Pagina 2 van 74 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 1849 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Als je beeld bij Biosscherm wel goed is, maar bij grafisch scherm niet, lijkt het me eerder een probleem met de videoinstellingen.
    Je hebt me door: Altijd oorzaken uitsluiten als je het probleem niet kunt vinden.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  2. #27

    Standaard

    kwil binnenkort me systeem gaan updraden naar:

    Amd Athlon 64 3200+ NC
    DFI LanpartyUT nF3-250gb
    1024MB DDR PC3200 (2x512)
    200gb S-ATA

    Nou heb ik die 1024MB DDR al :] de rest moet ik aanschaffen (200gb heb ik ook wel, maar wil overstappen naar S-ATA).
    Dan heb ik zelf nu een GeForce4 ti4600 met 128mb erop, nou is die ook wel toe aan vervanging alleeeeeen wil ik graag een top model uit de gf6800 of x800 serie ;\ probleem is dat die 400+€ kosten wat ik er niet voor over heb.

    Wat raden jullie aan? wachtten met aanschaffen? (zat te denken rond kerst) of nu een minder model aanschaffen rond de 200-250€?

    Het geheel wordt watergekoeld door een set die ik nog moet maken ;p mocht er (heel toevallig) iemand zijn die een CNC frees code heeft liggen van een mooi koelblokje mag ie het zeggen ;X
    Een radiateur wil ik uit een auto halen, formaat: 24×36 (6×120mm fan), alleen wil ik een koperen. Iemand die een auto weet die zit formaat heeft? (of groter) met een koperen rad??

    ;X

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Wat betreft monitoren: ga niet lopen klooien met openmaken!! (echt gevaarlijk!) of het laten maken.. Voor minder geld heb je een nieuw scherm... ben het er zelf niet mee eens (ivm de consumptiemaatschappij)
    maarja geld speelt soms wel een rol :wink:
    Hier ben ik het voor ruim 100% mee eens.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Iets anders wat wel vreemd is-> als ik mijn computer opnieuw opstart dan krijg ik weer normaal beeld in het opstartscherm/biosscherm. Daar zou ie toch ook moeten kromtrekken? Zodra ie weer XP vertoont krijgt ie weer een zandlopervorm.
    Zou het dan toch softwarematig zijn en niet aan de hardware liggen?
    Of toch iets met de richtmagneten van het beeldkanon ?
    Hmwah, ... neu, dat wil echt niet zeggen dat het aan de software licht (al is je analyse-manier goed hoor). Een grafisch scherm vraagt gewoon veel meer van e.e.a. Zo zul je, denk ik, ook zien dat als je je scherm 'leegmaakt' en een zwarte achtergrond kiest het effect kleiner is dan als je een witte achtergrond kiest. Meer licht naar het scherm sturen kost meer energie, en als de voeding (zwak onderdeel van veel monitoren, zeker van 'goedkopere' typen) het niet trekt merk je dat daar bijvoorbeeld aan. Jammer, had je graag wat anders verteld.

    Dus: niet zelf openhalen en ter reparatie alleen aan een ervaren monitor/tv-monteur, en dan qua prijs weer een hobbieïst. Als je die niet kunt vinden: nieuw apparaat kopen.
    (net als bij het breken van de kan van een koffiezetapparaat is reparatie duurder dan nieuw aanschaf)
    Een levensduur van een jaar of 4 is niet ongebruikelijk bij goedkopere merken monitoren.

    A3aan

  4. #29

    Standaard

    Mijn scrollfunctie bij de muis doet het niet meer en mij 2.1 installatie pakt maar 1 aansluiting. Ligt niet aan de boxen want als ik ze omwissel dan doet de andere box het wel en de andere niet. Zal wel ergens aan de instellingen van iets liggen, of hij is gewoon kapot.

    Kan iemand mij hiermee helpen?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    mij 2.1 installatie pakt maar 1 aansluiting. Ligt niet aan de boxen want als ik ze omwissel dan doet de andere box het wel en de andere niet. Zal wel ergens aan de instellingen van iets liggen, of hij is gewoon kapot.
    ik neem aan dat je bedoelt: 'doet de andere box het wel en de ene niet'.
    Ligt dan (85% waarschijnlijk) aan je aansluitingen. Hele dikke kans dat je het stereo-mini-jackje (met name achterin je geluidskaart) wat harder moet aandrukken.

    Andere mogelijke oorzaken:
    * balansknop van je (software) mengpaneel
    * interne bekabeling (b.v. van CD-speler naar geluidskaart), meestal te herkennen omdat het probleem zich alleen voordoet bij één geluidsbron en bij andere bronnen geen probleem (bronnen: CD, midi, wav, line-in)

    Heel onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk is:
    * defect aansluiting INTERN in je sub
    * defect geluidskaart
    * defecte eindtransistor versterker (in je sub)
    vragen om te helpen zoeken naar oorzaak: is het een nieuwe 2.1? is er iets aan je opstelling veranderd (of heb je om andere redenen kabeltjes etc losgehad)? heb je net nieuwe hardware in je pc geschroefd? was het probleem er eerder niet en nu ineens wel? heb je illegale software op je pc geïnstalleerd?

    die laatste vraag is een grapje :wink:

    qua scroll-functie, ga naar je muis-instellingen. Anders: installeer je muis even opnieuw (CDrom van de muis)

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    mij 2.1 installatie pakt maar 1 aansluiting. Ligt niet aan de boxen want als ik ze omwissel dan doet de andere box het wel en de andere niet. Zal wel ergens aan de instellingen van iets liggen, of hij is gewoon kapot.
    ik neem aan dat je bedoelt: 'doet de andere box het wel en de ene niet'.
    Ligt dan (85% waarschijnlijk) aan je aansluitingen. Hele dikke kans dat je het stereo-mini-jackje (met name achterin je geluidskaart) wat harder moet aandrukken.
    Of er zit gewoon teveel speling op.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  7. #32

    Standaard

    PC is vrij nieuw en boxen dus ook. Eind Juni gekocht. Eerst deden ze het wel allebei, maar toen ben ik verhuisd, en laatst merkte ik op dat er maar uit een box geluid kwam. Weet niet of hij het hier wel al eens heeft gedaan zonder kuren...

  8. #33

    Standaard

    Heb even wat bij de instellingen veranderd van de boxen, op standaard gezet, en nu doen ze het beide. Alleen doet een het minder hard dan de andere, en het veranderen van het luidsprekervolume heeft geen invloed.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Heb even wat bij de instellingen veranderd van de boxen, op standaard gezet, en nu doen ze het beide.
    Mooi (al geef je niet aan wát je hebt veranderd.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Alleen doet een het minder hard dan de andere, en het veranderen van het luidsprekervolume heeft geen invloed.
    * de richting van je speakers maakt (voor het oor) uit.
    * check nogmaals je 'mengpaneel' ('mixer'), soms moet je 'm eerst op geavanceerd zetten. de balansregeling (zowel bij het algemene volume als per apparaat) kan je gebruiken om het geluidsbeeld zo te krijgen dat ze even hard klinken. (hierbij ga ik er even aan voorbij hoe het komt dat de ene harder klinkt, maar het is wel een oplossing)

    a3aan

  10. #35

    Standaard

    Ik heb het volgende veranderd:

    Configuratiescherm -> Geluid en audioapperatuur -> Tabblad Volume -> Luidsprekervolume -> Standaardinstellingen herstellen.

    Waar kan ik het mengpaneel vinden?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik heb het volgende veranderd:

    Configuratiescherm -> Geluid en audioapperatuur -> Tabblad Volume -> Luidsprekervolume -> Standaardinstellingen herstellen.

    Waar kan ik het mengpaneel vinden?
    Dubbelklikken op het luidsprekertje onderin de taakbalk
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Ik heb het volgende veranderd:

    Configuratiescherm -> Geluid en audioapperatuur -> Tabblad Volume -> Luidsprekervolume -> Standaardinstellingen herstellen.

    Waar kan ik het mengpaneel vinden?
    Dubbelklikken op het luidsprekertje onderin de taakbalk
    Bedankt, nu staan ze evenhard, terwijl de balans niet in het midden staat

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Waar kan ik het mengpaneel vinden?
    Ik ken XP niet uit mijn hoofd. In 95/98/ME/2000 is het Start/Programma's/Bureauassedinges/(soms nog Multimedia)/Soundmixer

    Prettiger is te zoeken naar een van de programma's van je geluidskaart (vaak meer mogelijkheden) (bijvoorbeeld Start/Programma's/Creative Labs/Creative mixer)

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Waar kan ik het mengpaneel vinden?
    Ik ken XP niet uit mijn hoofd. In 95/98/ME/2000 is het Start/Programma's/Bureauassedinges/(soms nog Multimedia)/Soundmixer

    Prettiger is te zoeken naar een van de programma's van je geluidskaart (vaak meer mogelijkheden) (bijvoorbeeld Start/Programma's/Creative Labs/Creative mixer)
    Locatie binnen XP is exact hetzelfde.. icoontjes zijn echter anders.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  15. #40

    Standaard

    eh ... hè!
    ik ben ineens een senior member? toch heb ik nergens mijn geboortedatum ingevuld ik had al gezien dat ik ouder ben dan het gemiddelde, maar vandaag ziet de site dat ook ineens.

    [spoiler:70b86e5de8]Ik heb ook wel door dat dat komt omdat ik boven een bepaald aantal posts ben gekomen hoor :wink: [/spoiler:70b86e5de8]

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    eh ... hè!
    ik ben ineens een senior member? toch heb ik nergens mijn geboortedatum ingevuld ik had al gezien dat ik ouder ben dan het gemiddelde, maar vandaag ziet de site dat ook ineens.

    [spoiler:3ab83ecd32]Ik heb ook wel door dat dat komt omdat ik boven een bepaald aantal posts ben gekomen hoor :wink: [/spoiler:3ab83ecd32]
    ja vanaf 100+ posts
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Reactie monitorprobleem
    A3aan
    Bedankt voor de info! :wink:

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X in andere thread
    ik krijg heel vaak mailtjes...van waaronder noreply, en als ik dan bij een thread hier ben geweest <<KNIP>>ik op die link wil drukken gebeurd er nix...weet iemand wardoor dit komt.?<<KNIP>>
    Instellingen van je mail-reader (OutlookExpress??)

    alternatieven:
    * selecteren, kopiëren en IE starten, plakken in adresbalk
    * de link SLEPEN naar een explorervenster
    * dubbelklikken (ook afhankelijk van instellingen)

  19. #44

    Standaard

    Vraag m.b.t. Emule:

    Ik gebruik de laatste versie en heb geen firewall (geloof ik), verder maak ik gebruik van verschillende servers en heb ik altijd een 'highID'.

    Probleem is dat e.e.a. qua snelheid niet vooruit te branden is. Als ik heel veel geluk heb haal ik 5k download snelheid (ongeacht wat ik download; doc's, jpg's, video of muziek).

    Hier word ik dus niet vrolijk van, ik heb overigens een 2.5mbit lijn van Chello (kabel), die tegen het eind van het jaar wordt ge-upgrade naar 4mbit. Daar kan het dus niet aan liggen wat mij betreft...

    Iemand een suggestie hoe je in de settings of op OS niveau de boel kan optimaliseren?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Vraag m.b.t. Emule:

    Ik gebruik de laatste versie en heb geen firewall (geloof ik), verder maak ik gebruik van verschillende servers en heb ik altijd een 'highID'.

    Probleem is dat e.e.a. qua snelheid niet vooruit te branden is. Als ik heel veel geluk heb haal ik 5k download snelheid (ongeacht wat ik download; doc's, jpg's, video of muziek).

    Hier word ik dus niet vrolijk van, ik heb overigens een 2.5mbit lijn van Chello (kabel), die tegen het eind van het jaar wordt ge-upgrade naar 4mbit. Daar kan het dus niet aan liggen wat mij betreft...

    Iemand een suggestie hoe je in de settings of op OS niveau de boel kan optimaliseren?
    Wat betreft het downloaden ben je afhankelijk van de scores (lees: de upload) die je bij een ander hebt gehaald.

    Je kunt wel wat optimaliseren, maar echt snel zal het nooit gaan.
    Stel dat ik bv een videobestand van 700 mb ga downloaden en ik share niets dan moet ik er niet raar van opkijken dat dit een week duurt.

    een snellere manier van downloaden gaat in dergelijke gevallen via Bittorrent.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  21. #46

    Standaard

    Dank voor de toelichiting Henk, heeft het evt. zin om xGb aan 'onzinfiles' in je 'shared directories' te plaatsen of wordt er echt gekeken naar wat anderen bij je hebben opgehaald?

    Enne dat Bittorrent: ik heb het progje maar is er zoiets als een server waar je op zoek kunt gaan naar allerhande data a la Emule of Kazaa?
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Dank voor de toelichiting Henk, heeft het evt. zin om xGb aan 'onzinfiles' in je 'shared directories' te plaatsen of wordt er echt gekeken naar wat anderen bij je hebben opgehaald?

    Enne dat Bittorrent: ik heb het progje maar is er zoiets als een server waar je op zoek kunt gaan naar allerhande data a la Emule of Kazaa?
    antwoord op de eerste vraag: het heeft geen zin om onzin file's te plaatsen. Dit helpt niet. Er wordt echt gekeken wat je hebt staan (oftwel gezocht)

    antwoord op je tweede vraag: je hebt pm :wink
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom van den Hout
    kwil binnenkort me systeem gaan updraden naar:

    Amd Athlon 64 3200+ NC
    DFI LanpartyUT nF3-250gb
    1024MB DDR PC3200 (2x512)
    200gb S-ATA

    Nou heb ik die 1024MB DDR al :] de rest moet ik aanschaffen (200gb heb ik ook wel, maar wil overstappen naar S-ATA).
    Dan heb ik zelf nu een GeForce4 ti4600 met 128mb erop, nou is die ook wel toe aan vervanging alleeeeeen wil ik graag een top model uit de gf6800 of x800 serie ;\ probleem is dat die 400+€ kosten wat ik er niet voor over heb.

    Wat raden jullie aan? wachtten met aanschaffen? (zat te denken rond kerst) of nu een minder model aanschaffen rond de 200-250€?

    Het geheel wordt watergekoeld door een set die ik nog moet maken ;p mocht er (heel toevallig) iemand zijn die een CNC frees code heeft liggen van een mooi koelblokje mag ie het zeggen ;X
    Een radiateur wil ik uit een auto halen, formaat: 24×36 (6×120mm fan), alleen wil ik een koperen. Iemand die een auto weet die zit formaat heeft? (of groter) met een koperen rad??

    ;X
    Als je een videokaart uit die klasse zou kopen , zou ik voor de ATI radeon 9800 pro of de Geforce 6800 LE gaan.
    Maar als ik jou was zou ik ff doorsparen voor een ATI radeon X800XT :P
    Co-StarTrader Safetrader
    Mijn Collectie
    I'm the servant of the secret fire, wielder of the flame of Anor. The dark fire will not avail you! Flame of Udûn!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik (...) heb geen firewall (geloof ik),
    ik ken Emule niet (mijn broer gebruikt 'm), maar ....

    Installeer z.s.m. een firewall!!
    XP heeft eentje ingebouwd, zoek anders naar b.v. ZoneAlarm.

    groetjens
    A3aan

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Stiebolt
    Ik (...) heb geen firewall (geloof ik),
    ik ken Emule niet (mijn broer gebruikt 'm), maar ....

    Installeer z.s.m. een firewall!!
    XP heeft eentje ingebouwd, zoek anders naar b.v. ZoneAlarm.

    groetjens
    A3aan
    AUB geen Zonealarm.. wat een baggerpakket zeg! die van XP Sp2 is ruim voldoende en anders een routertje met ingebouwde firewall
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Pagina 2 van 74 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •