Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ben bijzonder aangenaam verrast door deze film!
    Ben nu het boek aan het lezen!!!

  2. #27

    Standaard

    Gekocht... alleen door de afgrijselijk lelijke hoes (zoals boven al gezegd in deze draad) bijna niet gekocht...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Gekocht... alleen door de afgrijselijk lelijke hoes (zoals boven al gezegd in deze draad) bijna niet gekocht...
    laat je daardoor niet leide, is eenmaal een prachtfilm :wink:

  4. #29

    Standaard

    Wat een fantastisch mooie borsten! Je zou toch meteen je celibraire (spelling?!?) belofte vergeten!
    Ach ja, dat gebeurt dan ook in de film!

  5. #30

    Standaard

    Heb ooit nog eens 8 weken college gehad over dit boek. In het verlengde van het onderdeel Middeleeuwen voor een studie geschiedenis. Ik zag van te voren niet heel erg goed wat het nut was van het ophangen van eden cusus Middeleeuwse culuut aan een boek. Echter naar mate de cursus vorderde begon ik daar wel iets anders over te denbken. We moesten het boek in die 8 weken ook echt lezen en een werkstuk schrijven over een van de onderdelen uit het boek.

    Mijn docent is compleet bezten van het boek, en wist er echt heel erg veel van. Het boek zelf (en daar kom je denk ik pas achter als je met een Medivist over dit boek spreekt) is bijzonder knap geschreven. Het is een boek dat aan elkaar hangt van bijbelcitaten en andere bijzonder diepe inzichten in het Middeleeuwse leven. Ik zelf heb destijds een stuk geschreven over de Scholastiek in de late Middeleeuwem iets dat ook op bepaalde momenten een grote rol speelt in het boek. De manier zoals William bijvoorbeeld te werk gaat, de logica en de manier van redernerdern.

    Ik vond het boek erg sterk, en of het moeilijk was, of voor beginners. Ik denk het inderdaad niet want het vergt wel wat van je. Maar doen de meeste boeken dat niet ? En daarbij zijn er andere boeken van Eco die echt nog veel moeilijker zijn dan deze.

    De film is denk ik een waardige vertaling van de hoofdlijnen van het boek. Uiteraard is twee uur veel te weinig op in te gaan op alle details in het boek. Voor het grote publiek is het een zeer goede adaptatie. Waarv an ik hoop dat het aanzet om het boek te gaan lezen.

  6. #31

    Standaard

    Heb deze vandaag binnen gekregen, ga hem gelijk kijken.

    Film heb ik al vaak gezien, maar ben benieuwd naar deze uitgave :wink:
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  7. #32

    Standaard

    Redelijk goede film met een goed neergezette sfeer. Toch vond ik de film niet goed genoeg om hem in mijn collectie te houden.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MGdutch
    Redelijk goede film met een goed neergezette sfeer. Toch vond ik de film niet goed genoeg om hem in mijn collectie te houden.
    Wil dat zeggen dat je'm te koop aanbiedt?? Dan ben ik geïnteresseerd.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door MGdutch
    Redelijk goede film met een goed neergezette sfeer. Toch vond ik de film niet goed genoeg om hem in mijn collectie te houden.
    Wil dat zeggen dat je'm te koop aanbiedt?? Dan ben ik geïnteresseerd.
    Ik heb hem (helaas voor jou) al verkocht :wink: .

  10. #35

    Standaard

    Pff, voor een redelijk bod doe ik hem ook weg... Roept U maar!

  11. #36

    Standaard

    Ik PM je even
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  12. #37

  13. #38

    Standaard

    Ik heb hem gisteren nogmaals bekeken. De 5.1-mix viel wat tegen, maar verder ben ik best wel lyrisch. Blij dat ik deze DVD heb gekocht (al blijft het een 'krijgertje' :wink: ) !
    (ik had alleen een tv-opname op een vermoeide VHS-band).
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  14. #39

    Standaard

    Inmiddels heb ik er ook een 1DVD-uitvoering van gezien. Maar er staan, eerlijk is eerlijk, mooie extra's op de 2e DVD...

  15. #40

    Standaard

    Een van de beste films met Sean Connery
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marco Dubbeldam
    Dit lijkt me een erg goede film! Ik zal hem wel eens gaan huren of eens kopen wanneer ik hem voor een zacht prijsje tegenkom.
    Ondertussen heb ik hem dus gekocht en bekeken en ik ben zeker niet teleurgesteld! Erg mooie film met een toprol van Connery. En, zoals eerder gezegd, een geweldige sfeer!

  17. #42
    Super Member
    Registratie datum
    May 2004
    Woonplaats
    Backalley in Sin City

    Standaard

    Geweldige thriller!Connery is zoals altijd in topvorm!
    Top 20
    Laatst gezien:Jackass: The Movie 3*/5

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    [spoiler:c18ca94a2c]Daarnaast moordt een serial killer volgens mij meer uit lust of wraak en deze moorden worden meer uit angst gepleegd. [/spoiler:c18ca94a2c]

    graag je/ ieders mening hier over. :wink:
    [spoiler:c18ca94a2c]Een seriemoordenaar hoeft niet altijd uit lust of wraak te handelen. Er zijn gevallen bekend van moordenaars die mensen doodden omdat ze dachten dat het vermomde aliens waren. Die mensen handelden dus ook uit angst. In Nederland hadden we jaren geleden een verpleegster die bejaarden om het leven bracht, zogezegd om ze uit hun lijden te verlossen. Zij handelde dus uit een (ingebeelde) vorm van medelijden.

    De typische seriemoordenaar handelt doorgaans uit een bepaalde roeping, of om een behoefte te stillen. De moorden in deze film worden meer gepleegd om de waarheid te verdoezelen, en hebben daardoor een rationeler motief.

    Maar volgens mij is een seriemoordenaar gewoon iemand die uit eigen beweging een serie moorden pleegt, ongeacht het motief of zijn/haar geestesgesteldheid. [/spoiler:c18ca94a2c]
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  19. #44

    Standaard

    Heeft iemand zich ooit aan het boek gewaagd? S-U-P-E-R Z-W-A-R-E kost. Maar de volgorde:

    film zien
    boek lezen
    film nog eens zien

    levert een fantastische ervaring op...

    Het boek staat vol met (wetenschappelijke) beschouwingen rondom de kerk, het handelen van de kerk en het begrip "geloven". Subliem. Zij het: niet voor iedereen weggelegd...

  20. #45

    Standaard

    Heb deze een tijdje terug met die actie van Warner gratis gekregen, maar heb `m nog niet gekeken.
    Toch eens doen, zo te zien een goede film :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #46

    Standaard

    Name der Rose, Der (1986)
    Aardige religieuze thriller met Sean Connery in de hoofdrol en van de regisseur Jean-Jacques Annaud (Enemy at the Gates en Seven Years in Tibet). Het verhaal speelt zich af in een klooster uit de 14e eeuw waarin een serie moorden plaatsvindt. Connery speelt een geestelijke die de moorden onderzoekt met de zeer jonge Christian Slater als Connery's hulpje. De sfeer is goed gedaan en zorgt voor een akelig koud gevoel in de film wat door het duistere klooster nog eens wordt versterkt. Verhaal is aardig, maar naar het einde toe daalt het kijkplezier waarbij het einde desondanks niet onaardig is. Het labyrint is leuk gedaan en één vd hoogtepunten in het verhaal evenals Ron Perlman die een leuke bijrol heeft. Verder bevat het plot een kritische ondertoon omtrent de katholieke kerk uit de 14e eeuw gericht op een specifieke groep mensen uit die tijd, wat redelijk goed is gedaan. Aardig voor een keer, maar voor mij niet interessant om in de collectie te houden.

    7.0

  22. #47

    Standaard

    Jammer dat de audio niet in 448 is zoals in de review staat maar helaas toch in 384 is. Trailer heeft ook geen ondertitels.

    Maar ben blij dat ik eindelijk een (tweede hands) exemplaar heb gevonden, met ook nog blauwe slipcover er om heen. Het niet toevoegen van disc 2 bij BD is echt jammer.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •