Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 138 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "Te koop/te ruil" Kan dit beter?

    Momenteel mag iedereen voor elke dvd die zij/hij te koop/te ruil aanbiedt een nieuwe thread starten. Deze thread mag 1 keer per week geupdate (kicken/trappen) worden. Aan het aantal threads is echter geen maximum gesteld. Consequentie is dat de onderwerpen "te koop aangeboden" en "te ruil aangeboden" geheel vervuild raken, doordat iedereen de dvd's per stuk kan aanbieden.

    Daarnaast blijven er vaak threads open staan, terwijl de dvd al lang verkocht/geruild is. Kan dit ook beter?

    Mijn voorstel is:
    - Per persoon 1 thread in zowel "te koop" als "te ruil". Je kan in het onderwerp tevens een paar "eyecatchers" vermelden en voor de rest van de titels werkt de zoek-functie optimaal als je een specifieke titel zoekt.
    - Maximaal 1 keer per week uppen
    - Wanneer een thread gesloten kan worden, dit aangeven in de titel van het onderwerp d.m.v. tekst "Slotje".


    Hebben jullie andere/betere suggesties? Reageer dan. Hopelijk kan de crew er daarna zijn voordeel mee doen.
    IMDb Top 250: in bezit 234, besteld 0
    Co-StarTrader

  2. #2

    Standaard

    Ik heb geen andere suggesties, maar ben het wel met je eens
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  3. #3

    Standaard

    1 thread per verkoper is wel weinig, en overzichtelijk??

    zie je alleen maar staan:

    TKA: Veel dvd's
    TKA: diverse dvd's
    TKA: kies maar uit.

    oftwel alleen maar onduidelijkheid.. Laat het dan maar zoals het is... Heb ik nog wat te hunten
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  4. #4

    Standaard

    Laten zoals het is, lijkt me geen optie. Te veel discussie helaas. Zoals het nu is, worden de kleine handelaren de dupe van de grote. En ik zie liever dat zij gewoon naast elkaar kunnen blijven bestaan.

    Eén thread per verkoper is misschien wat minder overzichtelijk, maar wie weet kan iemand van de crew een goede zoekfunctie voor dat forum programmeren in PHP.

    Of wie weet bouwt Alex nog iets moois, zoals de veiling...

    Wil ik nog even dit aan toevoegen: niemand van de crew is blij met de huidige situatie, maar iets nieuws verzinnen, zodat iedereen tevreden is is erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Het is natuurlijk erg makkelijk om bij de kleinste discussie de crew de schuld te geven, maar laten we elkaar blijven respecteren en als volwassenen behandelen.

  5. #5

    Standaard

    ik hoop niet dat de eventuele nieuwe tka net wordt zoals de veiling, haalt de hele lol eraf als het zo klinisch wordt, maar we wachten af.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik hoop niet dat de eventuele nieuwe tka net wordt zoals de veiling, haalt de hele lol eraf als het zo klinisch wordt, maar we wachten af.
    ben het helemaal met je eens, heb de veiling nooit meer gebruikt nadat het automatisch is geworden. geen idee waarom, misschien omdat het niet leuk meer is om zo te veilen en bieden misschien.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    ik hoop niet dat de eventuele nieuwe tka net wordt zoals de veiling, haalt de hele lol eraf als het zo klinisch wordt, maar we wachten af.
    ben het helemaal met je eens, heb de veiling nooit meer gebruikt nadat het automatisch is geworden. geen idee waarom, misschien omdat het niet leuk meer is om zo te veilen en bieden misschien.
    niet misschien, maar omdat het zo is, maar we dwalen een beetje af :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    niet misschien, maar omdat het zo is
    Jouw mening is niet die van een ander. En dat is maar goed ook.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    niet misschien, maar omdat het zo is
    Jouw mening is niet die van een ander. En dat is maar goed ook.
    je zou verbaast staan hoeveel mensen het met mij eens zouden zijn inzake de veiling, maar jouw reactie was erg off topic :wink:
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  10. #10

    Standaard

    oke ik geef het toe, veilen via het forum was leuker. het is harstikke mooi gemaakt en niets slechts erover, maar vond via forum leuker en dat is mijn mening. hopelijk vinden andere mensen het wel leuk

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scarface2002
    oke ik geef het toe, veilen via het forum was leuker. het is harstikke mooi gemaakt en niets slechts erover, maar vond via forum leuker en dat is mijn mening. hopelijk vinden andere mensen het wel leuk
    idd.
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Laten zoals het is, lijkt me geen optie. Te veel discussie helaas. Zoals het nu is, worden de kleine handelaren de dupe van de grote. En ik zie liever dat zij gewoon naast elkaar kunnen blijven bestaan.

    Eén thread per verkoper is misschien wat minder overzichtelijk, maar wie weet kan iemand van de crew een goede zoekfunctie voor dat forum programmeren in PHP.

    Of wie weet bouwt Alex nog iets moois, zoals de veiling...

    Wil ik nog even dit aan toevoegen: niemand van de crew is blij met de huidige situatie, maar iets nieuws verzinnen, zodat iedereen tevreden is is erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Het is natuurlijk erg makkelijk om bij de kleinste discussie de crew de schuld te geven, maar laten we elkaar blijven respecteren en als volwassenen behandelen.
    Misschien voor de +100 handelaren een aparte hoek maken en voor de 'kleine' handelaren een aparte hoek..

    Komt natuurlijk wel de vraag: wat is groot en wat is klein... bedoel iemand die 100 keer iets koopt en 1 keer iets verkoopt is natuurlijk niet groot...

    Zoals de veiling zou natuurlijk een mogelijkheid zijn, maar dan houd je nog steeds de problemen met de 'grote' jongens die meerdere dingen apart aanbieden.

    wat mij betreft is het hun goed recht om naast een verzameltopic, ook voor de speciale dingen aparte topics op te zetten. Ook hier weer een valkuil: wat is speciaal en wat is verzamel??

    Moraal van dit verhaal: genoeg opties, maar alles heeft z'n voor en nadelen.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Misschien voor de +100 handelaren een aparte hoek maken en voor de 'kleine' handelaren een aparte hoek..
    Alsjeblieft niet nog méér subcategorieën...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Misschien voor de +100 handelaren een aparte hoek maken en voor de 'kleine' handelaren een aparte hoek..
    Alsjeblieft niet nog méér subcategorieën...
    Was ook maar een idee.. lees net bij het Kicken/trappen verhaal iets over een langere lijst ofzo.. of dat beter is??
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  15. #15

    Standaard

    Één van de mogelijke oplossingen is een veilingdeel voor 'kleine' handelaren die af en toe een DVDtje willen verkopen, zij kunnen dat doen in een deel van het forum waar iedereen één thread maximaal krijgt.

    Voor grote handelaren kunnen we dan een ander deel inrichten waar je zoveel threads mag gebruiken als je maar wilt, maar waar je als aanbieder wel een vergoeding voor moet betalen.
    Eric van Ballegoie

  16. #16

    Standaard

    met alle respect, dat vind ik een waardeloos idee.

    heb de oplossing al gegeven in de andere thread.
    doe ermee wat je wilt,
    ik hoef er geen vergoeding voor

  17. #17

    Standaard

    Waarom is dat zo'n waardeloos idee? Het verhandelen van grote partijen DVD's is NIET de bedoeling van dit forum en we gaan die hoe dan ook ontmoedigen in de komende tijd. Hoe we dat precies gaan doen moet nog bekeken worden, maar we gaan zeker paal en perk stellen aan commerciele handel via ons forum.
    Eric van Ballegoie

  18. #18

    Standaard

    bedoelde vooral dat veilingdeel voor normale verkopers. het veilingsysteem zit leuk in elkaar maar fijn is het niet. veel mensen, waaronder mijzelf, gebruiken het sinds die update niet meer. snap dat 'veilingdeel' niet helemaal, waarschijnlijk bedoel je gewoon een forum en niet een systeem zoals de huidige veiling?

    en als het handelen van grote partijen niet is toegestaan dan moet je het gewoon niet toelaten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Waarom is dat zo'n waardeloos idee? Het verhandelen van grote partijen DVD's is NIET de bedoeling van dit forum en we gaan die hoe dan ook ontmoedigen in de komende tijd. Hoe we dat precies gaan doen moet nog bekeken worden, maar we gaan zeker paal en perk stellen aan commerciele handel via ons forum.
    mm grootzalig is gelijk commercieel. Ik ken hier niemand die hier zijn brood mee verdiend (en dus naast dvd.nl forum geen werk heeft dus)..

    tja sommige mensen kunnen gemakkelijk aan veel dingen komen.. een hobby die uit de hand loopt.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  20. #20

    Standaard

    Het gaat er niet om of iemand er een baan naast heeft of niet. Het gaat erom dat het aanbieden van grote partijen (vaak zelfs gesealde) DVD's niets meer te maken heeft met het verkopen van DVD's waar je op uitgekeken bent, maar dat het gewoon handel is waar je aan wil verdienen.
    Eric van Ballegoie

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het gaat er niet om of iemand er een baan naast heeft of niet. Het gaat erom dat het aanbieden van grote partijen (vaak zelfs gesealde) DVD's niets meer te maken heeft met het verkopen van DVD's waar je op uitgekeken bent, maar dat het gewoon handel is waar je aan wil verdienen.
    maakt dat uit dan?
    het kan voor mensen een soort sport worden om dit te doen, maar daar ondervindt DVD.nl toch geen schade van? Het trekt mensen naar het forum, dat is een ding dat zeker is. De TKA thread is volgens mij de meest gebruikte, dus als dit soort dingen ook al verboden gaan worden moet je niet raar op gaan kijken als er ineens een hele hoop mensen toch naar "het andere forum" verhuizen.

    Sommige dingen begrijp ik wel, maar jullie moeten niet vergeten dat er qua dvd-fora genoeg concurrentie is waar men naartoe kan en waar ze wel kunnen doen wat ze willen...

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het gaat er niet om of iemand er een baan naast heeft of niet. Het gaat erom dat het aanbieden van grote partijen (vaak zelfs gesealde) DVD's niets meer te maken heeft met het verkopen van DVD's waar je op uitgekeken bent, maar dat het gewoon handel is waar je aan wil verdienen.
    ok wat betreft gesealde spullen heb je gelijk als dat grootzalig word aangeboden
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    maakt dat uit dan?
    Het maakt in zoverre uit dat men gebruikt maakt van de diensten van DVD.nl zonder ervoor te betalen. Vergelijk maar met een advertentie in de krant: een kleine advertentie (particulier) is vaak gratis of zeer goedkoop. Wil je groot adverteren, dan betaal je dik.

    Er ontstaat zo een heel groot grijs gebied waarbinnen de crew een oplossing zal moeten vinden waar de meeste forumleden zich in kunnen vinden. En helaas zal dat altijd een oplossing zijn, waar enkele leden zich niet in kunnen vinden.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het gaat er niet om of iemand er een baan naast heeft of niet. Het gaat erom dat het aanbieden van grote partijen (vaak zelfs gesealde) DVD's niets meer te maken heeft met het verkopen van DVD's waar je op uitgekeken bent, maar dat het gewoon handel is waar je aan wil verdienen.
    Misschien moet je eens wat vaker de threads (terug)lezen. Hier hebben we het al enkele keren eerder over gehad. Gesealed betekent niet meteen commerciële handel of iets in die geest; tuurlijk zijn er personen bij die (vaak) gesealde exemplaren verkopen, maar dat zijn er slechts enkele. Ik verkoop zelf ook zo nu en dan gesealde exemplaren, maar dat heeft niets te maken met commerciële handel. Zo denk jij er nu eenmaal over.
    Five-Star Trader (778+) | Gold Trader (156+) | eBay (ex-lid) (191+)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark de Jong
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Het gaat er niet om of iemand er een baan naast heeft of niet. Het gaat erom dat het aanbieden van grote partijen (vaak zelfs gesealde) DVD's niets meer te maken heeft met het verkopen van DVD's waar je op uitgekeken bent, maar dat het gewoon handel is waar je aan wil verdienen.
    Misschien moet je eens wat vaker de threads (terug)lezen. Hier hebben we het al enkele keren eerder over gehad. Gesealed betekent niet meteen commerciële handel of iets in die geest; tuurlijk zijn er personen bij die (vaak) gesealde exemplaren verkopen, maar dat zijn er slechts enkele. Ik verkoop zelf ook zo nu en dan gesealde exemplaren, maar dat heeft niets te maken met commerciële handel. Zo denk jij er nu eenmaal over.
    Dat staat er ook niet, Mark. Wat Eric commerciële (of bijna commericële) handel noemt is verkoop van grote partijen. En in het verleden is het gebeurd dat er grote partijen gesealde exemplaren werden verkocht. Dus hier en daar een gesealed exemplaar is echt geen probleem.

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •