Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 112 van 112 worden weergegeven.

Discussie: Douane

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Gewoon beide ophalen en mondje dicht tegen koreandvds :P
    Sorry hoor, maar is dit nou jouw instelling?
    Zo gaat de maatschappij naar de klote.......

    Zoiets heet imo gewoon oplichting....

  2. #102

    Standaard

    Jongens, jongens toch, wel eens gehoord van een cynische opmerking?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Jongens, jongens toch, wel eens gehoord van een cynische opmerking?
    Jawel, maar het is niet de eerste keer dat je zoiets roept.....

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Jongens, jongens toch, wel eens gehoord van een cynische opmerking?
    Jawel, maar het is niet de eerste keer dat je zoiets roept.....
    Dan blijf ik steeds dezelfde grapjes maken, erg zeg
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  5. #105

    Standaard

    PlayUSA.com en DVDBoxOffice.com vind ik persoonlijk kerg prettig. Prijzen liggen vaak wat hoger dan bij Amazon.com, maar het versturen zit er bij beide bij inbegrepen. Bovendien hoe ze het ook doen weet ik niet, heb ik nooit meer een douane heffing gehad voor IR of BTW, wat ik steeds vaker had met DVDExpress.com (bestaat geloof ik niet meer) en Amazon.com

    PlayUSA en DVDBoxOffice.com plaatsen de waarde niet op het pakket.
    JP

    "You know... for kids"

  6. #106

    Standaard

    Laatst kort na elkaar 2 dvd's bij DVDsoon besteld. De ene met gewone verzending, de andere met First Class. Was ff om te kijken hoe lang het duurde. Het rare is nu dat de gewone verzending 4 dagen na shipping bij mij binnen was, terwijl de First Class (lijkt mij toch sneller) nu nog steeds niet binnen is. Is dus al 7 dagen onderweg. Iemand hier een verklaring voor??

  7. #107
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V
    Ik kreeg vandaag mijn 2 extended LotR boxsets binnen waar ik totaal 140 dollar (110 euro) voor moest betalen, douaneheffing (via DHL) van 39 euro! iemand een idee hoe ze daaraan gekomen zijn, laatste keer dat ik keek was de BTW hier nog 19%, geen 35.....
    voortaan maar via amazon.ca ipv amazon.com bestellen
    heb je via amazon.ca dan geen last van de douane?
    Vandaag ontving ik een pakje van amazon.ca en daar moest ik helaas wel invoerrechten over betalen. Ik had gekozen voor airmail, maar door amazon.ca was het gratis geupgrade naar DHL Express. Dat betekende dat het erg snel binnen was (donderdagavond besteld, vrijdagochtend verstuurd, maandagochtend ontvangen).
    Erg leuk allemaal, maar helaas dus wel wat extra kosten ivm douane. Ik weet dat invoerrechten betaald moeten worden en ik hou er altijd rekening mee, maar ja, het is toch jammer als het gebeurt.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  8. #108

    Standaard

    kan iemand mij vertellen hoe de invoerrechten worden berekent?
    Bij wat voor bedrag je wel invoerrechten moet betalen (als je iets koopt bij dvdsoon)?

  9. #109

    Standaard

    tuurlijk joh

    komt ie

    Stel je koopt een dvd-box van 50 euro
    en voor de verzending rekent de leverancier 10 euro


    Samen maakt dat 60 euro waarover je in ieder geval BTW verschuldigd bent: 19% BTW van 60 euro is € 11,40

    Als de PTT/TPG je dit pakketje aanbied zullen zij je ook nog een heffing opleggen voor de door hun gedane moeite (jeweetwel, 6 weken oponthoud, en het typen van een briefje) en in het geval van deze btw-heffing van 11,40 rekenen ze daarvoor het luttele bedrag van 5 euro (zie onderstaande tabel


    Dus:
    dvd ------------------- 50,00
    verzending------------ 10,00

    BTW--------------------11,40
    inklaringskosten--------5,00

    Als je iets koopt dat minder dan 22 euro kost hoef je geen BTW af te dragen en daardoor dus ook geen inklaringskosten

    Enjoy!

    Sites waar je minder last hebt met douanebemoeienis zijn o.a CD-Wow, Yesasia, Play en in mindere mate ook DVD-Pacific.

    Bestellen bij Europese winkels is vaak sowieso zonder BTW zodat Amazon.co.uk, .de en .fr geen verassingen geeft
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  10. #110

    Standaard

    Ik bestel al sinds tijden mijn RC1 dvd's bij loaded247.com en heb nog nooit invoerrechten hoeven te betalen, voor mij een aanrader en ze leveren ook redelijk snel.
    Life would be boring without movies!!!

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alette1
    Ik bestel al sinds tijden mijn RC1 dvd's bij loaded247.com en heb nog nooit invoerrechten hoeven te betalen, voor mij een aanrader en ze leveren ook redelijk snel.
    Ik heb er een maand geleden ook iets besteld. De volgende dag werd het verzonden en twee dagen later was het goed ingepakt aangekomen. Lijkt me een heel goede winkel. Heb er weer een nieuwe bestelling geplaatst nu...

  12. #112

    Standaard

    Eind mei Brazil bij cd-wow nog iets gekocht en binnen 3 dagen binnen zonder douana kosten
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •