Pagina 11 van 20 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 477 worden weergegeven.

Discussie: Watchmen

  1. #251

    Standaard

    Voor de liefhebbers de intro nogmaals (Quicktime).

    Dylan - The Times They Are A'Changin'
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  2. #252

    Standaard

    Blijft mooi om te zien. Werkelijk één van de beste openingscredits ooit. Zoveel achtergrondinformatie, begeleid door het perfecte nummer.
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  3. #253

    Standaard

    vandaag gezien, uitstekende diepe film, moet nog x kijken.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  4. #254

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Ik neem al mijn woorden over Zack Snyder terug. Deze film is completer, voller en rijker dan The Dark Knight. En die vond ik al ongelofelijk sterk! Voor mij was dit dan ook een overweldigende ervaring op het grote doek. Die ik zeker nog een tweede en anders een derde keer ga bekijken omdat er zoveel speelt in de wereld van Watchmen. Alleen al vanwege Dr. Manhattan ga ik terug. Die min of meer de plaats vervanger speelt van God op deze aardbol. Ook het gebruik van de muziek waaronder een stuk van Koyaanisqatsi vond ik heel mooi en werkte op een hypnotiserende toestand op me in.

    Gewoon gaan zien op het grote doek en niet DOWNLOADEN!
    Downloaden? Dat je dat woord in de mond durft te nemen wanneer het over film gaat

  5. #255

    Standaard

    Gisteren gaan kijken zonder ooit van de comics gehoord te hebben. Film was een complete verrassing. Tot nu toe zeker de beste van het jaar. Had persoonlijk wel iets korter mogen duren, want 2.5 uur is een lange zit, maar heb me geen moment verveeld.

    8.0/10

  6. #256

    Standaard

    Ook afgelopen vrijdag gaan zien in een bevlieging en het heeft me enorm gesmaakt. Beter dan ik verwacht had. Was vooral bang dat het een tweede 300 ging worden voor mij. Veel hype, maar niet waarmaken. Deze levert op elk gebied af!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  7. #257

    Standaard

    Het eerste weekend heeft Watchmen 55 miljoen opgebracht in Amerika, heel niet slecht


  8. #258

    Standaard

    Zeker niet voor een R-rated-film die toch een flink stuk langer duurt dan de gemiddelde 90 minuten productie...

  9. #259
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Há, ik heb even de eerste drukte afgewacht.
    Maar vanavond is het zover.
    Pathe Arena IMAX
    Ben benieuwd
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Há, ik heb even de eerste drukte afgewacht.
    Maar vanavond is het zover.
    Pathe Arena IMAX
    Ben benieuwd
    Veel plezier!
    Ik ga donderdag naar de IMAX, erg veel zin in!
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  11. #261
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Thanks.

    Kan ik daarna deze draad weer eens doornemen, die heb ik namelijk even gemeden i.v.m. de spoilers!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Het eerste weekend heeft Watchmen 55 miljoen opgebracht in Amerika, heel niet slecht
    Daar zijn ze het in de V.S. niet allemaal mee eens:

    Watchmen opened this weekend with the biggest take of any film this year. Its estimated $55.5 million domestic tally also represented one of the best showings ever for an R-rated film. Nevertheless, the total turned out to be far lower than analysts had forecast -- with many of them having predicted that it would exceed the $70.9 million that director Zack Snyder's previous film, 300, had grossed over the same weekend two years ago. Although Warner Bros. distribution chief Dan Fellman insisted that "our expectations were met," one website, BusinessInsider.com, headlined: "Watchman Flops!" While its gross was "nothing to sneeze at for a normal film," the website said, "given the expectations for this one and how much money it has to make to break even [the film reportedly cost $200 million to produce], this isn't great."

    Bron: IMDb

  13. #263

    Standaard

    Men had inderdaad wel beter verwacht, maar met de 6e opening ooit voor een R-rated film kan je ook weer niet klagen me dunkt. Misschien dat Warner het graag wel beter had gezien, aangezien Fox ook een deel van de opbrengst kan opstrijken.

    Iedere site lijkt trouwens ook een ander productiebudget te noemen voor deze film, heb al zowat ieder cijfer tussen de 100 en 200 miljoen zien passeren (+ promotiekosten natuurlijk).

  14. #264
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zo net terug!
    Moet het allemaal nog effe laten inwerken!
    Wel een lange zit!
    Há, Silk Spectre was een feest!

    En hem vond ik ook erg sterk, even uit de tekentopic getoverd!
    Van net voor ik op weg ging!

    Ga er nog effe een nachtje over slapen!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #265

    Standaard

    Ik wilde deze film echt graag goed vinden en ging er vol verwachting naar toe, maar was toch wel teleurgesteld. Visueel erg sterk, maar de film sloeg naar mijn mening op een paar punten de plank mis:
    - Er is geen sprake van een coherent verhaal. De scènes komen fragmentarisch over en van een echte lijn is geen sprake. Er is veel aandacht voor uitdieping van de personages, maar paradoxaal genoeg heeft dit niet echt veel uitwerking. Misschien komt dit heel anders over voor mensen die bekend zijn met de comic, maar een film gebaseerd op bestaand werk moet naar mijn mening ook toegankelijk zijn voor kijkers die niet bekend zijn met de oorspronkelijke bron.
    - De muziek die soms finaal de plank misslaat. Het zijn stuk voor stuk erg mooie nummers, maar de passen totaal niet bij de film en in sommige gevallen is de match met de onderliggende scène ook nogal ongelukkig. Luftballon? Die vatte ik echt niet. Hallelujah met deze beelden erbij zorgde ook voor veel ongemakkelijk gelach in de zaal.
    - Het excessieve geweld en dan vooral de frequentie ervan. Ik heb geen problemen met dit fenomeen dat goed past in films als Sin City en 300, maar hier kwam het soms nogal sensatiebelust over. Een functie had het al helemaal niet. Het zorgde bovendien voor wederom onbedoeld? grappige scènes, zoals die in de gevangenis.
    - Het acteerwerk was ronduit slecht van de meeste castleden. Zodanig dat het zelfs in een actiefilm als deze begon te irriteren. Jeffrey Dean Morgan zet wel een prima rol neer, maar die is jammer genoeg niet al te groot.
    - Enigszins in het verlengde van eerder genoemde verhaal: Dr. Manhattan komt niet echt goed uit de verf. Juist bij dit personage had ik wel wat meer achtergrond willen zien. Hetzelfde geldt voor de bad guy die pas laat in de film bekend wordt bij de kijker, zijn/haar motieven worden nauwelijks toegelicht.
    - Een kleinigheid ik weet het, maar die neus van Nixon Wie heeft dat in hemelsnaam bedacht en wie hebben het vervolgens allemaal goedgekeurd

    Al met al een warrige en soms ergerlijke film, die voor mij als volledige onbekende met het bronmateriaal, niet echt was te volgen.
    Wellicht zijn sommige van deze genoemde punten (m.b.t. het verhaal) het gevolg van het feit dat er enorm geknipt is in de films. Wanneer ik geluiden opvang dat de DC véél beter is dan de TC, dan krijgt de film nog wel een kans. Een dergelijke transformatie is niet ongewoon (neem een Kingdom of Heaven).

    Om dan toch met een positieve noot te eindigen. Het is in de eerste plaats al bijzonder dat een dergelijke film tegenwoordig gemaakt kan worden als mainstream Hollywood blockbuster. Gezien het onderwerp, de excessieve inhoud (sex, geweld), de lengte, de stijl etc. Daarnaast maken de visuals soms wel degelijk indruk en speelt Jackie Earl Haley wederom een goed rol (na Little Children). Ik kan best wel begrijpen dat sommige mensen hier lang naar uit hebben gekeken en niet teleurgesteld zijn, maar bij mij overheerst dat gevoel helaas wel.

    Voor de TC een 6/10.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    - Het excessieve geweld en dan vooral de frequentie ervan. Ik heb geen problemen met dit fenomeen dat goed past in films als Sin City en 300, maar hier kwam het soms nogal sensatiebelust over. Een functie had het al helemaal niet. Het zorgde bovendien voor wederom onbedoeld? grappige scènes, zoals die in de gevangenis.
    Dit ben ik voor een groot deel toch niet met je eens. Op zo een speelduur vind ik de frequentie van geweld echt enorm meevallen. En zeker in het begin van de film heeft het geweld (zo excessief is het nu ook weer niet, ik vond de d-day opening van bijvoorbeeld Saving Private Ryan veel explicieter) naar mijn idee juist een heel duidelijke functie. De geweldadige acties van The Comedian , zoals het doodschieten van een zwangere vrouw, de aanranding van Sally Jupiter zijn juist zaken om het slechte deel van zijn karakter overduidelijk te maken.
    De actie van Dr. Manhattan in de nachtclub bijvoorbeeld snijdt hout als je zijn opmerking hoort ("ik weet niet precies wat het inhoudt een held te zijn").
    Nite Owl en Silk Spectre die die bende nogal hardhandig afranselen laat ook overduidelijk zien dat dit niet het Spiderman en Batman-universum is waar de held noodzakelijk the right thing doet. Of: the right thing in het Watchmen-universum ziet er iets anders uit dan dat in 't traditionele superhelden-universum. Ik denk dat de afkeer als kijker van al die acties juist de bedoeling is geweest van de regisseur. In jouw geval is 'ie daar dan blijkbaar in geslaagd.

    Ik ben het echter wel met je eens over de gevangenis-oproer. Denk dat de regisseur hier wat creatieve vrijheid had moeten nemen. De gangsterbaas en zijn twee kornuiten die Rorschach uit zijn cel halen bijvoorbeeld. Heel het bevrijdings-offensief vond ik echt het grote minpunt aan de hele film; de zorgvuldig opgebouwde sfeer uit de eerste 80 minuten wordt hierdoor enigszins teniet gedaan. Heb de film vandaag voor de tweede keer bekeken en vind nu sowieso dat vanaf dat moment de boel opeens in een gehaaste stroomversnelling gedrukt wordt.
    - Een kleinigheid ik weet het, maar die neus van Nixon Wie heeft dat in hemelsnaam bedacht en wie hebben het vervolgens allemaal goedgekeurd
    Uit dezelfde categorie als Leonard Cohen's Hallelujah op het verkeerde moment en de pijnlijk Chevy Chase-gelijkenis van Night Owl...

    En excessieve sex? Er zitten er volgens mij twee scenes in de hele 163 minuten. Viel toch wel mee?

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MiguelTegen Bekijk bericht
    Nite Owl en Silk Spectre die die bende nogal hardhandig afranselen laat ook overduidelijk zien dat dit niet het Spiderman en Batman-universum is waar de held noodzakelijk the right thing doet.
    De clou van dit fragment is vooral dat deze twee figuren zich pas echt thuisvoelen in hun alternatieve identiteit. Als ze worden aangevallen in die steeg, komen ze voor het eerst sinds lange tijd in een situatie waarin die identiteit relevant wordt. Het buitensporige geweld tijdens die eerste vechtpartij is een heel verknipte manier om de ontlading te laten zien die ze daardoor voelen. Ze gedragen zich net zo onbeheerst als een verslaafde die er na lange tijd droogstaan weer eens in slaagt zijn roes te bereiken. Het is letterlijk een orgie van geweld. De vechtpartij in de gevangenis is bijvoorbeeld al weer een stuk beheerster.

    Dit gegeven krijgt een bizarre ondertoon doordat hun optreden als burgerwacht ook hetgeen is waardoor ze zich tot elkaar voelen aantrokken. Vandaar dat ze na dit gevecht ook weer hun kostuums uit de mottenballen halen en de held gaan uithangen. Het brengt ze nader tot elkaar. Dan voelt zich weer een vent (macht erotiseert) en Laurie heeft na de emotioneel geremde Manhattan eindelijk iemand gevonden waarmee ze zich verbonden voelt. Hetgeen dan weer leidt tot die vrijpartij . Overigens past de ietwat cryptische tekst van Hallelujah eigenlijk best wel bij dat fragment -alhoewel de uitvoering van Jeff Buckley misschien stilistisch wat passender zou zijn. En ja, het valt best mee met het gehalte seks in de film; één vrijpartij die niet verderkomt dan voorspel, waarbij je overigens niets ziet en één vrijpartij waarin je wel het een en ander ziet, maar niets dat je niet ook in andere films ziet. Verder zie je natuurlijk wel af en toe een full frontal Manhattan.

    Dat Nite Owl er wat sullig uitziet i.p.v. als een echte held, is ook de bedoeling. In de originele strip heeft hij nog meer een pens dan in de film. Voor hem is z'n alternatieve identiteit min of meer een manier om aan die sulligheid te ontsnappen en wat eigendunk te vinden.
    Laatst aangepast door mark t : 11-03-2009 om 08:17
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #268

    Standaard

    Watchmen screenwriter David Hayter heeft een open brief geschreven naar de Watchmen fans, waarin hij de filmadaptatie verdedigt en de fans oproept om volgend weekend opnieuw naar de film te gaan kijken.

    Ik vind dat er nogal zwaar overdreven wordt over die box office cijfers, hadden ze nu echt een nieuwe Dark Knight verwacht? Sommigen spreken zelfs al van een flop, gewoon omdat er geen records gebroken werden.

  19. #269

    Standaard

    Hayter is een goeie verkoper. Hij heeft me overtuigd, ik ga 'm vanavond zien

  20. #270

    Standaard

    Prachtige film in mijn mening! Het hele verhaal zoals het opgebouwd is, de prachtige muziek, de special effects! Een van de beste films die ik de laatste tijd heb gezien! Zeker waard om een tweede keer te gaan bekijken.

    De DVD/Blu-ray versie gaat trouwens 3 uur 25 min duren ipv 2 uur 45 min!

    En zo heb ik mijn eerste reactie ook keer geplaatst (Hallo iedereen :P)

  21. #271

    Standaard

    Ik ben het met Patrick eens. Laat ik daarbij opmerken dat ik de comic niet ken en ook een buitenstaander zou deze film eigenlijk moeten kunnen waarderen.

    Wat moet ik van deze film zeggen. In ieder geval typisch Amerikaans gefilmd. Aan de ene kant heeft men er geen moeite mee om het verminken van mensen en ander geweld tot in detail in beeld te brengen aan de andere kant kan er in de liefdesscenes nog geen blote borst vanaf, schijnbaar bang dat de kinderziel beschadigd raakt. Hoe puriteins kan je zijn?

    Los daarvan. Mij zul je dit niet vaak horen zeggen, maar deze film was duidelijk (veel) te lang. Ik zit hier dus echt niet te wachtten op een extended cut, die al schijnt te circuleren.

    Het eigenlijke verhaal van de film kon makkelijk ook in anderhalf uur verteld worden, nu neemt men 2 uur en 40 minuten de tijd met als gevolg dat de film regelmatig afdwaalt naar voor mij nietszeggende vooral langdradige subplotjes, die in mijn ogen alleen afleiden van het werkelijke verhaal en de vaart compleet uit de film halen. Constant had ik het gevoel dat de film maar niet op gang wilde komen. Vaak waren die subplots zoals gezegd vrij langdradig saai. Ze bestaan vooral uit veel dialoog. Af en toe leek het wel een beetje op een aflevering van goede tijden slechte tijden qua dialoog. De rest van de bioscoopzaal was ook die mening toegedaan, met name tijdens die scenes werd het al vlug rumoerig.

    De verschillende voice overs worden op een bepaald moment ook best wel irritant.

    Ik zal hem geen tweede keer gaan kijken. Een aanschaf later op DVD c.q. blu-ray zal ik ook niet snel doen. Dan ga ik heel veel fast forwarden en ben ik binnen een kwartier klaar.

    Visueel is de film wel een plaatje. Veel eyecandy en goede visuele effecten. Helaas heeft men dus niet diezelfde aandacht besteed aan de opbouw en het editen van de film. het hoofdplot was ook duidelijk te dun.

    De rest van de zaal die kennelijk de comic ook niet kende ging volgens mij met een soortgelijk gevoel naar buiten.

    Aan de veelal positieve reacties op de film hier, kan ik slechts afleiden dat je schijnbaar toch de comic moet hebben gelezen om de film te waarderen. Schijnbaar mis je anders een hoop info om dat wel te kunnen doen. 90% van de bezoekers zullen de comic denk ik nooit gelezen hebben dus welk gevoel uiteindelijk zal overheersen zal de tijd leren.
    Laatst aangepast door Richard68 : 11-03-2009 om 18:34 Reden: typo

  22. #272

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68 Bekijk bericht
    In ieder geval typisch Amerikaans gefilmd. Aan de ene kant heeft men er geen moeite mee om het verminken van mensen en ander geweld tot in detail in beeld te brengen aan de andere kant kan er in de liefdesscenes nog geen blote borst vanaf, schijnbaar bang dat de kinderziel beschadigd raakt. Hoe puriteins kan je zijn?
    Zonder afbreuk te willen doen aan je mening over de film, vind ik je kritiek op dit specifieke punt wat vreemd. Niet alleen zijn er wel degelijk borsten te zien, maar er is zelfs regelmatig mannelijk full frontal nudity te zien . Niet bepaald puriteins dus.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #273

    Standaard

    Dat staat mij niet bij, kun je de specifieke scene even benoemen? Of ik ben zeker in slaap gevallen. Er zullen toch geen twee versies van de film in omloop zijn.

    Mocht dat ik dat toch gemist hebben, blijft het toch wel zo dat de Amerikanen als gewoonlijk ook in deze film geen moeite hebben om geweld zeer excpliciet in beeld te brengen en eroctica heel wat minder. Er waren toch momenten in de film genoeg om dat ook wat expliciter te tonen zonder dat je nu meteen naar een 18+ keuring toe gaat.
    Laatst aangepast door Richard68 : 11-03-2009 om 19:01 Reden: aanvulling

  24. #274
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou ik heb het wel gezien!
    En al die blauwe CGI aanhangsels vond ik wel wat minder!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #275

    Standaard

    Ik ben het ook zeer met Patrick eens. Laat ik het zo zeggen. Ik heb de Graphic Novel heel vaak gelezen. Voordat ik de film heb gezien, heb ik eerst nog de Motion Comic gekeken. Daar heb ik heel wat meer van genoten dan van deze film.

    De film is als een uittrekselboek. Als ze je zouden overhoren over de GN en je hebt alleen de film gezien, kom je echt met een onvoldoende thuis.

    Ik geef toe, de film ziet er mooi uit, maar ik mis de emotie. Ik ergerde me vooral aan de kleine veranderingen. Zoals "Watchmen, one of us died tonight....." IPV "Crimebusters..."

    Ik heb me ook mateloos zitten ergeren, vooral aan de gekortwiekte Dr. Manhattan backstory, dat verhaal met het horloge. (dat er dus helemaal niet in voor komt) In de Graphic novel is dit zooi mooi weergegeven, en Chapter IV van de motion comic bezorgde me kippenvel. De hele essentie van Dr. Manhattans origins is helemaal weg.

    Voor een niet Watchmen-kenner is deze film ook bijna niet te volgen.

    De motion Comic is misschien geen hoogstaande animatie, maar de essentie is er wel ingebleven. Oké hij duurt misschien vijfeneenhalf uur, maar dat had de film ook kunnen duren, als ze 'm in twee delen hadden opgesplitst. Ben blij dat Snyder geen LOTR heeft verfilmd.

    Aanrader: Lees eerst de GN, Dan de motion Comic bekijken, en dan hopen op een betere Directors Cut. Ik ga 'm iig niet voor een tweede keer in de bios bekijken.
    Laatst aangepast door FrankMiller : 11-03-2009 om 19:30
    Arthur Jensen: [bellowing] You have meddled with the primal forces of nature, Mr. Beale, and I won't have it!

Pagina 11 van 20 EersteEerste ... 789101112131415 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •