Pagina 26 van 30 EersteEerste ... 16222324252627282930 LaatsteLaatste
De resultaten 626 tot 650 van 739 worden weergegeven.

Discussie: Ghibli films

  1. #626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zandbergen Bekijk bericht
    Bestaat er een goede originele soundtrack cd waar meerdere ghibli themes opstaan? En dan bedoel ik niet de 'vrolijke' liedjes maar de serieuzere orkest muziek en (vrouwelijke) vocals die je tijdens de films hoort en tijdens de endcredits. Die soort ghibli muziek is het mooiste wat ik ooit gehoord heb! Vooral die van Princess Mononoke, Laputa en My Neighbour Totoro. Thanks alvast

    .
    Of er een verzamelcd bestaat weet ik niet, maar alle Miyazaki-films bestaan soundtrack-cd's. Bij Laputa zijn er zelfs 2: de Japanse soundtrack (deels electronisch) en de Amerikaanse, geheel symfonisch. De muziek bij die film is speciaal voor de amerikaanse release uitgebreid en opnieuw opgenomen met goedkeuring van regisseur en componist. En van alle films bestaan ook zogenaamde 'symfonische cd's, waarop de thema's van de film tot een soort 8delige symfonische suite zijn bewerkt. Die zijn ook erg de moeite waard. Van Mononoke en Spirited away zijn ook amerikaanse edities te koop, de andere kun je vrij goedkoop is koreaanse uitgave (legaal) op e-bay kopen. Iemand in Duitsland biedt ze aan. Wel tamelijk hoge verzendkosten.

  2. #627

    Standaard

    'Lo allemaal. Ik ken Ghibli eigenlijk al héél lang, maar de enige films die ik tot nu toe heb gezien zijn Kiki's Delivery Service en Gedo Senki (dat laatste in de Melkweg trouwens ). Nu wil ik er graag meer van zien, dus heb ik besloten om een aantal op dvd te kopen. Zoals iedereen stuit ik dan meteen op het probleem welke versie ik moet gaan halen?

    Ik heb veel rondgekeken, en wilde graag voor de Japanse versies gaan. Deze zijn echter zo duur dat ik anders zo door mijn maandelijkse stufi heen ben ^_^' . Dus ben ik op zoek gegaan naar andere versies, en ben toen de Taiwanese versies tegengekomen! En volgens mij hebben jullie het nog niet eerder gehad over de TW uitgaven. Het zijn iig uitstekende (officiele!) uitgaven en ze zijn echt zeer aan te raden voor degene die van de Japanse uitgaven houden. Ze zijn eigenlijk bijna exacte kopieën van de JP R2's wat de inhoud betreft, behalve enkele buitenlandse audio tracks geloof ik en natuurlijk dat er Chinese audio/subs/menuutje bijzit.

    Op dit forum staan enkele foto's van de TW uitgaven:
    http://www.theimportforums.com/viewt...841b324b479618
    Laatst aangepast door ukoziak : 08-12-2007 om 08:55

  3. #628

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ukoziak Bekijk bericht
    'Lo allemaal. Ik ken Ghibli eigenlijk al héél lang, maar de enige films die ik tot nu toe heb gezien zijn Kiki's Delivery Service en Gedo Senki (dat laatste in de Melkweg trouwens ). Nu wil ik er graag meer van zien, dus heb ik besloten om een aantal op dvd te kopen. Zoals iedereen stuit ik dan meteen op het probleem welke versie ik moet gaan halen?

    Ik heb veel rondgekeken, en wilde graag voor de Japanse versies gaan. Deze zijn echter zo duur dat ik anders zo door mijn maandelijkse stufi heen ben ^_^' . Dus ben ik op zoek gegaan naar andere versies, en ben toen de Taiwanese versies tegengekomen! En volgens mij hebben jullie het nog niet eerder gehad over de TW uitgaven. Het zijn iig uitstekende (officiele!) uitgaven en ze zijn echt zeer aan te raden voor degene die van de Japanse uitgaven houden. Ze zijn eigenlijk bijna exacte kopieën van de JP R2's wat de inhoud betreft, behalve enkele buitenlandse audio tracks geloof ik en natuurlijk dat er Chinese audio/subs/menuutje bijzit.

    Op dit forum staan enkele foto's van de TW uitgaven:
    http://www.theimportforums.com/viewt...841b324b479618
    Ik zou alleen de Japanse versies kopen als je Japans kunt verstaan. Bij de Japanse 4disc editie van Gedo Senki die ik heb is alleen de film zelf engels ondertiteld, de rest is allemaal uitsluitend in het Japans. En verder zijn de r1 en de engelse r2 edities heel erg goed. Volgens mij staan op de engelse editie alle beschikbare extra's. En op dit moment zijn ze allemaal voor 15 euro per stuk te koop bij Fame in Amsterdam. Op hmv.co.uk zijn ze allemaal in de aanbieding voor 5 pond (1disc) en 6 pond (2disc edities). Bovendien weet ik niet of de Japanse edities de engelse soundtracks hebben, en die zijn in sommige gevallen afwijkend (beter!). Voor Laputa is de deels electronische muziek van de Japanse versie opnieuw opgenomen in een langere versie met een symfonisch orkest, en dat is echt een heel groot verschil. Ook Kiki's delivery service heeft deels een andere soundtrack.

  4. #629

    Standaard

    Heb zojuist de rest binnengekregen. Het enige nadeel van TW versies is dat (als je ze online koopt) je niet weet of je een versie krijgt met slipcase (bevat Japanse cover), of eentje die alleen Chinese cover heeft. Heb nu de helft met Japanse cover, en de helft met Chinese cover. Naja, maar voor 10 euro per stuk kon ik ze niet laten liggen. Heb nu tenminste alles, en ik kan later altijd nog besluiten om van sommige de JP R2 edities te halen. Maar voorlopig niet... ^_~
    Laatst aangepast door ukoziak : 08-12-2007 om 13:16

  5. #630

    Standaard

    Wie kan mij vertellen welke Japanse (pre)-Ghibli releases nu dubtitles hebben?
    Ik weet dat Lupin, Totoro en Hotaru no Haka? dubtitles hebben, maar welke nog meer? En hebben alle HK releases wel goede subs?

    Ik heb zojuist de Taiwanese versie van Nausicaa, Laputa en Totoro gezien. Nausicaa en Laputa haddden perfecte subs, maar bij die van Totoro vraag ik me nu af of die van de Japanse release is genomen of niet. Hij heeft enkele typo's, en ik zie bijvoorbeeld Satsuki staan als dat meisje "Onee-chan" zegt. Zijn dit nu de dubtitles?

  6. #631

    Standaard

    Even een vraag aan de Ghibli-experts. Ik ben voornamelijk met wat recenter werk bekend....Howl's, Spirited Away. De beste vond ik Princess Mononoke....en die is al wat ouder. Als ik de trailers op de disks bekijk.....dan trekken me veel titels wat minder (lijken me wat al te kinderachtig). Twee titels waar ik over twijfel zijn Laputa en Nausicaa. De tekenstijl lijkt me erg afwijken van het recentere werk. Zijn deze twee titels ook de moeite waard? Bovengenoemde drie titels vond ik erg goed. Vallen deze titels een beetje in hetzelfde straatje? Alvast bedankt!!

  7. #632

    Standaard

    De beide titels die je noemt zijn iets minder stoer dan de drie die je al kent maar in mijn ogen zeker aan te raden. Grave of the Fireflies is ook erg goed, alleen dit is meer een realistische film.

    Em hoewel ik de eerste er minder van genoot is Pom Poko eigenlijk toch ook wel erg ontroerend.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  8. #633

    Standaard

    Weet er iemand of dit en goede uitgave is ?




    AUDIO : japonais
    SOUS-TITRES : Chinois, Anglais
    FORMAT : All zone / 6 DVD 9 giga
    DUREE : 1440 Minutes
    Disque 1 - Nausicaä de la vallée du vent & Only Yesterday


    Disque 2 - Whisper & Princesse Mononoke


    Disc 3 - Mon voisin Totoro & Pom Poko

    Disc 4 - Porco Rosso & Laputa: Le Château dans Le ciel

    Disc 5 - Le Tombeau Des lucioles & Kiki la petite sorcière

    Disc 6 - Ocean Waves (Un téléfilm produit par Studio Ghibli) & On Your Mark (Une musique vidéo réalisé par Miyazaki)

  9. #634

    Standaard

    Dat is als het goed is een bootleg. Ik kan mijn screenshots herrineren dat de videokwaliteit VCD-kwaliteit was.

  10. #635

    Standaard

    Dit is een bootleg!!! Nu voor de uitleg zoals ik reeds vaker op internationale boards heb geplaatst. Helaas moet ik heb geen tijd (sorry!) om het weer terug naar het Nederlands te vertalen...

    Please, if you really like Studio Ghibli films don't even get thinking of buying a bootleg. Honor the creators who put all their time and effort in them and buy the legit releases. For ONCE and for ALL: there is NO Ghibli Collection Set out there! Everyone of them is a bootleg as Studio Ghibli have NEVER* ever released a Studio Collection Box!!!

    *Note: There are TWO exceptions (actually 4, but VHS and VCD don't count anymore). The first one is the Japanese Laser Disc Collectors Box, but this is no DVD... (picture courtesy of GhibliWorld.com)



    The second one is the Limited box which was released by the Hong Kong DVD company IVL (yes, Hong Kong and original does excist ^_^). IMO this box wasn't that special (just previously released DVD's bundled in a box), but still: it's the only legit DVD box set there is. It was a numbered set (2,000) and is NOT for sale anymore!

    - 22 Disc (Original IVL DVDs with optional Dual Japanese/Cantonese Channels Plus English & Chinese Subtitles)
    - 11 Exclusive Post Cards
    - A Numbered Certificate Of Authenticity
    - A Numbered Deluxe Art-Box Set
    - Includes the Following 11 Titles:

    1) Nausicaä of the Valley of Wind (1984)
    2) Laputa - Castle in the Sky (1986)
    3) Kiki's Delivery Service (1989)
    4) My Neighbor Totoro (1988)
    5) Only Yesterday (1991)
    6) Whisper of the Heart (1995)
    7) Porco Rosso (1992)
    8) Pom Poko (1994)
    9) Princess Mononoke (1997)
    10) Spirited Away (2001)
    11) The Cat Returns (2002)

    Here are two pictures from my friend DJHilalo (from the Import Forums):




  11. #636

    Standaard

    Nausicaa - of the Valley of the Wind
    De allereerste Ghibli die is uitgebracht en het is meteen een episch verhaal. Ik zag ook duidelijk overeenkomsten met Princess Mononoke. De natuurboodschap is bij Nausicaa echter een stuk nadrukkelijker aanwezig en dat had van mij wel iets minder gemogen. De tekenstijl is hier nog wat ruwer en minder verfijnd als bij bv Howls moving Castle. Het is echter een prima film die geen moment verveelt. Ik had gekozen voor de Engelse taal en de stem van Nausicaa kwam af en toe best kinderlijk en wat nadrukkelijk aanwezig op me over. De volgende keer eens proberen met de Japanse taal. De latere Ghibli's (die ik dan heb gezien) komen op mij wat volwassener over. Qua verhaallijn, qua stemmen etc. Nausicaa vond ik wat luchtiger en wat simpeler qua verhaal. Maar zeer zeker de moeite waard!

  12. #637

    Standaard

    Ik vond het echt gruwelijk irritant dat er bij hèt actie moment geen bewegende beelden waren maar stilstaande tekeningen!

  13. #638

    Standaard

    Ik verkeerde in de veronderstelling dat de Studio Ghibli Collection bestond uit 14 titels en dat deze titels allemaal bekend bij mij waren .
    Nu heeft Dennis Kuiper twee titels gekocht die niet bij de oorspronkelijke 14 horen, The Little Norse Prince en The Castle of Cagliostro, met artwork dat wel overeenkomt met de overige delen.
    Op wikipedia staat ook nog de titel I Can Hear the Sea.

    Zijn deze drie films de enige drie buiten de oorspronkelijke veertien die ik nog niet heb? Of zijn er meer?
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  14. #639

    Standaard

    The Little Norse Prince and The Castle of Cagliostro zijn de zogehete Pre-Ghibli's. Films gemaakt door de mensen (meestal Miyazaki en Takahata) van Ghibli voordat Ghibli werd opgericht in 1985.

    Er zijn nog meerdere Pre-Ghibli's die niet altijd op DVD zijn verschenen. Enkele titels zijn Panda! Go Panda!, Chie The Brat, Gauche the Cellist, Flying Ghost Ship, Puss 'n Boots.

    I Can Hear The Sea (ook wel Ocean Waves) is een Ghibli-film geproduceerd voor de televisie. Vandaar dat deze (nog) geen Optimum uitgave heeft. Tevens zijn er nog enkele shorts, music videos of commercials uitgebracht door Ghibli. Deze staan als het goed is op een Japanse DVD, die ik helaas nog niet in mijn bezit heb.

    Verder zijn er nu 15 Ghibli's ipv 14; Tales From Earthsea is al een tijdje uit. De Optimum uitgave komt volgende maand dacht ik. En later dit jaar komt Ponyo On A Cliff uit op DVD.

    Ik hoop genoeg info gegeven te hebben. Anders nog deze site; http://www.nausicaa.net/miyazaki/films/

  15. #640

    Standaard

    Aah, zeer verhelderend. Bedankt .
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  16. #641

    Standaard

    Oh een collega van me had het erover dat (Pre-)Ghibli vroeger een serie heeft gemaakt voor de E.O.. Weet iemand welke serie dat is ?

  17. #642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch Bekijk bericht
    En later dit jaar komt Ponyo On A Cliff uit op DVD.

    Ik hoop genoeg info gegeven te hebben. Anders nog deze site; http://www.nausicaa.net/miyazaki/films/
    Dat is nieuw.... :wink: Ponyo on a Cliff , of beter gezegd, Gake no ue no Ponyo, komt deze zomer pas in Japan uit ( = cinema release). Het duurt bij Ghibli vervolgens minstens nog een jaar voor dat ie op dvd gereleased wordt.

    Voor de liefhebbers een van Miyazaki's Ponyo image boards:


  18. #643

    Standaard

    Ah, mijn excuses. Dat was inderdaad de bedoeling. Ponyo komt inderdaad in Japan uit in de bios. Meestal duurt het inderdaad een jaar voordat deze gereleased wordt.

    Tnx voor de verbetering.

    Het word volgens mij wel een prachtige film, alleen al naar de foto's kijkend.

  19. #644

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch Bekijk bericht
    Ah, mijn excuses. Dat was inderdaad de bedoeling. Ponyo komt inderdaad in Japan uit in de bios. Meestal duurt het inderdaad een jaar voordat deze gereleased wordt.

    Tnx voor de verbetering.

    Het word volgens mij wel een prachtige film, alleen al naar de foto's kijkend.
    Geen probleem hoor. Dacht alleen dat het wel handig was om even aan te geven.

    Now we're talking, ik heb een paar items waarvan ik denk dat de Nederlandse liefhebbers ze gemist kunnen hebben:
    - Allereerst een persoonlijk, exclusief en extensive interview over Ghibli en Pixar dat ik onlangs gehad heb met Pixar Storyboard Artist Enrico Casarosa. Casarosa heeft er zelfs speciaal een Ghibli inspired water color eraan toegevoegd: http://www.ghibliworld.com/enrico_ca...interview.html
    - Daarnaast een interview met Miyazaki over zijn nieuwe film Gake no ue no Ponyo: http://www.ghibliworld.com/news.html#1001

    Er is nog veel meer om op te noemen, maar ik neem aan dat de echte Ghibli liefhebber mijn site inmiddels wel gevonden heeft. :wink:
    Laatst aangepast door wushu-4-ever : 26-01-2008 om 07:35

  20. #645

    Standaard

    Uiteraard in mijn ogen toch wel een van de goede websites waar het laatste Ghibli nieuws te vinden is!

  21. #646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch Bekijk bericht
    Uiteraard in mijn ogen toch wel een van de goede websites waar het laatste Ghibli nieuws te vinden is!
    Da's altijd fijn om te horen! :wink:

  22. #647

    Standaard

    Ik lees net op de site van Paradiso dat Castle in the Sky met NLO wordt uitgegeven. Laatst al Grave of the Fireflies met NLO aangeschaft, zo wordt het nog eens wat.

    De teller staat nu dus op 6 titels met NL ondertitels (of mis ik er wat?):
    Howl's Moving Castle
    Spirited Away
    Pom Poko
    Castle in the Sky
    Grave of the Fireflies
    Castle of Cogliostro

  23. #648

    Standaard

    The Cat Returns is ook uitgegeven in nederland.

  24. #649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door imp Bekijk bericht
    Ik lees net op de site van Paradiso dat Castle in the Sky met NLO wordt uitgegeven. Laatst al Grave of the Fireflies met NLO aangeschaft, zo wordt het nog eens wat.

    De teller staat nu dus op 6 titels met NL ondertitels (of mis ik er wat?):
    Howl's Moving Castle
    Spirited Away
    Pom Poko
    Castle in the Sky
    Grave of the Fireflies
    Castle of Cogliostro
    Van Castle of Cogliostro wist ik niet dat er een Nl versie was,nu ja,ik heb de hele collectie al compleet met UK versies aangezien ik verwacht dat het nog wel ff kan duren voor alles hier op dvd is van Ghibli.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #650

    Standaard

    Castle of Cagliostro is een ongelooflijk goedkope versie. Een manga uitgave. Heb ik volgens mij bij de FRS voor 2,99 vandaan.


Pagina 26 van 30 EersteEerste ... 16222324252627282930 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •