De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 10 stappen om je tv in te stellen

    Ik kwam een artikel tegen in een vooraanstaand Hi-Fi blad betreffende het instellen van je (breedbeeld)tv. Ik heb de stappen die ze erin bespreken precies uitgevoerd en ik ben echt heel erg tevreden over het resultaat. Ik ben te lui om het Engels te vertalen dus...Stap 1 t/m 5 zal wel allemaal oud nieuws zijn, maar stap 6 t/m 10 zijn erg informatief. Hopelijk hebben jullie er evenveel aan als ik.

    Ten easy steps to a better picture:
    1. Use on-screen menus to set the right aspect on the tv (wide) and dvd player (16:9). This will access the anamorphic coding (or widescreen enhancement) on the disc of a correctly shaped, more detailed picture.
    2. Buy a decent scart cable. These cost from 20-40 (pond) and will deliver both a better picture and sound than any freebie.
    3. Pick RGB on the player's onscreen menu. This form of video transfer splits clour data into its cinsttuent elements (red, green and blue) for a better picture. Ensure that you plug the DVD player in the correct scart input on the tv's rear panel.
    4. Position your set - or move standing lamps and other light sources - to avoid/minimise intrusive light reflection.
    5. Dim the lights in your viewing room, or even better, turn them off altogether.
    6. Reduce the brightness on your tv to roughly 35 percent.
    7. Set contrast to about 65 percent to leave whites bright but not "flaring", and give consistent blacks.
    8. Turn sharpness controls OFF - the artificially "intensify" areas of screen detail, but at the expense of true fine-detail resolution.
    9. Turn of Artificial Intelligence, Digital Noice Reduction or any other digital picture-enhancing gizmos- they can cause "smearing" or digital noise, or jerking.
    10. Play a dvd with lots of reds/oranges - Total Recall, Dances with wolves and Red Planet work well. Reduce the colour until red looks red, but fleshtones are natural not bright pink.

    Groeten!

    PS Ja ik weet dat op veel THX dvd's een THX optimizer staat, maar met deze krijg ik niet zo'n mooi plaatjes als met deze 10 stappen

  2. #2

    Standaard

    Interessant, moet ik eens gaan proberen. Heb de tv ook met de thx hulp ingesteld en ben nu eens benieuwd of het nog beter kan

    Het schijnt dat er ook handige dvd's op de markt zijn om het beeld-aspect en geluid van je home cinema te calibreren (bv de Avia test dvd) maar ik ben er nog geen tegengekomen. Iemand mischien meer info over deze dvd's?

  3. #3

    Standaard tips voor Mummy Returns bezitters

    Deze tips zijn eigenlijk voor the Mummy Returns bezitters, maar kunnen ook bij andere films worden gebruikt:

    Rent or buy a copy of The Mummy Returns, and then run the following sequence on your system:

    - Chapter 13, 1 hour, 14 minutes, 20 seconds
    Check the reds of Lock-Nah's robes and headgear. These
    should appear tanned, but not orange. Water needs to bee
    greenish-blue, not vivid blue.

    - 1 hour, 15 minutes, 45 seconds
    Check for fine detail definition of dirigible against background. It
    should be crisply highlighted against the background water.

    - 1 hour, 16 minutes, 10 seconds
    Check the woord colour on deck on dirigible, note "worn" areas,
    then look for the water splashes on Izzy's head, as he stands
    up.

    - 1 hour, 16 minutes, 55 seconds
    Sky should appear pale blue, with clearly defined clouds, while
    jungle below is a khaki, not vivid, green. Mist moving over
    treetops, right to the left, should be clear.

  4. #4

    Standaard Re: 10 stappen om je tv in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    6. Reduce the brightness on your tv to roughly 35 percent.
    Ben ik het niet mee eens. Je kunt beter de THX optimiser gebruiken hiervoor... als ik op mijn TV de Brightness op 35 procent zet zie ik niks meer namelijk. Dit is dus per TV verschillend en om geen schaduwdetail te verliezen moet je hem dus wel optimaliseren met testjes als die THX test. (onder andere te vinden op de Star Wars DVD.)

  5. #5

    Standaard Re: Re: 10 stappen om je tv in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan -ZeroDown- Strik
    Ben ik het niet mee eens. Je kunt beter de THX optimiser gebruiken hiervoor... als ik op mijn TV de Brightness op 35 procent zet zie ik niks meer namelijk. Dit is dus per TV verschillend en om geen schaduwdetail te verliezen moet je hem dus wel optimaliseren met testjes als die THX test. (onder andere te vinden op de Star Wars DVD.)
    hallo? er staat: to roughly 35 percent..

  6. #6

    Standaard Re: Re: Re: 10 stappen om je tv in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raskel
    hallo? er staat: to roughly 35 percent..
    Nou, volgens de THX norm moet ik die van mij op 50 procent zetten... het hangt er natuurlijk vanaf wat je onder "roughly" verstaat...

  7. #7

    Standaard

    He raskel, leuke topic.

    Dit is nou echt iets waar ik al een tijdje naar op zoek ben ( de juist instellingen voor mijn TV). Deze 10 stappen zijn leuk om een indicatie te krijgen hoe het moet, maar ook bij mij werkt het niet helemaal precies als ik de stappen volg die jij noemt(alhoewel de scherpte uit zetten een geweldige tip is).

    Zo op het blote oog proberen om mijn instellingen goed te krijgen vind ik erg moeilijk, aangezien het bij elke dvd/tv uitzending weer verschillend is.

    Ik ben best te tevreden hoor, maar voor mijn gevoel kan het beter. misschien moet ik toch eens die Starwars DVD kopen

    Oh ja in welk blad heb je dit gevonden??
    Tyler isn't here, Tyler went away, Tyler's gone.

  8. #8

    Standaard

    Voordat mensen er een "verkeerd beeld" () van krijgen..Dit is allemaal bij benadering, je zult zelf ook wat moeten uitproberen. Ik heb de eerst 10 stappen gedaan, en daarna met The Mummy Returns de kleuren bijgesteld. Bij iedere tv zal de instelling afwijken. Ik zeg alleen dat bij MIJN tv het beeld beter werd dan met THX, dit wil niet zeggen dat dat bij JOU ook zo is. Het is alleen een andere optie en makkelijk voor mensen zonder de THX optimizer. Probeer het gewoon uit, en anders ga je gewoon terug naar je THX instellingen. Ik heb bovenstaande stappen uit het Engelse blad "What Hi*Fi".

    Groeten

    PS Ik kreeg een PM van een niet nader te noemen persoon..Brightness is helderheid en 65 percent is 65 procent van je balk, niet 65 als in een waarde

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •