd bijkunnen dat iemand in zijn hoofd zou kunnen halen de Nl versie te draaien.
    Nou ik weet het wel hoor. In LUX draait gewoon de Japanse versie met ondertiteling. De programmeur zou niet anders willen. Volgens de projectiemensen is het echter geen optimale kopie (krassen en balken).

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Theo B
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ach joh, bij de Lux weten ze echt niks. Maar ons hoofd kassa dacht aangezien het een animatiefilm was dat het om een Nederlands gesproken versie zou gaan. (aangezien dat toch ook zo is bij Disney? )En ook aangezien het een film is voor alle leeftijden moest het wel een nederlands gesproken film zijn.
    Ik heb tegen degene die alles invoerd al gezegd dat als ze de Nederlandse versie draaien ze de film al na een week uit de roulatie kunnen halen en gezegd dat ik me niet voor kan stellen dat deze film met Nederlandse soundtrack wordt vertoond. Dat kan gewoon niet.
    Het is een Ghibli film. Dat trekt toch mensen aan die van de Ghibli films houden en die hem in het Japans willen zien. Het bestaat niet dat al die films die getrokken worden naar de film een Nederlandse versie voorgeschoteld krijgen.

    Degene die het heeft ingevoerd weet er dus gewoon niks van en denkt veel te simpel. Ik heb geen garantie dat het de Japanse soundtrack betreft, maar ik zou er niet met mijn hoofd bijkunnen dat iemand in zijn hoofd zou kunnen halen de Nl versie te draaien.
    Nou ik weet het wel hoor. In LUX draait gewoon de Japanse versie met ondertiteling. De programmeur zou niet anders willen. Volgens de projectiemensen is het echter geen optimale kopie (krassen en balken).
    Idd, heb hem net gezien en is echt geen optimate kopie, zeker in het begin en een gedeelte in het midden was ie gewoonweg slecht. Toen dacht ik wel even: AAAAAAhhhhhhhh, wat is DVD toch een prachtig medium

    Werk je ook bij Lux?

    Anyway, ik heb ondanks de print ontzettend genoten weer. Wat een avontuur! Schitterend. Je wordt weer helemaal meegenomen naar een andere betoverende wereld vol met de mooiste wezens en dingen. Het moving castle ziet er zo gaaf uit! En ook het verhaal is weer gewoon perfect.
    Enige minpuntje dat ik deze film vond hebben is dat de boodschap die Ghibli films vaak in zich hebben zitten er niet helemaal goed uitkwam. Pas bij het eindnummer viel dat op z'n plaats.

    En nu maar heel erg hopen op een giftset met een miniatuur van dat kasteeltje
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Idd, heb hem net gezien en is echt geen optimate kopie, zeker in het begin en een gedeelte in het midden was ie gewoonweg slecht. Toen dacht ik wel even: AAAAAAhhhhhhhh, wat is DVD toch een prachtig medium
    Dat is minder om te horen. Tijdens het IFFR was de film echt van goede kwaliteit en werd ie getoont op een meeeeeeega scherm. Maar ja, het exemplaar dat de Lux van Howl's heeft, is misschien wel een versie die ze in andere landen al hebben gebruikt???

    @ Charley Baak: Hoe was de kwaliteit van de print toen jij hem in A'dam zag? Misschien kan ik hem dan beter in A'dam checken...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Anyway, ik heb ondanks de print ontzettend genoten weer. Wat een avontuur! Schitterend. Je wordt weer helemaal meegenomen naar een andere betoverende wereld vol met de mooiste wezens en dingen. Het moving castle ziet er zo gaaf uit! En ook het verhaal is weer gewoon perfect.
    Enige minpuntje dat ik deze film vond hebben is dat de boodschap die Ghibli films vaak in zich hebben zitten er niet helemaal goed uitkwam. Pas bij het eindnummer viel dat op z'n plaats.
    Goed om te horen dat je hebt genoten. Nadat ik hem had gezien vond ik Howl's bij mijn lievelings Ghibli's horen, maar of ik dat na een tweede keer kijken ook nog zou vinden weet ik niet zo zeker. Ik werd toen een beetje meegenomen door het feit dat het mijn eerste keer was dat ik een Ghibli op het grote scherm zag, dat het DE premiere was waar ik zoveel moeite voor had gedaan om kaartjes van te krijgen en dat ik toen in een rot periode zat. Puur objectief gezien is het niet de beste Ghibli, maar waar die nou tussen dit rijtje hoort is een moeilijke vraag:
    Nausicaa
    Laputa: Castle in the Sky
    My Neighbor Totoro
    Kiki’s Delivery Service
    Porco Rosso
    Princess Mononoke
    Spirited Away
    Grave of the Fireflies
    Pom Poko
    Only Yesterday
    My Neighbors the Yamada’s
    Ocean Waves
    The Cat Returns
    Ghiblies
    Whisper of the Heart


    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    En nu maar heel erg hopen op een giftset met een miniatuur van dat kasteeltje
    Zeker! Zolang het maar niet deze is, want die heb ik dus al. :wink:


  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Puur objectief gezien is het niet de beste Ghibli, maar waar die nou tussen dit rijtje hoort is een moeilijke vraag:
    Nausicaa
    Laputa: Castle in the Sky
    My Neighbor Totoro
    Kiki’s Delivery Service
    Porco Rosso
    Princess Mononoke
    Spirited Away
    Grave of the Fireflies
    Pom Poko
    Only Yesterday
    My Neighbors the Yamada’s
    Ocean Waves
    The Cat Returns
    Ghiblies
    Whisper of the Heart
    Puur objectief gezien vind ik de film zeker niet bij de beste Ghibli's horen. Qua animatie, avontuur, voicecasting, soundtrack, prachtige wezens, mysterieus verhaal helemaal wel, maar wat de film toch echt mist volgens mij is de boodschap, de onderliggende gedachte die een Ghibli film vaak heeft. En de boodschap die op het eind duidelijk werd door het nummer dat werd gezongen kan ik toch niet echt in de film terugvinden.

    Maar dat is ook echt het enige minpunt dat ik kan bedenken. Het is een fantastisch geweldige film die je echt ff meeneemt naar de wereld die wordt vertoond op scherm. Er zitten prachtige vondsten en creaties in.

    Wat is trouwens die Ghiblies waar je het over hebt en die een na laatste in je rijtje staat? (dit is je volgorde van hoe goed je de Ghibli's vind?)

    En zou me maar niet te druk maken hoor, de giftset heeft natuurlijk het grote kasteel
    (als ze die trouwens uberhaupt kunnen maken )
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    @ Charley Baak: Hoe was de kwaliteit van de print toen jij hem in A'dam zag? Misschien kan ik hem dan beter in A'dam checken...
    De tweede keer was een stuk minder dan de eerste keer. Af en toe behoorlijk wat beschadigingen in beeld in de vorm van vlekjes. Niet te storend hoor, maar het valt wel op.
    ? | Home Cinema | Gekeken Films/Series | Don't ask me... I use my brain to keep my ears apart.

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Wat is trouwens die Ghiblies waar je het over hebt en die een na laatste in je rijtje staat? (dit is je volgorde van hoe goed je de Ghibli's vind?)
    Het rijtje is puur willekeurig, maar ken je Ghiblies niet? Ghiblies is vett!!! Het is een speciale TV serie/ TV short van twee afleveringen over Studio Ghibli uitgezonden bij een Japanse TV special over Studio Ghibli. Episode 1 is iets van twaalf minuten lang en Episode 2 iets van 25 minuten. Helaas is Episode 1 nergens ter wereld verkrijgbaar, maar daar heb ik gelukkig een fansub van. Misschien dat ze hem als bonus bij de DVD van Howl's Moving Castle doen of bij een van de dvd's van de andere aankomende projecten. Ik vond Episode 1 erg leuk, maar twee is beter.

    Episode 1 screen shots:


    Episode 2 is gelukkig wel verkrijgbaar op dvd (staat op de Japanse DVD van the Cat Returns) en die is erg leuk. Check de trailer en de MTV reclame van www.nausicaa.net en de officiele site:
    - Trailer
    - MTV reclame
    - Officiele Ghiblies website

    Episode 2 screen shots:


    Twee Ghiblies pics van de Japanse Studio Ghibli expositie:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    En zou me maar niet te druk maken hoor, de giftset heeft natuurlijk het grote kasteel
    (als ze die trouwens uberhaupt kunnen maken )
    Naja, mocht de komende giftset het grote kasteel niet hebben dan heb ik iig mijn Japanse Paper Craft boek nog liggen (moet ik hem alleen nog in elkaar zetten). :wink:


  12. #262

    Standaard

    Ghiblies maar eens ff downloaden dan
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Ghiblies maar eens ff downloaden dan
    Tja, het is niet volledig legaal, maar aangezien episode 1 niet op DVD te krijgen is en episode 2 alleen in Japan gelicensed is is het een oplossing. Ze zijn iig leuk om een keer gezien te hebben.

  14. #264

    Standaard

    Deze 2 komen op 26/09/2005 in de uk,iemand enig idee hoe de transfers zullen zijn:

    The Cat Returns

    Special Features
    Complete storyboards: take an insider's look at the film's artistry
    'The Making Of The Cat Returns' featurette
    Original Japanese trailer

    Nausicaa Of The Valley Of The Wind

    Special Features
    Complete storyboards: a look at the film's artistry
    'The Birth Of Studio Ghibli' featurette
    Original Japanese theatrical trailer
    Studio Ghibli trailer reel
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Deze 2 komen op 26/09/2005 in de uk,iemand enig idee hoe de transfers zullen zijn:
    Tja, dat zullen we moeten afwachten he.

    De eerste paar UK-Ghibli's hadden prima transfers maar jammer genoeg dub-titles (tenminste: enkele ervan dan). Ik verwacht dus dat het wel goeie uitgaven zullen worden.

  16. #266

    Standaard

    niet eens zulke slechte covers. Als alles in die stijl uitkomt heb je best een mooi geheel.

  17. #267

    Standaard

    vind de covers best mooi. die van Nausicaa lijkt best veel op die van de US release
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #268

    Standaard

    Goed nieuws!!! Ryoko Toyama (net als ik ook een lid van de Nausicaa Mailinglist) liet me net het volgende weten:

    I did a quick search in the archive, but sorry if this has been mentioned already.

    R2 DVD which contains various shorts film by Ghibli will be released this fall in Japan. Exact date has not been decided.

    "Ghibli ga Ippai Special Short Short" will include:
    On Your Mark
    Sorairo no Tane
    Portable Airport
    Space Station No.5
    Various commercials

    It doesn't seem that the short films for Ghibli Museum will be included.

    Today, NTV aired OYM together with "Cat Return". Sorry I failed to mention it beforehand...

    Ryoko



    De datum is dus nog niet bekend, maar ik denk dat deze hoogstwaarschijnlijk zal samenvallen met de R2JP release van Howl's Moving Castle! :wink:

  19. #269

    Standaard

    Yes! Howl's Moving Castle komt toch nog naar Groningen. Op de site van Images staat hij nu bij verwacht. Nog geen datum dus, maar hij zal wel gaan draaien als hij ergens anders in Nederland uit de bioscoop verdwijnt. Hopelijk is dat wel voor november, anders heb ik de DVD al.

    Wel jammer dat ik naast mijn Pathé Unlimited abonnement nu nog los voor deze film moet gaan betalen, maar dat moet dan maar.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  20. #270

    Standaard

    Hallo Ghibli fans Mede aangestoken door deze thread heb ik inmiddels Spirited Away en The Cat Returns (NL-versie) bekeken en ik wil meer... 8)

    Nou zag ik dat ze down under bij ezdvd ook R2 uitgaven hebben en die nu in de aanbieding zijn! Kan iemand mij vertellen hoe deze uitgaven zich verhouden tot de USA versies? De meeste vergelijkingen die ik zie zijn tussen de Japanse en USA versies.

    Alvast bedankt 8)

  21. #271

    Standaard

    Hmm, zie net dat er weer nieuwe releases van Ghibli films in the US of A zijn.

    O.a. My Neighbors the Yamadas
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Hmm, zie net dat er weer nieuwe releases van Ghibli films in the US of A zijn.

    O.a. My Neighbors the Yamadas
    Zag je dat nu pas? Van jou zijn we beter gewent Maarten... :wink:

    Ik hou het trouwens gewoon bij mijn R2JP versies. Ik wilde eerste nog double dippen, maar de extra's van de R1 schijnen behoorlijk tegen te vallen.

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Hmm, zie net dat er weer nieuwe releases van Ghibli films in the US of A zijn.

    O.a. My Neighbors the Yamadas
    Zag je dat nu pas? Van jou zijn we beter gewent Maarten... :wink:

    Ik hou het trouwens gewoon bij mijn R2JP versies. Ik wilde eerste nog double dippen, maar de extra's van de R1 schijnen behoorlijk tegen te vallen.
    Ik heb geen interesse in de R1 uitgaves he, dus hou ik me daar ook niet van op de hoogte

    En de extra's zijn, als altijd idd ruk. Voice casting gedoe voor de Amerikaanse versie en wat trailertjes, that's it.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  24. #274

    Standaard

    Ik moet zegen, hoe zeer ik de originele track boven alles verkies in kwaliteit moet ik zeggen dat Disney het niet slecht doet met hun dubs. Zo nu en dan vind ik het best fijn om de amerikaanse track aan te zetten en dan de film te bekijken. Zo kan ik toch het verhaal goed volgen en veel maar van de animaties genieten dan bij de Japanse track. Dan focus je toch meer op de ondertitels.

  25. #275

    Standaard

    Heb een vraag, misschien kan iemand me helpen. Ik ben de laatste dagen al opzoek geweest naar de ghibli dvd's, en dan vooral een box, Maar kom steeds bij of hele dure boxen van 250 euro etc of ik kom bij losse dvd's die ik niet kan draaien omdat ik helaas geen regio vrije dvd speler heb.

    Opzoek op ebay kom je heel veel boxen tegen van 4-6 dvd's die vaak regio vrij zijn, dus die zou ik kunnen draaien. Ik neem aan dat dit allemaal bootlegs zijn.. weet ik niet zeker maar had gelezen dat het veel voorkomt.

    Nou zag ik een box staan van 6 dvd's, regio vrij voor een aardige prijs. Zou het de moeite waard zijn? Wil niet dat ik zo met ongeloofelijke troep zit met films die er crap uitzien etc. Iemand ervaring met waarschijnlijke bootlegs van de ghibli box? Weet dus niet zeker of bv die 2e een bootleg is, wordt beweers dat het absoluut niet fake is.. maar tis ebay dus neem het met een grote schep zout.

    Alvast bedankt, hoop dat iemand wat meer info heeft. Ben heel erg benieuwd naar de kwaliteit van zoiets.



    STUDIO GHIBLI 6 DVD COLLECTOR BOX MOVIE Hayao Miyazaki
    COLLECTOR BOX DELUXE EDITION

    Dialogue : Japanese
    Subtitles : English, Chinese, None.
    Region : All code, Region free, works on all player worldwide.
    Episodes : 1.) Nausicaa: The Valley of Wind
    2.) Laputa: Castle in the Sky
    3.) My Neighbor Totoro
    4.) Grave of the Fireflies
    5.) Kiki's Delivery Service
    6.) Only Yesterday
    7.) Porco Rosso
    8.) Ocean Waves
    9.) Pom Poko
    10.) On Your Mark (MTV)
    11.) Whisper of the Heart
    12.) Princess Mononoke
    of


    Featuring 13 Hayao Miyazaki's titles in 4 DVDs.

    1.
    Nausicaa of the Valley of Wind (115min)
    2.
    Only Yesterday (120min)
    3.
    Porco Rosso (93min)
    4.
    Laputa, Castle of the Sky (125min)
    5.
    My Neighbor Totoro (87min)
    6.
    Pom Poko (119min)
    7.
    Kiki's Delivery Service (103min)
    8.
    On Your Mark (8min music video)
    9.
    Ocean Waves (72min)
    10.
    Whisper of the Heart (107min)
    11.
    Grave of the Fireflies (88min)
    12.
    Princess Mononoke (128min)
    13.
    Spirited Away

Pagina 11 van 30 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •