Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Name of the Rose, The (SE) [DVD]

    Name of the Rose, The (SE) [DVD]

    Moord en doodslag in een middeleeuws klooster.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Deze film staat al heel lang op mijn verlanglijst, maar volgens van Leest loopt geluid en beeld niet geheel en al synchroon. Daar kon ik in de recensie niets over lezen: toeval? Moet ik wachten tot een verbeterde versie op de markt komt?
    It's life Jim, but not as we know it

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JJ
    Deze film staat al heel lang op mijn verlanglijst, maar volgens van Leest loopt geluid en beeld niet geheel en al synchroon. Daar kon ik in de recensie niets over lezen: toeval? Moet ik wachten tot een verbeterde versie op de markt komt?
    In deze review wordt er wel over gesproken, en denkt men dat het komt doordat bepaaalde dialogen nadien opnieuw ingesproken zijn.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JJ
    Deze film staat al heel lang op mijn verlanglijst, maar volgens van Leest loopt geluid en beeld niet geheel en al synchroon. Daar kon ik in de recensie niets over lezen: toeval? Moet ik wachten tot een verbeterde versie op de markt komt?
    De film is hier en daar gedubt, vanwege de slecht Engels sprekende Europese acteurs. Dat is niet overal even goed gelukt, waardoor de mondbewegingen soms niet helemaal kloppen. Uiteraard is dat een minpunt in de film zelf en niet van de DVD.

    Ik was dit overigens vergeten te vermelden in de recensie, zal ik zo even aanpassen. Maar het is dus geen reden om deze DVD te laten liggen.

  5. #5

    Standaard

    Fantastische mystery-thriller die een zelden geëvenaarde sfeer uitademt. Uitstekende Europese productie en bovendien ook een mooie score van James Horner.

  6. #6

    Standaard

    Heerlijke film die mij aangenaam verraste toen ik hem voor het eerst zag, omdat ik iets anders verwachtte.
    Ik ben blij dat de film op zo'n mooie DVD uitgebracht wordt, en ik zal hem dan zeker kopen!
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  7. #7

    Standaard

    Ik heb deze film begin jaren 90 een keer gekocht, wist niet wat ik er van moest verwachten.....nou geloof me, het overtrof mijn verwachtingen.
    Het verhaal is gewoonweg fantastisch, ik had niet verwacht dat ze de moeite zouden nemen om deze film op DVD uit te gaan brengen en dat ze dat wel gedaan is alleen al geweldig......maar dat ze er een juweel van gemaakt hebben is werkelijk fenominaal. Warner Home, jullie zijn

  8. #8

    Standaard

    Zelden een film gezien die een SFEER zo goed neerzet. 8) Ik heb 'm graag in mijn collectie opgenomen en hij ligt bepaald niet onder op de stapel. :P
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    De film is hier en daar gedubt, vanwege de slecht Engels sprekende Europese acteurs. Dat is niet overal even goed gelukt, waardoor de mondbewegingen soms niet helemaal kloppen. Uiteraard is dat een minpunt in de film zelf en niet van de DVD.
    Dat klopt inderdaad. En daarenboven is er ook nog het feit dat zelfs de dialogen van Connery e.d. zijn moeten heropgenomen worden omdat de galm in de kloostergebouwen de geluidsband geen goed heeft gedaan. Nu is uiteraard te merken dat Connery en Slater een stuk bekwamer zijn in postsynchronisatie, en dat mogelijk de stemmen van de Europese acteurs zijn overdubd door andere voice actors, wat natuurlijk moeilijker is dan jezelf dubben...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Verdiend een topper die ik gelijk heb aangeschaft.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Toen hij uitkwam meteen aangeschaft. dit is een film die zonder problemen vaker kunt bekijken. een van de betere europese producties en een pracht van een dvd. zeker nu hij overal in de aanbieding is is het zeker een aanrader.

    het probleem van het synchroniseren is inderdaad aanwezig maar niet echt storend, vind ik. zeker GEEN reden om deze film te laten liggen.

    Nathan,

    compliment voor je recensie.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Zelden een film gezien die een SFEER zo goed neerzet. 8) Ik heb 'm graag in mijn collectie opgenomen en hij ligt bepaald niet onder op de stapel. :P
    volledig met je eens. Ik heb hem zelfs na aanschaf 3 keer achter elkaar bekeken.

    deze film/dvd bevestigd nog maar eens weer dat we in europa ook best in staat zijn om zeer goede films te kunnen maken.

    wilde toch ook nog even kwijt dat ook met name ron pearlman(enemy at the gates, blade2) een uitstekende prestatie neerzet. :wink:

  13. #13

    Standaard

    Nathan, toch een klein discussie punt:
    [spoiler:e70b424856]ik weet niet of de term serial killer hier wel op zijn plaats is. vooral als later blijkt dat de moorden toch door minimaal 2 personen zijn gepleegd. de blinde man heeft de pagina's vergiftigd en later, in opdracht van dezelfde man(door zijn naaste medewerker), wordt de "arts" vermoord door een klap op zijn hoofd.

    daarnaast moord een serial killer volgens mij meer uit lust of wraak en deze moorden worden meer uit angst gepleegd. [/spoiler:e70b424856]

    graag je/ ieders mening hier over. :wink:

    trouwens, dit is toch al een film waar je heerlijk over kunt discussieren.

  14. #14

    Standaard

    ik heb eerst het boek gelezen daarna de film gezien
    het is een goede film maar het boek overtreft het veele maalen
    eco is dan ook niet zo maar een schrijver

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chris tervoort
    ik heb eerst het boek gelezen daarna de film gezien
    het is een goede film maar het boek overtreft het veele maalen
    eco is dan ook niet zo maar een schrijver
    dit zal zeker kloppen maar het boek is zeker niet een voor "beginners". :wink:

    de film lijkt mij dan veel toegankelijker voor een groot publiek.
    daarnaast kun je in een film nooit alles behandelen wat in een boek staat anders zouden we allemaal films krijgen van minimaal 5of 6 uur. :wink:

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    anders zouden we allemaal films krijgen van minimaal 5of 6 uur. :wink:
    En daar zijn de huidige schijfjes net iets te klein voor

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roberto van Rooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    anders zouden we allemaal films krijgen van minimaal 5of 6 uur. :wink:
    En daar zijn de huidige schijfjes net iets te klein voor
    vandaar dus blu ray en hd-dvd. :wink:
    maar ondanks deze grote capaciteit denk ik niet dat regisuers plotseling films gaan maken van 6 uur. :wink:

  18. #18

    Standaard

    Toen ik afgelopen weekend de dvd bekeek was ik verbaast te vernemen dat het boek en de film al zo oud waren. In mijn beleving was het boek ergens eind jaren 80 uitgekomen. Christian Slater is nog een puber in de film en Sean Connery was nog maar nauwelijks aan zijn tweede filmleven met baard begonnen.

    De film zelf heb ik altijd veel minder gevonden dan het boek. Aan de andere kant heeft Anaud wel een aantal markante koppen weten te vinden voor de secondary characters. Ron Pearlman(vaste kracht van Annaud) als Salvatore of bijvoorbeeld de bibliothecaris die een neus heeft waaraan het eind nog een extra neus aan vast lijkt te zitten. Waar haal je deze mensen vandaan?

    De tweede disc met de uitgebreide uitleg van Anaud is erg goed. Heel wat informatiever dan de standaard extra's op de dvd's van de meeste hollywood films.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Nathan, toch een klein discussie punt:
    [spoiler:43a9b541ea]ik weet niet of de term serial killer hier wel op zijn plaats is. vooral als later blijkt dat de moorden toch door minimaal 2 personen zijn gepleegd. de blinde man heeft de pagina's vergiftigd en later, in opdracht van dezelfde man(door zijn naaste medewerker), wordt de "arts" vermoord door een klap op zijn hoofd.

    daarnaast moord een serial killer volgens mij meer uit lust of wraak en deze moorden worden meer uit angst gepleegd. [/spoiler:43a9b541ea]

    graag je/ ieders mening hier over. :wink:

    trouwens, dit is toch al een film waar je heerlijk over kunt discussieren.
    Helemaal met je eens. Het is een mystery/Detective in de stijl van Sherlock Holmes/Watson of Poirot/Hastings. Maar niet alleen maar een mystery want dan zou ik de film en zeker het boek te kort doen.

  20. #20

    Standaard

    Nou dit is in ieder geval de lelijkste hoes van een Warner-dvd ooit.

  21. #21

    Standaard

    Dit lijkt me een erg goede film! Ik zal hem wel eens gaan huren of eens kopen wanneer ik hem voor een zacht prijsje tegenkom.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Nou dit is in ieder geval de lelijkste hoes van een Warner-dvd ooit.
    Inderdaad, ik was een maand voor de editie hier uitkwam in Frankrijk, waar hij al uit was, en daar had de dvd een kartonnen hoes errond, helemaal zwart, met daarin gegrift, de letters in echt bloedrood.
    Echt een prachtige hoes, en ik vond het dan ook echt superspijtig dat die niet werd gebruikt voor de uiteindelijke dvd.

    Nu, ik zie dat veel mensen hier op het forum ook nogal vaak dvd hoesjes zelf opnieuw ontwerpen.
    Jullie mogen altijd es een afbeelding online zetten met die franse hoes, en nederlandse achterkaft, want die was écht wel mooi, het lettertype was ook prachtig.
    Ergens kan je de afbeelding vinden van die dvd, maar ik weet niet meer waar.
    Ahja.
    De prachtige film is tenminste eindelijk op dvd met zelfs extras en surround!
    Die hoes is spijtig maar uiteraard geen ramp.
    Maar toch... altijd leuk als een hoes heel mooi is, dom om dat te ontkennen.

  23. #23

    Standaard

    Dit heb ik altijd één van de betere films gevonden. Gewoon fantastisch hoe men de Middeleeuwen in deze film weergeeft. Uitstekend verhaal en erg goed geacteerd. En dat allemaal op een DVD die de film de eer betoont die hij verdient. Terecht een topper !

  24. #24

    Standaard

    Wie commentaar op de relatie tussen het boek en de film heeft moet toch nog maar eens goed naar Annaud luisteren. De film is gebaseerd op het boek, het is beslist geen boekverfilming! Is ook nooit de intentie geweest.

    Op deze release wacht ik al sinds ik een dvd-speler heb. In één woord een ambachtelijk meesterwerk. Het wachten waard, de dvd is echt top. Verder geen woorden aan vuil maken - ervaar deze film!

  25. #25

    Standaard

    Deze film pas gekeken op dvd en vond hem geweldig! Heb daarna gelijk de documentaire met Annaud gekeken. Zo werd het zowaar half 3 's nachts dat ik eens kon gaan slapen hehe...
    Four-Star Trader (236)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •