Pagina 27 van 30 EersteEerste ... 172324252627282930 LaatsteLaatste
De resultaten 651 tot 675 van 739 worden weergegeven.

Discussie: Ghibli films

  1. #651

    Standaard

    Alvast een review van Castle in the Sky: www.dvdspecials.nl

  2. #652

    Standaard

    Een vraag voor wushu-4-ever denk ik.

    Zit er een verschil tussen de oude R2 (JP) uitgave van Panda Kopanda en de aankomende re-release ervan?

    Volgens Nausicaa.com zitten er op de oude dezelfde extra's als op de nieuwe.
    De oude versie past beter bij m'n collectie namelijk, en de oude is nog te koop.

    p.s. Iemand ervaring met tickets kopen voor het Ghibli Museum? Als ik naar Japan ga wil ik daar natuurlijk wel even langs gaan :P
    Heb al op de LAWSON website gekeken. Vraag me alleen af of ik wel aan tickets kan komen als ik daar maar een week ben... in de zomervakantie XD

    Misschien proberen bij JTB Netherlands in Amsterdam of zo.
    Laatst aangepast door ukoziak : 15-05-2008 om 19:13

  3. #653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roi Bekijk bericht
    Oh een collega van me had het erover dat (Pre-)Ghibli vroeger een serie heeft gemaakt voor de E.O.. Weet iemand welke serie dat is ?
    Geen idee, maar je zou hier eens moeten kijken. Ik weet in ieder geval dat Heidi wel eens in Nederland is uitgezonden, maar ik meen dat de EO niet de omroep was die deze serie uitzond.

  4. #654

    Standaard

    "Jody en het Hertejong (Kojika Monogatari) past in het rijtje van andere Japanse tekenfilms zoals: De Familie Robinson, Nathalie en Tom Sawyer; die in de jaren 80 op de Evangelische Omroep te zien waren."
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  5. #655

    Standaard

    Heeft iemand deze versie al gekocht van de Studio Ghibli Collection? Ik ben namelijk benieuwd of men doornummert.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  6. #656

    Standaard

    Mooi, dan kan ik hem met een gerust hart bestellen als hij nog een klein beetje goedkoper wordt.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  7. #657

    Standaard

    De reviews van de laatse ghibli zijn anders niet echt lovend.

    De laatste echte ghibli is Howl's Moving Castle...

    Tales from the earthsea zien liggen bij de MM voor 13 euro ofzo iets.

  8. #658

    Standaard

    Welke Ghibli box is nu het beste aan te schaffen? Er staan er een hele partij op ebay voor redelijke prijzen maar volgens mij is de helft daarvan bootleg.

  9. #659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Welke Ghibli box is nu het beste aan te schaffen? Er staan er een hele partij op ebay voor redelijke prijzen maar volgens mij is de helft daarvan bootleg.
    Misschien kan je hier wat meer info vinden

    http://www.nausicaa.net/miyazaki/
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  10. #660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Misschien kan je hier wat meer info vinden

    http://www.nausicaa.net/miyazaki/
    Die helpt me helaas niet echt verder..

  11. #661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Welke Ghibli box is nu het beste aan te schaffen? Er staan er een hele partij op ebay voor redelijke prijzen maar volgens mij is de helft daarvan bootleg.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Die helpt me helaas niet echt verder..

    Dit denk ik wel

    http://www.animenation.net/forums/ar.../t-208337.html

    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #662

    Standaard

    Inderdaad, de bovenstaande box is de enige OFFICIELE studio ghibli uitgaven, de rest zijn ALLEMAAL bootlegs. En neem van mij aan.. die zijn niet de moeite waard om te kopen.. Lage qualiteit, niet alles met subs, verkeerde labels op cds.. gewoon helemaal niet werkende cds.. ik heb al vanalles meegemaakt met die boxen! (heb er zelf 1 gehad, en een vriendin van me een andere)

    Ik raad je aan: koop gewoon de engelse studio ghibli collectie! (de losse films)
    kosten rond de 15 euro per stuk, maar dan heb je ook een goede versie.

    wat info over die box:

    Studio Ghibli Limited Edition DVD Collection DVD Box set

    Format:
    DVD (Region 3, NTSC)
    Publisher:IVL
    Date: 19 July 2004
    Language: Cantonese, Japanese
    Subtitles: Traditional Chinese, English
    Includes: "Nausicaä", "Laputa", "Totoro", "Kiki", "Only Yesterday", "Porco Rosso", "Pom Poko", "Whisper of the Heart", "Princess Mononoke", "Spirited Away", and "The Cat Returns

    Limited to 2,000 sets, a Certificate of Authenticity and postcard set are included.






    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  13. #663

    Standaard

    Bedankt voor de info! Zal eens kijken of ik ze los kan gaan verzamelen..

  14. #664

    Standaard

    Btw:

    er is ook nog een laserdisc collectie uitgegeven ooit:

    Juburi ga Ippai Sutajio Jiburi LD Zenshuu
    (Ghibli Complete Collection: Studio Ghibli Complete LD Collection)


    Format:Laser Disc (NTSC)
    Publisher: Tokuma Shoten
    Date: 1 August 1996
    Price: ¥98,000

    Includes: "Nausicaä", "Laputa", "Totoro", "Grave of the Fireflies", "Kiki", "Only Yesterday", "I Can Hear the Sea", "Porco Rosso", "Pom Poko", "Whisper of the Heart" (AC-3 sound), "On Your Mark" (AC-3 sound), "The Sky-Colored Seed", and "Nandarou".

    Also includes
    "Talk: Kurosawa Akira vs. Miyazaki Hayao" (cover pic), "Making of Omohide Poro Poro", and theatrical trailers for all the films.


    The cover of the box has a metallic-blue line drawing of Mei and is hinged so it can swing open. Each disc is inside a plastic sleeve in its own cardboard sleeve. The cover art of each sleeve is from the 1996 Studio Ghibli calendar. The liner notes contain information and comments from many sources, including a message in Japanese and English from John Lasseter (Pixar). Unlike the liner notes included with the original individual LD releases, these don't contain any of the film credits.
    English dubs (mono) for:
    • Porco Rosso
    • Laputa: Castle in the Sky
    • My Neighbor Totoro
    • Kiki's Delivery Service
    • No English subtitles for any film
    CLV, digital stereo (part monaural), 13 discs, 1040 minutes total. All discs are remastered in HDVS, D-2 format.

    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  15. #665

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bedankt voor de info! Zal eens kijken of ik ze los kan gaan verzamelen..
    Los verzamelen moet tedoen zijn!
    Op play.com verkopen ze volgens mij alle Engelse uitgaves, maar daar komt natuurlijk nog wat koste bij enzo
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  16. #666

    Standaard

    Die heb ik verscheidene op Ebay zien staan tegen zéér redelijke prijzen. Is dat wat?

  17. #667

    Standaard

    http://www.studioghiblidvd.co.uk/
    als het die uitgaves zijn zeker wel
    goed beeld, goed geluid, engelse subs

    Ook als je van eenheid in je collectie houd.. en niet allemaal verschillende hoezen wil
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  18. #668

    Standaard

    Joe Hisaishi gaf een aantal maanden gelden een groots concert voor Studio Ghibli. 200 Man orkest, 400 koppig koor en gastartiesten waaronder een grandioze marsband.

    Het concert is helaas nog niet op cd/dvd uit maar het is wel op tv uitgezonden. Op deze youtube link kun je alvast wat clips bekijken van dit magistrale werk. Groots, ontroerend en meeslepend, kippenvel gegarandeerd!:

    http://nl.youtube.com/view_play_list?p=5AB03E5FEBA00DA8

    Er staat ook torrent online met de gehele rip van het concert, maar ik weet niet of ik die link hier mag plaatsen.

  19. #669

    Standaard

    ik heb inderdaad pas een poster daarvan gezien!
    ben nu aan het kijken! klinkt super!

    als er nog een dvd komt, komt die zeker in de kast naast alle ghiblis
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  20. #670

    Standaard

    Erg mooi concert, tenminste wat ik er van gezien heb op Youtube. Ben benieuwd naar de volledige versie.

    Weet iemand wanneer Ponyo on a Cliff gereleased gaat worden op DVD? (Japanse versie)

    En weet iemand hoe ik aan Ghibli posters kan komen, voornamelijk Spirited Away of Nausicaä, wil er een laten inlijsten.

  21. #671

    Standaard

    haha als je een hele grote scanner hebt kun je mijne wel inscannen en weer drukken
    ik ben ook opzoek geweest naar posters (voornamelijk de japanse) maar kon toen niet echt iets vinden..
    gelukkig heb ik er nu 2 hangen van de spirited away collectors box
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  22. #672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit Bekijk bericht
    Joe Hisaishi gaf een aantal maanden gelden een groots concert voor Studio Ghibli. 200 Man orkest, 400 koppig koor en gastartiesten waaronder een grandioze marsband.

    Het concert is helaas nog niet op cd/dvd uit maar het is wel op tv uitgezonden. Op deze youtube link kun je alvast wat clips bekijken van dit magistrale werk. Groots, ontroerend en meeslepend, kippenvel gegarandeerd!:

    http://nl.youtube.com/view_play_list?p=5AB03E5FEBA00DA8

    Er staat ook torrent online met de gehele rip van het concert, maar ik weet niet of ik die link hier mag plaatsen.
    Te mooi dit inderdaad..
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  23. #673

    Standaard

    Edit: dubbelpost.
    Laatst aangepast door Aerodynamisch : 05-02-2009 om 19:09

  24. #674

    Standaard

    Ik heb net een PM gekregen met de vraag welke releases het beste zijn om aan te schaffen. En aangezien ik deze vraag eerder heb gekregen, bij deze mijn korte uitleg.

    Ghibli Guide voor beginners
    • Ghibli Boxset?
    Er bestaat er slechts één. Een Regio 3 boxset, die Out-of-Print is én nu niet meer compleet is door de komst van nieuwe films.

    Kortom op zoek naar de Ghibli films, koop ze individueel.
    • Versies?
    Japanse uitgaves
    + Land van herkomst/Originele uitgaven
    + Engelse ondertiteling
    + Japanse audio
    - Extreem duur (30 euro+ p.s.)
    - Geen Engelse dubs
    - Extra's mogelijk niet ondertiteld

    Hong Kong uitgaves (IVL international)
    + Zeer goedkoop
    + Japanse audio
    + Engelse ondertiteling
    - Chinese menu's
    - (Kleine) ondertitelingfouten
    - Extra's mogelijk niet ondertiteld
    - nu OOP?

    Engelse uitgaves (Optimum)
    + Goede prijs (10 - 15 euro p.s.)
    + Japanse en Engelse audio
    + Subtitles, geen Dubtitles
    - Minder extra's
    • Winkels?
    De Engelse uitgaven zijn o.a. te koop bij CD Wow en Play.com. Ook de Fame in Amsterdam heeft vaak Ghibli's te koop.

    De Hong Kong uitgaven ben ik tot nu toe alleen op CD Wow tegengekomen.

    De Japanse uitgaven koop ik zelf bij Play-asia.


    Aangezien mijn honger nog niet was gestild met de "normale" Ghibli films, ben ik ook op zoek gegaan naar mogelijke andere films. Bij deze een korte lijst met, de in mijn ogen, "speciale" Ghibli's.

    Ghibli Guide voor gevorderden
    • Pre-Ghibli
    Pre-Ghibli's zijn films gemaakt door voornamelijk Hayao Miyazaki en Isao Takahata voordat Studio Ghibli werd opgericht. De films hebben niet het niveau van de latere Ghibli films maar desondanks interessant.

    The Little Norse Prince/The Castle of Cagliostro


    Uitgebracht door Optimum op Regio 2. Te vinden bij Play.com
    • Ghibli Specials/TV-films
    Ocean Waves - Ghibli Ga Ippai (Shorts Collection) - Iblard Jikan


    Enkel uitgebracht in Japan. Te vinden op Play-asia.com

    Ocean Waves is een tv-film uit 1993.
    De shorts collection bestaat uit reclame's en music video geregisseerd door Hayao Miyazaki.
    Iblard Jikan is een verzameling geanimeerde schilderijen.

    Hierboven staan enkel de DVD's die ik zelf heb kunnen bemachtigen. Ik ben zelf nog op zoek naar uitgaves van enkele Pre-Ghiblies zoals Gauche the Cellist en Panda Go Panda. Verder ben ik ook nog op zoek naar
    The Night of Taneyamagahara, een short film uit 2006. Mocht iemand weten waar ik deze kan bemachtigen (het liefst Paypal, geen Creditcard), ik hoor het graag.

    Laatst aangepast door Aerodynamisch : 05-02-2009 om 19:09

  25. #675

    Standaard

    Studio Ghibli schijnt ook begin jaren '90 voor de EO een animatie-serie gemaakt te hebben.

Pagina 27 van 30 EersteEerste ... 172324252627282930 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •