De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sound of Music, The (SE) [DVD]

    Sound of Music, The (SE) [DVD]

    De klassieke musicalfilm The Sound Of Music is inmiddels enige tijd verkrijgbaar op DVD en een bespreking kon dus niet uitblijven

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    (Deze quote komt uit de recensie zelf)
    [b]Dit laatste is bij in ieder geval alle liedjes zodat je eigenlijk karaoke versies hebt.
    Interessant, maar toch jammer dat ze er niet de complete sing-along-versie op hebben gezet.

  3. #3

    Standaard

    #The hiiiiiiiiiiiills are aliiiiive with the sound of music#

    Frollo, volgens mij houd je wel van musicals Eerst Les Miserables en nu TSoM ... Tip: Cats is ook al uit op DVD.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Tip: Cats is ook al uit op DVD.
    No, thanks. Ik heb al een kat, en die is al luidruchtig genoeg

  5. #5

    Standaard

    [B] De spraak en zang klinkt net als de muziek wat gedateerd en helaas is de spraak zeer irritant opgenomen. stemmen komen namelijk niet alleen uit het centerkanaal maar, afhankelijk van het moment, ook uit de linker en rechterkanalen waardoor een irritant geluidsbeeld ontstaat tijdens de dialoogscenes, temeer daar er soms kleine timingverschillen tussen de verschillende kanalen zitten waardoor er een vreemd soort korte echo ontstaat.
    Dit hoort zo en het lijkt me dus niet fair het een fout in de mix te noemen en het geluid daarom slecht te beoordelen. Het geluid op de DVD is gemixt zoals het in werkelijkheid ook was, nl directioneel. The Sound Of Music is een 70mm TODD-AO film die gebruik maakte van 6-track stereo. Dwz 5 kanalen (L, LC, C, RC, R) achter het gigantische 70MM scherm en 1 mono surround kanaal. Het geluid (voornamelijk dialoog) bewoog zo als het ware mee met de acteurs over het scherm. Dit werkte natuurlijke fantastisch op het grote 70MM scherm met z'n 5 kanalen erachter maar kan een beetje vreemd werken in een hometheater waar de front surrounds immers naast het scherm staan. Overigens hebben meerdere DVD's van oude 70MM films een geluidsmix die het originele directionele geluid zeer dicht benadert - My Fair Lady en Lawrence Of Arabia schieten me zo te binnen.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hitch_fan
    Overigens hebben meerdere DVD's van oude 70MM films een geluidsmix die het originele directionele geluid zeer dicht benadert - My Fair Lady en Lawrence Of Arabia schieten me zo te binnen.
    Klopt! Het irritante is dan ook niet hem meebewegen van het geluid, maar de timingsverschillen tussen de audio uit verschillende kanalen. Als iemand rechts van het midden in het beeld staat komt de stem van die persoon op deze DVD uit de center en de rechterspeaker, maar net een fractie in tijd verschillend waardoor een zeer vreemd effect ontstaat. Bij Lawrence of Arabia is dit niet het geval.
    Eric van Ballegoie

  7. #7

    Standaard

    Mag ik even opmerken dat deze prima recensie afkomstig is van de vrouw van de master himself

    Klasse gedaan Marijke

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie


    Klopt! Het irritante is dan ook niet hem meebewegen van het geluid, maar de timingsverschillen tussen de audio uit verschillende kanalen. Als iemand rechts van het midden in het beeld staat komt de stem van die persoon op deze DVD uit de center en de rechterspeaker, maar net een fractie in tijd verschillend waardoor een zeer vreemd effect ontstaat. Bij Lawrence of Arabia is dit niet het geval.
    Ik heb mijn R1 nog eens gedeeltelijk bekeken en daar kan ik geen vreemde timingverschillen ontdekken tussen de verschillende kanalen. Blijkbaar een andere mix voor de R2.
    Edge enhancement is inderdaad verschrikkelijk irritant, ook bij de R1.
    When once asked to name his favorite directors, Orson Welles cited "The old masters . . . By which I mean John Ford, John Ford and John Ford."

    A Collection Of Oldies But Goldies

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul Ranft
    Mag ik even opmerken dat deze prima recensie afkomstig is van de vrouw van de master himself
    En geweldig gedaan als ik het zelf zeg.
    De vrouw van de master mag trouwens ook wel wat meer posten... het gehalte dames is hier toch al zo schaars...

  10. #10

    Standaard

    Het geluid is geluid omdat er geluid op staat. Maar daarin is de recensent tenminste heel eerlijk. Ik vind de onevenwichtigheden in het geluid ronduit storend.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb een 2-tal vragen over dece dvd.
    Zijn de extra's zoals bijv. het audiocommentaar ook Ned. Ondertiteld.
    En is de dvd die op de site van de frs staat de 2 disc widesreen.

    Alvast Bedankt
    Hans Teeuwen Net
    MIJN DVD'S
    Co-StarTrader SafeTrader

  12. #12

    Standaard

    Alhoewel ik gek ben op musicals heeft deze me nooit zo gelegen. De beste musicals hebben altijd wel een soort van diepere boodschap maar die valt bij deze niet te ontdekken. Verder vind ik de liedjes iets te zoetsappig.

    Btw: de specs van de dvd zelf zien er wel uitstekend uit, maar deze gaat dus toch niet in mijn collectie belanden.

  13. #13

    Standaard

    Eindelijk terug aangeschaft deze musical, gebaseerd op de wedervaren van de familie Von Trapp. Met Julie Andrews en Christopher Plummer in de hoofdrollen. Was ooit aanzien als de ideale familiefilm op de kerstavonden , wat niet te verwonderen als je de sfeer van de film bekijkt. Beloond in 1965 met 5 Oscars waaronder die van de beste film. Maar het leukste aan deze "Special Edition" en zeker de moeite waard is de Docu: "The Sound of Music-From Fact To Phenomenon" , waarin zelf een aantal leden van de Von Trapp's zelf aan bod komen. Een mooi verzorgde DVD met als extra een boekje met extra info. Iedereen kent wel de heerlijke liedjes die in de film worden vertolkt, " Do-Re-Mi" , "Edelweis " en vele anderen. De musical van Rodgers & Hammerstein was toendertijd de grootste kaskraker en is nog steeds de meest succesvolle musical die er gemaakt is . Het klinkt misschien erg cynisch maar zo'n leuke muzikale films worden en deze dagen niet meer gemaakt, maar ja de tijden veranderen zullen we maar zeggen, he :wink:
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Sorry mijn vrouw heeft dit vehicle ook in haar collectie maar de afspraak staat: niet kijken als ik in het huis ben.

    Het spijt mij ik ben dol op musicals maar van deze kan je enkel houden als je: a) vrouw bent, b) homoseksueel bent (uitzonderingen bevestigen de regel), c) van plan bent vrouw of homoseksueel te worden.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  15. #15

    Standaard

    Mijn dvd speler heeft grote moeite om de hoofdfilm aftespelen. Ook mijn laptop-dvdspeler en het apparaat van mijn broer krijgen hem niet aan de praat. Hebben meer mensen last van afspeelproblemen bij de Sound of Music?

  16. #16
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    apperatuur met smaak!!!!!
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  17. #17

    Standaard

    Deze dvd staat zeker op mijn verlanglijstje, een klassieker !
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    Sorry mijn vrouw heeft dit vehicle ook in haar collectie maar de afspraak staat: niet kijken als ik in het huis ben.

    Het spijt mij ik ben dol op musicals maar van deze kan je enkel houden als je: a) vrouw bent, b) homoseksueel bent (uitzonderingen bevestigen de regel), c) van plan bent vrouw of homoseksueel te worden.
    Pardon ?

    a) ik ben een man
    b) ik ben zo hetero als ik maar zijn kan (ik ben veels te gek op vrouwen 8) )
    c) no thank joes

    Geweldige musical is dit !
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  19. #19

    Standaard

    Met de aanschaf van de nieuwere "40th aniversary edition" heb ik hem nou toch in m'n collectie. Maar ik was bijna vergeten hoe 'cheesy' sommige van de bekende nummers zijn. Begrijp me niet verkeerd: er zitten er een aantal echt goeie tussen, en de film zelf is ook een echte klassieker, maar deze film gaat bijna ten onder aan z'n zoetsappigheid en z'n cliches. Deze film mag dan wel heel erg populair zijn maar voor mij zal het nooit echt een favoriet zijn. Daarvoor neemt deze film zichzelf (voor musical-begrippen dan) te serieus.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •