Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 112 worden weergegeven.

Discussie: Douane

  1. #26

    Standaard

    Tijdens de eerste helft van dit jaar hadden we veel last met de belgische douane. Telkens dat we een bestelling deden waren we bijna 100% zeker dat we douaneonkosten zouden hebben.

    Vreemd maar sinds juli heb ik regelmatig bij dvdpacific en dvdsoon besteld en heb ik geen last meer van de douane. Is dit puur toeval of zijn ze minder streng geworden?

    Hebben jullie nog altijd last van de belgische douane of is het ook verbeterd?

  2. #27

    Standaard

    Er wordt bij mij wel eens wat tegegehouden, maar het enige wat van DVDSoon ooit is tegengehouden was mijn Alien Quadrilogiebox. Daar moest ik dan ook direct een maand langer op wachten. Meestal gaat het goed zolang het in een envellope past. Echter kreeg ik deze week nog DC van Hellboy in een doosje, en die kwam ook door.

    Denk wel dat ze wat strenger zijn, maar dat ze bij lange na nog steeds niet in staat zijn om alles te checken. Hoe meer je besteld, des te moeilijker wordt het voor ze.

    Wat bij mij vooral vaak wordt tegengehouden zijn CD´s via Amazon.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Er wordt bij mij wel eens wat tegegehouden, maar het enige wat van DVDSoon ooit is tegengehouden was mijn Alien Quadrilogiebox. Daar moest ik dan ook direct een maand langer op wachten. Meestal gaat het goed zolang het in een envellope past. Echter kreeg ik deze week nog DC van Hellboy in een doosje, en die kwam ook door.

    Denk wel dat ze wat strenger zijn, maar dat ze bij lange na nog steeds niet in staat zijn om alles te checken. Hoe meer je besteld, des te moeilijker wordt het voor ze.

    Wat bij mij vooral vaak wordt tegengehouden zijn CD´s via Amazon.
    Laatste vier dozen van Soon zijn bij mij allemaal apart genomen door de Douane.

  4. #29

    Standaard

    Laten we maar van het ergste uitgaan voor de EE van Return Of The King, want ik denk dat iedereen voor de giftset gaat

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Laten we maar van het ergste uitgaan voor de EE van Return Of The King, want ik denk dat iedereen voor de giftset gaat
    Gelukkig is ie goedkoper bij play, heb hem daar dus maar besteld 8)
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  6. #31

    Standaard

    Dan em bestellen bij Soon ? En dan heb ik wel de R1. Want ik bestel em juist uit de VS omdat ik bang ben dat er weer wordt gekloot met het geluid, net als met deel 1.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Dan em bestellen bij Soon ? En dan heb ik wel de R1. Want ik bestel em juist uit de VS omdat ik bang ben dat er weer wordt gekloot met het geluid, net als met deel 1.
    Jep, play is op dit moment goedkoper dan soon. En bij soon ben ik bang dat er weer douaneproblemen komen.

    Wat waren er trouwens voor problemen met geluid bij deel 1? Al tig keer gezien en nooit iets opgevallen
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  8. #33

    Standaard

    Nogal, ja. Ik weet niet of het iedereen was opgevallen. Maar het gelkuid was naar boven en naar onderen voor de R2 afgepiekt. Uit de VS was wat kritiek dat er te veel LFE was ingemixt. Echter hebben ze daardoor een groot de van de dynamiek uit de DTS gehaald. Toen ik het hoorde schrok ik me rot. Nadat ik zo onder de indruk was van de 5.1 van de bioscoopversie was de DTS een regelrechte afknapper. Ik heb em dan ook wqeggedaan en de R1 teruggekocht. En wat een verschil, zoals hij hoorde te zijn. Dynamisch, agressief en veel in het laag. Daarnaast is er op de verschillende sites opgemerkt dat er tikken in het geluidsspooor zitten door de pitch correctie. Zoals je weet is de palversnelling 4 % sneller. Dit lijkt in het geluid te zijn aangepast maar levert een aantal tikken op , met name als Gandalf de vlinder wat influistert schijnt het erg goed hoorbaar te zijn.

    De laatste was mij nog niet opgevallen. Ik had met name met het eerste grote problemen. Maar gelukkig was dit makkelijk op te lossen.

    Dan moet ik em ook maar pre-orderen bij play, niet ? Bedankt voor de tip.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Azazel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Er wordt bij mij wel eens wat tegegehouden, maar het enige wat van DVDSoon ooit is tegengehouden was mijn Alien Quadrilogiebox. Daar moest ik dan ook direct een maand langer op wachten. Meestal gaat het goed zolang het in een envellope past. Echter kreeg ik deze week nog DC van Hellboy in een doosje, en die kwam ook door.

    Denk wel dat ze wat strenger zijn, maar dat ze bij lange na nog steeds niet in staat zijn om alles te checken. Hoe meer je besteld, des te moeilijker wordt het voor ze.

    Wat bij mij vooral vaak wordt tegengehouden zijn CD´s via Amazon.
    Laatste vier dozen van Soon zijn bij mij allemaal apart genomen door de Douane.
    Voor alles boven de 40 CAD van Soon moest ik bijbetalen. Dat zat dan wel allemaal in een doosje en niet in een envelop.
    Doosjes beneden de 40 CAD zijn bij mij vrijwel allemaal gewoon doorgekomen (o.a. de Aladdin gift set).
    Zendingen van amazon.co.jp blijven altijd bij de douane liggen.
    Yesasia slechts 1 keer.
    DVDProfiler Movie Collector
    LG OLED65C8PLA, Oppo UDP-203, Panasonic DP-UB824,Pioneer BDP LX88, Toshiba HD-XE1, Onkyo TX NR 5010, Velodyne DD15, Canton Vento 890, Q-Acoustics i7000, XBox360
    "Penguins mate for life. That doesn't surprise me much because they all look alike. It's not like they're going to meet a really new, great looking penguin someday."

  10. #35

    Standaard

    Ook al moet ik zo nu en dan eens iets betalen, dat vind ik nog niet zo heel erg. Afgewikkeld over alle keren dat ze wel doorkomen. Is het nog steeds nihil. Of ben je zelfs dan nog goedkoper uit. Waar het me meestal omgaat is dat de film eerder op DVD is en in een betere uitvoering, met name dat laatste is voor mij belangrijk en de reden waarom zo nu en dan ik in het buitenland shop.

    Maar waar ik me wel aan erger is dat ze het zo lang laten liggen bij de Duane. Dat gaat echt nergens over.

  11. #36

    Standaard

    Net een pakje binnen met 3 dvd's uit amerika (e-bay), binnen 5 werkdagen in huis en geen kosten! ikke blij!!!!!
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  12. #37

    Standaard

    That's 70 Show binnen, 5 dagen (dvdsoon ) onderweg geweest, geen Douane kosten.

  13. #38

    Standaard

    Volgens mij ligt mijn Hellboy giftset ook bij de douane. is 2 weken terug verzonden en heb m nog niet binnen. besteld bij Amazon.com
    Nog meer mensen m bij Amazon besteld en die m nog niet binnen hebben??
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #39

    Standaard

    Shawshank redemption limited edition 12-10 besteld bij dvdempire ook 12-10 verzonden nog niet binnen...
    Certainty of death! Small chance of succes! What are we waiting for?
    DVD collectie

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Volgens mij ligt mijn Hellboy giftset ook bij de douane. is 2 weken terug verzonden en heb m nog niet binnen. besteld bij Amazon.com
    Nog meer mensen m bij Amazon besteld en die m nog niet binnen hebben??
    Amazon duurt toch gewoon 11-18 werkdagen met de goedkoopste methoden? Dus 2 weken is nog niet zo lang naar mijn idee
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hare
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Volgens mij ligt mijn Hellboy giftset ook bij de douane. is 2 weken terug verzonden en heb m nog niet binnen. besteld bij Amazon.com
    Nog meer mensen m bij Amazon besteld en die m nog niet binnen hebben??
    Amazon duurt toch gewoon 11-18 werkdagen met de goedkoopste methoden? Dus 2 weken is nog niet zo lang naar mijn idee
    werkdagen of "gewone" dagen?? staat niet bij buisness days, maar goed...
    zal wel goed komen zeker :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #42

    Standaard

    Zojuist de Hellboy Giftset ontvangen van Amazon.com met n heffing van € 7,60
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    vraagje:

    ik had een half jaar gelden bijna nooit last van de douane maar de laatste tijd word zowat ALLES tegengehouden
    hoe gaat dat daar eigenlijk?
    als je eenmaal een paar keer bent tegengehouden sta je dan geregistreerd zodat ze je de volgende keren ook te pakken hebben of heb ik gewoon pech???
    weet hier echt niemand het antwoord op?
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    vraagje:

    ik had een half jaar gelden bijna nooit last van de douane maar de laatste tijd word zowat ALLES tegengehouden
    hoe gaat dat daar eigenlijk?
    als je eenmaal een paar keer bent tegengehouden sta je dan geregistreerd zodat ze je de volgende keren ook te pakken hebben of heb ik gewoon pech???
    weet hier echt niemand het antwoord op?
    kzelf denk dat t gewoon pech is. want vaak genoeg kom ik er gewoon doorheen, maar andere keren weer niet. volges mij dus gewoon steeksproef gewijs.
    btw: CDWOW verzend tegenwoordig vanuit Zweden, dus bij hun geen problemen meer met douane
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Zojuist de Hellboy Giftset ontvangen van Amazon.com met n heffing van € 7,60
    LOL, ik had een heffing van € 7,03 :wink:

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Zojuist de Hellboy Giftset ontvangen van Amazon.com met n heffing van € 7,60
    LOL, ik had een heffing van € 7,03 :wink:
    Dat komt natuurlijk door de wisselkoers
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  22. #47
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb vandaag ook invoerrechten moeten betalen over een bestelling. Het was een vrij groot en opvallend pakje van DVD Soon (met daarin de Tarzan (Johnny Weissmuller) Collectie). Totale kosten waren €6,46. Jammer, maar ik ben toch blij met de zeer zorgvuldige verpakking die DVD Soon heeft gekozen. De Tarzan-set ziet er prima uit, geen beschadigingen, zo hoort het.
    Ik hou er eigenlijk altijd rekening mee dat pakjes (met een waarde van boven de 22 euro) onderschept kunnen worden. Ik ga qua prijs ook meestal uit dat ik er invoerrechten over moet betalen. Als er dan af en toe eentje doorglipt is het mooi meegenomen.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  23. #48

    Standaard

    ik maak weer wat mee zeg
    ik kreeg vandaag een pakje uit amerika binnen met een waarde van $357 (= ongeveer 285euro)
    en ik had natuurlijk weer pech met de douane
    ik moest dus 102euro aan de douane betalen

    13euro invoer kosten: OK
    8euro douanekosten: OK
    83euro BTW: WTF

    de BTW is toch maar 19%? dus 19% van 285euro is 54euro
    dus ik heb 29euro te veel betaald. ik dus bellen naar de UPS en om uitleg vragen zegt zo'n trut aan de telefoon: ja at klopt je moet BTW betalen, ik zeg ja dat weet ik maar ik heb dus veel te veel betaald ipv 19% heb ik omgerekend 29% BTW betaald.
    ja zegt zei maar je moet amerikaanse BTW betalen!

    ik heb al zoveel pakjes uit amerika gehad en ook al veel BTW betaald maar toch altijd gewoon 19% hoor.

    weet iemand hoe dit hier zit???
    bedankt
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    ik maak weer wat mee zeg
    ik kreeg vandaag een pakje uit amerika binnen met een waarde van $357 (= ongeveer 285euro)
    en ik had natuurlijk weer pech met de douane
    ik moest dus 102euro aan de douane betalen

    13euro invoer kosten: OK
    8euro douanekosten: OK
    83euro BTW: WTF

    de BTW is toch maar 19%? dus 19% van 285euro is 54euro
    dus ik heb 29euro te veel betaald. ik dus bellen naar de UPS en om uitleg vragen zegt zo'n trut aan de telefoon: ja at klopt je moet BTW betalen, ik zeg ja dat weet ik maar ik heb dus veel te veel betaald ipv 19% heb ik omgerekend 29% BTW betaald.
    ja zegt zei maar je moet amerikaanse BTW betalen!

    ik heb al zoveel pakjes uit amerika gehad en ook al veel BTW betaald maar toch altijd gewoon 19% hoor.

    weet iemand hoe dit hier zit???
    bedankt
    Geen idee, maar volgens mij heb jij gewoon helemaal gelijk hoor. Elke keer dat ik heb moeten betalen is het 22% geweest (voor BTW en nog iets dus), of het nou uit Japan, Korea of Amerika kwam. Volgens mij letten ze echt niet op de BTW tarieven in die landen. Ze hoeven toch ook niet dat geld over te maken naar dat land toen?
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mokka
    ik maak weer wat mee zeg
    ik kreeg vandaag een pakje uit amerika binnen met een waarde van $357 (= ongeveer 285euro)
    en ik had natuurlijk weer pech met de douane
    ik moest dus 102euro aan de douane betalen

    13euro invoer kosten: OK
    8euro douanekosten: OK
    83euro BTW: WTF

    de BTW is toch maar 19%? dus 19% van 285euro is 54euro
    dus ik heb 29euro te veel betaald. ik dus bellen naar de UPS en om uitleg vragen zegt zo'n trut aan de telefoon: ja at klopt je moet BTW betalen, ik zeg ja dat weet ik maar ik heb dus veel te veel betaald ipv 19% heb ik omgerekend 29% BTW betaald.
    ja zegt zei maar je moet amerikaanse BTW betalen!

    ik heb al zoveel pakjes uit amerika gehad en ook al veel BTW betaald maar toch altijd gewoon 19% hoor.

    weet iemand hoe dit hier zit???
    bedankt
    daar heb ik nog nooit van gehoord dat jij de Amerikaanse BTW moet betalen. we wonen toch in Nederland, dus je moet IMO de Nederlandse bedragen betalen.

    Wat ik me trouwens ook begin af te vragen: zou ik ook weer es de zak zijn?? heb die Gone With The Wind 4 disc besteld bij CDWOW (wat me opzich al zou verbazen als ze een zending van hen tegen houden). Hij is vandaag 10 dagen geleden verstuurd en heb m nog niet binnen. nog nooit zo lang op een bestelling van CDWOW moeten wachten. Het totaal bedrag kwam uit op € 22,03...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •