Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 109 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Verstopte" elementen in een film?

    Beetje een onduidelijke topic volgens mij. Weet ook niet of er al zo'n topic bestaat.
    Ik zal even uitleggen wat ik bedoel.
    Ik sommige films zitten wel eens bepaalde dingen "verstopt". Ik bedoel geen easter eggs. Als je de film gewoon bekijkt vallen ze niet altijd direct op.
    Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: Kill Bill vol1. --> [spoiler:9a6e288f9d]Het pak cornflakes dat Vernita pakt heet "Kaboem". Verder wanneer The Bride over een glasplaat loopt staat er "Fuck You" onder haar schoenzolen. [/spoiler:9a6e288f9d]
    Misschien nog een voorbeeld: Fight Club--> [spoiler:9a6e288f9d]Tyler schiet in bepaalde scenes in een flits voorbij.[/spoiler:9a6e288f9d]

    Ik vind dat soort dingen erg leuk en interessant. Ze vallen me niet altijd direct op, maar het is natuurlijk altijd leuk om de film nog eens grondiger te bekijken wanneer je weet dat er bepaalde elementen "verstopt" zijn in een film.

    Dus..... wie weet nog meer van die verstopte elementen in een film?
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  2. #2

    Standaard

    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:7270dfd102]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:7270dfd102] in The Lion King (1)?

  3. #3

    Standaard

    Ik noem dit soort geintjes meestal 'trivia', dit heb je bijvoorbeeld ook in Final Destination:[spoiler:27966ae29d]Net nadat het vliegtuig ontploft staan er een aantal leerlingen binnen in de hal, het meisje Terry staat op een gegeven moment voor een poster van een bus , later wordt zij daadwerkelijk gegrepen door een bus[/spoiler:27966ae29d]
    Indeze en het vervolg zitten ontzettend veel van dit soort verborgen dingen.
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:6ef5ebbc35]het woord SEX in de stofwolk in The Lion King (1)?[/spoiler:6ef5ebbc35]
    Echt waar?

  5. #5

    Standaard

    Cat, je kan de titel van de film beter buiten de spoiler tags zetten, anders moet je de spoiler bekijken als je wil weten over welke film je hebt. Als je er dan achter komt dat je die film nog niet hebt gezien, is het al te laat.

    En on-topic: Een andere bekende is de scene in Memento [spoiler:ed0c458271]waarin Sammy Jankis heel even in Lenny verandert.[/spoiler:ed0c458271]
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  6. #6

    Standaard

    Donnie Darko: [spoiler:6493c00555]Frank (het konijn) zegt sorry tegen Donnie in de bioscoop...[/spoiler:6493c00555]


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Geert Jan Alsem
    Cat, je kan de titel van de film beter buiten de spoiler tags zetten, anders moet je de spoiler bekijken als je wil weten over welke film je hebt. Als je er dan achter komt dat je die film nog niet hebt gezien, is het al te laat.
    Heb je gelijk aan....is veranderd.

    Bedankt tot zover allemaal..... Keep on goin'!!
    Kan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk gaan checken Maar ik zal die uit Final Destination alvast even bekijken....
    "There are so many things that have to happen for two people to meet.... "

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:f9c09a4397]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:f9c09a4397] in The Lion King (1)?
    Echt waar?
    Na ongeveer 50 min. op de dvd.
    Is destijds een "grote" rel rond geweest toen de film in de bioscoop kwam in Amerika.

    Met de spoilers was ik wat laat, maar toch nog even aangepast...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:e0a3ec9e03]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:e0a3ec9e03] in The Lion King (1)?
    Echt waar?
    Na ongeveer 50 min. op de dvd.
    Is destijds een "grote" rel rond geweest toen de film in de bioscoop kwam in Amerika.

    Met de spoilers was ik wat laat, maar toch nog even aangepast...
    vind ik niet gek bij een film bedoelt voor de zeer jonge disney kijkers...(ik kijk m ook wel, daar niet van, maar meer omdat ik die als kind in de bios heb gezien dus..)

  10. #10

    Standaard

    Back to the Future:
    Begin van de film zie je bij het winkelcentrum een bord staan met "Twin Pine Mall"
    Als Marty terugkomt uit 1955 en daar een boom heeft platgereden zie je als hij bij dat zelfde winkelcentrum terugkomt het bord veranderd is in "Lone Pine Mall"

    Een dergelijke tread bestaat dacht ik al, maar moeilijk terug te vinden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Back to the Future:
    Begin van de film zie je bij het winkelcentrum een bord staan met "Twin Pine Mall"
    Als Marty terugkomt uit 1955 en daar een boom heeft platgereden zie je als hij bij dat zelfde winkelcentrum terugkomt het bord veranderd is in "Lone Pine Mall"

    Een dergelijke tread bestaat dacht ik al, maar moeilijk terug te vinden.
    Je kunt deze van back to the future er ook wel bij tellen, maar alle drie de delen zitten hier vol mee. Is min of meer ook de bedoeling van deze trilogy.

  12. #12

    Standaard

    Sopranos:
    [spoiler:4b5e8ff388]in een flashback naar vervlogen tijden doet Silvio een van zijn bekende imitaties. Hij zegt tegen Pussy "It was you Fredo" (godfather)...later blijkt dan dat Pussy degene was die met zender van de FBI liep[/spoiler:4b5e8ff388]

    usual suspects:
    [spoiler:4b5e8ff388]in een interview (een van de extra's op de S.E) wordt aangegeven dat "Soze" Turks is voor "Verbal"[/spoiler:4b5e8ff388]

    Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:2e81c926e9]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:2e81c926e9] in The Lion King (1)?
    Echt waar?
    Na ongeveer 50 min. op de dvd.
    Is destijds een "grote" rel rond geweest toen de film in de bioscoop kwam in Amerika.

    Met de spoilers was ik wat laat, maar toch nog even aangepast...
    vind ik niet gek bij een film bedoelt voor de zeer jonge disney kijkers...(ik kijk m ook wel, daar niet van, maar meer omdat ik die als kind in de bios heb gezien dus..)
    Hmm, t zou hier moeten staan...


    EDIT: plaatje rippen mag niet... hmmm
    [img]nix[/img]

    nou, sorry, maar t is er moeilijk uit op te halen, en volgens de SFX team zou het SFX geweest zijn....beetje TE ver gezocht naar mijn zin.... niet zoiets als Spielberg met zn vallende sterren....

  14. #14

    Standaard

    In "who framed roger rabbit" zaten ook een paar van dat soort dingen.
    de meeste zijn nu voor de dvd release helaas "gekuisd".


    In a clockwork orange van kubrick:
    [spoiler:f19710e672]"wanneer de hoofdrolspeler een platenzaak ingaat zie je op een gegeven moment een bekend iets van een andere film van kubrick.[/spoiler:f19710e672] :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:5a4686858f]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:5a4686858f] in The Lion King (1)?

    Hmm, t zou hier moeten staan...


    EDIT: plaatje rippen mag niet... hmmm
    [img]nix[/img]

    nou, sorry, maar t is er moeilijk uit op te halen, en volgens de SFX team zou het SFX geweest zijn....beetje TE ver gezocht naar mijn zin.... niet zoiets als Spielberg met zn vallende sterren....
    Ik vind het zelf ook erg lastig zichtbaar, het komt dan ook niet van mezelf af.

  16. #16

    Standaard

    Fightclub: [spoiler:360bed3798]van alle drie de hoofdrolspelers komt een film voorbij als ze langs bioscopen en videotheken lopen. Edward Norton: people vs. larry flint. Brad Pitt: Seven years in Tibet. Helena Bonham Carter: Wings of the dove[/spoiler:360bed3798]

    Who Framed Rger Rabbit (alhoewel het ook een broodje aap zou kunnen zijn, heb het zelf nooit gezien ); [spoiler:360bed3798]Als Jessica Rabbit voor het eerst opkomt is ze voor 1 frame naakt te zien 8) [/spoiler:360bed3798]
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  17. #17

    Standaard

    Zo'n sex-grapje zit ook in 'De kleine zeemeermin'

    [spoiler:e825bd64a5] Op een bepaald moment is er een kleine priester in beeld. Hij heeft een toga aan, maar er is duidelijk te zien dat hij een stijve heeft. Het is geloof ik op het eind bij de trouwerij. [/spoiler:e825bd64a5]
    "Damn worms never cut you any slack!" Earl Basset (Fred Ward) in Tremors

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Donnie Darko: [spoiler:506669d494]Frank (het konijn) zegt sorry tegen Donnie in de bioscoop...[/spoiler:506669d494]
    vond het wel lachen
    Dat in het begin van de film als donnie Darko thuis komt

    [spoiler:506669d494]En hij loopt door de tuin langs zijn moeder
    Die zit dan te lezen en dat boek is IT
    En op eind zit er een clown in die wagen met frank
    De director heeft iets met Stephen King
    En dat zegt hij ook in het audio commentaar[/spoiler:506669d494]
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Je bedoeld dingen zoals [spoiler:689227cce4]het woord SEX in de stofwolk[/spoiler:689227cce4] in The Lion King (1)?
    Echt waar?
    Na ongeveer 50 min. op de dvd.
    Is destijds een "grote" rel rond geweest toen de film in de bioscoop kwam in Amerika.

    Met de spoilers was ik wat laat, maar toch nog even aangepast...
    heb je toevallig een plaatje hiervan?

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    heb je toevallig een plaatje hiervan?
    Wie heeft deze klassieker nou niet in eigen bezit...

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Wie heeft deze klassieker nou niet in eigen bezit...
    Ik.

    Bovendien zijn volgens mij de letters SEX/SFX weggehaald voor de DVD-versie. Een plaatje van de originele scene moet met google wel te vinden zijn.
    [mijn collectie]
    You watched it, you can't unwatch it!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Geert Jan Alsem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Wie heeft deze klassieker nou niet in eigen bezit...
    Ik.

    Bovendien zijn volgens mij de letters SEX/SFX weggehaald voor de DVD-versie. Een plaatje van de originele scene moet met google wel te vinden zijn.
    mhm niet te vinden dus....toetste S-E-X in op google, ruim 1 miljard hits
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Geert Jan Alsem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Wie heeft deze klassieker nou niet in eigen bezit...
    Ik.

    Bovendien zijn volgens mij de letters SEX/SFX weggehaald voor de DVD-versie. Een plaatje van de originele scene moet met google wel te vinden zijn.
    Hij is inderdaad, "weggepoetst" je kunt nog een spoortje terug vinden. Op de video band versie (eerste release) is het wel (relatief) duidelijk te zien.
    Maar ook dan moet je goed opletten en een beetje verbeelding gebruiken.

  24. #24

    Standaard

    Linken werkt niet dus dan maar even zo:

    http://www.snopes.com/disney/films/lionking.htm
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  25. #25

    Standaard

    en denk niet dat je mag linken naar die site mark

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •