Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 38 van 38 worden weergegeven.

Discussie: Welke sub

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    De Q serie zou meer op film gericht zijn.
    De ST serie meer op muziek.
    Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
    Dit zou inderdaad zo moeten zijn. Ik persoonlijk vind de Q serie mooier klinken in beide. Maar dat is persoonlijk natuurlijk .

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    De Q serie zou meer op film gericht zijn.
    De ST serie meer op muziek.
    Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
    Dit zou inderdaad zo moeten zijn. Ik persoonlijk vind de Q serie mooier klinken in beide. Maar dat is persoonlijk natuurlijk .
    Vind de Q ook beter, gewoon een kwestie van goed instellen. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #28

    Standaard

    Nou moet ik wel zeggen dat ik de Stentor III en de StudioIII nog nooit heb gehoord maar die zijn kwa prijs ook niet echt in jou budget .

  4. #29

    Standaard

    Ik ben sinds kort in het bezit van een Storm 5 en ik kan zeggen dat deze in zowel het HT als de muziek goed mee kan.

    Vind het inregelen voor de muziek wel erg lastig. Denk ik eindelijk de afstelling gevonden te hebben ga ik bij een anders soort muziek weer helemaal de mist in. Het lijkt wel een constant spel van compromissen sluiten.

    Gelukkig is deze sub voorzien van een ab dus dat scheelt een hoop op en neer lopen.

    PS heb eerst een Storm III een paar dagen op proef gehad maar vind de 5 mooier klinken

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Als je een top svs neemt op je drie hoog flat en dus altijd slechts op 1/4 volume kunt draaien is het wel mooi maar zul je nooit die trill-levels krijgen die een sub zo geil maken (jij begon hoor!).
    Maar hetzelfde geld voor de REL op diezelfde flat op drie hoog toch. 8)
    Zelfs met mijn Yamaha zullen ze in dat geval niet blij zijn.

    Overigens heb ik een svs in actie gehoord bij zeer beperk volume en het blijft indrukwekkend.
    Hier hebben andere subs toch een zware taak aan om dit bij te benen.
    Hoi, waar zijn de SVS subwoofers krijgen en te beluisteren ? Ik heb de site gezien en het zijn hele mooie subs, gaan trouwens ook erg laag, beneden de 20 Hz.Ik heb ook de REL STORM 5 gezien, gaat ook lekker diep tot 16 Hz. Het mooie van die subs zijn dat je de ultra lage tonen niet meer hoort maar voelt ! Op een stevig niveau gaat je body zelfs meeresoneren. COOL!

    Gr, Ronnie The TERMINATOR
    Ik heb reuma en een uitkering, maar dat belet mij niet om een HOME-THEATRE te bouwen.
    Het duurt alleen wat langer, nou en!
    Ik zeg maar zo: je moet niet bij de pakken neerzitten, maar genieten van je HOME-THEATRE!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnie Swierts
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder

    Als je een top svs neemt op je drie hoog flat en dus altijd slechts op 1/4 volume kunt draaien is het wel mooi maar zul je nooit die trill-levels krijgen die een sub zo geil maken (jij begon hoor!).
    Maar hetzelfde geld voor de REL op diezelfde flat op drie hoog toch. 8)
    Zelfs met mijn Yamaha zullen ze in dat geval niet blij zijn.

    Overigens heb ik een svs in actie gehoord bij zeer beperk volume en het blijft indrukwekkend.
    Hier hebben andere subs toch een zware taak aan om dit bij te benen.
    Hoi, waar zijn de SVS subwoofers krijgen en te beluisteren ? Ik heb de site gezien en het zijn hele mooie subs, gaan trouwens ook erg laag, beneden de 20 Hz.Ik heb ook de REL STORM 5 gezien, gaat ook lekker diep tot 16 Hz. Het mooie van die subs zijn dat je de ultra lage tonen niet meer hoort maar voelt ! Op een stevig niveau gaat je body zelfs meeresoneren. COOL!

    Gr, Ronnie The TERMINATOR
    Je kunt ze enkel via de site http://www.svsubwoofers.com/ bestellen. Beluisteren zul je moeten proberen te regelen met iemand die al een heeft staan. Een vrijstaand huis met minimaal 15 meter grond rondom is ook een vereiste (Maar dat geldt voor elke goede sub als je die voelbare bas echt wilt beleven....) :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronnie Swierts
    gaan trouwens ook erg laag, beneden de 20 Hz.Ik heb ook de REL STORM 5 gezien, gaat ook lekker diep tot 16 Hz.
    Let wel, deze gegevens die je nu plaats zeggen nog niets.
    Je zult dit echt in de praktijk moeten ondervinden.
    Het klopt inderdaad dat je ze alleen rechtstreeks bij de fabriek in Amerika kunt bestellen.
    Mede hierom zijn ze zo goedkoop.

  8. #33

    Standaard aansluiten sub

    Na veel luisteren en informatie verzamelen heb ik de volgende sub gekocht:

    Rel Strata 3

    Nu heb ik de volgende vragen:

    het aansluiten op de versterker kan als volgt

    - namelijk dmv een ixos kabel en die op de sub out ingang aan te sluiten

    - en nu andere kant van de kabel opde sub aan te sluiten.

    Nu is mijn vraag voor de aansluiting op de sub waar deze moet er zitten namelijk twee ingangen op.

    de eerste op de lo input + 0 db of lo input + 12db wat is nu het beste.

    Graag een reactie
    greetz
    jeroen

  9. #34

    Standaard Re: aansluiten sub

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jvanhens
    Na veel luisteren en informatie verzamelen heb ik de volgende sub gekocht:

    Rel Strata 3

    Nu heb ik de volgende vragen:

    het aansluiten op de versterker kan als volgt

    - namelijk dmv een ixos kabel en die op de sub out ingang aan te sluiten

    - en nu andere kant van de kabel opde sub aan te sluiten.

    Nu is mijn vraag voor de aansluiting op de sub waar deze moet er zitten namelijk twee ingangen op.

    de eerste op de lo input + 0 db of lo input + 12db wat is nu het beste.

    Graag een reactie
    greetz
    jeroen
    Ik heb ook een Rel met dezelfde aansluiting. Ik heb er een kabel bij met twee stekkertjes aan het uiteinde dat met de sub verbonden moet worden. Volgens mij is een van de stekkertjes gewoon doorgelust. Ik meen me te herinneren dat het iets met het vlume te maken heeft, vandaar de +6dB vermelding.

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Re: aansluiten sub

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    heb er een kabel bij met twee stekkertjes aan het uiteinde dat met de sub verbonden moet worden.
    Bedoel je iets als dit.

  11. #36

    Standaard

    ik heb zelf een een op een kabel aangesloten op de sub en de versterker.

    Zit dus alleen nog mt de vraag welke ingang op de sub ik nu moet gebruiken die met + db of met de 0 db

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb je ze beide al geprobeerd ?

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jvanhens
    ik heb zelf een een op een kabel aangesloten op de sub en de versterker.

    Zit dus alleen nog mt de vraag welke ingang op de sub ik nu moet gebruiken die met + db of met de 0 db
    Zoals ik al eerder zei gebruik je normaal gesproken alleen de 0dB ingang. Optioneel kan je je kabel doorlussen naar +dB om een sterker signaal te geven. Ik weet niet precies wat er gebeurt maar slechter is het zeker niet als je beide ingangen gebruikt. Voor alle duidelijkheid...jeblijft dus 1 kabel gebruiken welke enkel is doorgelust. Elke audiodealer kan je het vertellen neem ik aan.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •