Pagina 19 van 21 EersteEerste ... 915161718192021 LaatsteLaatste
De resultaten 451 tot 475 van 525 worden weergegeven.

Discussie: Zwartboek

  1. #451

  2. #452

    Standaard

    Ben het wel een beetje met Erwin eens, op het feit dat het een ***film is na dan :wink: Vond bovengenoemde scenes ook weinig toevoegen aan het verhaal.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #453

    Standaard

    Kom op zeg ... hoevaak zie je nu werkelijk tieten? Die toiletscènes tussen Carice, Halina en Waldemar zijn absoluut noodzakelijk. Haal ze weg en je mist een belangrijk inzicht in de personages.

    Onnozele en typisch Nederlandse opmerking van Erwin.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  4. #454

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Kom op zeg ... hoevaak zie je nu werkelijk tieten? Die toiletscènes tussen Carice, Halina en Waldemar zijn absoluut noodzakelijk. Haal ze weg en je mist een belangrijk inzicht in de personages.

    Onnozele en typisch Nederlandse opmerking van Erwin.
    Die scenes zijn typisch Nederlands en volkomen onnodig :wink:
    Maar goed, ieder zn ding.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #455

    Standaard

    Ze zeggen anders toch heel veel over Ronnie, Ellis en zeker over onze vriend Franken. Je had dat kletterende straaltje pis niet hoeven laten horen, maar god ... wat doe je anders op een wc? Je komt daar niet naartoe omdat je weet dat Ronnie daar toevallig ook is en om gezellig even te babbelen. Om maar even een voorbeeld te noemen.

    Maar goed, mensen die bij het zien van iets bloot of iets 'expliciets' hun hoofd meteen laten overlopen door 'jaja, typisch Nederlands' etc. kunnen dat soort dingen natuurlijk missen.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  6. #456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Kom op zeg ... hoevaak zie je nu werkelijk tieten? Die toiletscènes tussen Carice, Halina en Waldemar zijn absoluut noodzakelijk. Haal ze weg en je mist een belangrijk inzicht in de personages.

    Onnozele en typisch Nederlandse opmerking van Erwin.
    Die scenes zijn typisch Nederlands en volkomen onnodig :wink:
    Maar goed, ieder zn ding.
    Ik vond die scenes juist erg leuk. Of ze nodig waren? Was Zwartboek nodig?

  7. #457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Ze zeggen anders toch heel veel over Ronnie, Ellis en zeker over onze vriend Franken. Je had dat kletterende straaltje pis niet hoeven laten horen, maar god ... wat doe je anders op een wc? Je komt daar niet naartoe omdat je weet dat Ronnie daar toevallig ook is en om gezellig even te babbelen. Om maar even een voorbeeld te noemen.

    Maar goed, mensen die bij het zien van iets bloot of iets 'expliciets' hun hoofd meteen laten overlopen door 'jaja, typisch Nederlands' etc. kunnen dat soort dingen natuurlijk missen.
    Ik ben het ook wel met je eens dat er belangrijke dingen gebeurden in die scenes, maar dan rest nog de vraag: Waarom juist daar en niet in iedere willekeurige andere ruimte? En dat blonde schaamhaar zullen we het maar niet over hebben, als je uit kunt leggen waarom dat noodzakelijk was, moet je politicus worden :wink:
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  8. #458

    Standaard

    Ik kan hier nu wel een verklaring gaan geven en de scène bovendien plaatsen in Verhoevens visie op het leven en de realiteit, maar daar zal niemand op zitten te wachten. Ik hoop alleen dat mensen eens verder kijken dan één tiet of tepel en niet meteen gaan roepen dat zoiets typisch Nederlands is. Want dat is en blijft gewoon onzin.

    Edit: bovendien had ik tijdens mijn eerste kijkbeurt zoiets van 'en haar schaamhaar dan?' ... toen deze scène opeens op het scherm verdween, stond ik dus (zo goed als) versteld van de zorgvuldigheid van Soeteman/Verhoeven. Voor mij persoonlijk is die scène om deze reden al totaal niet overbodig.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  9. #459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido

    Edit: bovendien had ik tijdens mijn eerste kijkbeurt zoiets van 'en haar schaamhaar dan?' ... toen deze scène opeens op het scherm verdween, stond ik dus (zo goed als) versteld van de zorgvuldigheid van Soeteman/Verhoeven. Voor mij persoonlijk is die scène om deze reden al totaal niet overbodig.
    Zo dacht ik er dus ook over, totaal overbodig was het dus niet...

    In die tijd kende ze helaas nog weinig kale poesjes

  10. #460

    Standaard

    Amerikaanse critici verdeeld over Zwartboek

    LOS ANGELES - De Amerikaanse filmcritici hebben verdeeld geoordeeld over de film Zwartboek van regisseur Paul Verhoeven. De oorlogsthriller, die in de Nederlandse theaters meer dan 1 miljoen bezoekers heeft getrokken, is vanaf aanstaand weekend te zien in de Amerikaanse bioscopen.

    De New York Times stelt dat de film, waarin Carice van Houten als joodse verzetsstrijdster de dood van haar ouders wil wreken, ‘onwaarschijnlijk vulgair’ is. ‘Dit verhaal werkt alleen als je het als pulp beschouwt’, stelt de criticus. De Los Angeles Daily News daarentegen vindt de film een ‘uitbundig, spannend, erotisch mengelmoesje dat de kijker voortdurend op het verkeerde been zet’.
    De LA Times prijst vooral alle acteurs, terwijl het blad Newsday zich afvraagt waarom ‘Zwartboek en de manier waarop de film de Nederlandse oorlogshelden ontmaskert in eigen land niet meer commotie heeft veroorzaakt’.
    Ook de Nederlandse filmpers was verdeeld over Zwartboek. De eerste vaderlandse film die Verhoeven sinds 1983 maakte, is ondertussen aan bijna zeventig landen verkocht. In Amerika is de thriller in eerste instantie in negen theaters in New York en Los Angeles te zien. In de weken die volgen wordt dat aantal uitgebreid naar 125 bioscopen in het hele land.
    In Nederland komt Zwartboek 26 april in een eerste oplage van 200.000 stuks op dvd uit.

    Bron: Volkskrant.nl

  11. #461

    Standaard

    Die verdeeldheid is niks nieuws, bij elke film zo geweest. Waar Verhoeven verschijnt, is discussie
    Ik kan niet wachten op de dvd!
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  12. #462

    Standaard

    Heb vandaag de film voor de tweede keer gezien, ditmaal op DVD. Wat een goede film is het toch, ik vond hem beter dan de eerste keer. Het verhaal had meer impact en het wordt nog duidelijker hoe goed het in elkaar zit.

    Dat schaamhaar......over de personage van Carice zegt het gewoon dat ze heel erg precies is in wat ze aan het doen is en dat ze wil slagen. Je kan dit op meerdere manieren duidelijk maken, Verhoeven doet het zo. Ik persoonlijk zie hier niks vulgairs in. Ik denk (en hoop) dat Zwartboek met de jaren wat meer aanzien zal vergaren.
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  13. #463

    Standaard

    En dat amerikanen daar niet tegen kunnen weten we al langer dan vandaag... ik zie zelfs vragen van mensen of er niet teveel naakt in Grindhouse voorkomt...

    Ik ga zwartboek zo snel mogelijk nog een keer kijken als ie eenmaal op dvd is

  14. #464

    Standaard

    Hier overigens een iets genuanceerder overzicht van de Amerikaanse recensies.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  15. #465

    Standaard

    the best Verhoeven film since Basic Instinct -- if only that were a bigger compliment.
    Dit komt uit een recensie.... Rare jongens die Amerikanen!
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  16. #466
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik vond dat blonderen van het schaamhaar een erge erotische daad en als zodanig ook erg goed verfilmd door de meester Verhoeven . PV kan een scene als dit meer erotische lading geven als een truckvol Amerikaanse zogenaamde erotische produkten.

    Zwartboek vond ik een juweeltje onder de recente Nederlandse filmreleases en ik snap ook dat sommige regisseurs vreselijk jaloers zijn.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  17. #467

    Standaard

    Zwartboek relatief meest succesvolle film Amerika

    De oorlogsthriller Zwartboek van regisseur Paul Verhoeven heeft een zeer succesvol openingsweekend in de Verenigde Staten gehad. Producent Fu Works heeft dinsdag berichten daarover op Amerikaanse sites bevestigd.

    Het Nederlandse Zwartboek bracht in negen zalen ruim 112.000 euro op. Daarmee leverde de film gemiddeld per bioscoopzaal het meeste geld op van alle producties die op dit moment in Amerika draaien. Zwartboek haalde in de negen zalen meer geld op dan bijvoorbeeld de komedie Norbit van Eddie Murphy in 202 zalen. Verhoudingsgewijs deed Verhoeven het zelfs beter dan Grindhouse, de nieuwe film van regisseur Quentin Tarantino.

    De Amerikaanse critici waren vorige week verdeeld over Zwartboek. In Nederland heeft de film, waarin een joodse verzetsstrijdster de dood van haar ouders wil wreken, meer dan een miljoen bezoekers naar de bioscoop getrokken. De Nederlandse distributeur A-Film brengt de productie 26 april op dvd uit.

    © Tiscali/ANP
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  18. #468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido Bekijk bericht
    Verhoudingsgewijs deed Verhoeven het zelfs beter dan Grindhouse, de nieuwe film van regisseur Quentin Tarantino.
    Maar die deed het (voor als je kijkt naar opbrengst per zaal) wel heel slecht!
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  19. #469

    Standaard

    Toch wel mooi dat hij het in de USA ook goed lijkt te doen.

  20. #470

    Standaard

    Draait die maar in negen zalen in heel de VS of lees ik het verkeerd? Dat is dan toch amper een release te noemen?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #471

    Standaard

    Volgens BoxOfficeMojo.com bracht de film in het openingsweekend ruim 112.00 dollar op. Dollars, geen euro's. Dat is omgerekend een slordige 84.000 euri. Toch iets minder dan in het bericht hierboven...
    "God schmod. I want my monkey man!"

    Mijn Schijfjes

  22. #472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc Raps Bekijk bericht
    Volgens BoxOfficeMojo.com bracht de film in het openingsweekend ruim 112.00 dollar op. Dollars, geen euro's. Dat is omgerekend een slordige 84.000 euri. Toch iets minder dan in het bericht hierboven...
    Ja, en Norbit draait al zo'n 2 maanden in de VS, is toch geen vergelijking

  23. #473

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fafa Bekijk bericht
    .

    Dat schaamhaar......over de personage van Carice zegt het gewoon dat ze heel erg precies is in wat ze aan het doen is en dat ze wil slagen. Je kan dit op meerdere manieren duidelijk maken, Verhoeven doet het zo. Ik persoonlijk zie hier niks vulgairs in. Ik denk (en hoop) dat Zwartboek met de jaren wat meer aanzien zal vergaren.

    mmmmm, dan is het behoorlijk dom dat je later betrapt wordt op "uitgroei"

  24. #474

    Standaard

    misschien niet direct over zwartboek maar ja

    Steven Spielberg informeert naar Carice van Houten
    Door ANNEMART VAN RHEE

    AMSTERDAM - Steven Spielberg heeft geïnformeerd naar de beschikbaarheid van Carice van Houten.
    De topregisseur (E.T., War of the Worlds, Münich) zag de actrice afgelopen week in actie in Zwartboek, dat zijn Amerikaanse première beleefde. Wat Spielberg precies wil en of hij concrete plannen heeft, weet ze niet. Maar: ,,Heel grappig dat hij zo enthousiast over mij was,’’ reageert Van Houten.

    De oorlogsthriller van Paul Verhoeven had overigens een zeer succesvol openingsweekeinde in de Verenigde Staten. Producent Fu Works bevestigde dat gisteren. Zwartboek bracht in negen zalen ruim 112.000 euro op. Daarmee leverde de film gemiddeld per bioscoopzaal het meeste geld op van alle producties die op dit moment in Amerika draaien. Verhoudingsgewijs deed Verhoeven het zelfs beter dan Grindhouse, de nieuwe film van regisseur Quentin Tarantino.

    In Nederland trok de film, waarin een joodse verzetsstrijdster de dood van haar ouders wil wreken, meer dan een miljoen bezoekers naar de bioscoop. Zwartboek komt op 26 april op dvd uit in Nederland.

  25. #475

    Standaard

    Zou wel gaaf zijn, een Nederlandse actrice in een Spielberg film. Alhoewel het natuurlijk ook voor zijn productiemaatschappij, Dreamworks, kan zijn.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

Pagina 19 van 21 EersteEerste ... 915161718192021 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •