Pagina 24 van 74 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 1849 worden weergegeven.
  1. #576
    assaad
    Guest

    Standaard

    gebruik ccleaner en je zult merken dat je ook nog extra ruimteschijf terug krijgt

  2. #577

    Standaard

    hm niet echt een pc vraag maar goed: ik heb een pc en een ps3, zijn verbonden met een router, ik kan wel online met de ps3 maar ik kan niet online gamen, dus ik moet vermoedelijk de poorten openzetten, maar mijn vraag is hoe doe ik dat?
    ik kan wel bij de instellingen van de router komen maar dan wordt er gevraagd naar welke poorten? utp of dcp of zoiets, public port? ik snap er niets van
    en welke cijfers moet ik invullen? hopelijk kan iemand mij ermee helpen
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  3. #578

    Standaard

    Als ik het goed heb gaat dit over je listen poort en die start volgens mij vanaf 50000. maar kun je niets terug vinden in je documentatie van je PS3 ?
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  4. #579

    Standaard

    O, ik heb je oplossing gevonden JE hebt last van een NAT error. check hier

    http://community.eu.playstation.com/...ad.php?t=69463
    (Three-Star Trader) (Goldtrader)
    Mijn Setup: AV Reciever Onkyo HTR-960 THX 7.1 - Speakers Onkyo THX Full HD T SAMSUNG LE40M86BD - Blu-Ray speler Playstation 3

  5. #580

    Standaard

    Ik neem dus aan dat mijn lijstje met poorten niet hielp ?
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mercapto Bekijk bericht
    Ik neem dus aan dat mijn lijstje met poorten niet hielp ?
    welk lijstje?
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  7. #582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital Bekijk bericht
    welk lijstje?
    Voor gaming heb je het soms nodig om poorten open te zetten in je nat configuratie. Dit houdt in dat je binnenkomend en uitgaand verkeer mogelijk maakt op specifieke poorten waarvan het spel gebruik maakt.

    Je hebt 2 protocollen, tcp en udp.

    Door na te gaan welke specifieke poorten je nodig hebt om via de buitenwereld te communiceren, kun je communicatie met een server mogelijk maken.

    Bij een router werkt het meestal op deze manier:

    Open DMZ: enabled locale machine: IP adres van je pc of ps3.

    NAT- open ports:


    enable ports open: ja.

    local computer: je IP adres van je machine of ps3 die je wilt gebruiken voor het spel.

    protocol: TCP of UDP
    start port: begin van de poort die je wilt openzetten, bijv. 4000
    End port: 4000 ( dit wil zeggen dat je alleen deze port openzet, als je een range opgeeft, zeg 4000 tot 4100, maakt de poort gebruik van de poorten 4000 t/m 4100.

    De exacte poorten open zetten is beter, zodat niemand naar binnen kan glippen via een andere poort.

    Zo vul je dus voor elke poort de waardes in. Voor een spel of machine heb je vaak meerdere poorten nodig om een spel online te kunen spelen.

    Soms is het openzetten van DMZ voldoende om alle poorten open te gooien maar dat lijkt mij niet verstandig.
    Dmz opent alle poorten, als je via een pc en playstation 3 op het web zit lijkt mij dit niet verstandig daar ook via de pc dan alle poorten openstaan!

    Dus om een voorbeeld te maken met de ps3 poorten die open moeten:

    NAT table:

    Open dmz: vul hier het IP adres van je ps3 in! en vink eventueel enable aan.

    Open ports:
    Index 1:
    vink enable open ports aan:

    comment: vul hier de naam van de game in die je opent voor je router bijv. need for speed.

    Local computer: vul hier je IP adres in van je ps3! (als je niet weet welk adres je ps3 heeft in jouw configuratie kun je dat nakijken in: dhcp table)

    1: protocol: TCP 2: open port: 10070 3: end port: 10080 (je gooit dus poorten 10070 t/m 10080 open)
    2: protocol: UDP 2: open port: 10070 3: end port: 10070 (je gooit nu dus enkel deze specifieke poort open, hij begint en eindigd bij hetzelfde adres)

    3: protocol: UDP 2: open port: 6000 3: end port: 6999 (je gooit poorten 6000 t/m 6999 allemaal open)


    volgens het lijstje zou het nu moeten werken.

    Overigens, de manier waarop je de poorten of NAT lijst open moet gooien kan per merk router verschillen!

    Succes!
    Laatst aangepast door hstadman : 31-03-2007 om 07:36

  8. #583

    Standaard

    mijn dank zal het eens proberen
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  9. #584

    Standaard

    Heeft iemand van jullie ervaring met het dual bootable hebben van je pc met gebruikmaking van slechts 1 (legale) windows vista en office licentie?

    Probleem:
    Ik klungel en test nogal veel met mijn pc waardoor de windows installatie nogal snel instabiel wordt. Ik heb echter ook serieuser werk dat ik met mijn pc doe wat op zichzelf niet voor instabiliteit zou moeten zorgen.

    Gedachte oplossing:
    Ik wil nu op 2 verschillende partities, al dan niet op afzonderlijke harddisks, een installatie van vista en office uitvoeren zodanig dat ik 1 instal gebruik voor hetbelangrijke werk en 1 voor het meer experimentele werk. Zodat als het experimenteren er voor gezorgd heeft dat het weer traag gaat dat ik mijn belangrijke werk toch direct zonder problemen kan blijven doen. Maar dit geheel wil ik dus doen met van zowel vista als office 1 (volledige legale) licentie.

    Voorheen maakte ik meestal een ghost image zodra ik mijn pc een goed werkende verse instal had. Deze kon ik dan op het noodzakelijk moment terug zetten. Maar dit vind ik nu toch te storend, maar blijf ik waarschijnlijk wel doen voor met name de "experimenteer" partitie.

    Maar mag en kan dit conform de licenties van beide producten?

    Persoonlijk denk ik het wel, want ik gebruik immers maar 1 pc en dat is het enige waar volgens mij de licentie voorwaarden iets zeggen.

    Graag zou ik jullie opvating eens willen weten.

    De vraag heb ik overigens ook aan Microsoft gesteld.

  10. #585

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Heeft iemand van jullie ervaring met het dual bootable hebben van je pc met gebruikmaking van slechts 1 (legale) windows vista en office licentie?

    Probleem:
    Ik klungel en test nogal veel met mijn pc waardoor de windows installatie nogal snel instabiel wordt. Ik heb echter ook serieuser werk dat ik met mijn pc doe wat op zichzelf niet voor instabiliteit zou moeten zorgen.

    Gedachte oplossing:
    Ik wil nu op 2 verschillende partities, al dan niet op afzonderlijke harddisks, een installatie van vista en office uitvoeren zodanig dat ik 1 instal gebruik voor hetbelangrijke werk en 1 voor het meer experimentele werk. Zodat als het experimenteren er voor gezorgd heeft dat het weer traag gaat dat ik mijn belangrijke werk toch direct zonder problemen kan blijven doen. Maar dit geheel wil ik dus doen met van zowel vista als office 1 (volledige legale) licentie.

    Voorheen maakte ik meestal een ghost image zodra ik mijn pc een goed werkende verse instal had. Deze kon ik dan op het noodzakelijk moment terug zetten. Maar dit vind ik nu toch te storend, maar blijf ik waarschijnlijk wel doen voor met name de "experimenteer" partitie.

    Maar mag en kan dit conform de licenties van beide producten?

    Persoonlijk denk ik het wel, want ik gebruik immers maar 1 pc en dat is het enige waar volgens mij de licentie voorwaarden iets zeggen.

    Graag zou ik jullie opvating eens willen weten.

    De vraag heb ik overigens ook aan Microsoft gesteld.
    Dat is legaal hoor, je mag windows rustig op 2 harde schijven installeren daar de licensie voor de gehele pc geldt! Geen probleem dus.

    Je kunt dual boot op 2 manieren bewerkstelligen;

    een grote harddisk verdelen in 2 partities of 2 fysieke harde schijven.

    Bij de eerste moet je je harddisk dus opdelen in 2en of een verhouding die je wenst.
    Bij de andere oplossing kun je windows op 2 fysieke schijven installeren. Zorg ervoor dat je eerst vista op de c schijf installeert! Na installatie van beide OSen, krijg je een keuze menu en kun je kiezen welk OS je op welke schijf/partitie wilt starten.

    Er zijn veel mensen/tweakers die dual boot draaien hoor en dat is gewoon volgens de licensies legaal. Ik herhaal, de licensie van microsoft geldt voor de gehele computer! Daar komt bij dat je van beide producten een copy mag maken als backup, zowel voor windows alsook voor office. WAt je echter niet mag is het origineel en de copy tegelijkertijd gebruiken. Maar dat is onmogelijk bij dual boot, daar je of de ene schijf/partitie gebruikt of de andere schijf of partitie. Legaal gezien dus totaal geen problemen.
    Laatst aangepast door hstadman : 19-04-2007 om 19:10

  11. #586

    Standaard

    Hoe het te doen is op zich het probleem niet, mijn computer kennis / ervaring is daar uitgebreid genoeg voor. Het zal zo goed als zeker overigens op 2 afzonderlijke harddisks komen.

    Waar het mij vooral om gaat is de licentie kwestie, en daar denk jij in ieder geval hetzelfde over als ik.

  12. #587

    Standaard

    Ik heb ondertussen een mailtje van MS gekregen, de vraag was te moeilijk voor de info afdeling. Ik moest maar even bellen of mailen met de technische ondersteuning...

    Net dan maar even gebeld, en verassend antwoord gekegen. Nee het mag niet.
    Ik heb daarop ook de eula er op na geslagen en deze geeft inderdaad aan dat men maar 1 installatie mag uitvoeren op de hardware waar de licentie bij aangeschaft is geworden. Her installatie mag (uiteraard) wel, maar men mag dus geen 2 installaties op 1 hardware config tegelijk hebben, ook al kan men ze niet tegelijk gebruiken.

    Of ik me er vervolgens iets van aan getrekken... Controleerbaar van buiten is het volgens mij immers niet...

  13. #588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen een mailtje van MS gekregen, de vraag was te moeilijk voor de info afdeling. Ik moest maar even bellen of mailen met de technische ondersteuning...

    Net dan maar even gebeld, en verassend antwoord gekegen. Nee het mag niet.
    Ik heb daarop ook de eula er op na geslagen en deze geeft inderdaad aan dat men maar 1 installatie mag uitvoeren op de hardware waar de licentie bij aangeschaft is geworden. Her installatie mag (uiteraard) wel, maar men mag dus geen 2 installaties op 1 hardware config tegelijk hebben, ook al kan men ze niet tegelijk gebruiken.

    Of ik me er vervolgens iets van aan getrekken... Controleerbaar van buiten is het volgens mij immers niet...
    Onzin, volgens de nederlandse wet mag je een copy op een andere partitie gebruiken als backup. Sinds de nederlandse wet hoger is dan microsofts bepalingen voorzie ik geen problemen.

    Sterker nog, heel veel buitenlandse licentiebepalingen zijn hier niet eens rechtsgeldig, vanwege de nederlandse wet, die anders bepaald.
    Laatst aangepast door hstadman : 21-04-2007 om 00:19

  14. #589

    Standaard

    Beste mensen, ik zit er over te denken een nieuwe PC aan te schaffen, en hoopte dat ik hier wat advies kon krijgen. Als eerste wil ik sowieso los van een nieuwe PC een videokaart kopen, en ik had deze in gedachten, is dit een goede kaart, die nog aardig up-to-date is voor de komende games? En loont het om nu al een 512 mb kaart te kopen, of is een 256 mb kaart nog net zo goed?http://www.pcmegastore.nl/catalog/pr..._id=71910156En weet iemand nog een goeie site om een PC te kopen. En wellicht wat je het beste kan aanschaffen voor rond de 600 euro. (voor de PC zónder de videokaart) En wat het beste is om nu te kopen. AMD, Pentium? Dual Core etc. Alvast bedankt!Niels
    Laatst aangepast door Cyrus the Virus : 30-04-2007 om 14:19
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  15. #590

    Standaard

    Die kaart lijkt me niet handig voor de komende games aangezien DirectX 10 er aan zit te komen en daar maakt deze kaart geen gebruik van. Op het moment is de GeForce 8x00 serie van nVidia de enige kaarten die dit ondersteunen maar er komt binnenkort een nieuwe serie van ATI met DX10 ondersteuning en nVidia kwam geloof ik ook met een nieuwe lijn (waardoor de GeForce 8x00 serie waarschijnlijk flink in prijs zal dalen).

    Je betaalt hier echter wel meer dan €170,- voor.

  16. #591

    Standaard

    Hmm... even wachten met een nieuwe videokaart kopen zou beter zijn dus.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  17. #592

    Standaard

    Is er dan nog iemand die er wat verstand van heeft, en me kan vertellen wat het beste is om te nemen voor +/- 600 euro (zonder videokaart dus). De nieuwe PC moet wel een AGP videokaart erin kunnen hebben dan.Alvast bedankt.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  18. #593

    Standaard

    Ehm, AGP is aan het uitsterven. Je zal toch echt gebruik moeten maken van PCI-e (PCI-expres: http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express) indien je gebruik wil maken van een DX10-kaart.

    Ben je nu trouwens van plan om een nieuwe PC te kopen of alleen om te upgraden? Als het laatste het geval is, en je bent niet van plan om een nieuwe moederbord te kopen (met PCI-e dus) dan heb je met die ATI X1950 nog wel een aardige kaart geloof ik. Let wel op dat de link die jij geeft een PCI-e kaart is en dus NIET in je AGP-slot past.

  19. #594

    Standaard

    Ik ben wel van plan een geheel nieuwe PC te kopen. Maar even nog zonder videokaart (ik wil er later een kopen die DX10 heeft). Maar ik wil dan wel m'n oude videokaart (m'n Ati x800) in m'n nieuwe PC zeggen, maar die kaart is een AGP kaart, dus moet die wel in m'n nieuwe PC kunnen. Uiteraard wordt de nieuwe videokaart die ik later zal aanschaffen wel een PCI-e kaart.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  20. #595

    Standaard

    Ik weet het niet zeker maar ik geloof niet dat er moederborden zijn met zowel AGP en PCI-e. Ik ken alleen videokaarten die beiden ondersteunen .

    Misschien heeft iemand hier daar meer verstand over?

  21. #596

    Standaard

    Er zijn volgens mij nog wel moederborden met zowel AGP als PCI-e. Zal wel erg zoeken zijn. AGP is echt stervende.

    Over AMD of intel, op dit moment (ik haat het om te zeggen, maar OK) is Intel toch echt stukken beter bezig dan AMD. Dan zou ik toch voor de Intel gaan. de huidige Dual en Quad core hebben nog weinig ondersteuning mee van de huidige software, dus echt gebruik ervan maken doet het nog niet helemaal. Alleen met videobewerking maakt hij hier nog gebruik van. Maar dat wil niet zeggen dat je ze maar links moet laten liggen

    Videokaart zou ik idd nog even een maandje of 2 wachten. Ati moet nog komen met de nieuwe dX 10 videokaart van hun, en dan zou ik even wat tests zoeken.

    Je pc bouwen/kopen zou ik bij alternate.nl laten doen. Tenzij je zelf graag knutselt en weet wat je doet, zou ik hem in elkaar laten zetten. Kost je 50 eurie ofzo.

  22. #597
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pokalapoketl Bekijk bericht
    Ik weet het niet zeker maar ik geloof niet dat er moederborden zijn met zowel AGP en PCI-e. Ik ken alleen videokaarten die beiden ondersteunen .

    Misschien heeft iemand hier daar meer verstand over?
    Ja die bestaan gewoon hoor.

  23. #598

    Standaard

    Oke bedankt! Dan wacht ik nog wel even met een PC kopen, want ik heb nu alleen een AGP kaart.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  24. #599

    Standaard

    Waarom een AGP slot erbij nemen, als je toch voor PCI-E gaat? Overbodige luxe.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  25. #600

    Standaard

    Je hebt 't niet goed gelezen. :P Ik wil een nieuwe PC, maar nog geen nieuwe videokaart. En omdat m'n oude videokaart een AGP kaart is, moet die wel in m'n nieuwe PC gaan.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

Pagina 24 van 74 EersteEerste ... 1420212223242526272834 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •