Pagina 6 van 30 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 739 worden weergegeven.

Discussie: Ghibli films

  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mike mannot
    Ik snap wel dat de Japanse versie de originele zijn natuurlijk, maar vinden jullie het artwork van zowel de Japanse als de Koreaanse dvd's niet een beetje simpel (kleurtje en foto'tje in kader, klaar)? Dan zijn de regio 1 dvd's nog wel net iets beter verzorgd. Nu heb ik het natuurlijk niet over de mooie giftsets e.d. Toch jammer want je zou met het beschikbare artwork toch wel practige covers kunnen maken.
    Mijn tweelingbroer vind ze ook lelijk en daar heb ik het vaker van gehoord. Ik vind de R1 covers echter bijhoorlijk lelijk (zo disney en commercieel). Ik vind de Japanse covers wel wat hebben (zo Ghibli), maar ik denk dat ze nu wel van dit design zijn afgestapt. De Japanse covers van Spirited Away, Nausicaa en the Cat Returns hebben namelijk niet van die balken boven en onder (de R3 hebben dat weer wel). Ach ja, smaken verschillen. :wink:

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Mocht je geen €37,- per dvd willen betalen voor de Japanse versies (welke globaal ruim het beste zijn), dan is deze box een uitstekende keus. Hij komt in een aardig mooie box, een certification with unique ID no., 11 exclusive post cards en de 11 onderstaande dvd's en yesasia doet er gratis Grave of the Fireflies bij (zit niet in de box vanwege een rechtenkwestie). En dat voor 218 euro, lijkt me toch een erg goede prijs. Misschien dat ik hem nog een keertje aanschaf, aangezien die niet zo duur is en gelimiteerd is. :wink:
    Ik had hem allang gekocht was de prijs niet zo extreem duur.

    Je kan de 11 titels los kopen voor een euro of 150. En meestal als je een box koopt is het zo dat de prijs zelfs wat goedkoper wordt dan alle titels los samen.

    Vind het voor de prijs de aanschaf niet echt waard.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  3. #128

    Standaard

    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  5. #130

    Standaard

    Kent iemand: Ocean Waves?
    Executive producer: Miyazaki and Takahata

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Ziet wel interessant eruit.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Kent iemand: Ocean Waves?
    Executive producer: Miyazaki and Takahata

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Ziet wel interessant eruit.
    Is een Ghibli film he, dus tuurlijk ken ik die.

    Vind hem zelf wel een van de minste, samen met the Cat Return. Beide TV-films trouwens.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    Wat heb je aan een 2DVD versie als je de 2de DVD niet kunt bekijken. Pure geldverspilling. De extra's van de R1 zijn misschien niet denderend, maar ze zijn tenminste te bekijken/beluisteren.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    Wat heb je aan een 2DVD versie als je de 2de DVD niet kunt bekijken. Pure geldverspilling. De extra's van de R1 zijn misschien niet denderend, maar ze zijn tenminste te bekijken/beluisteren.
    Die 2e dvd van de Japanse Ghibli releases zijn juist vet. Ik vind die Japanse trailers en die Japanse Ghibli reclames echt leuk om te kijken (ook al is mijn Japans gebrekkig). De Amerikaanse versies komen toch alleen maar met gare extra's met zo'n viese Disney nasmaak. :wink:

    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!

  9. #134

    Standaard

    Ik weet dat ik nu een gevaarlijk onderwerp aansnijd maar kan iemand mij vertellen of zo'n bootleg-box een aantrekkelijke keuze is voor een nieuwsgierige filmfan. Ben erg benieuwd naar de Ghibli-films alleen om nou 220 euro neer te gaan tellen voor dvd's waarvan je niet weet of het je ligt gaat me erg ver. Iemand ervaringen ermee, en wat is de kwaliteit van deze boxen....
    The Greatest Trick The Devil Ever Pulled Was Making The World Believe He Doesn´t Exist

    http://www.dvdprofiler.com/mycollect...lias=don-chris

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door don-chris
    Ik weet dat ik nu een gevaarlijk onderwerp aansnijd maar kan iemand mij vertellen of zo'n bootleg-box een aantrekkelijke keuze is voor een nieuwsgierige filmfan. Ben erg benieuwd naar de Ghibli-films alleen om nou 220 euro neer te gaan tellen voor dvd's waarvan je niet weet of het je ligt gaat me erg ver. Iemand ervaringen ermee, en wat is de kwaliteit van deze boxen....
    Nee, niet aan beginnen.

    Dan kan je nog beter de films downloaden en als je ze leuk vindt alsnog legaal kopen. Het voordeel van downloaden over het kopen van bootlegs is dat je de handelaars/makers van deze illegale bootlegs geen geld betaalt. Deze mensen verdienen namelijk geld aan het werk van anderen, in dit geval studio Ghibli.

    Los daarvan, de bootlegs zijn vaak van slechte kwaliteit, met soms zelfs twee films op één DVD gezet en met ondertitels waarvan niemand weet waar ze vandaan komen.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Die 2e dvd van de Japanse Ghibli releases zijn juist vet. Ik vind die Japanse trailers en die Japanse Ghibli reclames echt leuk om te kijken (ook al is mijn Japans gebrekkig). De Amerikaanse versies komen toch alleen maar met gare extra's met zo'n viese Disney nasmaak. :wink:

    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!
    waar zijn, buiten de Japanse amazon, die Japanse versies te krijgen?
    is t niet toevallig deze??
    lijkt me stug voor die prijs, maar goed :P. En welke versie is dat dan wel die ik hierboven link??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Die 2e dvd van de Japanse Ghibli releases zijn juist vet. Ik vind die Japanse trailers en die Japanse Ghibli reclames echt leuk om te kijken (ook al is mijn Japans gebrekkig). De Amerikaanse versies komen toch alleen maar met gare extra's met zo'n viese Disney nasmaak. :wink:

    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!
    waar zijn, buiten de Japanse amazon, die Japanse versies te krijgen?
    is t niet toevallig deze??
    lijkt me stug voor die prijs, maar goed :P. En welke versie is dat dan wel die ik hierboven link??
    Ehm, volgens mij is Japan R2. Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, maareh...

    yesasia kun je ze net iets goedkoper krijgen en geen douaneproblemen.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Die 2e dvd van de Japanse Ghibli releases zijn juist vet. Ik vind die Japanse trailers en die Japanse Ghibli reclames echt leuk om te kijken (ook al is mijn Japans gebrekkig). De Amerikaanse versies komen toch alleen maar met gare extra's met zo'n viese Disney nasmaak. :wink:

    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!
    waar zijn, buiten de Japanse amazon, die Japanse versies te krijgen?
    is t niet toevallig deze??
    lijkt me stug voor die prijs, maar goed :P. En welke versie is dat dan wel die ik hierboven link??
    Ehm, volgens mij is Japan R2. Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, maareh...

    yesasia kun je ze net iets goedkoper krijgen en geen douaneproblemen.
    en dus die versie die volgens Wushu 4-ever de beste is...

    en waarom nou weer die " "
    is toch een gewone vraag of dit die Japanse versie is??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    Beetje erg krom vind ik. Ja het is een commerciele release maar zonder dit zouden ze de films nooit goed aan het "grotere" publiek kunnen verkopen. Het feit dat mede hierdoor het werk van Studio Ghibli bekender wordt bij bij de "massa" draagt alleen maar bij aan betere vertoning van Ghibli films in bioscoopketens over de wereld en beter distributie naar andere landen. Logisch dus dat ze bekende sterren een pr-feature geven op de dvd. Tel daar bij op dat de uitgaves transfers hebben die niet veel onderdoen voor de dure R2JP, je laat kiezen tussen de nieuwe "disney-dub" of de originele japanse versie en dat er niet geknipt wordt in de film, dan mag je toch rustig stellen dat het prima uitgaves zijn. Zodra de film begint zit je heus niet meer met een Disney gevoel. Dus ondanks het gebrek aan "waardige" extra's of extra dts tracks enzow vond ik het behoorlijk strak van Disney dat de Nippon behind the scenes op de Spirited Away dvd stond. Dusss....echt geen vreselijke releases hoor
    ieder zijn IMHO natuurlijk

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Kent iemand: Ocean Waves?
    Executive producer: Miyazaki and Takahata

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Ziet wel interessant eruit.
    Als je Only Yesterday leuk vindt, is deze ook wel interessant. Ik vind 'm erg leuk. Niet behorend tot de top van Ghibli, maar dat wil niet zeggen dat ie zeer de moeite waard is als je van 't genre houdt (romantische anime).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    Ik vind 't niet erg dat ze ook op R1 worden uitgebracht. Het nasynchroniseren is wel een ramp maar ondertitelde extra's (mist ze interessant genoeg zijn) is wel leuk.
    Wel ben ik 't met je eens dat de Japanse DVD's wel een eigen sfeertje hebben, al was 't alleen al de onbegrijpelijke hoes en menu's. Ik heb nadat ik Mononoke (UK) en Spirited Away (NL) heb gekocht (wist niet dat er zoiets moois bestond) gelijk alles besteld van Ghibli wat er te krijgen was. Heerlijke sfeer om die DVD's in je speler te doen.

    Persoonlijk vind ik de gekleurde rand met de titel en een klein plaatje eronder niet lelijk want ze hebben zo hun eigen karakter. Vind het dan ook wel een beetje jammer dat de laatste 2 Japanse releases (Spirited Away en Cat Returns) dit niet hebben. De pastelkleuren passen allemaal mooi bij elkaar.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Kent iemand: Ocean Waves?
    Executive producer: Miyazaki and Takahata

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Ziet wel interessant eruit.
    Als je Only Yesterday leuk vindt, is deze ook wel interessant. Ik vind 'm erg leuk. Niet behorend tot de top van Ghibli, maar dat wil niet zeggen dat ie zeer de moeite waard is als je van 't genre houdt (romantische anime).
    Ik vond zelf Whisper of the Heart heel erg mooi. Klein, romantisch, warme sfeer en een mooi verhaal/karakter ontwikkeling.

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ziet wel interessant eruit.
    Als je Only Yesterday leuk vindt, is deze ook wel interessant. Ik vind 'm erg leuk. Niet behorend tot de top van Ghibli, maar dat wil niet zeggen dat ie zeer de moeite waard is als je van 't genre houdt (romantische anime).

    Thanks. Ik zie bij Yesasia ook veel Taiwanese uitgaven (verschenen in 2004) van Ghibi films. Volgens mij gaat het om ' Overseas versions' van de R2JP dvds. Lijkt mij geen slecht alternatief (goedkopere prijs) en de transfer lijkt volgens mij identiek aan de R2JP.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever
    Die 2e dvd van de Japanse Ghibli releases zijn juist vet. Ik vind die Japanse trailers en die Japanse Ghibli reclames echt leuk om te kijken (ook al is mijn Japans gebrekkig). De Amerikaanse versies komen toch alleen maar met gare extra's met zo'n viese Disney nasmaak. :wink:

    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!
    waar zijn, buiten de Japanse amazon, die Japanse versies te krijgen?
    is t niet toevallig deze??
    lijkt me stug voor die prijs, maar goed :P. En welke versie is dat dan wel die ik hierboven link??
    Ehm, volgens mij is Japan R2. Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, maareh...

    yesasia kun je ze net iets goedkoper krijgen en geen douaneproblemen.
    en dus die versie die volgens Wushu 4-ever de beste is...

    en waarom nou weer die " "
    is toch een gewone vraag of dit die Japanse versie is??
    Omdat je toch zo onderhand wel moet weten dat Japan R2 is en niet R3
    Verder verkoopt cdwow echt bijna nooit Japanse releases, volgens mij heb ik daar alleen de Kill Bill vol. 1 uncut gezien en de Vol.2 Box.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Kent iemand: Ocean Waves?
    Executive producer: Miyazaki and Takahata

    http://global.yesasia.com/en/PrdDept...ection-videos/

    Ziet wel interessant eruit.
    Als je Only Yesterday leuk vindt, is deze ook wel interessant. Ik vind 'm erg leuk. Niet behorend tot de top van Ghibli, maar dat wil niet zeggen dat ie zeer de moeite waard is als je van 't genre houdt (romantische anime).
    Ik vond zelf Whisper of the Heart heel erg mooi. Klein, romantisch, warme sfeer en een mooi verhaal/karakter ontwikkeling.
    Die behoort ook tot de besten van Ghibli vind ik, samen met Only Yesterday en Kiki's Delivery Service.
    De warme sfeer is inderdaad prachtig en pept me altijd op.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MKW
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Ziet wel interessant eruit.
    Als je Only Yesterday leuk vindt, is deze ook wel interessant. Ik vind 'm erg leuk. Niet behorend tot de top van Ghibli, maar dat wil niet zeggen dat ie zeer de moeite waard is als je van 't genre houdt (romantische anime).

    Thanks. Ik zie bij Yesasia ook veel Taiwanese uitgaven (verschenen in 2004) van Ghibi films. Volgens mij gaat het om ' Overseas versions' van de R2JP dvds. Lijkt mij geen slecht alternatief (goedkopere prijs) en de transfer lijkt volgens mij identiek aan de R2JP.
    Als alternatief zijn de R3 versies ook goed inderdaad, in een enkel geval zelfs beter (als ik me goed herinner: echte ondertiteling (geen dubtitels) bij Totoro, minder edge enhancement bij Mononoke).
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  22. #147

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Ik vond zelf Whisper of the Heart heel erg mooi. Klein, romantisch, warme sfeer en een mooi verhaal/karakter ontwikkeling.
    Die behoort ook tot de besten van Ghibli vind ik, samen met Only Yesterday en Kiki's Delivery Service.
    De warme sfeer is inderdaad prachtig en pept me altijd op.
    Ik kreeg echt kippenvel bij de scene waar
    [spoiler:2ecc7f4fa2]
    Shizuku "Concrete Roads" zingt onder begeleiding van Siji's vioolspel om vervolgens begeleid te worden door het spel van zijn grootvader en vrienden.
    [/spoiler:2ecc7f4fa2]
    Dit is gewoon... ja, Ghibli Magic zullen we maar zeggen

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Ik vond zelf Whisper of the Heart heel erg mooi. Klein, romantisch, warme sfeer en een mooi verhaal/karakter ontwikkeling.
    Die behoort ook tot de besten van Ghibli vind ik, samen met Only Yesterday en Kiki's Delivery Service.
    De warme sfeer is inderdaad prachtig en pept me altijd op.
    Ik kreeg echt kippenvel bij de scene waar
    [spoiler:76f6943919]
    Shizuku "Country Roads" zingt onder begeleiding van Siji's vioolspel om vervolgens begeleid te worden door het spel van zijn grootvader en vrienden.
    [/spoiler:76f6943919]
    Dit is gewoon... ja, Ghibli Magic zullen we maar zeggen
    Inderdaad die Ghibli feeling, maar "Concrete Roads" was echt net een stukje beter! :wink:

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Leuk en aardig als je de extra's toch niet bekijkt. Anders gewoon te duur voor z'n geld. Geef mij maar de R1 versies. Die voldoen prima 8)
    De R1 versies zijn echt vreselijk IMHO, ze hebben er een of andere disney release van gemaakt, met achter de schermen van de Amerikaanse voice-overs en intro van Lasseter.

    Bah! Bah! Bah!

    Het is een Ghibli film, een Japanse film en daar heeft geen ene Amerikaan ene fuck mee te doen!
    Beetje erg krom vind ik. Ja het is een commerciele release maar zonder dit zouden ze de films nooit goed aan het "grotere" publiek kunnen verkopen. Het feit dat mede hierdoor het werk van Studio Ghibli bekender wordt bij bij de "massa" draagt alleen maar bij aan betere vertoning van Ghibli films in bioscoopketens over de wereld en beter distributie naar andere landen. Logisch dus dat ze bekende sterren een pr-feature geven op de dvd. Tel daar bij op dat de uitgaves transfers hebben die niet veel onderdoen voor de dure R2JP, je laat kiezen tussen de nieuwe "disney-dub" of de originele japanse versie en dat er niet geknipt wordt in de film, dan mag je toch rustig stellen dat het prima uitgaves zijn. Zodra de film begint zit je heus niet meer met een Disney gevoel. Dus ondanks het gebrek aan "waardige" extra's of extra dts tracks enzow vond ik het behoorlijk strak van Disney dat de Nippon behind the scenes op de Spirited Away dvd stond. Dusss....echt geen vreselijke releases hoor
    ieder zijn IMHO natuurlijk
    Als je mijn laatste link bekijkt staat er duidelijk bij een 1op1 vergelijk van de Japanse versies en de Amerikaanse versies dat bijv. de porco rosso uitvoering van disney op vele punten beter is dan de R2 original.
    Dat zijn mensen die het echt beeld voor beeld hebben vergeleken en niet zomaar iets roepen! :wink:

    Dus, hoezo Japanse versies veel beter?
    Wat ik wel kan begrijpen is bijv. dat sommige mensen de originele japanse covers mooier vinden en daarom de originele aanschaffen.

    Voor de prijsbewuste ghibli verzameleaar is de R1 serie een uitstekend alternatief! :wink:

    Voor degene die de vergelijking tussen de r2Japan en de R1 Usa versie nog niet hebben gelezen:

    COMPARISON to the Japanese R2 NTSC DVD (added Feb 25):

    Jason (from HTF) was generous enough to work with my insane schedule and wait 20 minutes outside my apartment building for me to get home so we could compare his Japanese R2 NTSC DVD against the new R1 disc. Big thanks to Jason on my behalf and that of all the readers of this thread.

    My prediction was that the Japanese DVD would surpass the R1 disc in most or all picture quality aspects. I was surprised to find that it was quite the reverse with the R1 disc winning out easily to my eyes. The details are as follows:

    We cued up the Japanese disc and suffered through it’s non-defeatable warnings and logos. When the feature film went into play, I was shocked to find a significant amount of windowboxing on all four sides of the image. Jason explained that this is typical for many Japanese animation DVDs…presumably done in the interest of avoiding image content lost to overscan. Well, that might be fine for improperly adjusted Plasma or CRT rear-projection viewers…but any properly calibrated digital display and virtually all front-projection viewers this is unacceptable. I would estimate that 10% of the potential resolution of the image was being sacrificed to the masked area. Jason runs his DVDs through a HTPC (home-theater PC) and so he can adjust scaling/zooming digitally on the PC to remove the windowboxing, but this is not a solution practical for most viewers and it doesn’t solve the compromise of the wasted resolution. Even had the image of the disc been perfect in every other regard, this would have been the clincher for me…I don’t think I could have enjoyed the film seeing it letterboxed on all *four* sided of the image knowing that this mastering decision was entirely unnecessary.

    Colors were surprisingly identical…both in hue and saturation. Black level and contrast also seemed identical. So much so that I was amazed…I don’t thing that putting the images side-by-side in split-screen mode would have revealed any discernable difference in terms of color and contrast.

    The last issue is where the new R1 DVD really took the lead. To my eyes, the new disc had more apparent image detail and looks less “digital” and more natural to my eyes than the Japanese disc. That’s reassuring for us R1 folks…maybe some of those Disney DVD folks are learning to keep their hands away from that filter dial… Additionally, the new R1 version has less ringing from EE. Jason told me that he’s not hyper-sensitive to EE ringing and yet he easily saw…without trying…the pretty egregious ringing on the Japanese disc. The scene where Porco Rosso is in Milan after spending his first night at the hanger and he’d in the bathroom by the sink…the towel hanging on the towel bar on the Japanese DVD looked almost carved out of the image the edge-haloing was so strong. And in almost every scene where there was some strong contouring (not just water-colored backgrounds with soft-focus edges) I found the ringing on the Japanese disc too distracting to allow me to “forget” and enjoy the movie. When we switched back to the new R1 disc…the edge haloing almost seemed to vanish…it was still there on some hard-edges if you consciously thought “let me look to see if there’s any ringing I can find” but the effect was subtle enough that as a viewer one was still able to relax and enjoy the show. I’m quite amazed, and I’ll go so far as to say that after this comparison I’m impressed with what Disney has done with this R1 disc.

    Those of you with revealing displays who’ve had a chance to compare other DVD versions of this feature please share your impressions. But at the very least, I feel I’ve gotten a shot of confidence in skills of the mastering folks who handled the R1 disc after realizing how much better care they took in comparison to the Japanese folks.

    Thanks again to Jason for making this very educational comparison possible!!!


    Summing up…

    For a perfect score it would have been nice to have seen no discernable ringing at any time and perhaps have had a tad more image sharpness...but as my preceding comments should indicate, the image of Porco Rosso looks beautiful, and should satisfy most videophiles...even those with wide-angle viewing systems...until our Miyazaki collection emerges on BluRay...

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wushu-4-ever

    Knip.....


    En mijn motto is zoals altijd: koop de dvd's uit het land van herkomst van de film zelf!
    Hier in Nederland heeft Bijv. Soldaat van oranje ook de Royal treatment gekregen.

    Ik hoop dat de SE in December iets beter beeld en geluid heeft.

    Dus, ik zou maar niet te hard roepen dat een film in het land van herkomst altijd beter behandeld wordt. :wink:

    Vaak zijn R1 releases toch wel superieur aan hetgeen op R2 uitgebracht wordt. :wink:

Pagina 6 van 30 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •