Bekijk uitslag poll: Welke webbrowser gebruikt u momenteel het meest?

Stemmers
158. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Microsoft Internet Explorer

    70 44,30%
  • Mozilla

    2 1,27%
  • Mozilla Firefox

    67 42,41%
  • Opera

    9 5,70%
  • Netscape Navigator

    1 0,63%
  • Apple Safari

    9 5,70%
  • K-Meleon

    0 0%
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 123 worden weergegeven.

Discussie: Webbrowsers...

  1. #1

    Standaard Webbrowsers...

    Ik was wel eens benieuwd welk 'bladerprogramma' jullie gebruiken om het web op te gaan en dan vooral om deze site te bezoeken.

    Ik was zelf altijd een groot fan van Mozilla (wat voortkomt uit een tijd waarin ik vrijwel alleen Netscape gebruikte) maar tot nog niet zo lang geleden gebruikte ik voornamelijk Internet Explorer omdat bepaalde sites niet goed werkten zonder. Echter sinds het uitkomen van de 1.0-versie van Firefox (zie http://www.mozilla.org/products/firefox/ ) ben ik echt compleet 'om': ik gebruik nu vrijwel alleen nog maar dat programma. Niet alleen is ie supersnel maar echt alle opties (en dat zijn er veel) zitten op de goeie plek. Ik ben een groot fan aan het worden van tabbed browsing en de manier waarop je skins en plugins kunt gebruiken is echt superhandig. Die laatste paar sites die TOCH IE verplichten kan ik tegenwoordig met de 'User agent switcher' plugin in Firefox 'op de IE-manier' opvragen en daarmee is alle noodzaak vervallen om die browser nog te gebruiken. Firefox houdt zich (in tegenstelling tot IE) netjes aan de W3C-standaarden dus site-compatibiliteit zal in de toekomst toch alleen maar beter worden.

    Oh ja: Mozilla zelf gebruik ik al tijden vanwege het mailprogramma, dat veel beter is als Outlook express en waarmee enige virusproblemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. :wink:

  2. #2

    Standaard

    Zelf gebruik ik sinds kort ook Mozilla Firefox. Zelfde redenen als degene boven mij en ik vind het nog lekkerder werken ook.

    Ik ga ook maar eens naar tunderbird kijken (mailprogramma)

  3. #3
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    vroeger Internet explorer
    nu Mozilla Firefox
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  4. #4

    Standaard

    mischien een domme vraag, maar als je mozilla wilt proberen moet je dan explorer verwijderen of kan je ze naast elkaar gebruiken?
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Ik mis de optie "Anders, nl..."

    Ik gebruik namelijk Slimbrowser. Erg handig!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    mischien een domme vraag, maar als je mozilla wilt proberen moet je dan explorer verwijderen of kan je ze naast elkaar gebruiken?
    Je kunt de browsers probleemloos gelijktijdig gebruiken.


    Ik gebruik zelf IE en Firefox. Opera heb ik wel geïnstalleerd, maar gebruik ik sinds ik Firefox heb niet meer.

  8. #8

    Standaard

    Ik gebruik nu alleen nog maar Opera.
    Firefox heb ik een tijd mee gewerkt, maar ondervond erg veel problemen met sites die niet correct werden weergegeven.
    Ik ben erg tevreden over Opera (7.54) maar de laatste week staat de CPU wel geregeld op 100% (pc dus retetraag), maar dit komt volgens mij door de combinatie Opera/Panda virusscanner.
    Arrivederci

  9. #9

    Standaard

    Vraagje: Wat is de toegevoegde waarde van bijv. Mozilla ten opzichte van Internet Explorer? Wat kan ik daarmee wat ik niet met Internet Explorer kan en wat is er mis met Internet Explorer?
    Heb zelf nog nooit overwogen om een andere browser te gebruiken dus ben erg benieuwd wat ik nu 'mis'!

  10. #10

    Standaard

    Aantal voordelen van Slimbrowser:
    - ingebouwde pop-up blocker
    - bij openen van meerdere sites gebeurd dat gewoon binnen 1 applicatie.
    - "back" is rechter+linker muisknop
    - in- & uitzoomfunctie

    En tja, je went gewoon aan een applicatie op den duur...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Ik mis de optie "Anders, nl..."
    Ik had die optie wel aangemaakt maar hij is niet overkomen vreemdgenoeg. Geen idee of dit een foutje is van Firefox maar ik denk dat ik het lijstje zelf niet goed heb aangemaakt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Vraagje: Wat is de toegevoegde waarde van bijv. Mozilla ten opzichte van Internet Explorer? Wat kan ik daarmee wat ik niet met Internet Explorer kan en wat is er mis met Internet Explorer?
    Heb zelf nog nooit overwogen om een andere browser te gebruiken dus ben erg benieuwd wat ik nu 'mis'!
    Bekijk deze site maar eens: http://www.xulplanet.com/ndeakin/arts/reasons.html . 101 dingen die Mozilla en Firefox wel kunnen maar IE niet.

    Hier is trouwens een overzicht van de grote NADELEN van IE: http://www.promozilla.org/iefeiten.y 'Veiligheid' is daarbij een van de kernpunten natuurlijk. De manier waarop IE omgaat met ActiveX is gewoon regelrecht gevaarlijk! Ik heb moeite om aan mijn (niet computer-ervaren) zusje en broertje uit te leggen dat je bij de vriendelijke vraag of je een dialer wilt installeren, die je op sommige sites krijgt, absoluut niet op 'ja' moet klikken. Iedere beginnende internetter kan ik Firefox HELEMAAL aanbevelen. Helaas is dat de groep die nou juist niet zo snel ermee in aanraking komt omdat deze groep denkt dat er alleen zoiets als IE bestaat.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    mischien een domme vraag, maar als je mozilla wilt proberen moet je dan explorer verwijderen of kan je ze naast elkaar gebruiken?
    Door IE en Windows bestaat er het misverstand dat je browser perse onderdeel van je besturingssysteem moet zijn. De waarheid is het tegenovergestelde: het is juist veiliger als dat niet zo is! :wink:

    Een browser is gewoon 'een programma' en die kun je ten allertijden gewoon naast elkaar installeren. Je kunt dus al die verschillende browsers gewoon naast elkaar gebruiken.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Bakker
    Vraagje: Wat is de toegevoegde waarde van bijv. Mozilla ten opzichte van Internet Explorer? Wat kan ik daarmee wat ik niet met Internet Explorer kan en wat is er mis met Internet Explorer?
    Heb zelf nog nooit overwogen om een andere browser te gebruiken dus ben erg benieuwd wat ik nu 'mis'!
    Internet Explorer is zo lek als een mandje qua beveiliging. Mozilla Firefox heeft ingebouwde beveiligingen tegen pop-ups (je bepaalt zelf welke sites wel en niet mogen pop-uppen) en zit over het algemeen beter dichtgetimmerd.

    IE en Mozilla Firefox kun je trouwens prima naast elkaar gebruiken, je hoeft zelfs je favorieten niet over te zetten, die worden automatisch geimporteerd vanuit IE.

    En tabbed browsing is natuurlijk een uitvinding. Niet meer 10 verschillende IE vensters open, maar gewoon alles in 1 window onder tabs. CTRL+T is mijn beste vriend aan het worden.

    Kortom: zeker eens proberen. Ik gebruik beiden nog, maar da's meer omdat ik ook websites maak en moet testen of alles in Internet Explorer werkt, want helaas gebruikt het merendeel van de mensen deze browser uit de steentijd nog.

  13. #13

    Standaard

    Ik doe het nog steeds met Safari

    Een enkele keer pak ik Firefox.
    En heel af en toe de nieuwe Safari die RSS ondersteunt

  14. #14

    Standaard

    Dan ga ik binnenkort Firefox maar eens proberen. Klinkt interessant allemaal.

    Ps.
    Nu we het toch over browsers hebben. Mijn IE reset de laatste tijd steeds mijn tekengrootte. Deze heb ik altijd op 'kleiner' staan, maar niet veel later staat hij alweer op 'normaal'. Weet iemand toevallig waar dat aan zou kunnen liggen? (het is in iedergeval niet het bekende ctrl+scrollwheel probleem)

  15. #15

    Standaard

    ik gebruik inmiddels al een jaar ofzo opera, en moet zeggen dat ik hier zeer over te spreken ben. veel meer functies dan ie. Ik gebruik ook heel soms firefox, en ook die prefereer ik boven ie maar vooral opera.

  16. #16

    Standaard

    Heb goede dingen over Firefox gehoord, dus heb ik die net even geinstalleerd, en post nu met Firefox :P

    Tis ff wennen, als het me bevalt ga ik ermee door, en anders ga ik weer terug naar IE

  17. #17

    Standaard

    Na het lezen van de posten hier, en de geruststelling dat je ze naast elkaar kan gebruiken heb ik firefox gedownd.

    En ik moet eerlijk bekennen, die tabs werken geweldig.

    Jammer dat het importeren van de favo's uit I.E. niet lukt, maar die lijst bouwt zich vanzelf wel weer op.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  18. #18

    Standaard

    IE. Of er iets anders en/of beters bestaat, maakt me niet veel uit.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  19. #19

    Standaard

    Het gedrag van Firefox op dit forum is trouwens iets anders als IE op sommige punten. Een verbetering is dat ie bij het plaatsen van emoticons uit 'Meer emoticons' heel netjes het nieuwe schermpje 'on top' laat staan zodat je meer emoticons kunt kiezen of het schermpje kunt sluiten (bij IE verdwijnt dan dat nieuwe schermpje onder je browserwindow en kom je hem pas weer tegen als je je andere windows verkleint of sluit). Een verslechtering is dat emoticons niet meer op de plek van je cursor worden geplaatst als je ze kiest.

  20. #20

    Standaard

    Gebruik Firefox en MyIE2 (dit is een soort van uitbreiding voor IE het gebruikt de functionaliteit van bijv. firefox en de compabiliteit van IE).

  21. #21

    Standaard

    Firefox eerst, nu Opera: Mouse Gestures. :P

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Kortom: zeker eens proberen. Ik gebruik beiden nog, maar da's meer omdat ik ook websites maak en moet testen of alles in Internet Explorer werkt, want helaas gebruikt het merendeel van de mensen deze browser uit de steentijd nog.
    Een groot voordeel aan Mozilla is btw dat ie enorm veel opties heeft die handig zijn bij webdevelopment! Wat ik zelf erg fijn vindt is dat je met een rechtermuisklik op een pagina veel meer informatie kunt krijgen over die pagina dan met IE. O.a. info over frames en afbeeldingen en de feitelijke opbouw van de pagina: dat werkt echt heel prettig als je veel bezig bent met het bouwen of verbouwen van websites.

    Die extra opties zitten trouwens weer niet in Firefox. Da's wel weer jammer.

  23. #23

    Standaard

    Bijna altijd Opera en ben daar erg tevreden mee. Heeft hele goede functies voor het bekijken van bv. trailers of (wat ik doe) Major League Baseball. Heeft ook een Pop-up blokker, is sneller dan IE. Je kunt er ook je email mee bekijken, maar dat doe ik niet met Opera. Favorieten uit IE kunnen makkelijk worden geimporteerd en Opera zet ze wél meteen op alfabetische volgorde!
    Soms gebruik ik nog IE, omdat pagina's in Opera niet goed werken. Rabobank telebankieren is daar bv. een goed voorbeeld van.
    Mozilla heb ik nog nooit geprobeerd.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Een groot voordeel aan Mozilla is btw dat ie enorm veel opties heeft die handig zijn bij webdevelopment!
    Dat kan wel zijn, maar je moet een site ook testen in IE, omdat het gros van de gebruikers die browser heeft. Het heeft geen nut als ik leuk in Mozilla ga zitten bughunten als hij het in IE vervolgens niet doet.

    Enne... Starbuck... tijdens de installatie kun je gewoon je oude favo's importeren hoor, ik snap niet waarom hij dat bij jou niet doet.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Een groot voordeel aan Mozilla is btw dat ie enorm veel opties heeft die handig zijn bij webdevelopment!
    Dat kan wel zijn, maar je moet een site ook testen in IE, omdat het gros van de gebruikers die browser heeft. Het heeft geen nut als ik leuk in Mozilla ga zitten bughunten als hij het in IE vervolgens niet doet.
    Tja, het zou natuurlijk zo moeten zijn dat je na een keer testen met Mozilla klaar zou moeten zijn. Mozilla is volledig compatible met de W3C-standaarden en IE niet. Ik moet zeggen dat ik zelf meestal ook IE gebruik voor development maar in principe is het verstandiger om te werken vanuit Mozilla.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •