Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 112 worden weergegeven.

Discussie: Douane

  1. #1

    Standaard Douane

    Ligt het nu aan mij of zijn ze bij de douane nog strenger gaan controleren, ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat zij een pakje wat ik besteld had bij DVDSoon belast hebben, verder nooit problemen mee gehad.

    Maar ik heb Star Wars Trilogy, Scorsese Collection, Hitchcock Signature Collection daar besteld en ze zijn allemaal een week geleden verstuurd en nog niet binnen.
    Terwijl ik gewone dvds in een envelop die dezelde dag verstuurd zijn wel binnen heb en ik heb nooit langer dan 4/5 dagen moeten wachten op een dvd.

    Dat is wel erg jammer zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Raar genoeg komen Amazon.ca bestellingen (per DHL) er bij mij altijd doorheen.
    Had ik blijkbaar even moeten afkloppen: "clearance delay"....

  3. #3

    Standaard

    Persoonlijk denk ik dat t deze keer aan dvdsoon ligt. normaal nog nooit problemen mee gehad, maar nu wacht ik al 13 dagen op Alias Season 2 en 4 dagen (maar daar klaag ik niet over) op Alias Season 3.
    Hare had voor me geinformeerd bij de douane maar daar lag niets dus denk dat t aan dvdsoon ligt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4

    Standaard

    Hier (België) hetzelfde probleem: op 8 september 2 Disney Treasures shipped .... nog niks binnen.
    9 september Brother Bear verstuurd reeds binnen vorige week dinsdag. (dacht ook aan Douane)
    "Bring Back the Magic !!!"

  5. #5

    Standaard Re: Douane

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Ligt het nu aan mij of zijn ze bij de douane nog strenger gaan controleren, ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat zij een pakje wat ik besteld had bij DVDSoon belast hebben, verder nooit problemen mee gehad.

    Maar ik heb Star Wars Trilogy, Scorsese Collection, Hitchcock Signature Collection daar besteld en ze zijn allemaal een week geleden verstuurd en nog niet binnen.
    Terwijl ik gewone dvds in een envelop die dezelde dag verstuurd zijn wel binnen heb en ik heb nooit langer dan 4/5 dagen moeten wachten op een dvd.

    Dat is wel erg jammer zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
    Ik heb hier ook dezelfde vraag gesteld:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=26975

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Persoonlijk denk ik dat t deze keer aan dvdsoon ligt.
    Ligt niet aan de douane, ligt niet aan dvdsoon, ligt gewoon aan de postservice. Zodra dvdsoon de spullen op de post heeft gedaan kunnen zij er ook niks meer aan doen.

    dvdsoon geeft als indicatie 7 tot 15 werkdagen voor levering, en dat het vaak sneller is betekend natuurlijk niet dat het ook altijd zo moet zijn.
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  7. #7
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ligt aan die klote TPG, die houden een pakje rustig 3 weken vast als er een paar euro douanekosten opzitten.

    Is natuurlijk wel zo dat wanneer de douane ze er niet uit zou pikken je dan niet hoefde te wachten, maar de vertraging zit (voor het grootste deel) bij TPG.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Ligt aan die klote TPG, die houden een pakje rustig 3 weken vast als er een paar euro douanekosten opzitten.

    Is natuurlijk wel zo dat wanneer de douane ze er niet uit zou pikken je dan niet hoefde te wachten, maar de vertraging zit (voor het grootste deel) bij TPG.
    Neehoor, niet zozeer, de douane heb ik vorige week nog gebeld en die had niks liggen terwijl het er toch wel had moeten zijn

    Misschien zijn ze aan het bezuinigen in Canada :P
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  9. #9

    Standaard Re: Douane

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Ligt het nu aan mij of zijn ze bij de douane nog strenger gaan controleren, ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat zij een pakje wat ik besteld had bij DVDSoon belast hebben, verder nooit problemen mee gehad.

    Maar ik heb Star Wars Trilogy, Scorsese Collection, Hitchcock Signature Collection daar besteld en ze zijn allemaal een week geleden verstuurd en nog niet binnen.
    Terwijl ik gewone dvds in een envelop die dezelde dag verstuurd zijn wel binnen heb en ik heb nooit langer dan 4/5 dagen moeten wachten op een dvd.

    Dat is wel erg jammer zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
    Hiero!
    ik wacht ook al 8 dagen op een bestelling (lees: box)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Neehoor, niet zozeer, de douane heb ik vorige week nog gebeld en die had niks liggen terwijl het er toch wel had moeten zijn

    Misschien zijn ze aan het bezuinigen in Canada :P
    Pas op, je moet niet alles geloven wat ze zeggen.

    Ik had ook eens gebeld naar de (Belgische) douane voor men pakje.
    Die zeiden ook dat ze niks vonden, blijkt dan dat ze men pakje 4 maanden hebben laten liggen om er dan taxen op te heffen.
    "For relaxing times... make it Suntory time." - Bob Harris

    The Collection

  11. #11

    Standaard

    Ik heb bijna al mijn pakjes nu binnen, behalve Star Wars.
    Het duurde 1.5 week voordat ze bij de douane aankwamen daarna duurde het nog 3 dagen voordat de TPG ze had en daarna nog eens 5 dagen voordat ik ze thuis kreeg.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  12. #12

    Standaard

    Ze checken waarschijnlijk alle soortgelijke bundels na;
    Vond het wel erg toevallig dat bij de meesten de Hitchcocks nu pas binnen is en net als mij op een importtax komen van 10 euro...
    Het gaat lekker makkelijk zo, bulk belasten...

  13. #13

    Standaard Re: Douane

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra
    Ligt het nu aan mij of zijn ze bij de douane nog strenger gaan controleren, ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat zij een pakje wat ik besteld had bij DVDSoon belast hebben, verder nooit problemen mee gehad.

    Maar ik heb Star Wars Trilogy, Scorsese Collection, Hitchcock Signature Collection daar besteld en ze zijn allemaal een week geleden verstuurd en nog niet binnen.
    Terwijl ik gewone dvds in een envelop die dezelde dag verstuurd zijn wel binnen heb en ik heb nooit langer dan 4/5 dagen moeten wachten op een dvd.

    Dat is wel erg jammer zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
    Hiero!
    ik wacht ook al 8 dagen op een bestelling (lees: box)
    Vandaag binnengekomen met ¬ 7 douaneheffing.

  14. #14
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Ligt aan die klote TPG, die houden een pakje rustig 3 weken vast als er een paar euro douanekosten opzitten.

    Is natuurlijk wel zo dat wanneer de douane ze er niet uit zou pikken je dan niet hoefde te wachten, maar de vertraging zit (voor het grootste deel) bij TPG.
    Neehoor, niet zozeer, de douane heb ik vorige week nog gebeld en die had niks liggen terwijl het er toch wel had moeten zijn

    Misschien zijn ze aan het bezuinigen in Canada :P
    En jij denk dat de douane 'eventjes' kan kijken of er tussen de duizenden pakjes bij hun er eentje voor jou ligt? Tenzij je een trackingnummer hebt (wat je alleen bij koeriershipping krijgt) doen ze geeneens de moeite om te kijken.

    Daarnaast zou het nog wel eens kunnen dat er echt niets ligt, dan hebben ze hem al gecleared en ligt het pakje op het depot van de TPG, te wachten tot er een rembourszending voor de BTW van gemaakt is en dan komt ie jouw kant op. Over een week of 2.....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Ligt aan die klote TPG, die houden een pakje rustig 3 weken vast als er een paar euro douanekosten opzitten.

    Is natuurlijk wel zo dat wanneer de douane ze er niet uit zou pikken je dan niet hoefde te wachten, maar de vertraging zit (voor het grootste deel) bij TPG.
    Neehoor, niet zozeer, de douane heb ik vorige week nog gebeld en die had niks liggen terwijl het er toch wel had moeten zijn

    Misschien zijn ze aan het bezuinigen in Canada :P
    En jij denk dat de douane 'eventjes' kan kijken of er tussen de duizenden pakjes bij hun er eentje voor jou ligt? Tenzij je een trackingnummer hebt (wat je alleen bij koeriershipping krijgt) doen ze geeneens de moeite om te kijken.
    Ze kunnen gewoon zoeken op postcode hoor. No problemo!!! 8)
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  16. #16

    Standaard

    Wie kan me helpen met de volgende vraag. Heb 2 weken geleden thuis een pakket binnengekregen van DVDsoon. Maar een week later krijg ik alsnog een brief van UPS met de volgende tekst: "Wij verzoeken u voor navolgende zending een betalingsbewijs op te sturen op verzoek van de douane. Zij zijn het niet eens met de opgegeven waarde van 12 CAD"

    Klopt ook wel want het pakketje was veel duurder.

    Maar meestal heffen ze toch vantevoren. En ik heb mijn pakketje al gewoon bij mij liggen. Weet iemand hoe dit zit. Zal ik geoon niet meer reageren en kijken of ze alsnog iets zeggeN??

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Smooth-J
    Wie kan me helpen met de volgende vraag. Heb 2 weken geleden thuis een pakket binnengekregen van DVDsoon. Maar een week later krijg ik alsnog een brief van UPS met de volgende tekst: "Wij verzoeken u voor navolgende zending een betalingsbewijs op te sturen op verzoek van de douane. Zij zijn het niet eens met de opgegeven waarde van 12 CAD"

    Klopt ook wel want het pakketje was veel duurder.

    Maar meestal heffen ze toch vantevoren. En ik heb mijn pakketje al gewoon bij mij liggen. Weet iemand hoe dit zit. Zal ik geoon niet meer reageren en kijken of ze alsnog iets zeggeN??
    Hmm, raar zeg, heb dit zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord zelfs. En wat heeft UPS hier mee te maken? Douaneheffingen komen altijd van TPG Post
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  18. #18

    Standaard

    "navolgende zending"... Betekent dat niet dat er nóg een pakketje aankomt? Weet je zeker dat die brief betrekking heeft op het afgeleverde pakket en niet op een pakket dat nog onderweg is?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Hmm, raar zeg, heb dit zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord zelfs. En wat heeft UPS hier mee te maken? Douaneheffingen komen altijd van TPG Post
    Waarom? Als DHL of UPS het pakketje ophaalt en bij je aflevert heeft TPG er toch niets mee te maken? Ik heb zelf ook weleens onderschepte UPS-zendingen gehad (remember de collectieve David Lynch inkoopactie, en m'n poolkeu) en de betaling werd beide keren gewoon door UPS geregeld. Wel meteen bij het afleveren van het pakket trouwens, maar m'n poolmaat kreeg zijn aanslag wel een week later....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    "navolgende zending"... Betekent dat niet dat er nóg een pakketje aankomt? Weet je zeker dat die brief betrekking heeft op het afgeleverde pakket en niet op een pakket dat nog onderweg is?
    Nee op het afgeleverde pakket. Ze hebben een kopie van de invoice bijgestuurd.
    Dus wat zal ik doen, gewoon afwachten, of contact opnemen. Niemand een keer zoiets dergelijks meegmaakt?

  21. #21

    Standaard

    pff wat gaan ze doen als je niet betaalt, veel kunnen ze achteraf toch niet meer doen volgens mij. En als ze iets willen doen moeten ze eerst kunnen bewijzen dat het pakket meer waard was.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark_vdH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare

    Hmm, raar zeg, heb dit zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord zelfs. En wat heeft UPS hier mee te maken? Douaneheffingen komen altijd van TPG Post
    Waarom? Als DHL of UPS het pakketje ophaalt en bij je aflevert heeft TPG er toch niets mee te maken? Ik heb zelf ook weleens onderschepte UPS-zendingen gehad (remember de collectieve David Lynch inkoopactie, en m'n poolkeu) en de betaling werd beide keren gewoon door UPS geregeld. Wel meteen bij het afleveren van het pakket trouwens, maar m'n poolmaat kreeg zijn aanslag wel een week later....
    Idd ja, je hebt helemaal gelijk. My bad
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  23. #23

    Standaard

    vraagje:

    ik had een half jaar gelden bijna nooit last van de douane maar de laatste tijd word zowat ALLES tegengehouden
    hoe gaat dat daar eigenlijk?
    als je eenmaal een paar keer bent tegengehouden sta je dan geregistreerd zodat ze je de volgende keren ook te pakken hebben of heb ik gewoon pech???
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  24. #24

    Standaard

    Eind van t jaar moeten ze een bepaald bedrag aan kosten hebben??
    Is dat een mogelijkheid??
    All the real people are really not that real

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cooldown
    Eind van t jaar moeten ze een bepaald bedrag aan kosten hebben??
    Is dat een mogelijkheid??
    dat kan natuurlijk ook? ik vraag het me af
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •