Pagina 1 van 74 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 1849 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het Grote PC vragen/problemen topic

    Altijd handig, zo'n topic

    Post hier al je vragen en/of problemen met je pc.

    Laat ik maar gelijk beginnen met een probleem.

    Het lukt Kazaa niet om verbinding te krijgen Heb de firewall al uitgezet maar dat helpt niks
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  2. #2

    Standaard Re: Het Grote PC vragen/problemen topic

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Altijd handig, zo'n topic

    Post hier al je vragen en/of problemen met je pc.

    Laat ik maar gelijk beginnen met een probleem.

    Het lukt Kazaa niet om verbinding te krijgen Heb de firewall al uitgezet maar dat helpt niks
    Is dit na het installeren van de nieuwste versie niet verholpen? :wink:
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  3. #3

    Standaard

    - Maak je gebruik van een router, meerdere pc's op een breedband verbinding?
    Deze routers hebben bijna altijd ook een hardware firewall. Zo ja dan moet je op z'n minst de poorten die nodig zijn voor Kazaa openen.

    - Kazaa wordt al een tijd zwaar gedwarsboomt door diverse bedrijven. Hierdoor is inloggen lastiger, en als je ingelogd bent vindt je er nog maar weinig.

    Waarvoor heb je kazaa eigenlijk nodig... (randje...)

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de nieuwste lite versie gedownload en het probleem is verholpen
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  5. #5

    Standaard

    Blijkbaar draait alles goed bij iedereen :wink: houden zo!
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  6. #6

    Standaard

    Ja hoor, weer een vraagje van mij

    Bovenaan in Iexplorer (adresbalk) staat voor de pagina-naam een icoontje die normaal gesproken blauw moet zijn (de welbekende iexplorer icoontje) maar bij mij is hij sinds de de-installatie van Mozilla firebird (beviel achteraf toch niet zo) verandert in het "ik heb geen idee wat voor programma" icoontje

    Hoe krijg ik het iexplorer icoontje weer terug?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Ja hoor, weer een vraagje van mij

    Bovenaan in Iexplorer (adresbalk) staat voor de pagina-naam een icoontje die normaal gesproken blauw moet zijn (de welbekende iexplorer icoontje) maar bij mij is hij sinds de de-installatie van Mozilla firebird (beviel achteraf toch niet zo) verandert in het "ik heb geen idee wat voor programma" icoontje

    Hoe krijg ik het iexplorer icoontje weer terug?
    Nou Martin, dat is heel simpel. Klik in het menu Internet Opties op Programma's en herstel de standaard waarden :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  8. #8

    Standaard

    Weer een vraag/probleem:

    Wanner ik muziek of andere zaken via kazaa binnenhaal, staat er in de "My Shared Folder" map altijd één of meerdere .DAT file(s). In mijn geval zijn het .MPEG files geworden met het bijbehorende icoontje voor een MPEG file

    Weet iemand hoe ik er weer .DAT files van kan maken met het bijbehorende icoontje?
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Weer een vraag/probleem:

    Wanner ik muziek of andere zaken via kazaa binnenhaal, staat er in de "My Shared Folder" map altijd één of meerdere .DAT file(s). In mijn geval zijn het .MPEG files geworden met het bijbehorende icoontje voor een MPEG file

    Weet iemand hoe ik er weer .DAT files van kan maken met het bijbehorende icoontje?
    De .DAT file staan voor de files die nog niet geheel binnen zijn, dus die je op dat moment aan het downloaden bent. Pas als de file compleet binnen is wordt het omgezet naar de extensie die het bestand werkelijk is (MP3, Mpeg, AVI, Zip, noem maar op). Om de extensie dus weer op .DAT te zetten moet je hetzelfde bestand dus continue blijven downloaden :wink:
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Weer een vraag/probleem:

    Wanner ik muziek of andere zaken via kazaa binnenhaal, staat er in de "My Shared Folder" map altijd één of meerdere .DAT file(s). In mijn geval zijn het .MPEG files geworden met het bijbehorende icoontje voor een MPEG file

    Weet iemand hoe ik er weer .DAT files van kan maken met het bijbehorende icoontje?
    De .DAT file staan voor de files die nog niet geheel binnen zijn, dus die je op dat moment aan het downloaden bent. Pas als de file compleet binnen is wordt het omgezet naar de extensie die het bestand werkelijk is (MP3, Mpeg, AVI, Zip, noem maar op). Om de extensie dus weer op .DAT te zetten moet je hetzelfde bestand dus continue blijven downloaden :wink:
    Dat snap ik, maar bij mij zijn de tijdelijke, niet complete, bestanden ook .MPEG files geworden :wink:
    Lost in Translation: best movie ever!

    312 +


  11. #11

    Standaard

    Soms is het omnoemen van de bestanden via de verkenner al genoeg, let wel soms.
    Het kan ook zijn dat je download programma er "genoeg" van had, kan wel eens door een conflictje van het programma komen. Dat stopt hij gewoon met de bestanden en past ze aan. Er zijn / waren wel een paar programma's die er iets mee konden. Bij de laatste versies zijn die programmas meteen meegeinstaleerd door de download programma's maar het succes is nihil. (helaas)
    De enige oplossing die er dan nog is. Het gewenste bestand opnieuw zoeken en downloaden.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Dat snap ik, maar bij mij zijn de tijdelijke, niet complete, bestanden ook .MPEG files geworden :wink:
    Wat ook kan (is mij geregeld overkomen) is dat iemand een incompleet bestand hernoemd heeft tot MPEG. Kazaa zal bij hem/haar dat bestand zien en ter deling aanbieden.
    Wat jij hebt binnengekregen is dus een compleet bestand, maar een incomplete film. Jammer maar pindakaas.
    Hernoemen tot .DAT heeft geen enkele zin, omdat KazaA geen extra downloadinformatie over dat bestand meer heeft. Wissen is beter.

  13. #13

    Standaard

    Mijn monitor (Fujitsu Siemens c771) vertoont sinds een week een zandloperbeeld. De linker- en rechterkant van het beeld lopen iets uit het beeld en het midden verloopt in een zandlopervorm -> ) (

    Een week geleden bibberde mijn monitor heel af en toe,maar sinds deze week verspringt mijn monitor dus in een een zandlopervorm.

    Herstellen via beeldinstellingen werkt niet, verspringt weer terug en als ik af en toe de monitor kantel verspringt die weer terug om na onbepaalde tijd weer de zandlopervorm aan te nemen.

    Monitor is 4 1/2 jaar oud, heeft het altijd goed gedaan en stond dagelijks gemiddeld 3 uur aan.
    Is mijn monitor kapot (zo ja hoe zou dat dan komen ?) of kan ik het nog herstellen?

    OS: Windows xp.

  14. #14

    Standaard

    Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn internet explorer niet meer doorgaat als er in een source staat dat na X-aantal seconden een andere pagina geopend moet worden? Bijvoorbeeld na het plaatsen van een bericht op 't forum. Je krijgt dan de melding dat je bericht is geplaatst. Na een seconde of 3 zou dan dat weer moeten verdwijnen, waarna je in de thread zelf terugkeert. Dat gebeurd bij mij dus niet en ik heb geen flauw idee waar dat aan ligt.

    Ik gebruik I.E. 6.0.2800.1106CO, 128-bit security, SP1.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Mijn monitor (Fujitsu Siemens c771) vertoont sinds een week een zandloperbeeld. De linker- en rechterkant van het beeld lopen iets uit het beeld en het midden verloopt in een zandlopervorm -> ) (

    Een week geleden bibberde mijn monitor heel af en toe,maar sinds deze week verspringt mijn monitor dus in een een zandlopervorm.

    Herstellen via beeldinstellingen werkt niet, verspringt weer terug en als ik af en toe de monitor kantel verspringt die weer terug om na onbepaalde tijd weer de zandlopervorm aan te nemen.

    Monitor is 4 1/2 jaar oud, heeft het altijd goed gedaan en stond dagelijks gemiddeld 3 uur aan.
    Is mijn monitor kapot (zo ja hoe zou dat dan komen ?) of kan ik het nog herstellen?

    OS: Windows xp.
    ik ken jouw (type) monitor niet, maar dergelijke problemen ken ik wel van andere computer (CRT) monitoren. Dan was het een kwestie van: voeding stuk => vervangen.
    Dat hij het steeds pas na x minuten doet laat vermoeden dat er een defecte chip is, die bij bereiken bepaalde temperatuur (gedeeltelijk) de geest geeft. Dat na kantelen het beeld even goed is... tsja, ... interessant dus. Los contact?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LET OP!
    Wees zeer voorzichtig met het opereren van monitoren of TV's
    binnenin is spake van zeer hoge (levensgevaarlijke) spanning. Ook is het niet zo dat alle spanning weg is zo gauw je de netspanning verwijderd, die spanning kan nog enkele minuten lang aanwezig zijn.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door LET OP!
    Wees zeer voorzichtig met het opereren van monitoren of TV's
    binnenin is spake van zeer hoge (levensgevaarlijke) spanning. Ook is het niet zo dat alle spanning weg is zo gauw je de netspanning verwijderd, die spanning kan nog enkele minuten lang aanwezig zijn.
    Het blijft sowieso altijd gevaarlijk. Maar het hangt in principe van de tijd dat de monitor aan heeft gestaan af. Er kan nog maanden (en zelfs jaren) lang spanning op blijven staan, alhoewel het uiteraard met de dag minder wordt.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Heeft iemand enig idee hoe het kan dat mijn internet explorer niet meer doorgaat als er in een source staat dat na X-aantal seconden een andere pagina geopend moet worden? Bijvoorbeeld na het plaatsen van een bericht op 't forum. Je krijgt dan de melding dat je bericht is geplaatst. Na een seconde of 3 zou dan dat weer moeten verdwijnen, waarna je in de thread zelf terugkeert. Dat gebeurd bij mij dus niet en ik heb geen flauw idee waar dat aan ligt.

    Ik gebruik I.E. 6.0.2800.1106CO, 128-bit security, SP1.
    Temporary internet files opschonen / ad-aware draaien.

    Het lijkt erop dat een aantal tijdelijke bestanden dwars zitten.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    ik ken jouw (type) monitor niet, maar dergelijke problemen ken ik wel van andere computer (CRT) monitoren. Dan was het een kwestie van: voeding stuk => vervangen.
    Ik ben echt een leek op hardwaregebied,maar waar zit de voeding? Ik heb een snoer lopen van monitor naar computer en dan heb ik de stekkersnoer lopen van monitur naar wandcontact.

    Dat hij het steeds pas na x minuten doet laat vermoeden dat er een defecte chip is, die bij bereiken bepaalde temperatuur (gedeeltelijk) de geest geeft. Dat na kantelen het beeld even goed is... tsja, ... interessant dus.
    Als de computer na een nacht rust opstart dan vertoont die geen mankementen,maar na zo'n 10 min begint het weer van voor af aan. Dus ik denk dat het inderdaad iets met temperatuur te maken heeft.
    Los contact?
    Ik zou het echt niet weten of waar ie zit. Is er iets aan de hand met de magnetische hardware in mijn monitor?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LET OP!
    Wees zeer voorzichtig met het opereren van monitoren of TV's
    Bedankt voor deze waarschuwing en de tips! :wink:

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Stanneveld
    Weer een vraag/probleem:

    Wanner ik muziek of andere zaken via kazaa binnenhaal, staat er in de "My Shared Folder" map altijd één of meerdere .DAT file(s). In mijn geval zijn het .MPEG files geworden met het bijbehorende icoontje voor een MPEG file

    Weet iemand hoe ik er weer .DAT files van kan maken met het bijbehorende icoontje?
    De .DAT file staan voor de files die nog niet geheel binnen zijn, dus die je op dat moment aan het downloaden bent. Pas als de file compleet binnen is wordt het omgezet naar de extensie die het bestand werkelijk is (MP3, Mpeg, AVI, Zip, noem maar op). Om de extensie dus weer op .DAT te zetten moet je hetzelfde bestand dus continue blijven downloaden :wink:
    Dat snap ik, maar bij mij zijn de tijdelijke, niet complete, bestanden ook .MPEG files geworden :wink:
    Bij Kazaa heb je een Zogenaamde Preview programma AviPreview.. Hiermee kunnen nog bezig zijnde downloads (film bestanden uiteraard) worden bekeken. Ook als een bestand pas 10% gereed is.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Temporary internet files opschonen / ad-aware draaien.

    Het lijkt erop dat een aantal tijdelijke bestanden dwars zitten.
    Temp files gooi ik regelmatig weg. Cookies niet, maar dat zou toch de oorzaak niet zijn?

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    ik ken jouw (type) monitor niet, maar dergelijke problemen ken ik wel van andere computer (CRT) monitoren. Dan was het een kwestie van: voeding stuk => vervangen.
    Ik ben echt een leek op hardwaregebied,maar waar zit de voeding? Ik heb een snoer lopen van monitor naar computer en dan heb ik de stekkersnoer lopen van monitur naar wandcontact.

    Dat hij het steeds pas na x minuten doet laat vermoeden dat er een defecte chip is, die bij bereiken bepaalde temperatuur (gedeeltelijk) de geest geeft. Dat na kantelen het beeld even goed is... tsja, ... interessant dus.
    Als de computer na een nacht rust opstart dan vertoont die geen mankementen,maar na zo'n 10 min begint het weer van voor af aan. Dus ik denk dat het inderdaad iets met temperatuur te maken heeft.
    Los contact?
    Ik zou het echt niet weten of waar ie zit. Is er iets aan de hand met de magnetische hardware in mijn monitor?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door LET OP!
    Wees zeer voorzichtig met het opereren van monitoren of TV's
    Bedankt voor deze waarschuwing en de tips! :wink:

    Wat betreft monitoren: ga niet lopen klooien met openmaken!! (echt gevaarlijk!) of het laten maken.. Voor minder geld heb je een nieuw scherm... ben het er zelf niet mee eens (ivm de consumptiemaatschappij)
    maarja geld speelt soms wel een rol :wink:
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Temporary internet files opschonen / ad-aware draaien.

    Het lijkt erop dat een aantal tijdelijke bestanden dwars zitten.
    Temp files gooi ik regelmatig weg. Cookies niet, maar dat zou toch de oorzaak niet zijn?
    Heb daar aflopen keer wat problemen mee gehad..Ik doe er meestal niet zo moeilijk over die Cookies.. tja ik moet af en toe eens wat wachtwoorden opnieuw instellen..
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Wat betreft monitoren: ga niet lopen klooien met openmaken!! (echt gevaarlijk!) of het laten maken.. Voor minder geld heb je een nieuw scherm... ben het er zelf niet mee eens (ivm de consumptiemaatschappij)
    maarja geld speelt soms wel een rol :wink:
    Ik zal het na deze waarschuwingen zeker niet openmaken, maar ik zit met dilemma een nieuwe kopen (kan mijn monitor nu nieuw kopen voor 76 euro bij MM) en hopen dat ik niet weer hetzelfde probleem kreeg na x jaren of dat ik even wat tips afwacht. Dat laatste heeft me soms klauwen vol geld gescheeld.

    De helpdesk is belabberd bij Fujitsu,heb het al geprobeerd,maar mevrouw had het alleen over garantie en begreep absoluut niet waar ik het over had.


    Iets anders wat wel vreemd is-> als ik mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik weer normaal beeld in het opstartscherm/biosscherm. Daar zou ie toch ook moeten kromtrekken? Zodra ie weer XP vertoont krijgt ie weer een zandlopervorm.
    Zou het dan toch softwarematig zijn en niet aan de hardware liggen?
    Of toch iets met de richtmagneten van het beeldkanon ?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Wat betreft monitoren: ga niet lopen klooien met openmaken!! (echt gevaarlijk!) of het laten maken.. Voor minder geld heb je een nieuw scherm... ben het er zelf niet mee eens (ivm de consumptiemaatschappij)
    maarja geld speelt soms wel een rol :wink:
    Ik zal het na deze waarschuwingen zeker niet openmaken, maar ik zit met dilemma een nieuwe kopen (kan mijn monitor nu nieuw kopen voor 76 euro bij MM) en hopen dat ik niet weer hetzelfde probleem kreeg na x jaren of dat ik even wat tips afwacht. Dat laatste heeft me soms klauwen vol geld gescheeld.

    De helpdesk is belabberd bij Fujitsu,heb het al geprobeerd,maar mevrouw had het alleen over garantie en begreep absoluut niet waar ik het over had.


    Iets anders wat wel vreemd is-> als ik mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik weer normaal beeld in het opstartscherm/biosscherm. Daar zou ie toch ook moeten kromtrekken? Zodra ie weer XP vertoont krijgt ie weer een zanlopervorm.
    Zou het dan toch softwarematig zijn en niet aan de hardware liggen?
    Wat betreft de Helpdesk: daar heb ik ervaring :wink:

    Wat betreft die zandloper: je zou eens je videokaart driver kunnen updaten en het monitor type instellen als Plug&Play monitor (of in het beste geval: de driver voor de monitor)
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  25. #25

    Standaard

    Als je beeld bij Biosscherm wel goed is, maar bij grafisch scherm niet, lijkt het me eerder een probleem met de videoinstellingen.

Pagina 1 van 74 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •