De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HT systeem een gevaar?

    Hallo HT-liefhebbers.

    Zo'n HT-systeem is prachtig, werkelijk. Maar ik denk dat er een paar bezwaren aan kleven (beetje analoog aan de audioperfectionisten):
    1) wat je hebt is goed, maar je wilt altijd beter (m.a.w. hoe tevreden blijf je)
    2) omdat je geluidsinstallatie zo prima is wil je eigenlijk alleen maar films met overdonderende geluidseffecten wilt zien (dus vooral oorlog- en actiefilms), waardoor je andere prachtfilms langzamerhand verwaarloost.
    3) omdat je beeld en geluid zo prachtig (kunnen) zijn ga je je veel sneller storen aan zwakkere DVD-uitgaven en wel in die mate dat je sommige films niet meer prettig kijkt, terwijl de film an sich toch juist wel goed is.

    Herkennen jullie deze bezwaren bij jezelf?
    Zo ja: is dat erg/vervelend? Gaat het na een jaartje weer over?
    Zijn er nog meer (echte) nadelen?
    Vertel vertel

  2. #2

    Standaard

    Het gaat mij tog echt om de film zelf of er nou veel in gepraat word of niet.. film op 1 dan je ht denk ik tog..

  3. #3

    Standaard

    Het gaat mij ook om de film, maar een slechte mix op een goede set is duidelijker te horen dan op een normale set en dan irriteer je je aan de kwaliteit van de dvd maar niet aan het verhaal/film.
    Voorbeeldje voor mij reservoir dogs MAN overal zit sub laag in ach LFE op -12 of uit zetten e.d. en dan valt het wel mee maar het blijft een vette film
    Waar ik mijzelf eerder aan irriteer is het afspelen van een goede track/dvd op een slechte set
    E
    n hoe ik tevreden ben heeft gewoon te maken met welk budget ik zit ben nu bezig voor een Strata II tot een bepaald bedrag in mijn hoofd (2de hands b.v.)

    Groetjes

  4. #4

    Standaard

    Natuurlijk wil je altijd beter. Ik heb heus geen slechte set, maar een beamer met mooi filmdoek zou nog leuker zijn dan m'n Loewe breedbeeld die ik nu heb.
    Op audiogebied hoef ik er niet echt op vooruit. Ik hoor het prijsverschil er niet aan af namelijk.

    Wat films betreft, ligt het er erg aan in wat voor stemming ik ben. Soms wil ik gewoon spektakel, en dan kijk ik naar een goede avonturenfilm met veel ontploffingen, theatrale muziek etc (zoals PotC) of naar een goede Pixar film (Toy story met veel geluidseffectjes).
    En soms wil je wat rustigers en dan kijk je gewoon naar Chocolate.
    Natuurlijk is het niet leuk om naar een film te kijken waar het geluid k*t van is, maar dan moet een film wel heel slecht zijn uitgebracht.

  5. #5

    Standaard

    Begrijp wel wat A3aan bedoelt, ik heb dat zelf ook. Heb nu een tijdje een Yamaha set (zie sig), maar helemaal na het lezen van alle draadjes ovr vandenhul kabels, allerlei soorten speaker en receivers in prijsklassen die ik op zich nog wel kan betalen maar waarna ik dan wel 3 maanden op water en brood moet leven :wink: , dan wil ik ook wel. Maar dat is een effect waar je overheen moet groeien, het gras lijkt bij de buren namelijk altijd groener. Het is een beetje hetzelfde effect als je net een goeie vechtfilm (of die bestaan is GEEN discussie hier :wink: ) hebt gezien en je krijgt ineens de nijging om ook te gaan meppen. Of een documantaire over een of andere ziekte en de volgende dag zit het vol bij de dokter met mensen die die symptomen hebben.

    Maar je gaat eroverheen als je tevreden blijft met wat je hebt. Ik ben het in ieder geval.

  6. #6

    Standaard

    Ik zal echt nietminder films gaan kijken met weinig of minder gebruik van de surround kanalen. In tegendeel. Sinds ik een HT heb ben ik meer film gaan kijken, en ben ik ook juist gaan kijken naar fims die niet heel erg veel gebruik maken van...
    Films als Seabiscuit, Grave of the Fireflies ed kijk ik met minstens zoveel plezier als oorlogsfilms.

  7. #7

    Standaard

    Wat wel een nadeel is is dat mijn collectie DVD's (nog niet eens zo groot) nu vrij snel groeit plus dta ik beter let op wat er op de DVD staat, is het DTS, is het DD, is het breedbeeld of niet etc etc etc.

    nog niet zo heel lang geleden kocht ik wel eens een DVD bij van die witte boekenwinkels, maar nu kijk ik dan eerst op zo'n DVD en zie dat het DD 2.0 stereo is, koop ik hem niet (stond op american history X) ook al kost ie maar 5,99 euri. Voor de rest moet je gewoon leren blij te zijn met wat je hebt.

    [offtopic modus] zojuist op noordze fm 2 kaartjes voor back to the 80's feestje gewonnen [/off topic modus]

  8. #8

    Standaard

    Ik wil echt niet alleen maar actie films zien die veel gebruik maken van mn surround mogelijk heden. Ik luister graag muziek en doe dat nog steeds en kan daar ook echt van genieten. Dus een muziek DVD aanzetten ipv. een cd komt wel voor en in sommige gevallen vind ik dat ook beter.

  9. #9

    Standaard

    Soms dan wil ik idd even alle registers losgooien met een lekkere basscene, maar ik kijk ook films als bruce almighty en somethings gotta give. Met HT ben ik eigenlijk best tevreden, alleen bij mij is de muziek de bottleneck. Onkyo-Magnat is gewoon veel te aggressief naar mijn smaak voor muziek (wel leuk met hardstyle muziek). Dat is ook de reden dat ik als een waanzinnige voor de N804 aan het sparen ben op mijn stereo. De eerste stap naar mijn ultieme installatie is de Pm17 MkII geweest. Maakt een geweldige combinatie met de 804 (zucht, wat duurt sparen lang).
    HT: Marantz SR7400 - Marantz DV-4500 - Yamaha DVD S-530 Titanium - NAD C-352 CT - 6x Magnat Vintage 620 en Center 6 - SVS PB10-ISD - Acer AL2671W.
    Stereo: Marantz: PM 17 MKII M - CD 17 MkIII - ST 17 M - Focal JMlab Electra 927 Be - Kimber: 8TC - PBJ

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Opzich kan ik dit probleem wel begrijpen maar ik denk dat je daar niet aan toe moet geven.
    Geniet dus ook gewoon van mindere uitgaves en dergelijke.

  11. #11

    Standaard

    Ik heb dan niet echt een HT systeem maar heb wel een half jaar geleden mijn kleine 4:3 tv / video combi vervangen door een 24" breedbeeld tv. Sinds dien stoor ik mij oa. aan de "widescreen" uitgave van Armagedon en zo nog een paar. Die zijn letterboxed in 4:3 op de DVD gezet, met sub gedeeltelijk op de balken. Zoom je het beeld tot 16:9 zie je dat de kwaliteit te wensen over laat, ook al op een 24". en mis je een deel van de subs.

    Gedeeltelijk herken ik het dus.
    Nu vindt ik Armagedon niet echt het vervangen waard, four weddings and a funeral heb ik om die redenwel recent "vernieuwd".

  12. #12

    Standaard

    Het voordeel van een goede HT, is dat je een film meerdere keren wil bekijken.
    Hierdoor gaan je dingen opvallen die je anders misschien over het hoofd zag.
    Dit is bij mij zeker het geval.

    Heb zelf een aardig setje met CRT, en het is echt een genot om films te kijken.

    Sinds ik groot projecteer ben ik steeds meer naar "andere" films gaan kijken. Dus niet alleen de spektakel films. Natuurlijk wil je steeds beter, ik wel, maar dat is meer omdat het een hobby wordt. En geen frustratie's. Ben nu best wel tevreden hoor, alleen wil ik nog wel eens 7 aparte mono blokjes (vincent 997), en een losse pre/pro (een tag av32). Maar ja, dat is nog ff ver weg.

    Ja het pakt je, maar er is goed mee te leven.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  13. #13
    djoeri
    Guest

    Standaard

    Op Ht gebied maakt het me eigenlijk niet zoveel uit hoe goed de set is, want als de film goed genoeg is let ik niet meer op dingen als klank en beeld kwaliteit en ga ik helemaal op in de film. De laatste tijd heb ik veel films gewoon in stereo beluisterd en toch kon ik goed genieten. Het is natuurlijk wel eens vet om bij de matrix eens lekker los te gaan maar verder ook niet. Op muziek (stereo) gebied is het een heel andere verhaal en daar kan ik me doodergeren als het niet klinkt zoals ik wil. En daar spendeer ik ook eerder geld aan.
    gr djoeri

  14. #14

    Standaard

    Film op zich en de beleving daarvan staat bij mij nog steeds voorop. Als een film je niet pakt zal een top HT daar weinig verandering in kunnen brengen. Een goede HT is enkel een middel om zo goed als mogelijk van je favoriete films te kunnen genieten zonder dat je wordt afgeleid door een matig beeld of geluid. Een en ander moet samensmelten tot een optimale beleving van de film in al zijn glorie. Door een goede Ht wordt de beleving wel vele malen intenser waardoor een verslaving gecreëerd kan worden. Dat is enkel het gevaar van een goede HT, een die ik graag wil lopen.... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard Re: HT systeem een gevaar?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Hallo HT-liefhebbers.
    Zo'n HT-systeem is prachtig, werkelijk. Maar ik denk dat er een paar bezwaren aan kleven (beetje analoog aan de audioperfectionisten):
    1) wat je hebt is goed, maar je wilt altijd beter (m.a.w. hoe tevreden blijf je)
    Tja.. klopt zeker als je zo af en toe eens een mooiere installatie bij iemand anders hoort....
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    2) omdat je geluidsinstallatie zo prima is wil je eigenlijk alleen maar films met overdonderende geluidseffecten wilt zien (dus vooral oorlog- en actiefilms), waardoor je andere prachtfilms langzamerhand verwaarloost.
    Hier ben ik het helemaal niet mee eens.. Een bak herrie is leuk, maar zeker films waarin sfeer geschept wordt of met mooie beelden zijn ook interessant. Maar uiteindelijk moet het gewoon een goede film zijn..
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    3) omdat je beeld en geluid zo prachtig (kunnen) zijn ga je je veel sneller storen aan zwakkere DVD-uitgaven en wel in die mate dat je sommige films niet meer prettig kijkt, terwijl de film an sich toch juist wel goed is.
    Dit heb ik voornamelijk bij CD's (slechte opnamen)...
    Upgrading is a neverending story...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Film op zich en de beleving daarvan staat bij mij nog steeds voorop. Als een film je niet pakt zal een top HT daar weinig verandering in kunnen brengen. Een goede HT is enkel een middel om zo goed als mogelijk van je favoriete films te kunnen genieten zonder dat je wordt afgeleid door een matig beeld of geluid. Een en ander moet samensmelten tot een optimale beleving van de film in al zijn glorie. Door een goede Ht wordt de beleving wel vele malen intenser waardoor een verslaving gecreëerd kan worden. Dat is enkel het gevaar van een goede HT, een die ik graag wil lopen.... :wink:
    Mee eens

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •